Vesipaastoa takana lähes vrk

olotilani nyt

Vesipaastolla tarkoitus olla 11 vrk. aloituspaino kunnon grillikylki aamiaisen ja litran mehupurkin juomisen jälkeen ti 5.4 klo 8 paino 109,1kg.

Nyt olen lähes vuorokauden laihdutellut vesipaastoten (muutama kuppi kahvia maitotilkalla väsyneisyyteen ja aspiriini päänsärkyyn tullut myös otettua )

Tässä ensimmäisen ensimmäisen vrk:n umpeutumista odotellessa painoni on 107,6kg. Päänsärkyä ja väsyneisyyttä huolimatta mahtavasti nukutuista unista. Innostuneisuus onnistuneesti päättyvästä ensimmäisestä 24h jaksosta ja 1,5kg:n painonpudotuksesta riittää palkintoina voittamaan paasto-oireet. Huomenna aamulla uusi tilannekatsaus. On tämä jonkinlaista itsekuria vaatinut, mutta ei ole mahdotonta.

Saapa nähdä miten mulle käy. Eilen n. 12h tunnin kohdalla mulla oli kova päänsärkykohtaus, johon otin aspiriinin, se helpotti. Nyt on lievää "pistelevää" päänsärkyä päälaessa, aika erikoinen tunne, en muista koskaan ennen päänsäryn olleen päälaessa, aina vaan ohimoilla, kipu on helposti kestettävää tässä hetkessä. Näläntunnetta ei ole minkäänlaista.

Malttamattomuus odottaa huomisaamua on ärsyttävää, aika kuluu tavanomaista hitaammin. Olen kerran aiemmin laihduttanut ja silloin muistaakseni 3vrk ja lopetin silloin näläntunteen takia ja teki kovasti mieli karkkia vaikka haussa oli 7vrk vesipaastolla. Ostinkin silloin karkkia muutaman pussin ja söin niitä karkkeja silmät ummessa ynisten mielihyvästä.
1,5 kg ensimmäisenä vuorokautena painosta pois täytti odotukseni, enemmänkin olisi saanut tippua mutta hyvä näin. Huomiseen toivon 2 kilon painonpudotusta, kilokin olisi kiva, saa nähdä mitä "joulupukki" antaa lahjaksi huomenna kiltille vesipaastoajalle.

7

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olotilani nyt

      Päätin kirjoittaa etuajassa pientä kommenttia. Päänsärkyä ollut. Join 9 kulausta vettä ja sillä lähti tunnin kestänyt päänsärky, joka edelleen päälaella mutta lisäksi ensi kerran oikeanpuoleisella ohimolla. Käyttäytymiseni on muuttunut rennommaksi ja stressittömämmäksi. Näläntunnetta ei ole vieläkään tullut, outoa mutta mukavaa. Paino on nyt 106,9kg, tarkistin kahdesti vaaalla kun en ollut silmiäni uskoa. Paskantanut en ole vielä kertaakaan. Peräruisketta en ota. Luonto hoitaa homman kuten parhaaksi näkee. Odotan ensimmäistä paskantamiskertaa, silloin laihtuu kerralla paljon. Yleensä paskantamisen jälkeen mua alkaa nälättämään, joten siinä on ensimmäinen vaaranpaikka sitten, johon olen jo ajatuksen tasolla valmistautunut. 700 grammaa aamupainosta pois 3 tunnin aikana on mainio lahja joulupukilta kun kiltisti olen ollut syömättä ja kestänyt päänsärkyä kuin löylyä saunassa. Keskittymiskyky on heikentynyt ja muiden puheiden kuunteleminen ärsyttää jostain syystä. Kahden henkilön normaalit fiksut puheet, joista normaalista pidän kun ovat fiksuja ihmisiä, saakin mut ajattelemaan että turpa kiinni aina samaa asiantynkää jauhaa, ainakin se naispuolinen, samalla syyllistävällä paatoksella ja hurskaudella vaikka sellainenhan hän on, paljon olen häneltä oppia saanut ja kiinnostavia mussutuksensa olleet. Ja sitten se surullisen koiran katse kun se puhuu ja puhuu ja kertoo ja kertoo. Pitää vaan muistaa että tämä johtuu paaston aikaansaamasta raivokkuudesta mieleen. Huomasit varmaan saman kuin minäkin, kirjoitin aiemmin että oloni on stressittömämpi ja rennompi. Aivan, hyvä huomio ja sitten kerron tällaisista päinvastaisesta kertovasta tilanteesta. Niinä hetkinä kun ei tarvitse ketään kuunnella niin olo on mainio ajoittaisesti tulevasta päänsärystä huolimatta. Aiemmin olen hakeutumalla hakeutunut näiden kahden fiksun seuraan, nyt haluan olla omissa oloissani mahdollisimman paljon. Ei vain nyt jaksa keskittyä muiden jorinoihin, toisesta korvasta sisään ja toisesta saman tien ulos vaikka koittaa ajatellakin kuulemaansa niin reaktio on tasoa: pitäisi jo päänsä kiinni.

      Olo on tällä hetkellä melko hyvä vaikkei olekaan. Tilanteeseen nähden tän olon on nyt oltava vaan hyvä, että jaksan jatkaa paastoa.

      Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä Job 19:25

      Ja Hän huolehtikoon suopeaa tukeaan minuun hengellistä kaloritonta leipäänsä ravinnokseni antaen, jotta voimistun kun paasto alkaa vaatimaan todellista venymistä, että selviän ainakin huomisaamuun klo 8 vettä juoden. Silloin on 2vrk täynnä paastoa ja pahin kestettävä jakso takana, siitä eteenpäin selvinnen yksinkin ilman apua kohti kilvoitukseni loppuhuipennusta ja Hän on antava lopussa painava voitonseppelee päähäni. Katseeni on Herrassa ja Hän tarkkaa minua, hyvin tämä tulee menemään.

    • Jos sä haluat laihduttaa niin miksi hypätä grillikyljestä suoraan vesipaastoon? Eikö kannattaisi kokeilla mieluummin kohtuusyömistä ja liikuntaa?

    • olotilani nyt

      Painononi on nyt 105,9kg. Liikuntaa on päivittäin ollut 80-180min, keSkiarvopäivänä n.100min. Olen kokeilut niitä kohtuusyömisiä aiemmin tuloksetta tai onhan sitä tulosta tullut lisäkiloina.

      Hyvin maustettu grillikylki on herkkua. Jostain on siirryttävä vesipaastoon mulla se sattui olemaan grillikylki, yön aikana hitaasti uunissa haudutettu 60 asteessa.

      Ei kannata, haluan kokea miltä tuntuu olla vesipaastolla. Kiinnostava on seurata sitäkin annanko periksi ennen tavoiteajan täyttymistä. Yksi mielikuva, joka auttaa pitämään kiinni vesipaastossa pysymisestä on se, että olen kuollut. En enää kaipaa mitään elämästä, en tarvitse ruokaa, siinä mielessä outo kuollut olen, että välillä juon vettä.

      105,9kg on mahtavan upea tilanne, en olisi mitenkään arvannut, että vesipaastottuani 37h painoni olisi 109,1-105,9kg= 3,2kg tippunut. Olotilani on nyt paljon parempi kuin ähkyynsyönnin jäljiltä. Käsittämätön painonlasku, tai ei käsittämätön vaan odottamaton. ,ulle kohtuusyöminen on vaikeaa, koska ruoka maistuu suussani liian hyvälle. Ei se kaikkien suussa yhtä hyvälle maistu. Syön usein ruokani silmät nautinnossa ummessa. Lisäksi osaan tehdä ruokaa, jota parempaa tiedän vain yhden ihmisen tekevän. Tosin hän on yhden reseptin joko keksinyt tai kuullut jostakin, siinä on keitetyt perunat ja ja jauhelihakastike, mutta se ei ole tavanomaisen hyvän makuista vaan tyrmäävän hyvän makuista. Ruskeakastikkeen jauhelihaa. En vain keksi mitä se voisi olla, ei ole suostunut kertomaan.

      Jokainen hänen maistanut ruskeakastikejauhelihaansa on sitä ylistänyt. No nythän keksin. Maustehyllynsä tarkistan. Vaikeammaksi menee tietenkin jos on jokin mausteyhdistelmä esim paprika-mustapippuri-korianteri- meirami niin pieneksi jauhettuna ettei yksittäisiä hitusia erota ruskeakastikkeen ja jauhelihan seasta, jos määrä on niin pieni.

      Nyt tuli toinenkin idea mieleen! Otan kännykällä valokuvan maustekaapaapista ja ehdotan ruskeakastikejauheliha perunoiden syömistä. Kun tilaisuus aterianvalmistuksen jälkeen on ohi, otan toisen kuvan maustekaapista ja koitan tehdä siitä johtopäätöksiä. Onko joku maustepurkki liikkunut sentin sivummalle, vaihtanut paikkaa tms, vihjettä siitä, mitä maustepurkkia/purkkeja käytetty. Maustepurkkien suut voisi pyyhkiä puhtaaksi rippeistä ja katsoa löytyykö mistään rippeitä ruoanlaittonsa jälkeen.

      Olotilani ollut tuntikausia päänsärytön ja ihmettelevä: ei ongelmaa, ruokaa kuitenkin muistelen. Väsynyt olen mutten ikävällä tavalla. Olen yllättynyt kuinka kylmänä pystyn pääni pitämään ruumishuoneella,vastustamaan heti alkuunsa viettelemään pyrkiviä ajatuksia, että johan olet laihtunut kivasti, jospa söisit itsesi onneen. Ei! Menen kohti vesipaaston kakkospäivää kohti ja kuolemamarssin siitä kolmanteenkin syömättömyyden päivään.

      Ajat muuttuvat. Jumala on sama.

      http://www.youtube.com/watch?v=3TR_swxR2UE&feature=related

    • olotilani nyt

      105,8kg paino nyt. Join herättyä 7up lightia, joten en ole täysin vesikuurilla tästä eteenpäin, ainakin tuon avatun 1,5l pullon juon päivän aikana. Kun pullo on juotua jatkan taas vedellä. Melkein vettä tuo on kaloripitoisuudeltaan ja maistuu paremmalta kuin vesi suussani. Olotila on väsynyt taas. Päänsärkyä ei ole. Herätessä tuntui lievää huimauksen tunnetta ensi kerran paaston aikana. Juomalla kunnolla 7 uppia se poistui. 1,8kg tippui kuluneen vrk:n aikana, toive toteutui siltä osin. Jaahas, tavoitteena on jatkaa huomisaamuun seuraavaan punnerrustavoitteeseen. Sen olen oppinut nyt että juoda tulee niin paljon kuin mahaan mahtuu vaikka välillä tuntuu ettei sillä niin väliä.

      Huomiseen aamuun toivon painon tippuvan 1,4 kilolla.

      Painoa tippunut 2vrk:n aikana 109,1- 105,8kg= 3,3kg
      En ole täysin tyytyväinen siihen, mutta onhan se sentään 3,3 kiloa, kolmas osa 10 kilosta ja kaksi päivää voisi siihen melkein ollakin tyytyväinen mutta ei olo ole ollut juhlaakaan.

      No, paastolaihdutusnälkä kasvaa vaan. Saa nähdä milloin painonpudotusvauhti hidastuu. Toivottavasti ei tänään, eikä huomenna eikä ylihuomenna, he heh heh heee.

    • tahdon lujuutta

      Ei ole tainnut kohtuu syöminen onnistua kun olet näköjään mieleltäsi aika heikko. Linppari ei käsittääkseni kuulu vesipaastoon. Onko sitä veden määrää jotenkin rajoitettu, kun olet juonu vain vähän? Ehkä kannattaisi juoda enemmän, päänsärky johtuu usein nestevajauksesta.

      Minä olen muuten laihdutellut kaloreita laskien puoli vuotta ja laihtunut kohta 20kg, eikä ole ollu yhtään vaikeaa.

      • Älä lyö lyötyä

        Aloittaja kuulosti ihan kaksisuuntaista sairastavalta tms, ei taida olla kettuilun paikka?


      • OmShantiShivaShakti

        Kaloriton vissyvesi jossa on mineraalit kohdallaan, on ehkä parasta janojuomaa vesipaastossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2108
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1647
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe