Aupair- mummo?

mummona ulkomaille

Eikö kukaan olisi kiinnostunut palkkaamaan määräajaksi aupair-mummoa? Sehän ratkaisisi monia ongelmia. Osaisi kokata, osaisi ja ymmärtäisi pikkulapsia, osaisi pitää asunnon siistinä, ei bilettäisi koska se aika olisi jo ohi, ei olisi vaarana, että vamppaisi isäntäperheen isännän jne jne.. Voisi mummollekin olla mukavaa päästä vähäksi aikaa ulkomaille, varsinkin, jos täällä kotomaassa olisi työttömäksi joutunut..

18

2119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pro mummo

      Palkkaisin au pair mummon samantien! :)
      Oma aitini ja lasten supermummo on osa-aikaelakkeella ja auttaa usein, mutta koska meilla on valimatkaa, niin tarvitsemme silti apua useammin.
      Au pair mummoehdokkaat, meilatkaa mulle osoitteeseen [email protected]

      • Anonyymi

        Ihan järkyttävää kun on uudessa aunoairit sarjassa musta tyttö lapseni pelkäävät kun eivät ole tottuneet mustaan ihmiseen. Pitäis ennakkoon varoittaa niin ei jäis traumoja huh sentään


    • LJC

      Ehdottomasti otettaisiin varamummo lapsille! Mutta mistä sellaista lähtee edes hakemaan, siinä vaikeus. Tarvitsemme kovasti kesäksi 2-3kk lastenhoitoapua Englantiin, mutta en ole uskaltanut vielä tehdä päätöstä aupairista... Ilosta kiljuen ottaisin meille "auppari"-mummon :)

      • -Sari-

        Olen aikuinen, noin 50v nainen, ja lapseni jo nuoria aikuisia.
        Työskentelen koulunkäyntiavustajana , yläkoulu ikäisten luokassa.
        Kielitaitoni ei ole kehuttava mutta opppimisen ilo ja - kyky on talella.
        Kesä ulkomailla olisi mielenkiintoinen vaihtoehto.
        Yhteydenottoa odotelessa - Sari-
        [email protected].


    • auppariperhe

      Oi, aupparimummon mekin ottaisimme ilman muuta! Olispa hienoa, jos vaikka olis sellaiset sivut/foorumi, jossa vois ilmoittautua ja etsiä toisiaan.

    • Mummoja palkannut

      Meilla on jo ollut yksi mutta mista saataisiin uusi tilalle? Ilmoitettiin asiasta jopa Suomen paivalehdissa noin 1000 euron ilmoituksella, tuli nolla hakemusta mummoilta mutta 18v pojilta tuli hakemuksia.

      Joten heti palkattaisiin mutta ei niita taida olla olemassa. Hyvin monet eivat uskalla lahtea Suomesta, istuvat vaan kiikkutuolissa ja katsovat vaan Salkkareita vissiin :p

      • Au mummo

        Aupairiksi mäkin olen suunnitellut alkavani sitten kun saan tämän ensimmäisen uran valmiiksi. Jos ei sitten siihen mennessä ole omia lapsenlapsia.


    • muttamutta

      Pakko sanoa että varmasti monen mielestä au pair mummo olisi luotettavampi, mutta ei ne kaikki mummotkaan ole niin priimaluokkaa lastenhoidossa. Ja koska mummokäsitekin on hieman liukuva iän mukaan niiin mitään takuuta ei ole että hostisä EI kiinnostuisi au pair mummosta varsinkin jos mummo on suht nuori. Ja kylläpä vaan noi mummotki bilettää vaikka sanovat sen olevan ohi! Mutta todellakin on olemassa nuoria au pair tyttöjä jotka OIKEASTI ovat menossa hoitamaan lapsia jne eikä bilettämään harmi vaan että niitäkin on!

    • turhaayleistystä

      Samaa mieltä, Mä olen yli parikymppinen joka hakee parhaillaan perhettä, ja omaa isoäiti-isässä olevaa äitiäni en kyllä suosittelisi kellekään au pairiksi. Käsitys terveellisestä ruoastakin on ruskeakastike ja perunaa. Turhaan pelkäätte meitä nuoria, me useasti tuodaan ihan terveitä tuulahduksia mukanamme, eikä kaikki pidä bilettämisestä.

      • katiep.

        Näin se on! Itse olen ollut au pairina 19-vuotiaana, enimmäkseen koska halusin nähdä maailmaa, ja ottaa välivuoden lukemisesta. Totta kai biletin myös silloin tällöin, useimmiten auppari kavereitteni kanssa, mutta myös usein perheen tuttujen kanssa. Mun perhe oli ainaki ihan ok asian kanssa, vaan ku en kuitenkaan liian myöhään tullut kotiin. Ja ainaki amerikassa ei se ulkona käyminen tarkottanu sitä juomista, vaan ihan vaan hengailua.
        Jos kuitenki juo, ni ei koskaan saa tulla liian myöhään kotiin, tai liian juopuneena. Eikä mun mielestä saa hoitaa lapsia krapulassa. Sitten kun se varsinainen työaika on, niin sehän on itsestäänselvyys, että lasten hyvinvointi menee kaiken edelle! Kyllä 19-vuotias tyttö tietää sen yhtä hyvin kuin 60-vuotias mummo.


    • Aupparieita paljon p

      "Kyllä 19-vuotias tyttö tietää sen yhtä hyvin kuin 60-vuotias mummo."

      Meidän 19v au pair jätti kaksi kertaa lapset hakemasta koulusta kun oli niin kiinni Facebookissa. Sosisaalitoimisto otti yhteyttä jo ekalla kerralla ja uhkailu huostaanotolla koska viive ei ollu ihan minuutteja.

      Epäilen että yleisesti ottaen 60v mummo on vastuuntuntoisempi.

    • mmmmmmm

      Mutta kyllä niitä fiksujakin nuoria löytyy, mutta ei kaikki todellakaan.... Nimenomaan yleisesti ottaen mummojen luulisi olevan luotettavampia. Mutta varmasti poikkeuksiakin löytyy...

    • mummot maailmalle

      On olemassa www.granny-aupair.com! Ei muuta kun mummot maailmalle! Perheitä kyllä löytyy!

    • nainen 30v.

      Hei kaikille!

      Olisi mielenkiintoista kuulla perheiden kokemuksia, joilla on ollut vanhempi au-pair/mother's help/nanny/jne. Miten elämä on sujunut ja onko millaisia etuja/haittoja nuoriin tyttöihin verratessa?

    • ss

      Meillä oli au-pair mummo. Olisi voinut olla samoin tein ala-ikäinen. Rakastui oitis tänne tultuaan, jonka jälkeen oli pahoja päiviä ja hyviä päiviä sen mukaan n´miten poikaystävän kanssameni. Erittäin pahoja päiviä kun oli mennyt poikki...
      Muutoinkin muistutti sitä, mikä stereotypia negatiivisessa mielessä on lähinnä teineistä, ei esim. saanut silmiään irti kännykästä, vaan käveli lastenkin perässä kännyään naputellen. Omasta mielestään oli kuitenkin supernanny ja kaikki ongelmat lasten kanssa johtuivat lapsista ja huonosta kasvatuksesta.

      Sitten on myös sellainen yksityiskohta joka kannattaa huomioida, eli au pairin ylä-ikäraja on muistaakseni 25. Me ajauduimme maksamaan itsemme kipeiksi tästä kännynnaputtelusta.

      En silti kieltäytyisi ottamasta mummo-au pairia, mutta siis mummojakin on monenlaisia ja byrokraattiset koukerot kannattaa tarkistaa.

    • fffdswse

      höpö höpö. Esim. englannissa ja kaikkialla muuallakin maailmassa on suuri tarve nannyista. Heillä ei ole mitään ikärajaa. Ihan tavallisia lastenhoitajia. Toki kokemus tai koulutus alalta olisi kai suotavaa. Palkka on 10 kertaa aupairin palkan, ja aina haetaan myös live-in nannyja. eli asunto samassa kuin perheen. Lähde ihmeessä!

    • hyvä vuosi

      Meilla oli kiva vuosi "täti Monikan" kanssa, ihania ruokia ja tavallista hyvää elämää. Laitteet ja muut piti opettaa tarkemmin kuin nuoremmille, mikroa ei käytetty sinä vuonna kertaakaan:). Lapset olivat enemmän ulkona, leipoivat ja tekivät mukana ruokaa. Mutta ei se ikä mikään tae ole, meille sattui harvinaisen sopiva ihminen ja sovimme puolestamme hänenkin toiveisiinsa.

    • Anonyymi

      Olen 48 vuotias lapseton nainen. Minun rakkaus pieniin lapsiin on herännyt vasta viime kesänä. Tämän suuren rakkauden vuoksi hakeuduin töihin päiväkotiin hoitamaan pieniä lapsia.

      Olin nuorena 18 vuotiaana au-pairina Amerikassa. En ollut lainkaan kypsä lasten hoitoon. Se ei yksinkertaisesti kiinnostanut ja en ollut lapsirakas. Nyt tilanne on täysin toinen ja haaveilen että lähivuosina voisin lähteä au-pair mummoksi uusimaan kokemukseni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1639
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1401
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1109
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1071
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      3
      964
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    8. 5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      942
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    Aihe