Hermokipu/särky?

Juilii

Millaista tai millaiset oireet?

26

44719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jykä

hei sinulle,minulla on ollut hermosärkyä noin 5 vuotta leikkauksen seurauksena. minulla tuli niin paha vaiva, että jouduin syömään särkylääkkeitä 25 kpl päivässä, osa niin vahvoja, että ne haettiin apteekista huumereseptillä.hermosärky on aivan eri kuin normaali vaikka kovakin särky. jos on paha hermosärky, ei voi tehdä mitään esim jalka ei suostu toimimaan, eikä se että sattuu paljon vaan, vaikka haluaisi se ei onnistu. se on sama asia kuin jos laittaa käden vahingossa kuumalle levylle,vetää käden pois ennen kuin "itse tajuaa asiaa". hermosärky on yleensä sellainen, että jossain asennossa on hyvä olla ja kun muuttaa vähän asentoa on kuin lyötäis puukolla. minä sain avun vasta kun minun sisälle laitettiin tietokone estämään kivun tunnetta välittymästä aivoihin. hermokipu on HELVETILLINEN vaiva mitä ulkopuolisten on vaikea tajuta kun mitään ei näy ulkopuolelle

• Juilii

No voiskohan esim.seuraavat oireet sopia hermosärkyyn..
        Kun tulee sähköiskumaista, puristavaa, iskevää, kylmäävää ja repivää kipua(tuntuu siltä kuin sahaisi sormia irti).
        Ei mitään väliä mitä tekee tai tekemättä jättää, kun alkaa särkeä ja eikä tosiaankaa auta mitkään 400mg buranat siihen, että särky lähtisi.
        Kun ei meinaa saada tarpeeks vahvoja särkylääkkeitä. Kun päällisin puolin näyttää hyvältä, niin miksi pitäisi vahvempaa määrätä.
        Rasittaa välillä kunnei voi lääkäritkään uskoa, etten huvikseni syö mitään järjettömän vahvoja lääkkeitä.

• jykä
        Juilii kirjoitti:

No voiskohan esim.seuraavat oireet sopia hermosärkyyn..
        Kun tulee sähköiskumaista, puristavaa, iskevää, kylmäävää ja repivää kipua(tuntuu siltä kuin sahaisi sormia irti).
        Ei mitään väliä mitä tekee tai tekemättä jättää, kun alkaa särkeä ja eikä tosiaankaa auta mitkään 400mg buranat siihen, että särky lähtisi.
        Kun ei meinaa saada tarpeeks vahvoja särkylääkkeitä. Kun päällisin puolin näyttää hyvältä, niin miksi pitäisi vahvempaa määrätä.
        Rasittaa välillä kunnei voi lääkäritkään uskoa, etten huvikseni syö mitään järjettömän vahvoja lääkkeitä.

sinun täytyy saada lähete kipupolille, siellä ne ymmärtävät kivun päälle.hermosärkyä on vaikea selittää toiselle,sanoin juuri yksi päivä lääkärille, että normaali särky jos vaivaa, vaikka jalka särkee, sillä voi silti kävellä kun kävelee vaan särystä huolimatta, mutta kun on hermosärky jalassa, vaikka ajattelee kävelevänsä mutta jalka ei suostu toimimaan. harvoin terveyskeskuksessa on joku joka tietää asiasta, siksi on parempi pyytää lähete

• Juilii
        jykä kirjoitti:

sinun täytyy saada lähete kipupolille, siellä ne ymmärtävät kivun päälle.hermosärkyä on vaikea selittää toiselle,sanoin juuri yksi päivä lääkärille, että normaali särky jos vaivaa, vaikka jalka särkee, sillä voi silti kävellä kun kävelee vaan särystä huolimatta, mutta kun on hermosärky jalassa, vaikka ajattelee kävelevänsä mutta jalka ei suostu toimimaan. harvoin terveyskeskuksessa on joku joka tietää asiasta, siksi on parempi pyytää lähete

kävin keskussairaalassa ja yksityisellä puolella lääkärissä kunneivät enää noteeranneet tk:ssa.. mutta sanoivat sieltäkin, että tämä on tämmöistä odottelua. katsellaan mihin suuntaan se lähtee menemään, leikata ei kannata, koska vika on kädessä(menee vaan tod.näk. huonommaksi) ja ei myöskään voida tehdä oikein mitään muutakaan kuin, että syö vähän särkylääkkeitä ja josset voi tehdä nykyistä työtä, sinun pitää vaihtaa se tai olla sitten sairaslomalla..
        että silleen juu.
        mitenkä vaihtaa työtä mihinkään muuhun, kun ei kädellä voi tehdä välillä mitään? kun aikas monessa työssä kuitenkin tarvitsee kättä..
        että eipä ole juuri huvittanut enää mennä miltään lääkäriltä kysymään yhtään mitään, kun suurinpiirtein tietää jo mitä ne sanoo.

• jykä
        Juilii kirjoitti:

kävin keskussairaalassa ja yksityisellä puolella lääkärissä kunneivät enää noteeranneet tk:ssa.. mutta sanoivat sieltäkin, että tämä on tämmöistä odottelua. katsellaan mihin suuntaan se lähtee menemään, leikata ei kannata, koska vika on kädessä(menee vaan tod.näk. huonommaksi) ja ei myöskään voida tehdä oikein mitään muutakaan kuin, että syö vähän särkylääkkeitä ja josset voi tehdä nykyistä työtä, sinun pitää vaihtaa se tai olla sitten sairaslomalla..
        että silleen juu.
        mitenkä vaihtaa työtä mihinkään muuhun, kun ei kädellä voi tehdä välillä mitään? kun aikas monessa työssä kuitenkin tarvitsee kättä..
        että eipä ole juuri huvittanut enää mennä miltään lääkäriltä kysymään yhtään mitään, kun suurinpiirtein tietää jo mitä ne sanoo.

uusi ammatti ei ole aina mikään ratkaisu,minä jäin töistä sairaslomalle ja siitä noin vuoden päästä pääsin opiskelemaan uutta ammattia. opiskellessa vanha vaiva paheni ja jouduin leikka-
        ukseen jossa tuli isot hermovauriot ja siitä lähtien noin 5 vuotta olen kävellyt kahdella kepillä. lääkkeitä löytyy kyllä vahvoja joista voi olla apua, mutta niitä ei saa ennenkuin on kipupolin asiakas, koska ei ne muut lääkärit tajua mitään näistä asioista. minulla oli enimmillään noin 25 kpl / vrk. osa oli huumereseptillä haettavia. siitä seurauksena olin niin sekaisin etten muista paljon asioita viime vuosista. kokemuksesta voin sanoa, että lääkäreille pitää "huutaa" ennenkuin ymmärtävät, että on tosi kyseessä. apteekissa taas yksi akka suhtautui aina minuun narkkarina kun oli niin vahvat lääkkeet ja niin paljon. en tiedä missä päin suomea asut, mutta jos mahdollista TYKS:ssä on kipupolilla MARKKU TAITTONEN joka on tosi hyvä ja uskoo mitä sille sanoo ja ottaa tosissaan. silti se on pitkä polku koska pikku hiljaa vahvennetaan, siksi on hyvä kun on lapulla mitä lääkkeitä on jo kokeillut turhaan.

• Juilii
        jykä kirjoitti:

uusi ammatti ei ole aina mikään ratkaisu,minä jäin töistä sairaslomalle ja siitä noin vuoden päästä pääsin opiskelemaan uutta ammattia. opiskellessa vanha vaiva paheni ja jouduin leikka-
        ukseen jossa tuli isot hermovauriot ja siitä lähtien noin 5 vuotta olen kävellyt kahdella kepillä. lääkkeitä löytyy kyllä vahvoja joista voi olla apua, mutta niitä ei saa ennenkuin on kipupolin asiakas, koska ei ne muut lääkärit tajua mitään näistä asioista. minulla oli enimmillään noin 25 kpl / vrk. osa oli huumereseptillä haettavia. siitä seurauksena olin niin sekaisin etten muista paljon asioita viime vuosista. kokemuksesta voin sanoa, että lääkäreille pitää "huutaa" ennenkuin ymmärtävät, että on tosi kyseessä. apteekissa taas yksi akka suhtautui aina minuun narkkarina kun oli niin vahvat lääkkeet ja niin paljon. en tiedä missä päin suomea asut, mutta jos mahdollista TYKS:ssä on kipupolilla MARKKU TAITTONEN joka on tosi hyvä ja uskoo mitä sille sanoo ja ottaa tosissaan. silti se on pitkä polku koska pikku hiljaa vahvennetaan, siksi on hyvä kun on lapulla mitä lääkkeitä on jo kokeillut turhaan.

kyllähän noista työpäivistä selviää särkylääkkeiden voimin.. ja taitaa noiden töiden takia siirtyä syksyyn seuraava lääkärikierros.
        ei siinä mitään mutta tuo jatkuva särky nakertaa hiukan hermoja kunnei saa toimivaa painkilleriä.
        ja tyks on liian kaukana.

• Takku
        Juilii kirjoitti:

kyllähän noista työpäivistä selviää särkylääkkeiden voimin.. ja taitaa noiden töiden takia siirtyä syksyyn seuraava lääkärikierros.
        ei siinä mitään mutta tuo jatkuva särky nakertaa hiukan hermoja kunnei saa toimivaa painkilleriä.

Minä sairastan MS-tautia ja siitä johtuva särky on just hermosärkyä.Olen nyt käyttänyt puolen vuoden ajan hampunsiemenöljyä ruokalusikallinen aamuin illoin,ja se on pitänyt kivut kurissa.Lääkäreiden määrämät särkylääkkeet eivät pysty poistamaan kipua ne poistavat ainoastaan tajun,kun heräät kivut ovat jälleen olemassa.Öljy on kotimaista ja tilattavissa netistä kirjoita googleen Finola todella hyvä aine.

• Juilii

Minen kyllä ihan heti uskalla puukottaa kättä.. koska tutuissa löytyy liiaksikin niitä, joiden käsi ei sitten toimi sitä vähää kuin mitä se oli toiminu ennen puukotusta.. :/
        Vaikka kyllä toki joskus toivoisi, että tämä ainainen särky loppuisi.. parhaimpina päivinä menee jotain 6-8000mg särkylääkkeitä.

• väsyttävää
        jykä kirjoitti:

Ottaako kyseinen lääkäri vastaan yksityisvastaanotolla?Tyksiin ei helposti saa lähettä ainakaan terveyskeskuslääkäriltä.Jonot ovat kuulemma pitkät...Jouduitko kauan odottamaan?

• Anonyymi
        Juilii kirjoitti:

Tyks ei sua auta. Kuulin siellä olevalta työntekijältä, etteivät voi ketään auttaa. Koki potilaat lähinnä narkkareiksi. Mutta sieltä saa hyvän palkan.

• Kokemusta on.....

Hermosärkyyn määrätyt lääkkeet eivät ainakaan minulla auttaneet juurikaan yhtään. Todella vahvoja lääkkeitä tuli popsittua kuin karkkia, vaan toivottua vaikutusta en kokenut. Kyl ne lääkkeet lamaannuttavat keskushermostoa, ja päästä voi hetken viirata, mutta niille tulee aika pian immuuniksi. Loppupelissä ei auttanut muu kuin kirurgin puukko ja nyt on hyvä ja kivut ovat historiaa!!!

• -00-

Mulla on kanssa hermo särkyä oikeassa kädessä.
        Hain apteekista Neurovita vahva B-vitamiini.
        Kannattaa kokeilla auttaa!!!

• pompolo

Huh!

Onkos ketään joka kärsis hermovauriosta jalassa?
      Mä olen taistellu sen kans jo n.20v.
      Se on 24h vuorokaudessa kipeänä.
      Olen käynyt kymmenissä tutkimuksissa mut apua
      en ole saanu mistää.Vain omaisuus on menny niihin
      tutkimuksiin,varsinkin yksityis puolella hinnat
      ovat pilvissä.Terv.keskus lääkärit eivät tajuu
      mitään.Kipu pkl on käyty läpi.
      Se vaurio on lähellä selkäydintä.
      En kohta jaksa enää tämän tuskan kanssa.
      Lääkitykset:Lyrica,Triptyl,Panacod,Cipramil,Mir-
      tatsip. vähän helpottaa.Voi kun saisin edes yhden
      päivän elää ilman tätä helvetin tuskaa!!!!!!!

• Tradolan 300mg/vrk

Hyvä kipupotilastoverini.

Tuo 20-vuotta kuulostaa tosi pahalta, mutta sellaista elämä on. Epäreilua!

Sitkeä olet kun olet elänyt viisikertaa enemmän hermovaurion kipujen kanssa kuin minä. Oma elimistöni on jo nyt 4 vuodessa rappeutunut pahasti, kivun, nukkumattomuuden ja opiaattien yhteisvaikutuksesta. En usko eläväni 60-vuotiaaksi.

Niin... nuo lääkkeesi olivat minullekin tuttuja, mutta oletkos koittanut morfiinijohdanaisia? Esim. Tradolan on aika hyvä opiaatti. Ilman sitä en kestäisi enään yhtään hermokipuani.

Tosin Tradolan aiheuttaa aika pian - todella kovat - vieroitusoireet, mikäli lääkeannos vain myöhästyy tai jos lääke-erä on pilaantunut esim. auringonvalon vaikutuksesta.

Eli jos on sydänvikaa tms. niin ne vieroitusoireet voivat vaikka tappaa, niin kovia ne ovat, joten lääkeannoksia pitää olla aina mukana, kuten ystäväni pitää insuliinia.

Noista useista - perin lahjattomista ja rahastavista -, näennäistä sairaudenhoitoa harjoittavista kipulääkäreistä voi vain todeta Budhalaisittain: " He eivät voi sille mitään, ovat vain syntyneet sellaisiksi".

Itsekin olen pettynyt yksityiseen terveydenhoitoon, sillä se on usein hyvin näennäistä "ajan pelaamista" ja laskuttamista.
        Elämä ei ole ollut, eikä ole koskaan reilua, mutta 2000-luvulla toivoisi saavan parempaa hoitoa ja vastinetta satasilleen.

Lopuksi, tunnustan että tietoisuus vaihtoehdosta tehdä itsemurha - "lopullisena hoitovaihtoehtona" - on pitänyt minua hengissä 4-vuotta, juuri tuon lopullisuuden takia.

Kipu on kuin syöpä, se voi tappaa tai jättää henkiin ja jopa parantua pois.

• ingalill 62

Olen 62 vuotias mummeli. Olen kärsinyt hermokivuista oik lonkan keinonivelestä huolimatta jo n. 4 vuotta. Keinonivel laitettiin v.1999. Ensin se toimi hyvin. Olen kaatuillut paljon ja siitä kivut ovat alkaneet. Keinonivel on paikallaan, ei voida ottaa magneettikuvaa koska mulla on titaanista se nivel. Hermot pettää. En ole saanut apua mistään. Olen käynyt monta kertaa lääkärille valittamassa. Annetaan vaa lääkkeitä. Esim Voltare, triptyl jopa tramalia, se ei sovi mulle ollenkaan. Vastaatko kysymykseeni, jos sinulla on vastaavia oireita? Ingalill 62. Kiitos.

• leikkaus hermokipu
        ingalill 62 kirjoitti:

Olen 62 vuotias mummeli. Olen kärsinyt hermokivuista oik lonkan keinonivelestä huolimatta jo n. 4 vuotta. Keinonivel laitettiin v.1999. Ensin se toimi hyvin. Olen kaatuillut paljon ja siitä kivut ovat alkaneet. Keinonivel on paikallaan, ei voida ottaa magneettikuvaa koska mulla on titaanista se nivel. Hermot pettää. En ole saanut apua mistään. Olen käynyt monta kertaa lääkärille valittamassa. Annetaan vaa lääkkeitä. Esim Voltare, triptyl jopa tramalia, se ei sovi mulle ollenkaan. Vastaatko kysymykseeni, jos sinulla on vastaavia oireita? Ingalill 62. Kiitos.

Hei Ingalilla ja muut hermokipua potevat
        Minä olen 12v. kärsinyt niska,kaula hartiakivuista.
        Minun kiput alkoi, kun leuanalle ilmaantui 10mm. liikkuva ihonalainen kokkare.
        Ultraääni eikä ohutneulanäyte ei antanut vastausta mitä kyhmy sisälsi, joten päättivät poistaa leikkaamalla koko leuanalussylkirauhasen.
        Operoiva kirurki innostui liikaa ja leikkasi samalla korvasylkirauhasen.
        Alunperin suuniteltu kahdenpäivän sairaalassaoloaika muuttui kahdeksi viikoksi.
        Koko kaula on revitty auki, eikä epäiltyä syöpää löytynyt.
        Kaulanalueen lihaksia ja hermoja katkottiin.
        Jatkuvaa hermosärkyä olen kärsinyt siitä asti sen 12v.
        Mikään lääke ei tehoa, jos omatoimisuuden koittaa pitää yllä.
        Tosiaanki, opiaalit tehoaa, mutta ei se sängyssämakaaminen niin kovin mukavaa ole, kun järenjuosukin on vähän sitä sun tätä.
        Ainoa vaihtoehto on toi aikaisemman kirjoittajan esilletuoma itsari.
        Minusta tuntuu, että lapsenikin hyväksyisi jos vain uskaltaisin toteuttaa itsarin.
        Pitää koittaa kerätä voimia, josko rohkeus antaisi periksi.

• Voikkaliini
        ingalill 62 kirjoitti:

Tramali ei sopinut minulle, siitä tuli kamala kusilukko.

• pipazu
        Voikkaliini kirjoitti:

Tramali ei sopinut minulle, siitä tuli kamala kusilukko.

Hei!

kokeilkaa hermokipuihin Lyricaa....itselläni se käytössä...

• track87
        pipazu kirjoitti:

Hei!

kokeilkaa hermokipuihin Lyricaa....itselläni se käytössä...

Mulla on oikeassa kädessä pahaa hermosärkyä ja syön siihen 600mg lyricaa. Lyrica on kohtuu hyvä lääke hermosärkyyn mutta lääkärit ei kovin mielellään sitä kirjoita.Mutta suuret annokset lyricaa aiheuttavat myös paljon kaikenlaista sivuoiretta. kannattaa sitä pyytää lääkäriltä tai ainakin kokeilla.

• onko
        track87 kirjoitti:

Mulla on oikeassa kädessä pahaa hermosärkyä ja syön siihen 600mg lyricaa. Lyrica on kohtuu hyvä lääke hermosärkyyn mutta lääkärit ei kovin mielellään sitä kirjoita.Mutta suuret annokset lyricaa aiheuttavat myös paljon kaikenlaista sivuoiretta. kannattaa sitä pyytää lääkäriltä tai ainakin kokeilla.

lääkärit alkaneet jarrutella lyrican määräämistä?
        Olenkin ihmetellyt, kun se tuntuu olevan "ihmelääke" masennuslääkkeiten rinnalla niin kipuun, kuin ahdistukseenkin.
        Ainakin minulla vaikutus oli, kuin humalassa horjuisin, hyvin epämiellyttävä.
        Kaikenlaisia muitakin sivuoireita silmien kuivumisesta virtsaamisen vaikeuteen tuli ja kivun häviämisestä ei ollut tietoakaan. Eipä ole mikään mieto lääke.

• akupuntio

Hei!Itselläni on myös hermosärky vasemmassa jalassani,ollut n.kuusi vuotta.Syön särkyyni Tramal 200g.Lyrica 300g,Arcoxia90g,Triptyl50g ja Catabrecan.Minulla vaurioitui isciashermo runko yrittäessäni itsemurhaa lääkkeillä.Olin tosi huonossa kunnossa kuusi vuotta takaperin.Vasen jalkani ei toiminut lainkaan ja oli helvetillinen särky eikä sitä voitu lääkitä,koska munuaiseni eivät toimineet kunnolla ja minulla oli verenmyrkytys ym.sen jälkeen kun siitä selvisin jäi tämä hermosärky loppuelämäksi.Olen tällä hetkellä kipupolin asiakas jossa välillä tehdään epiduraali puudutus hoitoja ja ismelin hoitoja niistä on hetkellinen apu.Olisin tosi onnellinen kun saisin jonain iltana mennä nukkumaan ilman kipua ja herätä ilman kipua seuraavana aamuna.Sen olen huomannut kun olen tressaantunut kipu on paljon tuskallisempi,mutta kun yritän ajatella positiivisemmin ja nauttia siitä ,että olen kuitenkin hengissä kipu jää hieman taka alalle.Olen miettinyt akupunktio hoitoa,mutta en tiedä onko siitä apua.Onko kenelläkään kokemuksia siitä??

• auttaa

Hamppu

• jojosu

Mulla menee tänän pv:nä Tramal Retard 100mg 2kertaa pv:ssä,Lyrica 300mg 2kertaa pv:ssä,Cympalta 60mg 1kertaa pv:ssä,Trileptal 300mg 2kertaa pv:ssä. Kärsiny ite 4.v. hermovauriosta.Piikkejä on kokeiltu,opiaatteja,selkäydintä pitkin menny ainetta kipupumpun kautta jne...ja pahempaan suuntaan menossa.Ja tämän kaiken lisäksi sairaala ei voi enään auttaa mua,eivätkä millään pistä lähetettä muualle sairalaan MITÄ TEEN ?.Minulla 3 lasta ja ite 30.v. :,( Selkä ei jaksa kauon olla pystys ja heti alkaa kipu =(

• auuts

Hei sinä....et ole yksin, tiedän ettei se lohduta!

Itellä, nyt jo 11.v. sitten tehtyjen selkäleikkauksien takia työkyvyttömyyseläke.
        Olen niin monet vuodet kokenut itseni yksinäiseksi ja syrjäytyneeksi kun ei ole töitä, haluja olisi.
        Mulla kaksi lasta ja he koko ikänsä saaneet kuulla, äiti lepää kun selkä kipee, niin paljosta he ovat joutuneet luopumaan kun en ole voinut lähteä heitä kuskaamaan kun on ollut pakko ottaa vahvaa särkylääkettä.

Kävin Turussa kipupoliknikalla jossa sain itkeä ja lääkäri ymmärsi kipuni ja sen turhautumisen, parasta mitä hän teki oli kun kysyi: mitä on semmoset asiat mitä voin tehdä joista tykkään, mitä semmoset joita haluisin tehdä mutta en voi? Sitten käsi tehdä listaa noista jutuista ja seuraavalla kerralla käski tehdä jotain mitä en voinut ja kuinka ollakkaan huomasin pystyväni sittenkin tekemään sitä ja samalla en tuntenut kipuja vaan nautintoa siitä mitä tein ja niin pikku hiljaa lääkitystäni vähennettiin ja lääkäri skarppasi koko ajan.

Sitten olin viikkoja ilman lääkettä ja olin kuin eri ihminen, hoikistuin ja nautin taas elämästä ja sain taas lisää voimaa olla elämässä lasteni kanssa mukana!

Sen jälkeen ole säännöllisesti käynyt hierojalla ja vain harvoin tulee näitä kamalia tuskia, jolloin pitää jo aamulla ottaa särkylääkettä, muutoin noin kerran viikossa iltaisin ja saan nukuttua yön.

Kun ei ole kipuja teen kaikenlaista ja en muista että on paljon juttuja mitä en SAISI tehdä kun seuraavana päivänä taas kovat kivut!! Mulla ei ole mitään vahvoja särkylääkkeitä enään vaan olen selvinyt panacodilla ja joskus sirdaludilla.

Kaikken parhaiten pysyn järjissäni ja elämässä mukana kun koitan harrastaa ja teen vapaaehtoishommia, paha on joskus kuunnella kun ihmiset valitaa kun on pakko käydä töissä ja olis kivaa vaan olla uimassa!! aina tekee mieli sanoo ole onnellinen kun on töitä ja sitä kautta sosiaalista elämää ja rahaa.
        Mulla ei kumpaakaan, ja tämä yksinäisyys joskus vaivaa.Musta ei näe että olen sairas ja en jaksa/halua aina selittää että en voi käydä töissä kun ylennsä aatellaan että työkyvyttömyyseläkeläiset sairastaa "päätänsä"!

Olen 44.v. ja avoliitossa, mies ei aina jaksa ymmärtää etten voi/jaksa tehdä kaikkea kotihommaa edes kun kivut iskee.Mulla siis 4.kertaa selkä leikattu ja viimisin leikkaus jätti toiseen jalkaan hermovamman, jonka kanssa jo osaan elää, joka päivä särkee ja joskus menee kramppiin kun kävelen liikaa tai pitkään seison, silloin jalka alkaa läpsyä ja sitten kyllä huomaa etten ole terve.

Ainoo lääke mitä suosittelen kaikille: ELÄMÄ ON LYHYT, PÄÄTÄT ITSE KUINKA SEN ELÄT, KIVUISSA JA VALITUKSISSA,MASENNUKSESSA JA SÄNGYSSÄ..VAI NAUTTIEN HETKISTÄ JA PIENISTÄ ASJOISTA, IHMISTEN SEURASTA JA LUONNOSTA!! silloin kun on miellyttävääv tekemistä ja seuraa ei joskus huomaa kipuja ja taas on yksi päivä mennyt , ja jos hyvin käy siitä vain mukavia muistoja!!
        Kävin eilen mustikassa ja villivadelmia poimimassa ja viihdyin eväiden kanssa 4.h. metsässä ja en muistanut kipujani, olin varovainen niin ei illalla tarvinut edes särkylääkettä ottaa ja tänäänkin ihan hyvä päivä!!

Paras resepti USKOKAA VAAN positiivinen elämänasenne!!
        Ette ole kipujenne kanssa yksin, meitä on monta. Tsemppiä siskot ja veljet!!

• hoploppiska
        auuts kirjoitti:

Hei sinä....et ole yksin, tiedän ettei se lohduta!

Itellä, nyt jo 11.v. sitten tehtyjen selkäleikkauksien takia työkyvyttömyyseläke.
        Olen niin monet vuodet kokenut itseni yksinäiseksi ja syrjäytyneeksi kun ei ole töitä, haluja olisi.
        Mulla kaksi lasta ja he koko ikänsä saaneet kuulla, äiti lepää kun selkä kipee, niin paljosta he ovat joutuneet luopumaan kun en ole voinut lähteä heitä kuskaamaan kun on ollut pakko ottaa vahvaa särkylääkettä.

Kävin Turussa kipupoliknikalla jossa sain itkeä ja lääkäri ymmärsi kipuni ja sen turhautumisen, parasta mitä hän teki oli kun kysyi: mitä on semmoset asiat mitä voin tehdä joista tykkään, mitä semmoset joita haluisin tehdä mutta en voi? Sitten käsi tehdä listaa noista jutuista ja seuraavalla kerralla käski tehdä jotain mitä en voinut ja kuinka ollakkaan huomasin pystyväni sittenkin tekemään sitä ja samalla en tuntenut kipuja vaan nautintoa siitä mitä tein ja niin pikku hiljaa lääkitystäni vähennettiin ja lääkäri skarppasi koko ajan.

Sitten olin viikkoja ilman lääkettä ja olin kuin eri ihminen, hoikistuin ja nautin taas elämästä ja sain taas lisää voimaa olla elämässä lasteni kanssa mukana!

Sen jälkeen ole säännöllisesti käynyt hierojalla ja vain harvoin tulee näitä kamalia tuskia, jolloin pitää jo aamulla ottaa särkylääkettä, muutoin noin kerran viikossa iltaisin ja saan nukuttua yön.

Kun ei ole kipuja teen kaikenlaista ja en muista että on paljon juttuja mitä en SAISI tehdä kun seuraavana päivänä taas kovat kivut!! Mulla ei ole mitään vahvoja särkylääkkeitä enään vaan olen selvinyt panacodilla ja joskus sirdaludilla.

Kaikken parhaiten pysyn järjissäni ja elämässä mukana kun koitan harrastaa ja teen vapaaehtoishommia, paha on joskus kuunnella kun ihmiset valitaa kun on pakko käydä töissä ja olis kivaa vaan olla uimassa!! aina tekee mieli sanoo ole onnellinen kun on töitä ja sitä kautta sosiaalista elämää ja rahaa.
        Mulla ei kumpaakaan, ja tämä yksinäisyys joskus vaivaa.Musta ei näe että olen sairas ja en jaksa/halua aina selittää että en voi käydä töissä kun ylennsä aatellaan että työkyvyttömyyseläkeläiset sairastaa "päätänsä"!

Olen 44.v. ja avoliitossa, mies ei aina jaksa ymmärtää etten voi/jaksa tehdä kaikkea kotihommaa edes kun kivut iskee.Mulla siis 4.kertaa selkä leikattu ja viimisin leikkaus jätti toiseen jalkaan hermovamman, jonka kanssa jo osaan elää, joka päivä särkee ja joskus menee kramppiin kun kävelen liikaa tai pitkään seison, silloin jalka alkaa läpsyä ja sitten kyllä huomaa etten ole terve.

Ainoo lääke mitä suosittelen kaikille: ELÄMÄ ON LYHYT, PÄÄTÄT ITSE KUINKA SEN ELÄT, KIVUISSA JA VALITUKSISSA,MASENNUKSESSA JA SÄNGYSSÄ..VAI NAUTTIEN HETKISTÄ JA PIENISTÄ ASJOISTA, IHMISTEN SEURASTA JA LUONNOSTA!! silloin kun on miellyttävääv tekemistä ja seuraa ei joskus huomaa kipuja ja taas on yksi päivä mennyt , ja jos hyvin käy siitä vain mukavia muistoja!!
        Kävin eilen mustikassa ja villivadelmia poimimassa ja viihdyin eväiden kanssa 4.h. metsässä ja en muistanut kipujani, olin varovainen niin ei illalla tarvinut edes särkylääkettä ottaa ja tänäänkin ihan hyvä päivä!!

Paras resepti USKOKAA VAAN positiivinen elämänasenne!!
        Ette ole kipujenne kanssa yksin, meitä on monta. Tsemppiä siskot ja veljet!!

helvettiä. diesel-auton tyhjäkäynti-tärinä jystää alaraajoja kynsivallintulehduksen tavoin. lantio palaa, ja reidet. alaselässä nikamat kolisee yhteen ja tunne on ku puukko heiluis puolelta toiselle. yläselkä vain särkevä ja kipeä. mutta sormista tunto pois. lääkitys trileptal, effexor, tramal,panacod, mirtatsapin. norspan-laastari oli hyvä, mutta sain siitä myrkytyksen. huomasin tuoteselosteesta että koska "alkoholi voimistaa vaikutusta" ELI siideri kipulääkkeen kanssa joskus todella tehostaa vaikutusta. yksi siideri. sekakäytön erotan ja tiedostan. mut epätoivoinen tekee KAIKKI mitä enää jaksaa yrittää että eden hetken loman kivusta saisi. 12vuotta kestäneestä. eläkepäätöstä odottelen, sillä aikaa on pitänyt ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. haloo systeemi...!!!

• Anonyymi

Haluat joka päivä tappaa itsesi kivun takia kun et kestä. Et sellaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      51
      6530
    2. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      68
      5216
    3. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      100
      4779
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      27
      3555
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      204
      3174
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      41
      2975
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      24
      2844
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2789
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      156
      1641
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      344
      1592
    Aihe