en voi sietää kälyä

en voi sietäääääääää

onko muilla vaikeuksia tulla toimeen kälyn kanssa? Kertokaa kokemuksia että kuinka pakolliset tapaamiset sujuvat yms.

9

2185

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurkunleikkaaja

      No ei käly ole sen kummempi kuin kukaan muukaan. Toisten ihmisten kanssa tulee toimeen paremmin, toisten huonommin. Suvussa saattaa ihan hyvin olla pahempiakin persoonia kuin käly.

      Joissakin meistä on se vika, että emme tahdo hyväksyä sitä, että läheiseksi mieltämällemme sukulaiselle joku muu onkin läheinen ja rakas. Sitä kutsutaan omistushaluksi.

    • yrjx

      todennäköisesti kälysikään ei voi sietää sinua.

      • m.näsä

        Emmäkään voi sietää sitä.


    • 1899

      En minäkään kälystäni pidä ja olemme kovin erilaiset persoonat, mutta olemme pärjänneet ihan asialinjalla. Kälyni on varomaton kommenteissaan koskien minua ja joskus alussa saatoin vielä lähteä ovet paukkuen pihalle, mutta vuosien saatossa annan hänen höpinät mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Hömppä, mikä hömppä!

      Joten mieluummin viileät välit kuin lihava riita.

    • voi vittu

      Näin anopin näkökulmasta on ihan perseestä, että miniä ja tytär eivät tule toimeen.

    • kireä ilmapiiri

      Mieheni sisar suhtautui alusta saakka minuun nihkeästi ja on ollut aikoja, kun hän ei pakollisilla tapaamisilla edes saata olla samassa huoneessa tai katsoa minua.

      Eli aika jännittyneesti ne tapaamiset sujuu ja jännitys siirtyy väkisin muihinkin osallisiin, esim. anoppiin. Perhe/sukulaisjutut muuttuvat todellakin pakollisiksi tapaamiksi ja niitä alkaa vältellä. Anoppi on mulle usein siskon käytöstä selitellyt ja anonut, että ymmärtäisin ja antaisin aikaa hänelle sopeutua uuteen tilanteeseen. Minä myös ajattelin aluksi, että sisaren on vaan totuteltava ajatukseen ja kyllä se siitä, kun annan tilaa sisarussuhteelle. Rakkaus ei siitä lopu, että sitä jakaa.

      Vuosien kuluttua tilanne on edelleen sama, vaikka anoppi, appi ja miehen tädit , enot, sedät ja serkut perheineen on tulleet tutuiksi. Sisko vaan ei osaa suhtautua ns. tavallisesti ja tuntuu vähän turhan riidanhaluiselle. Esim. jos sanoo jotain hassusti ajattelematta, niin se on heti sopiva tilaisuus paukutella ovia ja käyttäytyä tylysti. Ja anoppi selittää jälkeenpäin, että ei hän pahaa tarkoittanut ja sisko oli oikeasti tosi iloinen, että tapasitte pitkästä aikaa. (?!!!!)

      Minä olen kertakaikkiaan pitänyt siskotapaamiset minimissä, vaikka asutaan samalla pitäjällä ja yhteydenpitoon olisi mahdollisuus. Mitään järin lämpimiä tunteita ei kehittynyt, enkä viitsi väkisin miehen mukana kylään tunkea. Sellainen tuntuma on, että siskon ja veljen välinen kommunikointi on tässä myös vähentynyt, vaikka en ole aktiivisesti miestä rajoittanut tapaamasta sukulaisiaan. Miehen vanhempien kanssa tulen ihan tavallisesti juttuun, eikä minulla ole muussa elämässä suuria ihmissuhdepulmia.

      Kannattaa varmaan suhtautua kälyyn kuin työkavereihin. Pakko ei ole tykätä, mutta jollain tasolla on toimeen tultava.

    • Anonyymi

      Jokainen,viisi kälyä,on vuorollaan käynyt kimppuun. Yksi kun lopetti,toinen aloitti ja nyt viimeinen,jota olen 30v. auttanut ja hyysännyt,soitti ja sanoi"minä en enää sinua vaivaa". Yksi soitto oli jäänyt vastaamatta. Kun oli auto,tuli parin viikon välein kutsumatta yöksi tai kahdeksi. .Pahin heistä on käyttänyt henkistä väkivaltaa,tulee haukkumakirjeitä,joulukortissa oli irvistävä hevosennaama jne. Nyt olen päättänyt,että enää en kuuntele,tulee heti vastiketta. Henkinen väkivalta ei lopu,jos ei sitä itse lopeta. Miehen takia olen heitä tähän asti sietänyt ja nyt pidän kahdesta heistä ja käymme kylässä. Ovat kai nähneet,että rakastan miestäni ja pidän huolta. Koko ajan olen jokaista kohtaan toiminut omalta puoleltani ihmismäisesti,kenellekään en ole vastannut pahaan pahalla.

    • Anonyymi

      Miehen sisko suhtautui minuun alusta alkaen hieman nihkeästi. Hän oli ennen minun ja mieheni tapailua yrittänyt saada hänen ystävänsä ja mieheni yhteen, mutta mies ei lämmennyt yhtään. Jäänyt vissiin katkeraksi tai jotain? :D

      Nyt muutaman vuoden jälkeen suhteeni kälyyn on vain viilentynyt entisestään. Lähes pelkään häntä, joten yritän välttää kaiken tapaamisen. Miehellä on aikoinaan ollut hyvin läheinen suhde tähän siskoon, mutta nykyään hekin vain riitelevät keskenään jos näkevät...

    • Anonyymi

      Itse ihmettelen siskoni miestä, miten siskoni löysi entisen nuoruuden poikakaverinsa uudelleen, ja ovat vielä vuosien jälkeen umpirakastuneita ja suukottelevat kokoajan. itsellä suhde on väljähtynyt lähinnä kaveruudeksi, onhan se siskon mies kieltämättä aika kiinnostava, vahvan oloinen henkisesti ja aika epämääräinen menneisyys. Kaippa se on pääasia että sisko vaikuttaa onnelliselta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe