Minulla on monipuolinen työ- ja koulutushistoria. Olen lama-ajan lapsia, ja siihen aikaan, kun työuraa aloittelin 1990-luvun lopulla, piti tehdä kovasti töitä ja vaihtaa tarvittaessa työpaikkaa, jotta sai olla edes jossakin töissä.
Muutenkin olen ollut aika kärkäs vaihtamaan työmaata etsiessäni sitä oikeaa työtä, josta saa muutakin kuin tilipussin käteen - siis henkistäkin tyydytystä.
Ymmärrän tietenkin, että tällaisesta työpaikkojen kovasta vaihtamisesta tulee cv:tä lukiessa sellainen kuva, että tuo tyyppi ei jaksa missään työpaikassa. Mutta kun taas katsoo työhistotiaa, eli olen aina ollut töissä tai koulutuksessa, niin ei voi ainakaan laiskana ja utrautuvana pitää.
Kumpi siis parempi: Saman sorvin ääressä 15 vuotta hampaat irvessä, vai itsensä kehittäminen ja haastavan työn sinnikäs etsiminen?
- Ainakin koulutuspaikkoja hakiessa työkokemus per työpaikka lasketaan 2 tai 3 työvuoteen saakka, mutta yli menevältä osalta ei lasketa työkokemusta tai lisäpisteitä.
- Tästä päätellen siis monipuolinen työhistoria on arvostettua.
Monipuolinen työkokemus etu vai haitta?
4
1667
Vastaukset
- Sosiaali
Ehdotomasti etu ainakin sosialialalla. Laaja-alainen näkemys on hyvästä.
On työnantajan syy,jos ihmiset eivät viihdy heillä, vaan vaihtavat paikkaa. - okkei
Sorvin ääreen haitta, mutta ihmissuhdetyöhön etu, koska kertoo kyvystä käyttää omia aivojaan.
- Sorvista sorviin
Itselläni on ainakin todella värikäs työhistoria ja ei sitä ole kyllä vielä tähän päivään mennessä katsottu haitaksikaan. Jos itse hakisin ihmisiä töihin, niin kyllä tuollainen laaja työkokemus kertoo minusta enemmän siitä, ettei ole ainakaan jäänyt kotiin makaamaan.
- Anonyymi
Etu. Pitäisi arvostaa enemmän kuin turhia opiskeltuja titteleitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278