Akryyli/geelikynnet!?

kiinnostunut

Hei,

Osaisiko joku kertoa ko. tekniikoiden/materiaalien erot? Akryylikynnet näyttää olevan geelikynsiä edullisemmat ottaa, mutta miten on huollon hinta? Miten huollot tehdään kummassakin tapauksessa? Kestävyys? Kumpia suosittelette?

Kiitos jos joku osaa auttaa :)

37

63836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirjami

On hiton kallista, mutta kai me naiset sitten maksetaan mielellään kauneudesta... kaverilla oli akryyli/geelikynnet, hintaa kynsille tuli yli 100 euroa, korjauksille ja huolloille hinnaksi tuli noin 60 euroa aina 2-3 viikon välein. Riippuu ihan siitä mistä ottaa.

Katso myös:
      http://www.plussa.com/?_cid=5397&_ct=2

Vielä lainaus eräältä sivulta:

"Kynsiä voi tehdä esim. akryylilla, geelillä, lasikuidulla tai silkillä.
      Geelin huono puoli on se, että sitä ei voi liuottaa pois, vaan pitää antaa kasvaa pois tai viilata. Eikä se sovi ohuille kynsille. Mutta geeli näyttää erittäin luonnolliselta (kuten aina, riippuu tekijästä...)
      Akryyli sopii kaikille paitsi kovassa rasituksessa oleville kynsille ja ohuille kynsille, näyttää myös luonnolliselta, jos sen osaa tehdä.
      Silkki ja lasikuitu sopivat kaikille, jopa tosi huonokuntoisille kynsille. Saa myös tehtyä luonnollisesti, ovat kaikista vahvimmat ja rasitusta kestävät kynnet, ja lähtevät helpoimmin asetonilla pois.
      Hinnoista en osaa sanoa, vaihtelevat 50-80€ välillä/setti. Kaikista parasta on, jos löytää jonkun, jolla on hyvin halvalla tehdyt kynnet, ja sitä kautta löytää sopivan osoitteen."

http://www.nicehouse.fi/kylpyhuo/keskustelu/nayta.php?id=8333

• kiinnostnut

Kiitos vastauksistasi. Onko kenelläkään kokemusta ns. "silkkikynsistä"? Jonkun lähteen mukaan niiden huoltoväli on jopa 6-9 viikkoa!? Onko joku tekniikka tai materiaali alttiimpi kynsihomeelle kuin joku toinen?

• Hunajapupu
        kiinnostnut kirjoitti:

Kiitos vastauksistasi. Onko kenelläkään kokemusta ns. "silkkikynsistä"? Jonkun lähteen mukaan niiden huoltoväli on jopa 6-9 viikkoa!? Onko joku tekniikka tai materiaali alttiimpi kynsihomeelle kuin joku toinen?

Kynsihomettahan tulee jos rakennekynnen alle pääsee vettä. Mun tietojen mukaan minkälaisissa tahansa kynsissä sitä tulee jos sitä vettä pääsee jatkuvasti sinne alle menemään (LIIMA KÄYTTÖÖN!), tosin ei mulla ainakaan kovin äkkiä.
        Kynnen pitää tietenki olla semmosta materiaalia että se tekee oman kynnen päälle tiivin pinnan että sitä vettä ei pääse mihinkään!
        Tässäkin asiassa LCN-kynnet on parhaat!

• tanta
        kiinnostnut kirjoitti:

Moi,

mull on ollut sekä geelikynnet että silkkikynnet ja jälkimmäisiä suosittelen! Aidomman tuntuiset ja turvallisemmat omalle kynnelle. Kestävät tosiaan mielettömän hyvin. Olen varma, että kun kerran kokeilee, ihastuu varmasti. Teknisesti ne on hitaampi laittaa ja tekijöitä ei siksi Suomessa paljon. Nopeat geelit ovat rahakkaampia laittaa, kun päivässä ehtii useammat.

• oujeah

oli ne kynnet mitä tahansa,ja tehdään poisto liottamalla asetonilla tai viilaamalla,kumpikaan ei ole paras mahdollinen.asetoni haurastuttaa omaa kynttä,siksi viilaus on parempi vaihtoehto,kunhan tekijä ei viilaa hiki hatussa niin että menee viilaten jo omaa kynttä mukana.tarkoitus on viilata geeli kynnen pinnalta pois ja jättää pieni ohut kerros geeliä pinnalle,ja sitten aloittaa uuden laitto.Asetonit on niin vahvoja et ne haurastuttaa kynttä hirveesti.olen nyt 3v tehnyt kynsiä joist 1.5 asetonilla liuottamalla,ja kyllä viilaus maltillisesti on paras vaihtoehto.

• Jossu170972

www.kauneustuotteet.fi

• Hunajapupu

kolmannelta "sivulta" tätä palstaa semmonen otsikko kun "Rakennekynnet?", kirjoittaja on Tipuli.
      Sieltä voit löytää tietoo.

Mun neuvo on, että ei tosiaankaan kannata ottaa
      mitään kaikista halvimpia kynsiä, koska niistä voi melkeen heti sanoo että ei kauan kestä hyvinä!
      Se kova hinta tulee enimmäkseen siitä ammattilaisen työstä (laittamisessa ja huolloissa KESTÄÄ!) eikä niinkään siitä materiaalista mitä käytetään. Toki eri menetelmällä/aineilla tehdyt kynnet on erihintasia, mutta kyllä varmasti esim- LCN.nnän rakennekynnet on tuhat kertaa paremmat kestävyydeltään kun jotku toiset mitkä on sitte puolet halvemmat! Eli ammattilainen tosiaan voi ottaa siitä laitosta jne. hintaa ja niinhän sen kuuluukin ottaa! Parempi vaan mitä taitavempi on vaikka maksaakin kerralla enemmän, kun ei sitten tarvi koko ajan olla korjauttamassa, mikä pitemmän päälle tuplaa varmasti sen laittamisen hinnan!
      Muistan kerran kun olin kynsihuollossa ja sille kynsistylistille soitti joku joka oli laittanu just jotku ihme lasikuitu tms. kynnet ja se halus päästä niistä mahd. äkkiä eroon! Kuulemman kauheen näköset! ...Mutta katoppa niitä vanhempia viestejä niin löydät lisää ainakin siitä LCN-merkistä:).

• kiinnostunut

Oletko kuullut sellaisesta geelimerkistä kuin Alexandra? Mielipiteitä? Toki laadusta pitää aina maksaa mutta mielummin maksaisin siitä huollosta 30€ kuin 50€ jos siellä joutuu käymään usein. :)

• Hunajapupu
        kiinnostunut kirjoitti:

Oletko kuullut sellaisesta geelimerkistä kuin Alexandra? Mielipiteitä? Toki laadusta pitää aina maksaa mutta mielummin maksaisin siitä huollosta 30€ kuin 50€ jos siellä joutuu käymään usein. :)

enpä ole kuullut moisesta merkistä.
        Ite oon niin ton LCN-merkin kannalla että en
        oikeen muihin oo edes tutustunu.
        Todella kestävät on ainaki mulla ollu nää LCN-kynnet , vuosi sitte otin ekan kerran ja siitä lähtien on ollu aina. Parhaillaan mulla on kestäny kynnet puoli vuotta ilman että on katkennu tms. Muutaman kerran oon joutunu laittamaan
        kaikki uudet ja välillä aina katkeilee, mutta harvemmin. Vahinkoja sattuu, joskus esim. osuu seinään jne. Ite maksan huollosta n.47e.
        ...Nää jutut taiski lukee siellä vanhoissa teksteissä.

• nice
        kiinnostunut kirjoitti:

...et tarkoittanut "alessandro"? Se on erittäin hyvä merkki, kalliimpi, mutta saakohan Suomesta...?

• kiinnostunut
        nice kirjoitti:

...et tarkoittanut "alessandro"? Se on erittäin hyvä merkki, kalliimpi, mutta saakohan Suomesta...?

Voi hyvin olla että kuulin puhelimessa väärin. Ainakaan tuolla Alexsandralla ei löytynyt netistä mitään... Alan kallistua pikkuhiljaa joko noihin "Alessandro"kynsiin tai silkkikynsiin huollon hinnan takia. Noiden kysien huolto on 33-36€ kun taas LCN-kynsien huolto on 48-50€ (iso säästö jos käy 3-4 viikon välein!). Mutta en tietysti halua huonolaatuisia!! Olisin edelleen kiinnostunut kokemuksista eri kynsien suhteen!

Kiitos kaikille vastanneille! :)

• nice
        kiinnostunut kirjoitti:

Voi hyvin olla että kuulin puhelimessa väärin. Ainakaan tuolla Alexsandralla ei löytynyt netistä mitään... Alan kallistua pikkuhiljaa joko noihin "Alessandro"kynsiin tai silkkikynsiin huollon hinnan takia. Noiden kysien huolto on 33-36€ kun taas LCN-kynsien huolto on 48-50€ (iso säästö jos käy 3-4 viikon välein!). Mutta en tietysti halua huonolaatuisia!! Olisin edelleen kiinnostunut kokemuksista eri kynsien suhteen!

Asun Saksassa ja täällä Alessandro on se "kovin" merkki. Tosin myös kalliimpi kuin muut, joten ei niitä täällä ainakaan alle viidenkympin huolleta. Muita merkkejä kyllä. Geelit ovat hapottomia ja elastisia. Kestävät hyvin pienempiä iskuja, mutta menevät nekin tietysti rikki kovemman iskun voimasta. Muutenhan ne olisivat vaaralliset omalle kynnelle....huh! Alessandro-geeli ei myöskään takerru omaan kynteen "hakasten" tavoin, vaan kiinnittyy omaa kynttä suojaavasti vain sen pintaan. Siis ei pitkäaikaisvahinkoja. Näin tuotetta ainakin mainostetaan, kukapa niitä sitten tietää....mutta laatu on hyvä, sen voin ainakin omasta kokemuksesta sanoa.

• kiinnostunut
        nice kirjoitti:

Asun Saksassa ja täällä Alessandro on se "kovin" merkki. Tosin myös kalliimpi kuin muut, joten ei niitä täällä ainakaan alle viidenkympin huolleta. Muita merkkejä kyllä. Geelit ovat hapottomia ja elastisia. Kestävät hyvin pienempiä iskuja, mutta menevät nekin tietysti rikki kovemman iskun voimasta. Muutenhan ne olisivat vaaralliset omalle kynnelle....huh! Alessandro-geeli ei myöskään takerru omaan kynteen "hakasten" tavoin, vaan kiinnittyy omaa kynttä suojaavasti vain sen pintaan. Siis ei pitkäaikaisvahinkoja. Näin tuotetta ainakin mainostetaan, kukapa niitä sitten tietää....mutta laatu on hyvä, sen voin ainakin omasta kokemuksesta sanoa.

Mikä on omien kynsiesi huoltoväli? Varasin nyt ajan Alessandro-kynsien laittamiselle. Vaikkakin hirvittää kun laskin että jos käyn huollossa 12 kertaa vuodessa, pelkät huollot tekee 432€ vuodessa (12*36€)!! Samalla rahalla kävis vaikka etelän lomalla mutta oispa ne kynnetkin kivat... :/

• nice
        kiinnostunut kirjoitti:

Mikä on omien kynsiesi huoltoväli? Varasin nyt ajan Alessandro-kynsien laittamiselle. Vaikkakin hirvittää kun laskin että jos käyn huollossa 12 kertaa vuodessa, pelkät huollot tekee 432€ vuodessa (12*36€)!! Samalla rahalla kävis vaikka etelän lomalla mutta oispa ne kynnetkin kivat... :/

Joo, huoltoväli on neljä viikkoa (tai kuukausi) minulla, kuten useimmilla. Tunnen tosin erään, joka käy vain 6 viikon välein, koska hänen kyntensä eivät kasva niin nopeasti. Taitaa olla kuitenkin aika harvinaista. Kaksi viikkoa "huollosta" viilataan kasvun mukana näkyviin tullut kynnys itse kotona tasaiseksi. Kuluihin tulee sitten lisäksi vielä kaikenlaista tilpehööriä, kuten "no lite", viilat, liimat, lakat jne. Lisäksi on vielä muistettava katkenneiden kynsien korjauksen aiheuttama lisäkustannus, siis, jos käy huoltojen välillä korjauttamassa rikkoutuneen kynnen. Kyllähän siihen rahaa menee. Itse kävin monta vuotta laitattamassa kynsiä, kunnes hommasin itselleni uv-tunnelin, tipit, geelit, cleanerit, cutterit jne. ja aloin itse laittamaan kynteni. En ole katunut ja rahaa säästyy tosi paljon. Säästyy myös bensakuluja ja aikaa. Välikorjauksetkin on paljon kätevämpi hoitaa nopeasti kotona ilman ajanvarauksia jne. Ehkä siinä on Sinullekkin vaihtoehto, kun ensin käyt jonkun aikaa laitattamassa niitä ja samalla opit työn.

• Geelikynsi
        nice kirjoitti:

Joo, huoltoväli on neljä viikkoa (tai kuukausi) minulla, kuten useimmilla. Tunnen tosin erään, joka käy vain 6 viikon välein, koska hänen kyntensä eivät kasva niin nopeasti. Taitaa olla kuitenkin aika harvinaista. Kaksi viikkoa "huollosta" viilataan kasvun mukana näkyviin tullut kynnys itse kotona tasaiseksi. Kuluihin tulee sitten lisäksi vielä kaikenlaista tilpehööriä, kuten "no lite", viilat, liimat, lakat jne. Lisäksi on vielä muistettava katkenneiden kynsien korjauksen aiheuttama lisäkustannus, siis, jos käy huoltojen välillä korjauttamassa rikkoutuneen kynnen. Kyllähän siihen rahaa menee. Itse kävin monta vuotta laitattamassa kynsiä, kunnes hommasin itselleni uv-tunnelin, tipit, geelit, cleanerit, cutterit jne. ja aloin itse laittamaan kynteni. En ole katunut ja rahaa säästyy tosi paljon. Säästyy myös bensakuluja ja aikaa. Välikorjauksetkin on paljon kätevämpi hoitaa nopeasti kotona ilman ajanvarauksia jne. Ehkä siinä on Sinullekkin vaihtoehto, kun ensin käyt jonkun aikaa laitattamassa niitä ja samalla opit työn.

Mistä näitä tuotteita saa tilata, jos itse laittaa, voisitko ystävällisesti antaa vihjettä!

• essi11
        kiinnostunut kirjoitti:

Molempia olen kokeillut. Alessandro on pehmeämpi ja ainakin minulla, rukkasia pitävällä työmyyrällä, kestänyt paremmin. Hinnalla ei ollut eroa, ainakaan niissä paikoissa joissa kävin. Laatu on kyllä kummassakin ihan kohdallaan. Varmaankin taas näitä makuasioita, joista ei voi kiistellä :)

• ladynail
        nice kirjoitti:

viestissäsi kerroit että olit hommannut kaikki kynsikamat itelles niin rahaa säästyy jne.. olisin itse myös kovin kiinnostunut hommaamaan nuo uv geeli kynsi tarvikkeet jotta voisin itselleni niitä tehdä. En vain tiedä mitä kaikkea tulisi hommata jotta pääsen alkuun. vaikutat siltä että tiedät asiasta jotain, joten olisin hiirmu kiitollinen jos voisit infota/tietäisit jonkun mistä saan infoa ja hieman siihen kylkeen jotain osviittaa hinnoista, ei tarvitse olla mitään tarkkoja.

• ndn.fi

helouw! käy tsekkaamas mun nettisivut www.ndn.fi saat hyvää tietoa lcn geeli kynsistä! ja tervetuloa! kaikki kuvat by veera nissi

• dff

HEI

juu tota noin että akryyli ja geelikynsissä ei ole paljoa eroa muuta kuin että akryylikynnet voi purra vaikka ensinmäisenä päivänä irti että geelikynnet ovat vahvemmat ja myös kalliimmat. itselläni oli ensin akryylikynnet ja sitten geelikynnet huolto maksoi oliko se 55e. itse ottaisin geelikynnet jos jos pitäisi valita että maksaa paremmuudesta sitten enemmän ja huoltaa niitä 2-3 viikon välein että pysyy kunnossa.

• VienaIndira

Geelikynsillä ja acryylikynsillä on eroa. Geelikynnet yleisesti kestävät vähemmän ja tarkoitettu esimerkiksi toimistotyötä tekevälle. Acryylikynnet ovat väistämättä kestävämmät. Usen vuoden kokemusta on. Toisaalta jokaisella ihmisellä on erilainen luonnon kynnen öljy, joka vaikuttaa siihen mikä pysyy paremmin.
        Huolto välit ovat keskiarviolta 4 viikkoa, mutta sekin on riippuvainen oman kynnen kasvutahdista. Kesällä kynnet kasvavat yleisesti nopeampaa. Ja jos pitää huoltovälin tasaisena on huollettavaa vähemmän. N. joka 3 tai 4 kerralla joudutaan jo uusimaan kynnet. Huollot ovat yleisesti olleet 50€ uudesta tipistä erikseen veloitus 5-10€. Geelit ja acryylit voi tehdä myös oman kynnen vahvistuksena tai muotilla pidennettynä, silloin ei tarvita tippejä lainkaan. Baesilta olen itse saanut aina hyvät , kestävät kynnet. www.kauneustuotteet.fi

• Jossu058453

Kaikki joita kiinnostaa nämä rakennekynnet oli ne sitten geelikynnet tai akryylikynnet niin kannattaa katsoa täältä lisätietoo:

http://rakennekynnethelposti.com/

• N

Koulutamme geelikynsien ja nail art tekniikkoja Tallinnassa. Olemme kouluttaneet enemmän kuin 400 geelikynsien tekijää. Katso töitämme: http://buduaar.ee/Turg/kuulutus/235333 Geelikynsien koulutus kestää 3 päivää,

Nail Art 1 päivä. Jos olet kiinnostunut, lähetä sähkoposti [email protected] tai soita 37256638009.

• hannajii

• tuij
        hannajii kirjoitti:

Ostakaa omat välineet saat ne yhden laittokerran hinnalla, täältä olen ite tilannut kaiken: http://myhair.suntuubi.com/?cat=15

Tuolta en kyllä itse tilaisi yhtään mitään. Vaikuttaa erittäin epäilyttävältä kaupalta eikä asioita ole hoidettu kuten laki määrää. Ilmeisesti tuotteet lähetetään ulkomailta, mutta sivujen mukaan niistä on verot maksettu jo. Tuskinpa on alveja ainakaan Suomeen maksettu jos tulevat ilman välikäsiä jostain Kiinasta suoraan ostajalle. Voi tulla kallis kynsipaketti tullimaksujen ja verojen kanssa.

Ja lisäksi yritystoiminta vaatii y-tunnuksen luomisen. Sivuilta ei selviä sitä eikä mitään muitakaan yhteystietoja, paitsi ilmaispalvelimen sähköpostiosoite.

Turha sitten mennä kuluttaja-asiamiehelle itkemään, kun tuotteita ei kuulukaan jos tuollaisesta tilaa jotain.

• Elämänpyörre

Geelit ja akryylit ovat itseasiassa akrylaatteja molemmat. Samasta perheestä lähtöisin.
      Rakennekynsien materiaalit ja liimat ovat karsinogeenisiä, eli syöpää aiheuttavia.

Ne kertyvät perimäämme!

Normaalia kosmetiikkaa valvoo kosmetiikkalaki ja -asetus, mutta rakennekynsiä ja ripsituuhennoksia ei valvo mikään taho.
      Tästä on alasta kiinnostuneilla ammattilaisilla kyllä tietoa.
      Laissa on porsaanreikä.

Kynnet ja tuuhennokset kuuluisivat kemikaalilain puoleen, mutta ...

• kynsiteknikko37

Väärin.

Markkinoilla on FDA hyväksytty ripsiliima sekä kynsiliima!

"Food and Drug Administration (FDA) on Yhdysvaltain elintarvike- ja lääkevirasto, jonka vastuulla on säädöksien laatiminen Yhdysvaltain markkinoille. FDA:n säädöksien piiriin kuuluvat ruoka, ravintolisät, lääkkeet, eläinlääkkeet, verta sisältävät tuotteet, lääkintälaitteet, säteilevät laitteet ja kosmetiikka.
        FDA suorittaa tarkastuksia myös Yhdysvaltain ulkopuolella, jos kyseessä on tehdas, joka valmistaa Yhdysvaltain markkinoilla myytäviä tuotteita. FDA tekee tarkistuksia esimerkiksi suomalaisissa lääketehtaissa, jotka valmistavat lääkkeitä Yhdysvaltain markkinoille."

Tuotteet löytyy Sky Group Finlandin valikoimasta.

• Nozki

Älkää hyvät ihmiset alkako niitä kynsiä väkertää itse jonkun netistä tilaamanne setin kanssa! Kynsientekotuotteet ovat tarkoitettu vain alan ammattilaisille, eli KOULUTUKSEN SAANEILLE. Jos välttämättä haluatte säästää kynsikuluissa, niin käykää ensin jokin rakennekynsikurssi joita järjestetään monissa kauneuskeskuksissa, niillä opetetaan tekemään kynsiä. Lisäksi useimmiten kurssin hintaan kuuluu tarvikepaketti kynsien tekoon. Näin niitä huonoja tekijöitä saadaan, kun joku "itseoppinut " tekee ensin itselleen, ja myöhemmin myös kavereille ja tutuilleen... Ei ne kynsien tekijät kettuillakseen sitä 60-100e niistä kynsistä pyydä, vaan koska työ on pikkutarkkaa ja vaativaa, eikä laadukasta jälkeä osaa välttämättä kuka tahansa tehdä. Kyllä jokainen ammattilainen haluaa inhimillisen korvauksen työstään, alalla kuin alalla. Myöskin aineet maksavat, sen lisäksi vielä useimmiten tilavuokra joka saattaakin muodostaa ison osan kynsien hinnasta. Tämän takia kotona tekevät pystyvät kynsiä alihintaan tekemään, mutta heidän työnsä laatua ei myöskään millään tavalla seurata. Ikinä en itse menisi jollekkin kotiin, tai edes liikkeeseen, erittäin edullisen hinnan perässä kynsiä laitattamaan. Koska lopputulos ei välttämättä ole se, mitä lähti alunperin hakemaan...

• rolax

kynsientekijä ei kuitenkaan ole mikään kosmetologikoulutuksen vaativa juttu eli mikäs siinä jos kotona tekee!! itse olen tehnyt huvikseen/harrastuksen kynsiä jo 3 vuotta kotona ja jälkeni on paljon parempi mitä monilla ns. koulutetuilla kynsienlaittajilla. koristeet ja mielikuvitus on monella kynsientekijällä huono tai siis painoitan erittäin huono. eli ei kuitenkaan puhuta mistään alasta jossa vaarannat hengen jos teet virheen ja et oo koulutusta käyny. TEKEMÄLLÄ OPPII ;) et niiii :))

• emppu199007

tekniikkojen ja materiaalien eroista en tiedä, itselläni ollut puoli vuotta geelikynnet, ja todella suosittelen! mulla oli tosi halvat, laitto maksoi 50e ja huolto 45e. olleet todella kestävät ja olen ollut tyytyväinen.

• KynsiGalleria

Geelikynsien perusteellinen esittely/ hinnoittelu ja ohjeistus löytyy sivuilta www.kynsigalleria.com
      Sanoisin että vaikuttavin ero geelin ja akryylin välissä on ulkonäkö ja kestävyys. Geelillä saadaan luonnollisemman,ohuemman näköinen lopputulos. Akryylikynnet näyttävät useasti liimattavilta "irtokynsiltä". Kestävyydessä akryyli on iskunkestävämi, toisaalta geeli joustaa. Eli jos rakennekynsi joutuu pahasti koetukselle akryylivahvistettu kynsi voi katketa juurestaan (kivuliaasti), kun taas geeli antaa periksi ja murtuu taittokohdastaan.

• amy***

^Uskallan olla eri mieltä materiaalien "ulkonäköeroista"; kyllä neste-pulveri-menetelmällä saadaan aikaan aivan yhtä luonnollisen näköisiä kynsiä kuin geelilläkin. Tekijästähän nuon seikat ovat kiinni.

• kynsiteknikko37

Väärin.

Rakennekynnen ulkonäkö/lopputulos on täysin kiinni tekijästä, ei siitä onko matskuna akryyli vai geeli. Paksuja rumia ällötyksiä voi saada aikaiseksi sekä geelillä että akryylilla - ja toisipäin :-)

• after all

joo pistä korvan taa että nää geelien ylistäjät osaa usein tehdä vain geelikynsiä. itellä molemmat repertuaarissa ja voin kertoo et molempi parempi. molemmat on akrylaattiyhdistettä ja vain tekotapa on poikkeava. muutoin lopputulos koristelut muosot tms mahikset samat molemmissa. kumpikaan Ei ole terveellisempi tai haitallisempi tai mitään muutakaan. molemmat ovat rekennemassaa.

mistä näitä idiootteja ajatelmia oikein tulee? olen kyllä kuullut että jotku geelikouluttajat ihan tahallaan levittävät pahaa sanaa akryylimateriasta kiillottaakseen omaa kruunuaan. mut kaatukoon omaan lokaansa. totuus on totuus after all.

• whats the truth?

hinnoittelut on yrittäjistä kiinni. niihin en voi kommentoida. olen kyllä kuullut puhuttavan että geelit kuulemma arvokkaampia kuin akryylit mutten tiedä mistä nämä puheet tulevat. itse olen toiminut ammattimaisesti kynsiyrittäjänä yli viisi vuotta ja en ole nähnyt eroa näiden välillä. mielestäni asiakkaan huijaamista. omassa hinnastossa molemmat samanhintaiset.

suurin ero on siinä että akryyliteksiikassa yhdistetään kaksi komponenttia tekovaiheessa ja yhditämisen jälkeen massa alkaa kovettumaan välittömäsi. tkynnen muotoiluaika on siis rajallinen. siisti tapa tehdä. asiakkalle miellyttävä kun kynteen ei kuumota eikä tarvi vetkutella edestakaisin kynsiuuniin ja muotoilijalle... tms..

geelitekniikassa komponentit on valmiiksi kasassa ja sitä voidaan muovailla pidempään kynnellä ja lopuksi kovettaa uvA valossa. eli geeli on noin sata kertaa helpompi tekniikka. koska kiirettä ei ole ja sitä on sen pehmeyden takia helpompi viilata muotoon. Geeli kuitenkin pitää kovettaa uunissa mikä tarkoittaa että asiakas koko ajan siirtelee kättä kynsiuuniin ja takaisin. kovettuminen saattaa aiheuttaa voimakkaankin polttavan tunteen kynnellä materialin kovettuessa. lisäksi geeli on tahmaista ja tekovaiheessa kaikki karvat tms tarttuvat todella herkästi pintaa kiinni.

huolloissa sama periaate molemmissa tekniikoissa. vanha toimimaton pois ja uusi tilalle, värivalinnat myös vaikuttaa huolloissa. ei sinun asiakkaana tarvitse näistä murehtia. mene laatu paikkaan katso että mysö sinun tekijälläsi on seinällä sertifikaatti niin tiedät olevasi hyvissä käsissä. monesti tällä alalla salongissa on yksi koulutuksen käynyt ja muut on saaneet oppinsa ns. rikkinäisen puhelimen välityksellä.

olkaa varovaisia sen suhteen mitä uskotte jos tyyppi tekee vain toista hän todennäköisesti puoltaa vain sitä tekniikkaa. ymmärrettävää, muttei välttämättä totta.

• hg.iu

fakta on se ettei geelikynsi vaan kestä niinkuin akryyli kestää. se vaan on niin paljon pehmeämpää. sitä tehdään enemmän koska on nopeampi helpompi ja yrittäjä saa siis nopeammin geelikynsistä rahansa. suurin osa kynsitekijöistä ei edes osaa tehdä akryylikynsiä, saatikka sitten kauniita sellaisia. niiden muokkaaminen kun vaan on kovempaa työtä. kaikki muut mahikset niissä samat, mikäli tekijä on taitava ja osaa molemmat tekniikat hyvin. materialeina samoissa hintaluokissa. geelistä joputuu tekemään paksut jotta ne kestäisivät saman kuin ohut akryylikynsi. jos kynnen pituus saa olla lyhyt, toimii geelikin materialina moitteetta. mistään geelistileteistä jotka kestää en ole koskaan kuullutkaan. siis normikäytössä olevissa käsissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe