kesäksi suunnittelin tässä ihan halpaa perusvaunua, rellestämiseen ja reissailuun.
mihin kuluihin kannattaa varautua tän asuntovaunun kans?
tarviiko vakuutuksia? paljoko rekisteröiminen maksaa?
pitääkö kaikkia vaunuja katsastaa, ja paljonko euroja siihen menee?
tarvis tietoa ihan joka eurosta joka siihen vaunuun uppoaa.
Auttakaa tyhmää ?!
16
191
Vastaukset
- patalaiska vastaaja
Helppo nakki. Kato kaikki taskunpohjat vaatteistasi tyhjäksi kolikoistra. Siitä on helppo ynnätä euron tarkkuudella, mitä pystyt vaunun käyttöön sijoittamaan.
Osaatko kuukkeloida? Kaikkiin kysymyksiin löytyy nopeimmin oikeat vastaukset sitä kautta. - miksuu87
koitin jo. meinaa löytyä näitä myydään- sivuja, eikä mistään löydy tarkempaa tietoa "kuluista" joihin tässä karavaanailessa menis.
- sepän poika
Vastaus. Jokainen yli 750 kg painava vaunu täytyy katsastaa joka 2. vuosi, n 40 egee. Vaunun vakuutus on perävaunuvakuutus eli ei juuri mitään. Rekisteröinti pari kymppiä.
- Halpa ja hyvä on
Juu,pieni katsastusvaaa Tabbertti, siinä mahtuu yöpymään ja rellestämäänkin. Tiedän sellaisen katsastusvapaan vaunun 800€ eipä kaadu korkeelta jos laji ei kiinnostakkaan.
- miksuu87
jaa, no eipä tuon vaunun "ylläpito" kuullosta kalliilta.
maximissaan kuutisen sataa ajattelin sijoittaa jonkunnäköiseen halpis-vaunuun. Eipähän kovin paljoa nakerra kun/jos joku oksentaa sohvalle tai töytäisee kaapit paikaltaan humalassa. - halvalla ei saa
Kerro muillekin, mitä löysit kuuteen sataan. Todnäk jonkun itiöpesän, jossa voi oleskella max 5 minuuttia kerrallaan.
1500 eurolla voi osaava jo löytää jotakin, mieluummin vähintään 3000 euroa.
Teltta on kova sana tuolla rahalla, ja saahan sillä 10 kpl hotelliyöpymisiä, kun tarkkaan valittee. - miksuu87
etsivä löytää ;)
sisustahan on tuolla hinnalla kuin norsun raiskaama, mutta kuiva vaunu sen olla pitää !
saa sitten heilutella maalipensseliä ja ommella uudet verhoilut vaunuun ihan itse.
mitä sitä turhaan tonneja investoimaan, kun kumminkaan meijän porukalla tuskin syksyyn asti pysyy yhdessä kasassa.- Karavaanarisetä.
Osta teltta ja ommele siihen ne verhot !
- Mese ja solikka
Karavaanarisetä. kirjoitti:
Osta teltta ja ommele siihen ne verhot !
Käy kattoon ,jos Helsingin kalasatamassa olis romanialaisilla myynnissä halpa grafiitti maalattu vaunu sopuhintaan.Siihen sitten veturiksi 123 koppanen nokivasara , ja ei kun baanalle.
- turbolla matkaan
Melkoinen hajonta on täälläkin siinä, mitä vaunuiluunsa laittaa rahaa! Toiset (kuten aloittaja) haluavat päästä mahdollisimman vähällä ja tarkoituksenaan luultavasti päästä ainoastaan johonkin leirintäalueelle vetämään kännit.
Sitten on meitä, jotka harrastavat matkailuvaunuilua siksi koska rakastavat luontoa ja haluavat nähdä muitakin maisemia. Uuteen vaunuun (toisten käytössä olleet eivät kelpaa) uppoaa helposti 20000 - 30000 euroa ja veturiltakin vaaditaan voimaa, joten sekin pitää olla melkein muutaman vuoden ikäinen maasturi.
Olenpa kuullut heistäkin, joilla on varaa hankkia 50000 - 70000 euron arvoinen vaunu ja vetävät sitä ympäri eurooppaa!
Missäpä aloittaja muuten aikoo viettää viikonloppunsa tulevalla vaunullaan? Ihan vaan sen vuoksi, että osaan vältellä niitä paikkoja...- sviduilija
On se monelle vaikeeta erottaa aloitusksen provoa todellisen neuvon kysyjistä. No, jokainen vastailee ymmärryksensä mukaan.
- asdfghjklöä*
sviduilija kirjoitti:
On se monelle vaikeeta erottaa aloitusksen provoa todellisen neuvon kysyjistä. No, jokainen vastailee ymmärryksensä mukaan.
Oletko varma, että kyseessä oli provo? Monikin nuorempi saattaa kaivata omaa kivaa soppea, jonka voisi vetää haluamaansa paikkaan ja viettää siellä viikonloppua kaveriensa kanssa.
- miksuu87
ei ole provo
löytyipä se sopiva ja halpa (650e) vaunu ! entinen työmaakoppi, ei kärsiny kosteudesta.
sisältä puuttuu melkein kaikki keittiön kaapistot ja pöytä viety, mikä on oikeastaan loistavaa. Kätevä kun käsistäni olen niin pääsee rakentamaan just omannäkösen sisustuksen ja saa pientä näpertelyä iltoihin!
pääseepä kesäks kokeilemaan tulisko tästä jatkossa muutakin kuin pelkkä "kokeilu"
ja nimimerkki "turbolla matkaan" tuskin vetelee vaunuansa festareille..? :D - emma-katariina
ihime inisijöitä tällä palstalla !
käsi ylös, kuka laittaa monia tonneja likoon vain sen takia että huvin ja hyödyn vuoksi tahtoo yhden kesän TESTATA karavaanarin elämää ?! - Kaikkien oma asia
Joo jotkut möhömahat aina koittaa tunkea sen tiedon välikommentteihin , että kuinka kallis vaunu hänellä on velaksi,(sitähän ei tietysti sanota ääneen). Hieno homma jos Miksu on löytänyt projektin itselleen ja sopuhintaan. Siinä ei ole kun mielikuvitus rajana kun sitä vaunuas alat omannäköiseksi fiksailemaan. Ja siinä ei tappiota tule eikä korkealta kaadu , jos homma ei kiinnostakkaan pidemmänpäälle.
Onnea projektillesi!!
minäkin etsin omaa projektia jolla pääsee kokeileman halvalla karavaanari elämää lasten kanssatulevana kesänä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706