suvun pitäisi olla paras

onnetonta

olen ihan ulalla siskoni kanssa.. hänellä on hieman epävakaa persoona ja hänellä on mielialalääkitys, olemme epäilleet kaksisuuntaista mielialahäiriötä
kuten hän itsekin, mutta hän ei suostu menemään diagnosoitavaksi. hän loukkaantuu erittäin herkästi, esimerkiksi jos hän ei saa tarpeeksi huomiota (hän asuu 500km päässä). hän ei itse kerro asioistaan mitään vaan kaikki kuulumiset pitää kaivaa yksi kerrallaan, sitten kun soitan hänelle, hänellä on aina jotain tärkeämpää tekemistä ja saattaa samalla puolet ajasta supatella ja naureskella jonkun muun kanssa.. sitten jos hän soittaa, se tapahtuu joskus vähän ennen puoltayötä (olen monesti sanonut hänelle että menen kymmeneltä nukkumaan). kerran-pari vuodessa hän saa totaalisen raivokohtauksen kun hänet on eristetty perheestä ja kukaan ei välitä hänestä, ja olen itsekin saanut kuulla että vaikka makaisin kuolevana katuojassa, hän ei edes sylkisi minuun päin.. syynä oli että halusin olla yhden yön erään lähellä asuvan sukulaisen luona kun olin käymässä siskoni luona.. yleensä näiden purkautumisten aikoihin hän säilyttää välit yhteen ihmiseen (minä tai isä) ja kaikki muut saavat tappotuomiot (perheineen).. äsken sain facebookin kautta tietää hänen olevan kihloissa kun en tiennyt seurustelustakaan! olisi helppo ajatella laittavansa välit poikki mutta meille on lapsesta asti opetettu että perhettä ei jätetä ja sen lisäksi siskollani on suloinen nuori lapsi jota en todellakaan halua jättää.. anteeksi jos on poukkoilevaa tekstiä, mutta olen vain niin ihmeissäni että mitä tuon ihmisen kanssa pitäisi tehdä?! on vaikeaa olla väleissä ihmisen kanssa jolla ei kiinnosta paskan vertaa mutta joka sitten suuttuu jos toinen osapuoli päättää et ei sit mullakaan kiinnosta..

1

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skeidaa

      Itse sen valintasi teet. Ei huonoa käytöstä tarvitse sietää aikuiselta ihmiseltä. Mielenterveysongelma ei mielestäni ole mikään syy olla huono ihminen. Sisaruksestasi saa sellaisen käsityksen kirjoituksestasi, että hän on itsekäs. Mielenterveysongelmaisena hän on varmasti hyvin vaikea ihminen, ja sellaisen ihmisen kanssa asiat vaan kuormittavat sinua itseäsi. Isoveljelläni on mielenterveysongelmia, ja en ole vuosiin hänen kanssaan jutellut, saatikka nähnyt häntä. Hän käyttäytyi hyvin mielivaltaisesti sisaruksiani kohtaan, vielä kun itse olin alaikäinen, ja hän jo 18-vuotta täyttänyt. Vaati valtavasti huomiota, ja jos ei sitä antanut, antoi turpaan. Ja hänen huomionhakuisuutensa oli oikeasti häiritsevää, ja täysin lapsellista. Olen itse 28-vuotias, enkä suostu olemaan tekemisissä yhdenkään huonosti käyttäytyvän sisarukseni kanssa. Mulla on siis nollatoleranssa. Mitä mielenterveysongelmaiseen omaiseen tulee, ei tarvitse olla mikään hoitaja, sitä varten on ammattilaiset. Muutenkaan en suosittele edes harkitsemaan moista ajatusta, ihmissuhteen kuuluu olla sitä että molemmat antaa, eikä vain toinen osapuoli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe