Onko porukalla kokemusta mukavista työpaikoista ? Olen 21v mies ja olen aika vasta ikään päässy kunnolla työelämään ja olen nyt ollu kahessa eri paikassa haastavissa rakennus / huolto hommissa. Molemmissa paikoissa on ollu melko huono perehdytys ja tuntuu, että aina pitää oppia kaikki kantapään kautta, tästä tulee monesti huono fiilis ja tämä alkaa masentamaan. Tällä viikolla oli esimerkiksi hankala asiakas jolla oli kuitenkin ihan perus vika, joka ois pitänyt saada korjattua, muttei onnistunut, kun asiakas sotki vähän asioita, mutta olisi pitänyt itse osata vissiin sanoa, että tämä pitäisi nyt vain korjata, mutta siitä tuli sitte jälkeenpäin sanottavaa ja asiakas ei varmaan tätä halua maksaa. Tämmöiset jutut masentaa pirusti, kun pitää oppia kantapään kautta ? Minkälaisissa töissä porukka viihtyy ? Ihan oikeasti sillain, että on ihan mukava mennä töihin ? minkä alan ? mikä firma ? mitä uskallatekaan kertoa, en itse ainakaan tämmöstä paskaa kauhean pitkään jaksa. Toki kokoajan oppii, mutta välillä tuntuu liian kovalta, kun ei meinaa saada omia virheitä vapaa ajallakaan poissa päästä.... kiitos
Mukavia työpaikkoja ?
4
1521
Vastaukset
- ftydrydgtk
Ei kellään kokemuksia mukavasta työstä ? Vaikka hieman huonompi palkkaki ? Luulis nyt joku maailmassa käyvän mukavassa työssä mikä ei kyrsi liikoja...
- Pakollinen paha
Monimutkaisemmissa työtehtäviasä saatta mennä vuosi tai enemmänkin ennekuin alkaa oikeasti hallita asioita siten, ettei tule töpeksittyä perusasioiden parissa. Vain kantanpäänkautta opitut asiat ovat kunnolla opittuja. Malttia tosin vaaditaan.
Uudessa työpaikassa on yleensä alun jälkeen ollut mukavaa jopa vuodesta kahteen, tämän jälkeen viihtyminen on vaihdellut laidasta laitaan.
Työelämässä on niin paljon epävarmuustekijöitä ja suuria muutoksia, että työn mielekkyys voi kadota täysin yhdessä päivässä. Eri yritykset ovat vain sama ****** eri paketissa.
Eniten on työelämässä täytynyt muuttaa omaa suohtautumista työpaikkoihin ja työn tekemiseen. On täytynyt oppia pitämään työtä vain ja ainoastaan työnä, suhtautumaan onnistumisiin tai epäonnistumisiin väliinpitämättömästi. Elämän sisältö pitää löytää työn ulkopuolelta.
Yksityisyrittäminen voisi olla pidemmän päälle ainut keino tehdä haluamaansa työtä mielekkäästi ja omilla ehdoilla. - viisas pääsee vähemm
Tajua poika se, että töihin ei tulla viihtymään ja viettämään aikaa, vaan tekemään pakollinen paska pois ja tienaamaan. Jos siis arvostaa rahaa liikaa tai on yliveloissa, voi myydä elämänsä työantajalle ylityökorvauksilla.
- IK
Joku kansainvälinen kauppa tms. Siellä asiakkaat yleensä ovat sivistyneitä ja osaavat käyttäytyä. Kaupan alalla puhutaankin ns. hyvästä tavasta - joka olisi meidän kaikkien hyvä oppia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172403
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42776
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694