häissä karaokea

häävieras

Kysyisin teiltä tietäviltä, että voiko hääjuhlissa soittaa kotikaraokelevyjä jos tilaisuus on yksityinen ja vain kutsutut paikalla ja ovessa lappu yksityistilaisuus. Jos ohjelmassa on myös karaokea ketkä haluavat laulaa. Joku tuo kotilaitteet ja ja kotikaraokelevyt. Onko se sallittua?

25

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavo Korgass

      toki toki! ellei jää kiinni tai joku polta. mutta käytännössä Ei , Ei Ja Ei! . Käyppä teoston ja gramexin sivuilla katsomassa säännöt ja pykälät mekaanisen musiikin esittämisestä.

    • Periaatteessa kyllä

      Riippuu tietysti vähän paikasta, jossain ravintolassa ehkä ei, mutta jos paikkana vaikkapa joku seurojentalo tms. niin mikäpä estäisi.

    • häävieras

      Jos tila, esim kahvila on vuokrattu vain häävieraiden käyttöön. Silloinhan ei sinne muita tule?

    • Melkeinpä väittäisin

      että jos vuokraan koko kuppilan yksityiskäyttöön, ja vien omat laitteet ja levyt, eikä kellekään makseta juontamisestakaan, niin kelläpä sinne olisi asiaa tulla kyselemään, minkälaisia levyjä on käytössä? Kun ovella on vielä lappu että yksityistilaisuus.

      Yksityistilaisuushan ei ole julkista estittämistä.

      Saattaapi olla vähän tulkinnanvarainen hommakin, mutta toisaalta ei tuossa kyllä kovin suuresta rikoksestakaan ole kyse, jos ollenkaan.

      • samaa mieltä

        Samaa mieltä melkeinpä väittäisin.


      • vuosista ei jaks.kir

        Hmmm...Kuitenkin jokaisessa levyssä lukee sama varoitusteksti, eikä kukaan ole lain yläpuolella.
        Kyse on teostomaskuista ystäväiseni, vähän niinkuin sinun palkastasi nipistettäisiin osa pois?Ymmärrätkö yskän?
        En usko?että tilaisuuteen on tyrkyllä tarkastajia, ja jokainenhan ottaa itse tietoisen riskin.Homma menee näin:jos kengät ovat rikki, viet ne suutarille, tai ostat uudet.Jos hampaastasi putoaa paikka, menet hammaslääkärille.Jos haluat karaokea, soitat ohjelmatoimistoon, varaat sen, ja nautit ammattilaisen mukavasta illasta itse vieraiden seurassa naatiskellen.


      • entuu
        vuosista ei jaks.kir kirjoitti:

        Hmmm...Kuitenkin jokaisessa levyssä lukee sama varoitusteksti, eikä kukaan ole lain yläpuolella.
        Kyse on teostomaskuista ystäväiseni, vähän niinkuin sinun palkastasi nipistettäisiin osa pois?Ymmärrätkö yskän?
        En usko?että tilaisuuteen on tyrkyllä tarkastajia, ja jokainenhan ottaa itse tietoisen riskin.Homma menee näin:jos kengät ovat rikki, viet ne suutarille, tai ostat uudet.Jos hampaastasi putoaa paikka, menet hammaslääkärille.Jos haluat karaokea, soitat ohjelmatoimistoon, varaat sen, ja nautit ammattilaisen mukavasta illasta itse vieraiden seurassa naatiskellen.

        Varoitusteksti karaokesta kannattaa laittaa myös hääkutsuihin!


      • Melkeinpä väittäisin
        vuosista ei jaks.kir kirjoitti:

        Hmmm...Kuitenkin jokaisessa levyssä lukee sama varoitusteksti, eikä kukaan ole lain yläpuolella.
        Kyse on teostomaskuista ystäväiseni, vähän niinkuin sinun palkastasi nipistettäisiin osa pois?Ymmärrätkö yskän?
        En usko?että tilaisuuteen on tyrkyllä tarkastajia, ja jokainenhan ottaa itse tietoisen riskin.Homma menee näin:jos kengät ovat rikki, viet ne suutarille, tai ostat uudet.Jos hampaastasi putoaa paikka, menet hammaslääkärille.Jos haluat karaokea, soitat ohjelmatoimistoon, varaat sen, ja nautit ammattilaisen mukavasta illasta itse vieraiden seurassa naatiskellen.

        "Homma menee näin:jos kengät ovat rikki, viet ne suutarille, tai ostat uudet.Jos hampaastasi putoaa paikka, menet hammaslääkärille.Jos haluat karaokea, soitat ohjelmatoimistoon, varaat sen, ja nautit ammattilaisen mukavasta illasta itse vieraiden seurassa naatiskellen."

        Toisaalta taas, ei mikään laki kiellä korjaamasta kenkiä itsekään, vaikka suutari mielellään sitä mieltä ehkä olisikin? Autojakin saa korjata itse, ei ole pakko viedä liikkeeseen? Tuskin hampaitakaan on kielletty itse paikkaamasta, jos joku niin haluaa.

        Jos haluan karaokea ystäväpiirissä, roudaan omat vehkeet ja levyt paikalle, ja nautin mukavasta illasta vieraiden seurassa naatiskellen. Ilman, että täytyy kutsua joku kaikille vieras ihminen paikalle, vaikka voisi olla hyvinkin pätevä ja viihdyttävä henkilö.

        On huomattava, ettei myöskään levynvalmistaja ole lain yläpuolella, eli kyllä niihin levyihin voidaan painaa vaikka minkälaisia tekstejä, mutta ei ne silti välttämättä ole lainvoimaisia.

        Edelleen painotan, että en puhu piratismin puolesta, enkä hyväksy sitäkään, että syödään laittomasti toisten leipää. Kannattaa kuitenkin oikeasti miettiä, mikä ero on yksityisellä-/julkisella esittämisellä.


      • melkeinpä kysysisin?

        kirjoitit "Yksityistilaisuushan ei ole julkista estittämistä."

        mitä on tuo mainitsemasi "estittäminen" "


      • Melkeinpä väittäisin
        melkeinpä kysysisin? kirjoitti:

        kirjoitit "Yksityistilaisuushan ei ole julkista estittämistä."

        mitä on tuo mainitsemasi "estittäminen" "

        että jos et tässä yhteydessä ymmärrä mitä tuossa tarkoitettiin, on ehkä parempi että suljet tietokoneen, ja menet vaikka hiekkalaatikolle leikkimään. Tai mene vaikka sirkukseen, jos sieltä löytyis tommoselle pellelle töitä.


      • No, väitäppä vaan.
        Melkeinpä väittäisin kirjoitti:

        että jos et tässä yhteydessä ymmärrä mitä tuossa tarkoitettiin, on ehkä parempi että suljet tietokoneen, ja menet vaikka hiekkalaatikolle leikkimään. Tai mene vaikka sirkukseen, jos sieltä löytyis tommoselle pellelle töitä.

        voi, voi! Kun sinunkaltaisia "apinoita" olen jo nähnyt livenä sooloilemassa,hiekkalaatikkoleikeissä ja tietokoneella päätänsä aukomassa, sekä muiden iltoja pilaamassa ihan tarpeeksi, jos ymmärrät mitä tarkoitan?


      • Melkeinpä väittäisin
        No, väitäppä vaan. kirjoitti:

        voi, voi! Kun sinunkaltaisia "apinoita" olen jo nähnyt livenä sooloilemassa,hiekkalaatikkoleikeissä ja tietokoneella päätänsä aukomassa, sekä muiden iltoja pilaamassa ihan tarpeeksi, jos ymmärrät mitä tarkoitan?

        että ymmärrän, kova on näköjään hinku näyttää kykynsä pellen rooliin.


    • laulajainen

      se taitaapi olla vaan niin että jos vaikkakin olisikin ns. yksityistilaisuus. niin se muuttuu kuva ja äänitallenteiden osalta julkiseksi esittämiseksi het silleen jos sielä on muitakin kuin tämä yksityislevyjen ja laitteiden omistaja. ei siinä se "yksityistilaisuus" kyltti taida paljoo vaikuttaa.
      -mut toisaalt mitä välii jos siitä ei vaa kiinni jää. koska ja missäs nää bileet sitte oliis tarkootus pitää :)

      • Melkeinpä väittäisin

        ettei se ainakaan het silleen tuolla perusteella julkiseksi muutu.

        Vai olenko tehnyt kuinkakin kauhian rikoksen kun olen päästänyt naapurin meille karaokelle? Oliskohan pitänyt pyytää tuomaan omat vehkeet ja levyt, olis sitten molemmat lauleltu vuorotellen omillamme?


      • Melkeinpä väittäisin

        samoin kuin Teoston sivuillakin:

        "Lähes kaikki muu kuin yksityisessä perhe- ja ystäväpiirissä tapahtuva musiikin käyttö on musiikin julkista esittämistä. "


    • Sus-siunaajavarjele

      kotikaraoke DVDn takana lukee palttiarallaa näin. VAROITUS: VAIN MYYNTIIN JA YKSITYISEEN KOTIKÄYTTÖÖN, VUOKRAAMINEN, KOPIOINTI JA JULKINEN ESITTÄMINEN EHDOTTOMASTI KIELLETTY! luokitellaanko hääjuhlat yksityiseksi kotikäytöksi vai täytyykö bileet pitää vain kotinurkissa?

      • Siunaajavarjelevaan

        Kyllä siellä levyn takana voi lukea vaikka ettei saa käyttää kuin pimeässä, mutta ei sillä mitään lainvoimaa ole.


      • Onhan niitä

        julkisiakin häitä, mutta eiköhän suurin osa tavantallaajien häistä ole kuitenkin ihan yksityisiä perhejuhlia.


    • Melkeinpä väittäisin

      Mitäpä olet itse mieltä?

      Kun menet naimisiin, onko sinun hääjuhlasi julkinen tapahtuma, vai tuleeko sinne vain kutsutut, nimetyt ystäväsi ja sukulaisesi?

    • justjoopajoo

      Vain kutsutut tulisi, ei muita. Onko siis niin että kotona voi pitää karaokebileet mutta vieraassa paikassa ei, joka on isompi tila. Paikastako se kiinni?

      • Ei todellakaan

        ole paikasta kiinni. Se on ihan sama bilettääkö kaveriporukalla kotona vai jossain muualla, kunhan ei pidä julkisia bileitä.


    • viliperiii....

      hääjuhlat on yksityinen koti tilaisuus ja siellä saat tehä ihan mitä lystää. Jos joku teoston tai grameksin kyttä sinne tulee niin niska pers otteella heitä se pellolle, se tulee häiritsemään yksityistä kotirauhaa.

    • rungtwisttwist

      ja "koti tilaisuus" sekä "pers ote" on muutes vink,vink, yhdyssanoja ja syö sinä apina vaan banaanis :)

      • Kato kato

        Onko jääny twistit tekemättä, kädet liika rakoilla, vai onko joku syöny sun banaanit?


    • jk

      on se sallittua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      788
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      646
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      628
    Aihe