Onkohan mahdollista mitenkään koti konstein , yritin käydä kosmetologeilta kysymässä tekevätkö tämmöistä käsittelyä , mutta eivätpä kuulemma..
Kulmakarvojen vaalennus?
5
4375
Vastaukset
- Eräs niksi
Tulee mieleen että tumma tyvikasvu voi olla "mielenkiintoisen" näköistä.
Omat kulmakarvani ovat paksuja ja mustia. Olen "harventanut" niitä muotoon nyppimisen lisäksi. Nypin pois liian paksuiksi kasvaneet kulmakarvat. - jdhdyskeld
Harvemminpa kulmakarvat ihan tynkiä ovat, vaan ns. täydessä pituudessaan paikallaan ovat, eli "tyvikasvu" kulmakarvoissa ei ole mahdollista, kuten hiuksissa. Ainoastaan se on mahdollista, että kun joukkoon kasvaa uusia kulmakarvoja, ne ovat luonnollisesti tummempia kuin naamassa pysyneet vaalennetut kulmat.
- Eräs niksi
Kappas vaan! Minulla kyllä kulmakarvat kasvavat jatkuvasti vaikka en olekaan enää "tyttöikäinen". Kulmistani tulisi melkoiset pehkot ellen nyppisi liian pitkiksi kasvavia karvoja pois (kokemusta on). Kyllä kulmakarvat ja silmäripset kasvavat kuten muukin karvoitus, kasvu ja karvojen elinkierto on vaan hitaampaa joten sen tyvikasvun esiintulo kestää kauemmin.
- jdhdyskeld
Niin, kappas vaan! Kulmakarvat saavuttavat aina kasvaessaan tietyn pituuden, johon jämähtää. Mitenkään senttitolkulla kulmakarvat eivät kasva. Kulmakarvat harvemmin ovat myöskään useiden senttien pituiset. Jos siis värjäät/vaalennat täysmittaiset kulmat, niihin tuskin varsinaista tyvikasvua jää.
Tuntuu jotenkin luonnon vastaiselta nyppiä muodossaan olevia kulmakarvoja pois vain siksi, että ne ovat kasvaneet täyteen pituuteensa. Järkevämpäähän on paikallaan olevan karvan _lyhennys_. Ajan myötä saatatkin tästä nyppimisriemusta saada harvat kulmakarvat kun karvatuppi on vioittunut. Hajakarvat ovatkin sitten eri asia.- Eräs niksi
Riippuu ihmisestä ja hänen karvankasvustaan. Minulla todellakin kulmakarvat kasvavat paksuiksi ja pitkiksi, pituus voi venähtää jopa pariin senttiin (ehkä enemmänkin, kantti ei kestä antaa kasvaa pidemmiksi) ja samalla karva kehittää paksuutta reippaasti. Yritin joskus leikata näitä pidempiä karvoja, mutta sitten vasta ne olivat kauhean näköisiä kun olivat yhtä paksuja latvaan saakka ja useimmat nousivat pystyyn. Kyllä se pois nyppiminen on ollut parempi vaihtoehto.
Olisin vain tyytyväinen jos saisin näiden järeiden karvojen kasvun loppumaan, mutta ne kasvavat sitkeästi uudelleen vaikka nyppään pois kuinka monta kertaa tahansa. Järkevän mittaisia ja paksuisia karvoja en ole nyppinyt, ne saavat olla rauhassa ja kulmani onkin muodossa niiden varassa. Jotkut ovat todellakin hävittäneet kulmakarvansa kokonaan ahkeralla nyppimisellä, minulla tuota "vaaraa" ei näköjään ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351775
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329