Semmosta kyselisin, että voiko sellaisesta määräaikaisesta työstä irtisanoutua jos työsopimus on vuorotteluvapaan sijainen, kun tavallaan TE-keskus maksaa osan mulle ja osan sitten työnantaja ja todennäköisesti sama juttu on myös sillä ketä on vuorotteluvapaalla.
Vuorotteluvapaan sijainen
5
4880
Vastaukset
- Ei voi..
Määräaikainen työsopimus sitoo sekä sinua, että työnantajaa. Ei sillä ole mitään merkitystä, oletko vuorotteluvapaan sijainen tai et. Määräaikainen on määräaikainen.
"Jos työsopimus on määräaikainen, työntekijää ei voi irtisanoa ennen määräajan loppua. Työntekijä ei voi irtisanoutua ennen kuin määräaikainen työsopimus päättyy, mutta usein asiasta voidaan sopia neuvottelemalla työntekijän ja työnantajan kesken."
Eli oikeastaan ainoa tapa irtisanoutua on sopia työnantajan kanssa työsuhteen päättymisestä.
http://www.sak.fi/suomi/tyossa.jsp?lang=fi&location1=2&id=25896&sl2=4&sl3=3 - uuteen hommaan
ja senjälkeen on oltava itsehankittu uusi työpaikka, jos meinaa kaikilta karensseilta välttyä.....
- vo voi!
Olet kai ymmärtänyt väärin, sillä sijaisella palkan maksaa työnantaja, vuorotteluvapaalla olevalle tulee palkka työttömyyskassalta. Vai oletko sitten vielä jollain palkkatukityöllä siellä vv-sijaisena.
Mutta - sinun kannattaa neuvotella sen työnantajan kanssa, voihan olla että hän on suostuvainen, jos sinulla on pätevä syy. Ja hän pystyy hankkimaan uuden sijaisen.
Tiedän itse tapauksen, jossa työnantaja itse pelleili sen sijaisen kanssa. Kauan ennen vuorotteluvapaan alkamista rupesivat etsimään, palkkasivat sitten mielestään parhaan vaihtoehdon, jolta kuitenkin kuukauden sisällä vv:n alettu työnantaja itse purki työsopimuksen (ei siis irtisanonut vaan purki), eikä oikein sitten se uusikaan jonka tilalle pestasivat miellyttänyt työnantajaa vaan piti ruveta häntäkin poistamaan. Ja tuossa tapauksessa vv:n sijaisen ilmeisesti oli vain tarkoitus olla työpaikalla tekemättä mitään, esimiehen esimies sanoo:"elä ota paineita, anna olla vaan!". Ja esimiehen esimiehellä oli ilmeisesti suurin tarve pitää se alaisensa (eli vv:n sijaisen esimies) tyytyväisenä. Aina tämän loman aikana oli jotain mikä piti kiireesti saattaa kuntoon, ennen kuin tuo tyytyväisenä pidettävä palaisi lomalta.
Sitten näissä vv-jutuissa on aina se, että sijaisella ei välttämättä ole perehdyttäjää, sillä se, jonka sijaiseksi tulee, ei ole talossa - eihän yhtäaikaa voi olla töissä nämä kaksi - ja muut eivät välttämättä sitten jouda tai osaa tai mieluiten hoitavat hommat itse.
Että joo!- Tieltäeksynyt123
Joo, jotain tollasta tais olla eli TE-keskus todennäköisesti maksaa sille joka on vuorotteluvapaalla silloin jos työnantaja palkkaa siihen tilalle eli kun olen kuitenkin ymmärtänyt että jos siihen vuorotteluvapaan sijalle ei palkkaa ketään niin tämä joka on vuorotteluvapaalla niin TE-keskus ei maksa sitä "tukee" niin, että jos nyt nostan kytkintä niin sitten tavallaa ns. vakituisella hepulla katkee vuorotteluvapaa...no kuitenkin vai mitenhän tää mahtaa sidota vai päteekö tässä samat lainsäädännöt kuin määräaikaisessa sopparissa ja mun soppari on määräaikainen ja sopparissa lukee, että määräaikaisuuden perusteena on mm. osa-aika sijainen.
- ggggggg
Samat lainsäädännöt, mutta jos on irtisanomisaika, niin se on. aika usein ta on kyllä joustanut ja eräässä paikassa vv-sijainen vakinaistettiin kesken kauden kun tuli paikka avoimeksi, työkkäristä vaan uusi sijainen tilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004363
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422006- 611667
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696