Kevätflunssa

jackaroo

Olen ollut tässä jo useamman päivän kipeänä, useana päivänä on ollut kuumetta ja flunssa on kyllä pahin mitä on ollut moneen vuoteen. Itse en kovin usein sairastele, kuumettakin on tainnut edellisen kerran olla joskus 7-8 vuotta sitten ja flunssa on yleensä jotain sellaista mikä menee päivässä tai kahdessa ohitse. Mutta nyt on mennyt sairasteltaessa jo viikko ja vaikka välillä tuntui paremmalta, niin kuume on noussut uudestaan jo kolme kertaa.

Päivät ovat olleet entistäkin pidempiä kun en ole kotoa useampaan päivään poistunut kuin korkeintaan lähikauppaan. Ei tämä sinkkuna sairastelu ole kyllä mitään herkkua kun ei ole ketään hoitamassa tai edes ketään jolle omasta kurjasta olostaan voisi valittaa.

Onko muilla palstalaisilla ollut mitään kevätflunssaa tai mitään muutakaan tautia tälle kevättä? Oletko useinkin kipeänä?

11

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Darth

      Joo viikon olen flunssassa ollut, mutta ei ole kuumetta ja vain nenä vuotanut ja kurkku kipeä. Sunnuntaina tosin oli päänsärkyä. Luulen että menee ensiviikoksi jo ohi. Ei vaan ole kehdannut saikkua hakea, kun on niin lievänä. Taitaa muillakin työpaikalla sama räkätauti olla ja niiskutus vain käy. Ei sitä työttömänä yksin kotona ollessaan mihinkään flunssiin sairastunu.

    • markonvoima

      Maaliskuun puolivälissä olin noin 1,5 viikkoa flunssassa.
      Olen varsin onnekas koska olen harvoin kipeänä.

    • Sekä minä että muksut on sairastettu tässä jo vähän aikaa :/
      Tytöllä oli 15 päivää kuumetta putkeen. Lapsilla myös poskiotelo- ja korvatulehduksia. - Sit vasta kun saatiin laboratoriosta oikea diagnoosi, niin tämä kolmas (tai neljäs) antibiootti tuntuu toimivan... - Mulla vain ehti mennä keuhkot tukkoon joten lisäksi myös kortisoni ja astmalääke.

      Tsemppiä sulle :)

    • mielenkiintoista.

      Pikaista paranemista sinne.
      Tämän vuoden puolella en ole sairastellut. Viime flunssa oli alkusyksyn puolella eikä silloinkaan kuumetta, perusoireet, nenänvuotoa ja pientä yskää.

    • yksin kotona

      Oiskohan sikainflua, kun kuume nousee uudelleen.
      t. 2 viikkoa sairastanut, nyt voiton puolella

    • gkljl

      Mukava kuulla taas sinusta. Oletkin ollut jo useamman päivän poissa tältä palstalta ja mukavia kirjoituksiasi on ehtinyt jo jäädä kaipaamaan. Välissä palsta oli täynnä niin uskomattaman typeriä ja masentavia juttuja ettei täällä viitsinyt edes paljon käydä.

      Ja jos vastailen kysymykseen niin hiihtoloman aikaan sairastelin viimeksi. Minäkin yleensä olen tosi harvoin sairaana. Silloinkin tais olla vaan pientä lämpöilyä, mutta pää tosi kipeänä, kurkku kipeä ja joka paikka tukossa. Kurkkukipu, nuha ja pääkipu jatkuivat useamman päivän ja nuokin ovat kyllä tosi ärsyttäviä yhdessä kun ei pysty nukkumaan kunnolla nukkumaan kun yskittää, nenän kautta ei pysty hengittämään ja pääkipukin pahimmillaan on jotain tosi inhottavaa. En edes muista milloin olen viimeksi ollut kunnolla kuumeessa. Yleensä on vain jotain pientä lämpöilyä, joka menee nopeasti ohi.

      Sairaana ollessa ne päivät todellakin matelee. Ja sinkkuna pitää kuitenkin lähteä sinne kauppaan, tehdä ruokaa ym. vaikka ei sairaana jaksaisikaan kun ei ole ketään kuka nuita asioita voisi tehdä sun puolesta.

      Mutta yritähän parannella itsesi kuntoon.. Muista levätä ja juoda tarpeeksi. Parane pian!

      • jackaroo

        ---Välissä palsta oli täynnä niin uskomattaman typeriä ja masentavia juttuja ettei täällä viitsinyt edes paljon käydä.---

        Muutama päivänä kävin kyllä kurkkaamassa mitä tällä palstalla näkyi, mutta en jaksanut alkaa etsimään kaiken tuon roskan joukosta vastaamisen arvoisia ketjuja ja ei tämä kirjoitus oikein kuumeisena kovin paljoa innosta.

        ---Ja sinkkuna pitää kuitenkin lähteä sinne kauppaan, tehdä ruokaa ym. vaikka ei sairaana jaksaisikaan kun ei ole ketään kuka nuita asioita voisi tehdä sun puolesta.---

        Eipä tuo kaupassa käynti nyt mitenkään vaikeaa ole ollut vaikka sairaana olenkin ollut, sillä asun melko lähellä ruokakauppaa ja olen ostanut kerralla vähän enemmän sellaista ruokaa mikä on ollut helppo ja nopea lämmittää. Harmi vain että kun en ole käynyt lenkillä ja ruokakin on ollut lähinnä valmisaterioita, niin laihdutus on ottanut vähän takapakkia, olen saanut viikossa yli kilon lisää painoa.

        No, onneksi tämä flunssa näyttää nyt jo vähän helpottavan, ehkä sitä jo viikonlopuksi tervehtyy.


      • grghh
        jackaroo kirjoitti:

        ---Välissä palsta oli täynnä niin uskomattaman typeriä ja masentavia juttuja ettei täällä viitsinyt edes paljon käydä.---

        Muutama päivänä kävin kyllä kurkkaamassa mitä tällä palstalla näkyi, mutta en jaksanut alkaa etsimään kaiken tuon roskan joukosta vastaamisen arvoisia ketjuja ja ei tämä kirjoitus oikein kuumeisena kovin paljoa innosta.

        ---Ja sinkkuna pitää kuitenkin lähteä sinne kauppaan, tehdä ruokaa ym. vaikka ei sairaana jaksaisikaan kun ei ole ketään kuka nuita asioita voisi tehdä sun puolesta.---

        Eipä tuo kaupassa käynti nyt mitenkään vaikeaa ole ollut vaikka sairaana olenkin ollut, sillä asun melko lähellä ruokakauppaa ja olen ostanut kerralla vähän enemmän sellaista ruokaa mikä on ollut helppo ja nopea lämmittää. Harmi vain että kun en ole käynyt lenkillä ja ruokakin on ollut lähinnä valmisaterioita, niin laihdutus on ottanut vähän takapakkia, olen saanut viikossa yli kilon lisää painoa.

        No, onneksi tämä flunssa näyttää nyt jo vähän helpottavan, ehkä sitä jo viikonlopuksi tervehtyy.

        "Eipä tuo kaupassa käynti nyt mitenkään vaikeaa ole ollut vaikka sairaana olenkin ollut, sillä asun melko lähellä ruokakauppaa ja olen ostanut kerralla vähän enemmän sellaista ruokaa mikä on ollut helppo ja nopea lämmittää. Harmi vain että kun en ole käynyt lenkillä ja ruokakin on ollut lähinnä valmisaterioita, niin laihdutus on ottanut vähän takapakkia, olen saanut viikossa yli kilon lisää painoa."

        Ahaa. Itse muistan yhden kauppareissun sairaana, kun piti käydä apteekissa ja muutenkin kaupassa. Ei pystynyt aivan lähikauppaan menemään kun piti apteekissakin käydä, ja aivan tötterö olin kyllä tuon matkan ajan. Hyvä kun ei taju lähtenyt tuolla reissulla. Välttämättä kuumetta ei ole juuri ollenkaan, mutta jos pää on tajuttoman kipeä ja välillä tuntuu että pyörryttääkin, niin ei tee kyllä mieli lähteä kovin kauas tepastelemaan. Itse pikemminkin laihdun sairaana ollessani kun ei yleensä tuolloin kovin hyvin ruoka maistu.

        Mutta ei tuosta painosta kannata liika stressata sairaana ollessa. Kyllä se sitten lähtee taas laskuun kun terveenä pääset taas lenkkeileen ja syömään terveellisemmin.


    • Eipä ole

      tälle keväälle siis. Olikohan hunajapurkeilla, jotka nautin teen kanssa talven mittaan, asian kanssa mitään tekemistä? Sisältää mm. Clostridius Botulinium -bakteeria ja silleen. Sekä yleisellä ravinnon ja unen riittävällä saannilla.

      Muuten on ollut silloin tällöin, mutta harvemmin. Pahin oli ehkä 2-3 vuotta sitten iskenyt virus, josta paikkakunnallani diagnosoitiin paisuneista kilpisrauhasista kouluterveydenhuollon sekä sukulaistenkin piirissä, ja itsekin sain kuivan hy-hy-yskän johon luulin viikon ajan tukehtuvani. Onneksi Bromidin tai joku oli hyvä lääke siihen.

      Muuten virusperäiseen flunssaan ei ole vain muuta lääkettä kuin makuulle asettuminen, kuoleman odottaminen ja runsas kuuman juoman nauttiminen. Kuuma juoma ajaa nimittäin kuumen tehokkaasti ulos hikoilun kautta. Sairastelua kestää 3-4 päivää ja on sillä ohi.

    • Free Fanny

      Minä sairastan mieluummin yksin kuin suhteessa. Vihoviimeinen asia, mitä kaipaan räkätaudissa, on seksiä kinuava ja mielenosoituksellisesti huokaileva mies.

    • Joo on ollut kunnon kuume helmikuussa, pari päivää poissa kuvioista ei mitään pystynyt tekemään. No onneksi tuo on ohi, oli se kauheaa. Muuten en hirveästi sairastele aiemmasta kerrasta ehtikin jo vierähtää pari vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      84
      3843
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      91
      3070
    3. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      65
      3023
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      43
      2415
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2202
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1797
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1786
    8. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      326
      1784
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      26
      1760
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      62
      1610
    Aihe