Mitä pitäisi ajatella? Mitä teille tulee mieleen? Onhan se miehillä jotenkin söpömpää ja hyväksyttävämpää, mutta...?!?
Puuttuva hammas
24
793
Vastaukset
Jos menettäisin hampaan, hankkisin sen tilalle implantin. Ja niin toivoisin kumppaninikin tekevän. Muut olkoot vaikka ilman hampaita, jos haluavat.
- ?
poskihampaankin, jonka puuttumista kukaan ei ikinä näkisi, paitsi hammaslääkäri. Tai miljoona ihmistä, jos sattuisi olemaan huippuoopperalaulaja.
? kirjoitti:
poskihampaankin, jonka puuttumista kukaan ei ikinä näkisi, paitsi hammaslääkäri. Tai miljoona ihmistä, jos sattuisi olemaan huippuoopperalaulaja.
Yhden kaverini hammas mätäni suuhun ja se poistettiin. Kaveri odotti syksyyn, ettei "pihvihammasta" poisteta kesken grillikauden. Kuten sanoin, kukin tyylillään. Minä maksan mieluusti tonnin vaikka joka ikisestä hampaasta, jos ne alkavat pudota. Tosin ei ole tarvinnut edes yhtä paikkaa porata viimeiseen kuuteen vuoteen. Taidan olla neuroottinen harjaaja.
- Jotakin hammaskiveä:
Ratikkakuski kirjoitti:
Yhden kaverini hammas mätäni suuhun ja se poistettiin. Kaveri odotti syksyyn, ettei "pihvihammasta" poisteta kesken grillikauden. Kuten sanoin, kukin tyylillään. Minä maksan mieluusti tonnin vaikka joka ikisestä hampaasta, jos ne alkavat pudota. Tosin ei ole tarvinnut edes yhtä paikkaa porata viimeiseen kuuteen vuoteen. Taidan olla neuroottinen harjaaja.
.
näyttäisi olevan noissa hampaissa
http://youtu.be/9rKDasN_YQ4
.
- jhyvugvbv
No huumeiden käyttäjä hampaattomasta ihmisestä ensimmäisenä mieleen tulee. Joskus kakarana tunsin jonkun säälitävän ressukan sillloiselta työpaikalta ja tällä ei ollut hampaita. Minusta tosi masentavaa. Hyi heklvetti jos suutelisi hampaatonta: miten ne huulet painuisi sisälle sellaisen ikeniin. Mä olen kerrran erehtynyt olemaan ystävällinen yhdelle hampaattomalle ja se varmaan vieläkin vainoaa minua.
Muutenkaan mitään tiku-takuja jaksa. Tietysti, jos tyyppi on riittävän älykäs, ei sillä oke merkitystä millaiset hampaat, mutta tyhmien ja narsistien kohdalla tähänkin kiinnittää huomiota, mikäli imbesilliä läppää. Itselläni on keltaiset, mutta sentään suorat hampaat, joita ei niiden luontaisen kauneuden vuoksi ole koskaan tarvinnut korjailla millään tapaa, eikä edes reikiä ole niissä ollut. No yks maitohampaassa, mutta sehä tippui pois lapsena. Voi vittu jos olisi tajunnut olla yhtä ilkeä kakarana, kuin mua kohtaan oltiin monasti, kun rumilukset ala-asteella, koulukiusaajat, suoristeli hampaitaan hammasraudoilla, pallinaamat.:)
Olisi kauheaa olla ruma. - tekarit
Mitä hampaista?
Mä oon 41 vuotias ja mulla ei ole ollut " aikoihin" yhtäkään omaa hammasta.
Mulla on tavalliset tekarit. Mä en oo mikään narkki enkä muukaan holisti,
hampaat vaan jäi nuoruudessa hoitamatta, enkä liiemmin välittänyt niitä pestäkään.
Nää on ihan hyvät, hyvin pysyy suussa, pystyy syödä ja räkiä, eikä kukaan huomaa mitään ettei oo omaa kalustoa.- Minua ei naurata
Kaikki on suhteellista.
Olin 12-vuotias, kun sain ( vuonna 51) joululahjaksi puutikun, jossa oli (hevosen?)karvoja päässä.
Kysyin isältä, mikä tää on, johon isä vastasi, että myyjä kertoi sen olevan kapistus, jolla sai putsata hampaita.
Ihmettelin miksi niitä pitäisi putsata, kun ei kukaan muukaan putsannut, niin isä sanoi että se on nykyaikaa.
30 vuotiaana minullakin oli jo tekohampaat.
Naurakaa vain. - hampi
vielä kerran: kyllä sen huomaa, jos jollain on irtoproteesi, ja jopa implantit huomaa tarkkasilmäinen. Ärsyttävä tuo sun asenteesi: ihan sama, jos tunnet olevasi hyvä kaikkine tekohampainesi, mutta älä hitto väitä, ettei niitä huomaa. Kyllä vaan huomaa.
- tekarit
hampi kirjoitti:
vielä kerran: kyllä sen huomaa, jos jollain on irtoproteesi, ja jopa implantit huomaa tarkkasilmäinen. Ärsyttävä tuo sun asenteesi: ihan sama, jos tunnet olevasi hyvä kaikkine tekohampainesi, mutta älä hitto väitä, ettei niitä huomaa. Kyllä vaan huomaa.
Vai huomaa sen!
No sitten sen huomaa, mutta kukaan ei ole vielä millään tavoin ilmaissut että olisi sen huomannut.
PS. Kukaan ei jatkossakaan ilmaise jos huomaa jotakin sellaista, SE ON VARMA!
Apua, nenälläni on finni! Iiiks!
- Fuokaa Anteekfi:.!1%
.
mutta miftä hamfaifta te oikein puhutte
. Puuttuvat aivot. Niistä ei ainakaan tule mitään mieleen...
opetellaanitseajattelemista.jpg- Muistikin breikkaa:.
.
miten mulla on sellainen muistikuva että tässä muuvissa ei soinut koko ajan torvimusiikki taustalla
http://youtu.be/iu5ElCl9pzA
. - eituumieleen
Pahimmillaan kysymys voisi olla siitä, että mies on ollut tappelu(i)ssa mukana. Siitä taas tulee mieleen ryypiskely. Ei mitenkään olankohautuksella ohitettavia seikkoja, vai mitä?
eituumieleen kirjoitti:
Pahimmillaan kysymys voisi olla siitä, että mies on ollut tappelu(i)ssa mukana. Siitä taas tulee mieleen ryypiskely. Ei mitenkään olankohautuksella ohitettavia seikkoja, vai mitä?
Ja parhaimmillaan kyseessä on voitonmerkki tapauksesta jossa kyseinen henkilö on pelastanut orpokodillisen lapsia sekä heidän suloisen lemmikkikissansa hampaallaan ja pitää siksi "puutettaan" juuri sellaisena äärimmäisenä voitonmerkkinä kuin mikä se itseasiassa onkin.
- eituumieleen
Kukkomies kirjoitti:
Ja parhaimmillaan kyseessä on voitonmerkki tapauksesta jossa kyseinen henkilö on pelastanut orpokodillisen lapsia sekä heidän suloisen lemmikkikissansa hampaallaan ja pitää siksi "puutettaan" juuri sellaisena äärimmäisenä voitonmerkkinä kuin mikä se itseasiassa onkin.
Näin sitä viisastuu, kun vähän kyselee. Itselleni ei tullut edes mieleen tuollanen vaihtoehto.
Nyt muistinkin yhden ex-työkaverin, jolla oli tosi surkeat hampaat ja syynä oli hammaslääkäripelko. - eituumieleen
Kukkomies kirjoitti:
Kyynikkona voisin naisen kohdalla ajatella anorexiaa.
- synnynnäinen puute
Aina ei ole kyse huonosta hoidosta, tappelusta tai onnettomuudesta. Meillä on perheessä tyttö ja poika, joilta molemmilta puuttuu hammas ihan synnynnäisesti. Maitohammas oli, mutta sen tilalle ei tullut pysyvää. Poikaa ei asia voisi vähemmän haitata ja muut hampaat ovat toki vallanneet tilaa niin, ettei aukko ole kovin iso. Tytölle ulkonäkö on tärkeämpää ja hänelle ollaan tekemässä implanttia. Ikävä kyllä ikärajaa nostettiin hoidon aikana 18:sta 21 vuoteen, joten vielä pitää odottaa.
- .....
Täh, ikäraja 21? Eikö tuosta voisi valittaa.
Tiedän tapauksen jossa nuori nainen menetti etuhampaat, ja sai tilalle implantit 17 vanhana.
- sanotaanko vaikka..
Ei varmaankaan noin yleisesti pidetä erityisen söpönä. Varaan aikaa hammaslääkärille yhtä innoissani kuin gyn.. Any way, arvostan miestenkin uhrauksia epämielyttävyyden rajoilla. Kaikki päät on syytä pitää hyvässä kunnossa.
- eituumieleen
Tuota niin... hampaan istutushan on melko kallis toimenpide eikä siihen kaikilla ole uhrata tuhansia euroja, vaikka haluja olisikin.
- sanotaanko vaikka..
eituumieleen kirjoitti:
Tuota niin... hampaan istutushan on melko kallis toimenpide eikä siihen kaikilla ole uhrata tuhansia euroja, vaikka haluja olisikin.
Se on todellakin kallis operaatio. Hinnat ovat nouseet viiden viimeisen vuoden aikana muita palveluja jyrkemmin. Hammaslääkäreillä on varaa hinnoitella itseään. Harmittaa lasten puolesta ja niiden, joilla tahtoa riittäisi panostaa, muttei pelkkään ulkonäköön, kun syödä voi vähemmälläkin määrällä. Tosin se voi vaikuttaa juuri työnsaantiin..
Jos neljästä etummaisesta hampaasta (2 ylh. tai 2 alh) joku puuttuisi, yrittäisin saada kumppanin tai kaverinkin mahd. pian hankkimaan implantin. Ei voi mitään, mutta kyl häiritsisi..
Mä tunsin yhden miehen, jolla oli ensitapaamisella toinen etu(ylähammas) poikki. Vaikka sillä oli hyvät jutut ja muutenkin tultiin hyvin toimeen, niin vuosienkin jälkeen mulle tulee siitä ihmisestä mieleen se poikkinainen hammas.. No, vaikutti siihen sekin, että se oli tullut jossain kännitörttöilyissä. Ja tämä silti, vaikka tyypistä tuli jonkinlainen julkisuuden henkilö (hammas oli silloin jo korjattuna:) myöhemmin..Aina mä näen sen noin kuusi-vuotiaan koltiaisen näköisenä mielessäni :D
Itsellä ei puutu yhtään hammasta ja kyllä mä varmaan aika varmasti implantin hommaisin, jos puuttuisi. Noh, ihan takahampaista en osaa sanoa..
Oon mä sen verran hienohelma.. Mutta mitäs kysyit :)- Olen nainen
Miltäs kuulostaa: minulta on hammaslääkärissä poistettu 6 pysyvää hammasta, joista vain yksi on viisaudenhammas.
Tekareita hankkimaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521