Olen juuri eilen käynyt laittamassa tatuoinnin, tuohon lapaluun kohdalle. Neuvoja on sadellut monia kuinka tota pitäisi hoitaa, mutta kaikki tosi ristiriitaisia. Ei saisi peittää kelmulla tatuoijan laittaman kelmun jälkeen. Tatuointi ei saa hangata ja sitä pitää rasvata ja pitää kosteana eikä päästää kuivumaan. Saunassa ei saa käydä yms. Mutta entä kun menette nukkumaan ja mullakin kun toi tatska tossa lapaluun kohdalla on, niin melkosen helposti hankaa yöllä lakanoihin jos on ilman kelmua, ja pääsee yönaikana myös kuivumaan. Varsinkin nyt kun toista yötä vasta nukutaan kohta, niin laitanko tuohon nyt suojaksi ton kelmun vai en? Ja muutenkin kun lähden johonkin pidemmäksi aikaa niin tatuoija neuvoi että laita kelmu että tatuointi pysyy kosteana, mutta netistä lukemistani neuvoissa on sanottu ettei tautointia saa ensimmäisen kelmun jälkeen peittää. Onko kenelläkään neuvoja/ omia kokemuksia tällaisesta tilanteesa?
TATUOINNIN HOITO JA NUKKUMINEN
5
13613
Vastaukset
- tatskatyttö
En mä ainakaan oo kelmulla peittänyt enää. Selässä kun oli uusia kuvia, yritin nukkua mahallani, mutta pyöriihän sitä yöllä tietysti. En oo muuta ku bepanthenia laittanut pari kertaa päivässä, sittemmin vaan kerran... Kyllä on hyvin parantunut ja pysynyt. :) Ja pidin halterneck-liivejä, ettei rintsikan olkaimet hankais pahasti.
- gjrt
Itse käytän pari yötä kelmua. Myös duunissa muutaman ensimmäisen päivän suojaamassa hankautumiselta.
Ja hyvin nämä parikymmentä kuvaa ovat parantuneet.
Eli maalaisjärjellä pärjää aina. Tee niinkuin itsestä tuntuu parhaimmalta. - kokokäsi
ite oon käyttäny kelmua 3-4 yötä uuden tatskan kanssa, joskus pitempäänkin.
töissä ei ole aikaa rasvailla uutta kuvaa niin usein kuin olisi tarvetta, joten oon käyttäny kelmua viikonkin.
jokaisen iho on erilainen ja toi toimii mulla.
ei ole pahemmin rupea tullu ja kuvat ja värit on hyvässä kunnossa.
ainoostaan kokeilemalla selvii itelle parhain tapa. - tatuoitu tyttö
Kun tatuoin selkäni, nukuin ensimmäisen yön kelmun kanssa (tulin vasta joskus illalla tatuoimisesta suoraan kotiin, ja tatuoija käski pitää laittamaansa kelmua aamuun asti). Silloin oli helppoa nukkua mahallaan, kun kelmu ja ne ihossa olevat teipit muistutti että ei kannata kääntyä.
Tatuoija sanoi että kelmu tulisi ottaa aamulla pois, pestä iho, "tuulettaa" ja rasvata. Eikä enää uusia kelmuja. Seuraavat yöt nukuin ilman kelmua, yritin ainakin nukkua mahallani, ilman peittoa/vaatteita tatuoinnin päällä. Eikä kyllä päivällä vaatteet tai yöllä lakanat kuluttanut kuvaa yhtään! Rasvasin vaan usein ja hyvin. Ja aina kotona tatuointikohta paljaana, eli ei mitään vaatetta/kelmua päälle jos mahd.! Ei haudu siellä alla sitten.
Ohjeet varmaan vaihtelee tatuoijien kesken aina jonkin verran, mutta en ole kuullut että kellään täysin pieleen olisi hoitovaihe mennyt, oli ohjeet sitten kelmun tms. kannalla tai vastaan. Oman harkinnan mukaan ja kattoo miten se oma tatuointi näyttää parantuvan. - tatskattu1
vanha ketju, mutta silti.. itse otin yläselkään suurehkon moniväri tatskan, neuvottiin laittamaan rasvaa kelmu yöksi.. no tein näin, aamulla kun otin kelmun pois värit oli lähteneet liikkeelle yms. silti nukuin näin pari yötä. 3vk päästä piti käydä kokonaan uudelleen värittämässä kuva, värit haalistuivat niin paljon. uudistetun kuvan kans nukuin ilman kelmua, rasvaa vain päälle. asettauduin nukkumaan mahalleen, peitto puoleen selkään ja that's it, yrittää vaan olla pyörimättä yöllä. näin tatska pysy hyvänä eikä värit lähteneet liikkeelle. toiv. tästä on apua jollekin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3188210Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1016463Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743703- 772798
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402540- 452433
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222256- 1152144
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962034- 481623