en uskalla mennä kotiin

pelkäänäitiä

en tiedä kuuluuko tää tänne mut kerron silti. olin vähä aika sitten masentunu, mulla oli ongelmia kavereitte kans, kaveri muutti eripaikkaa olin koulus yksi, vanhemmat oli eron partaalla ym. mun äitillä ja isällä on menny tosi kauan huonosti, äiti kotona huutaa ja valittaa. mua pelottaa olla kotona koska äiti on kerra lyöny mua tai no monestikki, kerran se uhkas tappaa mun pikkuveljen. tiiän ettei tää oo normaalii.. en tykkää olla kotona, aina meen vaan lenkille ja oon siel montatuntii en vaan haluu mennä kotiin ja ei ole ku pari kaveria tääl mitkä asuu tääl mis mä asun. suurin osa kavereist asuu kauempana. oon kertonu tästä mun parille ystävälle ja on helpottanu oloo siihe asti ku on pitäny mennä taas kotiin... isä yrittää aina estää äitin lyömisen mutta äitii ei pysäytä mikään se on lyöny isääki, mutta isä on sellane et se ei koskaa vois lyödä äitii. eniten harmittaa se että ku oon niin herkkä ihminen et jos vähänki tulee riita jonkun kanssa, tai joku huuta mulle tai lyö mua rupeen itkee. oon just päässy mun masennuksesta yli niin sitte pitää tällänen tapahtuu. äiti vaan saa jotain raivokohtauksii ja tunnin päästä on ku ei ois mitää tapahtunu. eniten mua pelottaa tulevaisuus, mitkä traumat saan. oon viillelytki pari kertaa jonka tiedän olevan väärin, mutta en voi muutakaan. halusin tehdä jossain vaiheessa itsemurhan, suunnittelin kaiken. mut tajusin että mun isosisko ei oo suojelemassa aina mun veljee ja iskä on töissä nii en haluu jättää mun veljee yksin äitin kaa. en vain uskalla kertoa tästä kenellekkään aikuiselle. ja täytän kohta 13.

3

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikea osoite!

Hyvä että kirjoitat tänne, tämä on ihan oikea paikka!

Me muut täällä yritetään auttaa sinua neuvoilla ja tukea sinua.

Ei noin saa olla! Ei tietenkään!

Mene puhumaan vaikka koulun rehtorin /sairaanhoitajan/ tai kunnan sosiaaliviranomaisen kanssa ja pyydä apua.

Jonkun aikuisen on autettava sinua ja saamaan tuo tilanne loppumaan!!

Puhu myös että olet viillellyt, se on merkki sinun huonosta olosta ja siihen saat apua!

Olet tosi rohkea kun kirjoitat täällä!
      On tosiaan terveyden merkki, että uskallat ottaa asian esille ja kysyt neuvoa!

En tähän hätään muuta keksi, mutta olen niin paljon sinun puolellasi!
      Toivottavasti muut antavat lisää neuvoa!

• Tukea sinulle

Miten menee?

Oletko jo puhunut jonkun aikuisen kanssa?

Älä anna tilanteen jatkua. Elä anna nuoruutesi mennä pilalle. kenelläkään ei ole oikeutta lyödä ketään Suomen maassa. Jos on erimielisyyksiä, niin silloin jutellaan tai etsitään ulkopuolista apua.

Isäsi voisi ihan hyvin hoitaa tämän asian, hän on aikuinen ja isäsi.
      Vai onko hän niin äitisi tohvelin alla, että ei uskalla mitään.
      Puhu vielä kerran isällesi.
      Näytä rohkeasti kirjeenvaihto hänelle.

On hyvä että tämän ajan nuoret itse voivat kysellä netillä asioista.
      Olet todella rohkea, kun etsit apua tilanteeseen!

Voisit myös pistäytyä Laki-palstalla ja kysellä siellä joltain juristilta, että mitä voi tehdä tilanteessa.

• rakkaudenjano

Pelkäät äitiäsi, etkä uskalla mennä kotiin! Koti tulee olla jokaiselle lapselle turvapaikka ja rakkaudellisen ilmapiirin kasvualusta. Näin ei tällä hetkellä kirjoittamasi mukaan ole.

On hyvä, että purkasit pahaa oloasi ja toit sen julki tässä foorumissa. Sisimpäsi huutaa apua etkä ole löytänyt oikeita välineitä auttaa itseäsi. Täällä foorumissa me voimme kuunnella ja neuvoa, mutta emme voi konkreettisesti auttaa sinua. Tämän vuoksi kehotan sinua ottamaan yhteyttä koulukuraattoriin tai kouluterveydenhoitajaan. Heidän välityksellään saat tilanteeseesi apua. Kaupungin lastensuojelun sosiaalityöntekijään voit olla myös suoraan yhteydessä muihin kuntasi tarjoamiin palveluihin mm. nuorten turvapaikka. Nuorisotalolla nuoriso-ohjaajille voit kertoa myös pahasta olostasi ja pelostasi veljesi puolesta.

Jaksamista sinulle. Muista, että olet kallisarvoinen!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1349
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      240
      1237
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1051
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      253
      1026
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      755
    6. 64
      714
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      707
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      678
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      641
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      597
    Aihe