napakoru

ouza

Kannattaako ottaa napakoru...??
Onko kokemuksia napakorusta???
Onx se kauan kipee sen laiton jälkeen...???
Kuinka helposti se tulehtuu ja sillee???

15

3335

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nanna

Itse otin korun uuden vuoden aikaan 2003.
      Koru näytti tosi hyvältä, eli kannattaa ottaa. Koru tulehtui melkein heti ja oli tulehtunut sitten loppuun asti eli siihen asti että kasvoi ulos. Se kesti mulla 8 kk. Se ei minulla ollut ollenkaan kipee laitoin jälkeen mitä ihmettelin paljon, ei se tuntunut miltään. Tietysti jos sitä vetää tai se tarttuu johonkin niin sitten. Aika helposti siis tulehtuu. Aion kyllä ottaa sen vielä kerran.

Kannattaako ottaa napakoru...??
      *Mielestäni kannattaa, itse pidän omastani.. Jos et kuitenkaan ole varma, mieti asiaa.. Mutta kuitenkin jos joku päivä kadut sitä, niin saahan sen pois..
      Onko kokemuksia napakorusta???
      *On, itselläni 2v. ollut, todellä jännä.. Ainakin aluksi, sitten siihen tottuu, mutta en pystyisi kuvittelemaan että silti ottaisin sen pois.
      Onx se kauan kipee sen laiton jälkeen...???
      *Itse olen kuullut monilta lävistyksen jälkeisestä kivusta, mutta pakko myöntää että minulla se ei ollut yhtään kipeä!
      Kuinka helposti se tulehtuu ja sillee???
      *Kaippa se aika helposti, ainakin jos ottaa kesällä ja unohtaa puhdistuksen. Omani kerran tulehtunut, mutta ei pahasti. Oikein hoidettuna ei tulehdu ollenkaan ja pienen tulehduksenkin saa itse hoidettua, pahankin tulehduksen saa hoidettua antibiootti kuurilla..

• Läissy

Mulla on ollut napakoru vuoden, kasvanut vähän ulos mutta on nyt kivemmalla kohdalla kun aluksi. Ottaminen ei sattunut paljon, riippuu kipukynnyksestä, pari eka päivää aika hellä. Puhdistaessa kannattaa muistaa lantrata aine 50%, koska se on niin vahavaa että poistaa parantumassa olevan ihon. Itse en jaksanut paljon puhdistella aineen kanssa, tulehtunut pari kertaa mutta aina parantunut.Vinkki:Laita ensin peruskoru, isot ulokkeelliset työntää, ja auttaa korua kasvamaan ulos.

• Blondie

jotkut lävistäjät sanoo ettei lävistyksiä sais puhdistaa desinfiointiaineilla kovin usein (kuivattaa ihoa liikaa).. itekin sain ohjeeksi suihkutella napaa mahd. kuumalla vedellä vähintään kerran päivässä ensimmäisten viikkojen ajan. tulehdukseen vasta kannattaa sitte niitä "myrkkyjä" käyttää.

• Nemorosa

Kannattaa, jos olet täysin ja 100 %:n varma että
      - Haluat sen itsesi takia, ei sen takia "kun kaikilla muillakin on" tai kun "se ois niin kuulii"
      - Olet valmis puhdistamaan sitä kuumalla vedellä (ei desinfiointiaineella!!) päivittäin jopa yli puoli vuotta (napalävärin keskimääräinen paranemisaika n. ½ vuotta)

On kokemuksia napakorusta, itse sain omani viime vuoden (2003) syyskuussa. Voit kysellä vaikka mailitse jos tulee jotain mieleen.

Riippuu ihmisestä, miten pitkään napa on kipeä, mulla se oli arka 1-2 ekaa viikkoa, punoitusta kestää kyllä kauemminkin.

Helpoiten tulehtuu kesällä ja syksyllä (eli suosittelen napakorun ottamista mieluiten myöhään syksyllä, ehtii ainakin suurimmaksi osaksi paranemaan ennen kesää). Myös jokapäiväinen kuumalla vedellä puhdistaminen on erittäin tärkeää. Vesi-suolaliuosta kannattaa myös kokeilla jos napa tuntuu tulehtuneelta tai tosi aralta. Desinfiointiainetta (mieluiten laimennettua!) käytetään vain tulehdustapauksissa, eikä mieluiten silloinkaan joka päivä, koska desinfiointiaine kuivattaa lävistystä, ja voi näin tehdä siitä entistäkin pahemman. Mee os. http://www.harness.fi Siellä on paljon hyviä ohjeita ja muiden kirjoittamia kokemuksia napakorusta!

• Aura

Mä otin muutama kuukaus sitten napakorun Unkarinmatkalla. Liike oli todella siisti ja ammattitaitoa kuulemma heillä oli. Ihmettelin reiän nähtyäni heti että kestääkö koru navassa koska ihoa oli melko vähän välissä (yleesä koko korun varsi peittyy ihoon, mulla se oli vain osittain peitossa) mutta olin TODELLA onnellinen että uskalsin vihdoin ottaa korun ja se olikin todella nätti. Itse pisto ei tuntunut pahalta sillä siellä liikkeessä laitettiin puudutuspiikki mutta pari seuraavaa viikkoa napa oli kipeä ja koko mahaa särki muutama eka päivä. Hoidin lävistystä säännöllisesti ja huolellisesti koko ajan eikä se edes tulehtunut alun punoitusta lukuunottamatta. Kaikki meni hyvin tähän asti... Pari viikkoa sitten ihmettelin kuitenkin kun riekä näytti levinneen ja etureunassa oleva iho vain kapeni kapenemistaan. Tänään se koko koru sitten oli tippunut jonnekin matkalle ja navassa on jäljellä enää pikkuiset "sarvet". Harmittaa TODELLA PALJON!!!! Niin pitkään haaveilin ihanasta napakorusta ja kun sen sain niin juuri bikinikauden kynnyksellä koko homma meni pieleen. Argh! Haluaisin ottaa reiän uudestaan ja syvemmälle mutta en tiedä kestänkö sitä kuukauden piinaa yötäpäivää... Että se siitä ihanasta napakorusta.

• Nemorosa
        Aura kirjoitti:

Mä otin muutama kuukaus sitten napakorun Unkarinmatkalla. Liike oli todella siisti ja ammattitaitoa kuulemma heillä oli. Ihmettelin reiän nähtyäni heti että kestääkö koru navassa koska ihoa oli melko vähän välissä (yleesä koko korun varsi peittyy ihoon, mulla se oli vain osittain peitossa) mutta olin TODELLA onnellinen että uskalsin vihdoin ottaa korun ja se olikin todella nätti. Itse pisto ei tuntunut pahalta sillä siellä liikkeessä laitettiin puudutuspiikki mutta pari seuraavaa viikkoa napa oli kipeä ja koko mahaa särki muutama eka päivä. Hoidin lävistystä säännöllisesti ja huolellisesti koko ajan eikä se edes tulehtunut alun punoitusta lukuunottamatta. Kaikki meni hyvin tähän asti... Pari viikkoa sitten ihmettelin kuitenkin kun riekä näytti levinneen ja etureunassa oleva iho vain kapeni kapenemistaan. Tänään se koko koru sitten oli tippunut jonnekin matkalle ja navassa on jäljellä enää pikkuiset "sarvet". Harmittaa TODELLA PALJON!!!! Niin pitkään haaveilin ihanasta napakorusta ja kun sen sain niin juuri bikinikauden kynnyksellä koko homma meni pieleen. Argh! Haluaisin ottaa reiän uudestaan ja syvemmälle mutta en tiedä kestänkö sitä kuukauden piinaa yötäpäivää... Että se siitä ihanasta napakorusta.

Uskon, että johtui korusta tuo! Aina, jos koru kasvaa ulos, johtuu se korusta. Eli joko olet allerginen korun materiaalille tai sit sulla ei ees ollut alunperinkään titaanista korua.

• tyttönen
        Aura kirjoitti:

ei kuules ikinä kannata ottaa ulkomailla mitään lävistyksiä...! Ja siinä vaiheessa kun suhun laitettiin puudutuspiikki, olisi kannattanu perääntyä, koska lävistäjillä ei ole lupaa laittaa puudutus piikkiä, koska heillä ei ole lääkärin tutkintoa... sellasia puudutus laastareita kyllä käytetään...Tais olla ihan oma vikasi, kun et ollut perehtynyt asiaaan ton pahemmin...

• Aura
        tyttönen kirjoitti:

ei kuules ikinä kannata ottaa ulkomailla mitään lävistyksiä...! Ja siinä vaiheessa kun suhun laitettiin puudutuspiikki, olisi kannattanu perääntyä, koska lävistäjillä ei ole lupaa laittaa puudutus piikkiä, koska heillä ei ole lääkärin tutkintoa... sellasia puudutus laastareita kyllä käytetään...Tais olla ihan oma vikasi, kun et ollut perehtynyt asiaaan ton pahemmin...

Kyllä mä otin selvää lävistyksistä Suomessa ennen ulkomaille menoa ja mulle sanottiin että jotkut antaa puudutuspiikkejä ja se on ok. Unkarissa se puudutuspiikkien anto on normaalia ja kyseinen lävistäjä oli tehnyt lävistyksiä 10vuotta ja saanut siihen kunnon koulutuksen. Siksi otinkin sen Unkarissa koska halusin puudutuspiikin ja olin kuullut Unkarilaisilta ystäviltäni missä niitä laitetaan. Paikka oli todella siisti ja Unkarin pääkaupungin Budapestin kalliilla hienostoalueella, jossa käy ympäri Eurooppaa vaativia asiakkaita. Välineet oli todella siistit ja työn tulos oli huolellista ja siistiä, paljon parempaa kuin monessa suomalaisessakaan paikassa.

Napani ei tulehtunut kertaakaan ja jälki oli siistiä. Eiköhän monelle Suomessa otetullekin napalävistykselle ole käynyt samalla tavalla kuin minulle eli napakoru kasvanut ulos. Ja mitä ystäviltäni olen kuullut heidän navat ovat tulehtuneet pahasti vaikka ottivatkin Suomessa lävistyksen.

Ei meillä Suomessa kaikki ole aina paremmin kuin ulkomailla.

• tyttönen
        Aura kirjoitti:

Kyllä mä otin selvää lävistyksistä Suomessa ennen ulkomaille menoa ja mulle sanottiin että jotkut antaa puudutuspiikkejä ja se on ok. Unkarissa se puudutuspiikkien anto on normaalia ja kyseinen lävistäjä oli tehnyt lävistyksiä 10vuotta ja saanut siihen kunnon koulutuksen. Siksi otinkin sen Unkarissa koska halusin puudutuspiikin ja olin kuullut Unkarilaisilta ystäviltäni missä niitä laitetaan. Paikka oli todella siisti ja Unkarin pääkaupungin Budapestin kalliilla hienostoalueella, jossa käy ympäri Eurooppaa vaativia asiakkaita. Välineet oli todella siistit ja työn tulos oli huolellista ja siistiä, paljon parempaa kuin monessa suomalaisessakaan paikassa.

Napani ei tulehtunut kertaakaan ja jälki oli siistiä. Eiköhän monelle Suomessa otetullekin napalävistykselle ole käynyt samalla tavalla kuin minulle eli napakoru kasvanut ulos. Ja mitä ystäviltäni olen kuullut heidän navat ovat tulehtuneet pahasti vaikka ottivatkin Suomessa lävistyksen.

Ei meillä Suomessa kaikki ole aina paremmin kuin ulkomailla.

Joo, kyl uskon et se paikka oli tosi hyvä...Mut mitä materiaalia se koru oli? kirurgin teräskään ei ole terpeeksi hyvää ensi lävistykselle? vai saitko tietää mitä materiaalia koru oli?

• Aura
        tyttönen kirjoitti:

Joo, kyl uskon et se paikka oli tosi hyvä...Mut mitä materiaalia se koru oli? kirurgin teräskään ei ole terpeeksi hyvää ensi lävistykselle? vai saitko tietää mitä materiaalia koru oli?

Tietysti sain tietää mitä koru on, en kai itseeni mitä tahansa ainetta ota. Siskoni on asunut jo kauan Unkarissa ja puhuu kieltä täydellisesti joten kommunikointiongelmaakaan ei ollut.
        Alkuperäinen koru oli sitä samaa ainetta mitä Suomessakin laitetaan, titaania vai mitä se sitten onkaan, en muista enää. Ei sen ensimmäisen korun kanssa ollutkaan mitään ongelmaa. Mutta kun vaihdoin muutaman kuukauden lävärin ottamisen jälkeen napaan Suomesta ostamani korun, niin uloskasvu tapahtui aivan yhtäkkiä, vaikka reikä oli jo hyvin parantunut korun oton jäljiltä. En vain tajunnut kysyä Suomalaisessa koruliikkeessä mitä ainetta se mahtoi olla kun luulin täällä myytävän vain hyviä koruja normaalieissa liikkeissä.

• tyttönen
        Aura kirjoitti:

Tietysti sain tietää mitä koru on, en kai itseeni mitä tahansa ainetta ota. Siskoni on asunut jo kauan Unkarissa ja puhuu kieltä täydellisesti joten kommunikointiongelmaakaan ei ollut.
        Alkuperäinen koru oli sitä samaa ainetta mitä Suomessakin laitetaan, titaania vai mitä se sitten onkaan, en muista enää. Ei sen ensimmäisen korun kanssa ollutkaan mitään ongelmaa. Mutta kun vaihdoin muutaman kuukauden lävärin ottamisen jälkeen napaan Suomesta ostamani korun, niin uloskasvu tapahtui aivan yhtäkkiä, vaikka reikä oli jo hyvin parantunut korun oton jäljiltä. En vain tajunnut kysyä Suomalaisessa koruliikkeessä mitä ainetta se mahtoi olla kun luulin täällä myytävän vain hyviä koruja normaalieissa liikkeissä.

no hyvä. mut korun ulos kasvamiseen voi kans vaikuttaa esim se et jos vaikka ratsatat ja pidät niitä housuja aika ylhäällä niinku kai ratsastettaessa kuuluu, nii ne voi hangata siihen... mut ihan sama...

• Aura
        tyttönen kirjoitti:

no hyvä. mut korun ulos kasvamiseen voi kans vaikuttaa esim se et jos vaikka ratsatat ja pidät niitä housuja aika ylhäällä niinku kai ratsastettaessa kuuluu, nii ne voi hangata siihen... mut ihan sama...

Joo en ratsasta enkä pidä korkeella housuja. Tarkoituksella suojasin napaa koko ajan hankaukselta ja aina kun mahdollista olin ilman paitaa ettei sekään hangannut. Mut joo, mennyttä mikä mennyttä... :(

• tyttönen
        Aura kirjoitti:

Joo en ratsasta enkä pidä korkeella housuja. Tarkoituksella suojasin napaa koko ajan hankaukselta ja aina kun mahdollista olin ilman paitaa ettei sekään hangannut. Mut joo, mennyttä mikä mennyttä... :(

no nii, mut voitha aina ottaa uuden!!!!! :)

• Jahas

Napakorua EI kannata ottaa... Se tulehtuu erittäin helposti ja voi kasvaa ulos (niin kuin minulla kävi). Ja vielä lopuks jäi semmoinen ihastuttavan ruma arpi... Ja makso paljon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      281
      10381
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      245
      6036
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      173
      5454
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      112
      5109
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3335
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      9
      2744
    7. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      214
      2642
    8. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      20
      2499
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2354
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      382
      2257
    Aihe