Tuttu riffi?

...............

Onkos tuo riffi kenellekään tuttu, kun tuo "kitara" tuossa alussa rupeaa soimaan? Ei ole kauaakaan, kun kuulin tuon saman, tai ainakin hyvin samanlaisen pätkän jossain kipaleessa. Se oli joku vanhempi heavy/hard rock pumppu muistaakseni. Olen yrittänyt etsiä sitä, jotta kuulisin että onko nuo pelintekijät keksinyt sen siitä, mutta kun unohdin jo sen kappaleen. Se oli jotain Sir Lord Baltimoren, Nazarethin, tai Lucifer's Friendin kaltaista musaa. Ne, joille se kappale on tuttu, tunnistavat sen melko varmasti.

http://www.youtube.com/watch?v=8rm0eTagViU

7

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MEEIIDDÄÄNNLAAIVA

fröbelin palikat - pumppulaulu

• ................

Peräreikä sentään! Ei ole vieläkään löytynyt tuo, vaikka on tullut kuunneltua aika ahkerastikin noita kipaleita. Mitä enemmän sitä etsin, sitä enemmän asia vaivaa. Hitto, kun ei yhtään muista, että mikä yhtye oli kyseessä. Se oli joku 70-luvulla tahkonnut yhtye, ehkäpä jo 60-luvullakin. Tuo oli osa sooloa, mutta minkä kappaleen?

• Thin Lizzylltä joku

Tuossahan kommenteissa sanotaan: Possibly the greatest guitar solo Thin Lizzy never played!!

• khvjhv

Thin Lizzy NEVER played!! Siis ei liene Thin Lizzya.

• Kyllä muuten

• ..............
        Kyllä muuten kirjoitti:

Kyllä se jollain tapaa muistuttaa tota kohtaa jossa aletaan soittaa loppusooloa. Riffi ei nyt ehkä ihan samalta kuulosta. Kuunnelkaapas tarkkaan.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=rENy7MQIYJs#t=138s

Muistuttaa tuokin vähän, mutta tuon kappaleen studioversio ei taida mennä ihan noin. Se kuulemani kappale oli studioversio ja se kohta meni selkeästi aikas lailla samalla tavalla, kuin tuossa pelissä.

• ................

Tässä menee, muuten, aika samalla tavalla tuo riffi kohdasta 4:45.

http://www.youtube.com/watch?v=evTEIrJ7-No

Mutta, hitto vie, tämäkään ei ollut mielestäni se kappale, jota etsin. Se oli joku sellainen kipale, jota minulla ei ollut. Vai muistankohan väärin? Voi perse, en pääse vieläkään nukkumaan. Täytyy jatkaa etsintöjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2507
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      3
      2277
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1373
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1330
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1211
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      959
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      853
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      771
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      25
      623
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    Aihe