Automyynti Ässäparit Oy

Epävarma ostaja 406

Olen ostamassa noin 10000e hintaista autoa tuolta mutta kysynkin onko kellään kokemusta tosta liikkeestä hyviä ,huonoja ?

36

2160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taksitarkastaja

Liikkeen kalusto edustaa hintaluokkaa, mitä ei enää kivijalkaliikkeen
      marmorilattialta myydä. Kaikenkirjavaa vermettä näkyy olevan myynnissä.
      Ainakaan Kuluttajansuojaviranomaisen mustalta listalta ei ko. lafkaa
      löydy.

• hys hys

Ei saa puhua jobbareista pahaa koska niille tulee pahamieli ja viestit poistetaan?.

• autoliike se on

Se on autoliike, ei jobbari. Jobbari on AINA yksityishenkilö ja piste.

• Anonyymi

Paskan möivät ja kävi ilmi, että olivat maskeeranneet pahoja ruostevaurioita👎. En suosittele. Myyjällä asiatonta kielenkäyttöä kun yritin tätä asiaa selvittää. Moukka mies.

• Kokemusta on

Itse en ostaisi mitään kyseisestä autokaupasta.

• pika-arvio.

Kuten tuossa joku aikaisemmin sanoi, jos auto on häkkipihalla sillä on syy olla siellä. Merkkiliikkeet yleensä työntävät liian iäkkään tai vaikeasti myytävän kaluston pienemmille liikkeille ja keskittyvät 1-5 vuotta vanhojen omanmerkkisten tai vastaavien myyntiin.

Ässäparin pihalla olen käynyt ja palvelu oli mielestäni ystävällistä. Mutta ostajan vastuulla mennään. He kun eivät voi ensinkään tietää minkälaisella historialla isommat liikkeet heille kalustoa välittävät, ja lisäksi autonvaihtajissakin on epärehellisiä.

• PIENKAUPPIAAT POP!

"Mutta ostajan vastuulla mennään. He kun eivät voi ensinkään tietää minkälaisella historialla isommat liikkeet heille kalustoa välittävät, ja lisäksi autonvaihtajissakin on epärehellisiä."

Siis mitä?!?

Mielestäsi siis kyseinen liike ja vastaavat muut liikkeet ovat a) ammattitaidottomampia b) vastuuttomampia c) tyhmempiä ,kuin "ison merkkiliikkeen" myyntihenkilöstö???

Huhhei ja anna mun kaikki taas kestää.

a)
        Todennäköisesti ovat yrittäjävetoisen autoliikkeen omistajina kokeneempia ja ammattitaitoisempia (monimerkki) autontuntijoita kuin yksikään merkkiliikkeen myyjän kloppi.
        b)
        Pientäkin liikettä koskee ihan samat vastuut ja velvoitteet, kuin "isoa merkkiliikettä" ja vastaavat vastuistaan ihan yhtä hyvin (tai huonosti) kuin ketjuliikkeet.
        c)
        Yrittäjinä / yrittäjävetoisina liikkeinä (joita suurin osa pienliikkeistä on) ovat varmasti tarkempia vaihdossa tai "isosta liikkeestä" tulevista myyntikalustoista, koskapa on ihan aikuisten oikeesti omat rahat kyseessä, toisin kuin "merkkiliikkeen" myyntikoltiaisilla, joille vain bonukset ja myyntiprovisiot merkitsevät. Merkki-myyjä ottaa paskankin vaihdossa, yrittäjä ei. Eli tyhmyys on siellä merkkiliikkeessä jos jossain.

"Häkkipihalla", eli pien-autoliikkeessä auton olemiseen on vain se syy, etteivät merkkiliikkeet / merkkiliikkeen myyjät jaksa nähdä vaivaa "vanhojen ritsojen" myymisestä, kun on niin pirun paljon helpompi napsutella toimistossa uusien autojen luovareita ja sopimuksia.

PIEN-YRITTÄJYYDELLE SE KUNNIA MIKÄ SILLE KUULUU!
        (Oli se toimiala sitten mikä tahansa... vaikka autoalan yrittäjä.)

• valaisua läpi
        PIENKAUPPIAAT POP! kirjoitti:

"Mutta ostajan vastuulla mennään. He kun eivät voi ensinkään tietää minkälaisella historialla isommat liikkeet heille kalustoa välittävät, ja lisäksi autonvaihtajissakin on epärehellisiä."

Siis mitä?!?

Mielestäsi siis kyseinen liike ja vastaavat muut liikkeet ovat a) ammattitaidottomampia b) vastuuttomampia c) tyhmempiä ,kuin "ison merkkiliikkeen" myyntihenkilöstö???

Huhhei ja anna mun kaikki taas kestää.

a)
        Todennäköisesti ovat yrittäjävetoisen autoliikkeen omistajina kokeneempia ja ammattitaitoisempia (monimerkki) autontuntijoita kuin yksikään merkkiliikkeen myyjän kloppi.
        b)
        Pientäkin liikettä koskee ihan samat vastuut ja velvoitteet, kuin "isoa merkkiliikettä" ja vastaavat vastuistaan ihan yhtä hyvin (tai huonosti) kuin ketjuliikkeet.
        c)
        Yrittäjinä / yrittäjävetoisina liikkeinä (joita suurin osa pienliikkeistä on) ovat varmasti tarkempia vaihdossa tai "isosta liikkeestä" tulevista myyntikalustoista, koskapa on ihan aikuisten oikeesti omat rahat kyseessä, toisin kuin "merkkiliikkeen" myyntikoltiaisilla, joille vain bonukset ja myyntiprovisiot merkitsevät. Merkki-myyjä ottaa paskankin vaihdossa, yrittäjä ei. Eli tyhmyys on siellä merkkiliikkeessä jos jossain.

"Häkkipihalla", eli pien-autoliikkeessä auton olemiseen on vain se syy, etteivät merkkiliikkeet / merkkiliikkeen myyjät jaksa nähdä vaivaa "vanhojen ritsojen" myymisestä, kun on niin pirun paljon helpompi napsutella toimistossa uusien autojen luovareita ja sopimuksia.

PIEN-YRITTÄJYYDELLE SE KUNNIA MIKÄ SILLE KUULUU!
        (Oli se toimiala sitten mikä tahansa... vaikka autoalan yrittäjä.)

"Mielestäsi siis kyseinen liike ja vastaavat muut liikkeet ovat a) ammattitaidottomampia b) vastuuttomampia c) tyhmempiä ,kuin "ison merkkiliikkeen" myyntihenkilöstö???

Huhhei ja anna mun kaikki taas kestää."

En mä mitenkään pahalla tarkoittanut tuota. Mutta pointtini oli juuri tuossa minkä toit itsekin esiin.

"b)
        Pientäkin liikettä koskee ihan samat vastuut ja velvoitteet, kuin "isoa merkkiliikettä" ja vastaavat vastuistaan ihan yhtä hyvin (tai huonosti) kuin ketjuliikkeet."

Teoriassa kyllä, mutta käytäntö on eri. Aivan mahdollista että pieni liike pelaa rehellisesti, mutta se ei riitä koska kyse on resursseista. Jos 4 vuotta vanhassa 80 000 ajetussa autossa vaikkapa vetonivel pamahtaa, pienkauppiaalla ja "lasipalatsilla" on samat velvollisuudet, jos todetaan että vetonivelen kuuluu kestää pitempään kuin 80 000 km.
        Merkkiliikkeelle auton hinaaminen pois tienvarresta on pikkujuttu, mutta pienkauppias, ellei omista omaa hinauskalustoa, tekee jo tuossa vaiheessa tappiota.

Sitten kun auto on merkkiliikkeen korjaamolla, siellä on pelit ja pensselit valmiina ja saattaapa kyseinen nivel olla ihan hyllyosa. Pienkauppias taas joutuu pähkäilemään, mistä saisi niitä niveliä, kun Motonetin hyllyssä ei ollut. Mikäli vielä tässä vaiheessa aikoo kantaa vastuunsa.
        Ja mikäli pienkauppiaalla ei ole omaa korjaamoa, joutuu pienkauppias taas uuden tilanteen eteen. Kenelle vie, ja tappiota tulee varsinkin jos homman joutuu hoitamaan alv23 -työnä.

• PIENKAUPPIAAT POP!
        valaisua läpi kirjoitti:

"Mielestäsi siis kyseinen liike ja vastaavat muut liikkeet ovat a) ammattitaidottomampia b) vastuuttomampia c) tyhmempiä ,kuin "ison merkkiliikkeen" myyntihenkilöstö???

Huhhei ja anna mun kaikki taas kestää."

En mä mitenkään pahalla tarkoittanut tuota. Mutta pointtini oli juuri tuossa minkä toit itsekin esiin.

"b)
        Pientäkin liikettä koskee ihan samat vastuut ja velvoitteet, kuin "isoa merkkiliikettä" ja vastaavat vastuistaan ihan yhtä hyvin (tai huonosti) kuin ketjuliikkeet."

Teoriassa kyllä, mutta käytäntö on eri. Aivan mahdollista että pieni liike pelaa rehellisesti, mutta se ei riitä koska kyse on resursseista. Jos 4 vuotta vanhassa 80 000 ajetussa autossa vaikkapa vetonivel pamahtaa, pienkauppiaalla ja "lasipalatsilla" on samat velvollisuudet, jos todetaan että vetonivelen kuuluu kestää pitempään kuin 80 000 km.
        Merkkiliikkeelle auton hinaaminen pois tienvarresta on pikkujuttu, mutta pienkauppias, ellei omista omaa hinauskalustoa, tekee jo tuossa vaiheessa tappiota.

Sitten kun auto on merkkiliikkeen korjaamolla, siellä on pelit ja pensselit valmiina ja saattaapa kyseinen nivel olla ihan hyllyosa. Pienkauppias taas joutuu pähkäilemään, mistä saisi niitä niveliä, kun Motonetin hyllyssä ei ollut. Mikäli vielä tässä vaiheessa aikoo kantaa vastuunsa.
        Ja mikäli pienkauppiaalla ei ole omaa korjaamoa, joutuu pienkauppias taas uuden tilanteen eteen. Kenelle vie, ja tappiota tulee varsinkin jos homman joutuu hoitamaan alv23 -työnä.

Et siis tiedä, vaan oletat.

Ensinnäkin, se auton hinaaminen / hinauttaminen on ihan yhtä pikku juttu molemmille. Kustannus molemmille sama.
        Ihan samoja yhteistyökumppaneita on pikkuliikkeellä, kuin isommallakin ja sellaista pienliike-autoalan kauppiasta ei olekaan, jolle traileri ei kuuluisi vakiokalustoon. Toisin on merkkiliikkeellä, joka tosiaan joutuu ostamaan tuon kuljetuspalvelun hinausyrittäjältä.

=kustannuksia asiakkaalle ostaessaan "lasipalatsista".

Ja sinulle itse korjaamisesta, yllätyksenä kenties:
        Pikkuliike, joka ostaa autoja merkkiliikkeestä, saa ylläri ylläri, tarvitessaan myös merkkiliikkeen varaosa- ja korjaamopalveluita samaan hintaan, kuin minkä merkkiautomyynti maksaa merkkiautokorjaamolleen. (Kyllä, hekin maksavat siitä, koskapa korjaamo on eri tulosvastuussa, kuin automyyntipuoli ja veloittaa myös omalta väeltä.)
        Tosin pienliikkeenharjoittajalla, yrittäjällä, on usein edullisempiakin varaosa- ja pienkorjaamo-yhteyksiä (usein jopa itse kätevä käsistään ja vaihtelee tuon osan itse), joten korjauttaminen tulee halvemmaksi.

=säästöä asiakkaalle ostaessaan pienliikkeestä.

Loppupeleissä kun kuluttajansuoja / virhevastuu edellyttää ½-kustannuksiin osallistumista, joten pienyrittäjältä ostaessaan kuluttaja saa korjauksen huomattavastikin edullisemmin ja jopa nopeammin, koskapa ei tarvitse sinne merkkikorjaamon ruuhkautuneeseen koneistoon jonotella. Tuollainen vetari vaihtuu 1-2päivässä, merkkiliikkeessä jonokin jo viikon.

Edelleenkin siis, hyvällä tai pahalla, kansalaisilla on hämärtynyt todellisuuskuva autoalan toimintatavoista ja lainalaisuuksista. Sinunkin em. vedokset vain arvailua ja "mutu"-juttuja, suoranaisia urbaanilegendojen koosteita.

• bbbbbbbb
        PIENKAUPPIAAT POP! kirjoitti:

Et siis tiedä, vaan oletat.

Ensinnäkin, se auton hinaaminen / hinauttaminen on ihan yhtä pikku juttu molemmille. Kustannus molemmille sama.
        Ihan samoja yhteistyökumppaneita on pikkuliikkeellä, kuin isommallakin ja sellaista pienliike-autoalan kauppiasta ei olekaan, jolle traileri ei kuuluisi vakiokalustoon. Toisin on merkkiliikkeellä, joka tosiaan joutuu ostamaan tuon kuljetuspalvelun hinausyrittäjältä.

=kustannuksia asiakkaalle ostaessaan "lasipalatsista".

Ja sinulle itse korjaamisesta, yllätyksenä kenties:
        Pikkuliike, joka ostaa autoja merkkiliikkeestä, saa ylläri ylläri, tarvitessaan myös merkkiliikkeen varaosa- ja korjaamopalveluita samaan hintaan, kuin minkä merkkiautomyynti maksaa merkkiautokorjaamolleen. (Kyllä, hekin maksavat siitä, koskapa korjaamo on eri tulosvastuussa, kuin automyyntipuoli ja veloittaa myös omalta väeltä.)
        Tosin pienliikkeenharjoittajalla, yrittäjällä, on usein edullisempiakin varaosa- ja pienkorjaamo-yhteyksiä (usein jopa itse kätevä käsistään ja vaihtelee tuon osan itse), joten korjauttaminen tulee halvemmaksi.

Loppupeleissä kun kuluttajansuoja / virhevastuu edellyttää ½-kustannuksiin osallistumista, joten pienyrittäjältä ostaessaan kuluttaja saa korjauksen huomattavastikin edullisemmin ja jopa nopeammin, koskapa ei tarvitse sinne merkkikorjaamon ruuhkautuneeseen koneistoon jonotella. Tuollainen vetari vaihtuu 1-2päivässä, merkkiliikkeessä jonokin jo viikon.

Edelleenkin siis, hyvällä tai pahalla, kansalaisilla on hämärtynyt todellisuuskuva autoalan toimintatavoista ja lainalaisuuksista. Sinunkin em. vedokset vain arvailua ja "mutu"-juttuja, suoranaisia urbaanilegendojen koosteita.

En kuitenkaan menisi tuosta vain luottamaan esim. Sulan alueen häkkiliikkeisiin. Kerrankin kävin erästä amerikkalaista koeajamassa. Jarrut olivat aivan lopussa ja melkein sai nousta polkimen päälle seisomaan. Amerikkalaisissa on usein hyvin tehostetut jarrut sekä pehmeähkö jousitus.
        Autoa ei saanut kovallakaan jarrutuksella niiaamaan.

Mutta häkkijobbari sen kuin kehui itse vaihtaneensa palat. Että se siitä käsien kätevyydestä.

• Käyty on

En voi kyllä suositella ensinäkin kyseinen liike ei edes pese autoja kun tulevat vaihdossa ei edes sisältä ite kävin kattomassa kahta autoa ja kummatkin olivat sisältä paskasia samoin huoltohistoria oli todella puutteelinen, toisesta puuttui huoltokirja kokonaan ja vaikka kyseiset autot edustivat 6000-10000 euron hintaluokkaa samoin koeajo oli kanssa pelkkä vitsi kummassakin autossa oli tankki melkein tyhjä joten koeajokin jäin parin kilsanmittaiseksi ja myyjä vakuutteli vielä ennen koeajoa tankissa on taarpeeksi bensaa nähtävästi asiakkaan pitää ostaa itse bensat jos haluaa käydä pitemmän lenkin.

• ford fairlane

Itse voin sanoa ko.liikkestä,että se on ensimmäinen liike mistä katson kun olen autoa vaihtamassa!
        Kolme autoa olen sieltä ostannut ja aina saanut parhaan hyvityksen vanhasta ja erittäin hyvän palvelun.
        Edelliseen 130tkm ajettuun japanilaiseen tuli vika heti seuraavana päivänä ostosta,joka kiukutti aika lailla,mutta soitto liikkeeseen ja auto takasin niin homma saatiin kuntoon ilman minkäänlaisia taisteluita.Vara-auto annettiin ilman kyselyitä siksi aikaa kun auto korjattiin.
        ja vaikka puhutaan muutan tonnin autosta ja korjaus maksoi varmaan tonnin niin ei kertaakaan ehdoteltu että pitäis jotain maksaa ssitä.
        Eli takuu toimii niin kun pitääkin.
        Oli muuten tankattukin kun hain auton takasin!
        Erittäin mukava paikka asioida!!!

• fairlane=ässäpari

kiitos taas uudesta piilomainoksesta ässäparille!

• 3tw3tws45t

Itse kävin kerran erästä Chevroletia katsomassa. Ei erityisemmin herättänyt luottamusta
        -120t mittarissa, mutta käsijarrun pussi rikki ja tankin "läpän" jousi poikki
        -auto kuivana kesäpäivänä kuran peitossa
        -ranskankielinen huoltokirja tyhjää täynnä. Eivät "tienneet" että oli Luxemburgista tuotu
        -minimimäärä polttoainetta
        -auto ei lähtenyt käyntiin, tosin oli amerikkalaisille tyypillinen ajonestolaitteen vika

• Sama firma

Taitaa toi Ässäpari kuulua samalle hepulle joka omistaa jagron

• Luciferauto

Eikös tää idiootit ole jo selvää. Kun "olevinaan" kysyt kokemuksia jostain autoliikkeestä niin käytännössä pyydät heitä haukkumaan. Harva hyvää kokemustaan levittää koska keskittyy normaaliin elämään mutta huono kokemus hallitsee ajatuksia ja niistä huudetaan joka puolelle. Huonoon karmaan ei uskota vaan automyyjä on paholainen...

• Shell

Tankki melkein tyhjä! Huijareita, ilmoita kytille tai soita Karpolle...

• erfevgtrd

Katsos, kauppias itse. Joo onhan se hyvä että autolla voi kiertää vain parkkipaikan ympäri ettei näe toimiiko kaikki vaihteet.

• Immortalboy

Kokemusta on kyseisestä liikkeestä ja voin sanoa,että paska paikka. Kävin siellä aikoinani isäni kanssa koeajamassa kahta autoa ja kun halusimme vielä kolmatta koeajaa, se ei onnistunut. Myyjä ilmoitti, että sopiva auto olisi pitänyt löytyä jo. Tod. näk. autot olivat niin paskoja, etteivät viitsineet antaa niitä koeajettavaksi.

• Automyyjä.

Myyjät haistaa ns. itkijä-pokat jotka itkevat kaikesta mahdollisesta kulumisesta
      ja käytön jäljistä, vaikka hintaa olisi jäljellä muutama tonni. Moisille urpoille
      ei kukaan itseää kunnioittava liike halua kolmatta autoa antaa ajoon.

• Kontiolahden Keisari

olen ostanut itse ässäparilta vuosien aikana jo kolme autoa.ei ole ollut valittamista hinta laatusuhde on ollut oikein kohdillaan.kun pienemässä liikeessä ei ole turhia kuluja prameista tiloista ja kalleista myyntimiehistä.olen suositellut kyseistä liikettä usealle kaverille ja moni on löytänyt sieltä itseleen auton..

• Tyytyväinen

Minä olen myös ostanut tuolta usean auton itselle ja kavereille. Hyvin on kaikki toiminut, jos ollut sanomista niin se on hoidettu kuntoon. Paljon on itsestä kiinni millaista palvelua saa. Hyvällä asenteella saa hyvää palvelua. Voin suositella paikkaa.

• täysi idiootti
        Tyytyväinen kirjoitti:

Minä olen myös ostanut tuolta usean auton itselle ja kavereille. Hyvin on kaikki toiminut, jos ollut sanomista niin se on hoidettu kuntoon. Paljon on itsestä kiinni millaista palvelua saa. Hyvällä asenteella saa hyvää palvelua. Voin suositella paikkaa.

vai että oikein kaverille myös ostit auton ja itselle useampia, kiinnostaisi tietää missä laitoksessa on internet vapaassa käytössä?

• aika kovia

Huijaamaan kaveria kusetettiin kunnolla ei mitään takuita.

• pertsa 1971

ostin kyseisestä liikkeestä jo kolmannen auton peräkkäin.olen ajanut autoilla kymmenisen vuotta ja olen ollut tosi tyytyväinen hinta laatu suhteeseen.

• et viitsis

Pertsa laakkoselta tulleita raatoja myyvät.

• Että semmoista

Harmi että itse huomasin nyt kyseisen keskustelupalstan..
      Toivottavasti kukaan ei ole ostanut autoa sieltä.. En siis voi suositella kyseistä paikkaa.
      Ostin vuonna -08 auton kyseisestä liikkeestä auton.
      Autossa piti olla kahdet renkaat vanteilla ja soitin ym.
      Kävin katsomassa autoa ja totesin että, auto ok. työmatkoihin.
      Kysyin kaupanteko hetkellä vielä talvirenkaista totesi,ettei ole vielä saanut edelliseltä omistajalta niitä.
      Myyjä lupasi ja vannoi,että tulee ensiviikolla ja saat soittimen myös .
      Ei kuulunut viikonpäästä mitään . soittelin autoliikkeeseen ja kyselin....Sanoi ettei ole saanut,vielä renkaita takaisin. myyjä sanoi että palaa uudelleen asiaan, eikä kuulunut taaskaan viikkoon mitään.
      Joten menin käymään liikkeessä, jä kysyin renkaita,sekä soitinta.
      Toi esille pelkät kumit ja totesi,että ei yleinsä anneta ton hintaisiin autoihin renkaita vanteilla. Olin että,mitä??? ja totesin että mulle luvattiin talvirenkaat ,sekä myynti ilmoituksessa vielä luki nii... ja piti olla cd soitin myös. myyjä kävi hakemassa hyllystä jonkun vanhan pioneerin cd soittimen....huomasin,että heillä oli vanteita hallin takaseinällä. eikä ollut suostuvainen niitäkään antamaan .
      totesin että on teilläkin palvelu.

Okei myönnän,ettei olisi pitänyt maksaa autoa,ennen kuin on kuuluvat tavarat mukana.Mutta jälkeen päin olen asioinut HUOMATTAVSTI paremmissa autokaupoissa. Enkä kyllä lähtisi 100% varmasti luottamaan tohon autoliikkeeseen.

• kotihoitaja

Noin niinku ihan sattumalta huomasit älykääpiö? Oliks se se vuosi ku mä hoisin teiän rouvaa kkun sä olit tekemäs ittees naurun alaseks.

• Kukalie8666777

Tissit poski kommentoinut.

• ripa92

aika outo kauppa sulla ollu kun oot renkaita nähnyt kyseisessä liikeessä kun renkas halli on talon toisessa päässä sieltä haettiin munkin ja velipojan renkaat ostettu koko suku sieltä autot ja aina saatu hyväää palvelua

• Onmeitämoneksi

Kysymys ei ole ulkona olevista renkaista .vaan sisällä olleista. S..de se että jos kyseinen liike on myynyt urp....ot teille jtn. Pa........kaa niin onneksi olkoon. Siellä käsittääkseni on toiminut kaksi eri firmaa. Ja tämä p........or.....on...ssi.......a hakenut varmaan teidänkin renkaat.

• ei-ässäparia-enää

Ei voi suositella. Ostin auton sieltä vuosia sitten. Autossa oli koko ajan pikkuvikoja ja isompia. Milloin joku valo ei toiminut (lähes aina), milloin pohjan/akseliston joku osa. Auto ei mennyt kertaakaan suoraan katsastuksesta läpi.

Maanantaikappalelafka kyseessä, kuten muidenkin kokemukset kertovat. Suomi on täynnä autoliikkeitä, mutta on syy siihen, että joistain liikkeistä keskustellaan enemmän.

• Apinat0000

Sama ru.......Kari taitaa olla vaihtanut nimensä vaan. Entinen ässäpari. Nykyinen Martim

• Syrnä

Taidat nyt höpistä omiasi?

• Lindfors

2012 ostin sieltä auton. Hyvällä maksuajalla ja muilla ehdoilla, autossa kojelaudassa yksi vika tiedossa ja reilusti ilmoitti myyjä sen ja lupasi että jos temppuilee voi korjauttaa hänen laskuunsa. Näin tehtiin, asia kunnossa, auto hyvässä kunnossa ja toimii loistavasti. Voin suositella myyjää. Olemme ajatelleet hakea kyseisestä paikasta toisenkin auton tyttärelleni.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17133
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4904
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2758
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      148
      2072
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1617
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1567
    7. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1544
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      25
      1514
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1313
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1273
    Aihe