Rastor Oy / työteknikkokoulutus

hulumu

Onko kokemuksia työteknikko koulutuksista? Onko hyötyä käydä ammatillisen koulutuksen päälle? Eli oletko päässyt uralla eteenpäin kyseisen koulutuksen jälkeen/avulla?

51

53688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timi

      RASTOR! RASTOR!!

      "Eli oletko päässyt uralla eteenpäin kyseisen koulutuksen jälkeen/avulla? "

      ahahhahahahahhaaaa!!!!! hain töitä eräästä firmasta ja kun kerroin Rastor taustasta niin siellä oltiin kuolla nauruun, Rastor on kouluttajana todellinen alan pohjasakkaa ja täysi vitsi.

      • Jarkko

        .. suoritin itse kyseisen tutkinnon ja työnantajat olivat minusta hyvin kiinnostuneita.

        Kyseisen tutkinnon avulla sain työnjohtajan toimen, sen jatkuessa yhden vuoden kunnes tarjottiin koko osaston päällikön paikkaa (alaiset 42 työntekijää ja 12 toimihenkilöä)ja tottakai otin tämän toimen vastaan.

        Eli jotain hyötyä VARMASTI oli tuosta tutkinnosta!!!


      • machocah

        Sossupummi on aina sossupummi ei se koulutuksesta parane jos mikään ei kiinnosta.


      • Teknikko on

        Nykyään ainoa jolla oikeudet myöntää työteknikko nimikkeeseen joka on käynyt Rastorin koulutuksen.


    • Työteknikko

      ettei työteknikon tittelillä hirveästi kannata pröystäillä. Minulla on se käsitys ettei sitä juurikaan arvosteta. Itse pidin kyseistä koulutusta huonona. Aiemmin suorittamani alan perustutkinto oli syvempi ja kattavampi kuin työteknikon koulutus. Oikeasaan uutta opin vain logistiikka- ja yrityksen johto- ja talouskursseilla. En ole uraihmisiä joten en tiedä miten koulutus vaikuttaa urakehitykseen.

      • pientyönantaja

        Miksi ihmeessä osallistuit koulutukseen ja veit paikan motivoituneemmalta? Olen koulututtanut työteknikoksi kaksi työntekijääni ja huomannut heissä tapahtuvan huomattavan kehittymisen. Jos menee tällaiseen koulutukseen täytyy olla tavoite kirkkaana. Turha täällä on omaa epäonnistumistaan julistaa!


    • Artsi

      Työteknikko koulutuksen ohi,vielä-70 luvulla,ja ehkä-80 luvullakin k.o koulutusta arvostettiin työnantajapiireissä,ja koulutuksen kautta saattoi päästä hyviinkin hommiin,mutta ei enää pitkiin aikoihin.Nyt kun kouluista tulee pelkästään insinöörejä, niin ei tällaisella kevytteknikko-koulutuksella ole mitään arvoa,muutenkin opetuksen taso on mitä on,riippuu millä paikkakunnalla opiskelee,ja minkälaisen aineopettajan Rastor on kulloinkin saanut palkattua.En suosittele

      • kalevi862

        Tuntuu täällä AMK:ssa olevan myös tuurissa nuo aineopettajat. Insinööriksi kuitenkin valmistun ja olen oppinut, että reppanat ja valittajat tippuvat kuvioista pois.


      • loivaetukeno

        70-80 luvulla ei valmistunut työteknikkoja, vaan teknikoita tekusta. Kun teknikkokoulutus 80-90 luvun taitteessa lopetettiin, huomattiin myöhemmin, että kaikki insinöörit eivät ala työnjohtajiksi, vaan päälliköiksi jne.

        Itse valmistuin Rastor Collegesta -08.
        Vuoden opiskelun jälkeen pääsin jo "parempiin töihin". Nyt olen vuoden ollut suunnittelijana yrityksessä, ja suunta on ylöspäin.

        Työnantajani arvostaa itsensä kehittämistä korkealle, ja kannustaa henkilökuntaa kouluttautumaan.

        On itsestä kiinni miten haluaa itseään arvosteltavan.

        Kuten Donner sanoi, "lukeminen kannattaa aina."

        Onnea ja menestystä kaikille opiskelijoille ja oman arvonsa tunteville.


    • Pasi

      Sain helposti uuden työpaikan. Aloitin tuotannon suunnittelijana ja siirryin siitä 8kk:n jälkeen samaisen yrityksen ostopäälliköksi.

      Tein sitä melkein parivuotta jonka jälkeen tarjottiin materiaalihallinnon päällikön paikkaa, eli itselläni ainakin työteknikon koulutus potki urani hyvin alkuun/käyntiin.

      Pasi

    • Vaihtoehto

      Nykyään ko. koulutus on opetushallituksen alainen ja siitä saa myös erikoisammaattitutkinnon joten käytännön esim ryhmänjohtaja tehtäviin ko. koulutus on erinomainen.

      • Patrick

        Kaikkeen työhön liittyy useampia ulottuvuuksia. On täysin ymmärrettävää, että mikäli henkilö, jolla ei ole vähimmässäkään määrin esimiestyössä vaadittavia ominaisuuksia, ei tule sen autuaammaksi suorittaessaan tutkintoja ylipäätään. Itse koin koulutuksen haastavana ja elämäntilanteeseeni ainoana vaihtoehtona. lue: opiskelua työn ohessa koko ajan opittua käytäntöön soveltaen. Hyvä koulutus!


      • asentaja1234
        Patrick kirjoitti:

        Kaikkeen työhön liittyy useampia ulottuvuuksia. On täysin ymmärrettävää, että mikäli henkilö, jolla ei ole vähimmässäkään määrin esimiestyössä vaadittavia ominaisuuksia, ei tule sen autuaammaksi suorittaessaan tutkintoja ylipäätään. Itse koin koulutuksen haastavana ja elämäntilanteeseeni ainoana vaihtoehtona. lue: opiskelua työn ohessa koko ajan opittua käytäntöön soveltaen. Hyvä koulutus!

        Semmosta vain kyselin että onko lähiaikoina työteknikoksi valmistuneet esim. rastorista saaneet miten koulutusta vastaavaa työtä ja arvostaako työnantajat koulutusta ollenkaan. Kiinnostais itelläki käydä tuo koulu mutta onko se sitten aivan turhaa.


      • 52V
        asentaja1234 kirjoitti:

        Semmosta vain kyselin että onko lähiaikoina työteknikoksi valmistuneet esim. rastorista saaneet miten koulutusta vastaavaa työtä ja arvostaako työnantajat koulutusta ollenkaan. Kiinnostais itelläki käydä tuo koulu mutta onko se sitten aivan turhaa.

        Minulle ainakin oli hyötyä ko. koulutuksesta eli sain tehtävän kuvauksen joka vastaa teknikon koulutusta sekä palkkauksen sen mukaisesti. Mutta ko. erikoisammattitutkinto onkin suoritettava yhteistyössä työnantajan kansa, eli siltä suunnalta saa vastauksen kysymykseen; kanttaako suorittaa? Eli on työnantajia jotka arvostavat!


      • asentaja1234
        52V kirjoitti:

        Minulle ainakin oli hyötyä ko. koulutuksesta eli sain tehtävän kuvauksen joka vastaa teknikon koulutusta sekä palkkauksen sen mukaisesti. Mutta ko. erikoisammattitutkinto onkin suoritettava yhteistyössä työnantajan kansa, eli siltä suunnalta saa vastauksen kysymykseen; kanttaako suorittaa? Eli on työnantajia jotka arvostavat!

        ok hyvä homma että on työnantajia jotka arvostavat tosiaan yrityksen kanssa yhteistyössä käyty koulutus voi olla ihan pätevä systeemi saas nähdä jos sitä joku päivä itsekin työteknikon koulutuksen suorittais


      • aina kannattaa
        asentaja1234 kirjoitti:

        ok hyvä homma että on työnantajia jotka arvostavat tosiaan yrityksen kanssa yhteistyössä käyty koulutus voi olla ihan pätevä systeemi saas nähdä jos sitä joku päivä itsekin työteknikon koulutuksen suorittais

        Työn ohella, jos on vakaassa urakehityksessä ja työnantaja kannustaa vielä, silloin kannattaa ja "tekuun" muutoin et ole päässyt, niin siitä vaan. On kahdenlaisia työnantajia jotka arvostaa ja toiset sitten ajattelee toisin.


      • jounila1967
        aina kannattaa kirjoitti:

        Työn ohella, jos on vakaassa urakehityksessä ja työnantaja kannustaa vielä, silloin kannattaa ja "tekuun" muutoin et ole päässyt, niin siitä vaan. On kahdenlaisia työnantajia jotka arvostaa ja toiset sitten ajattelee toisin.

        Ainakin minä olen ollut tosi tyytyväinen koulutukseen. Olen käynyt vuoden ja toinen vuosi edessä. Ensin matikat ja fysikat tuntuivat aika vaikeilta mutta kyllä niistä läpi pääsin ihan hyvin. Itse pääsin tässä vaiheessa koulutusta työnjohtotehtäviin joten ainakin minua se auttoi eteenpäin. Ainakin meillä turussa on ollut tosi hyvät kouluttajat ja muutenkin Rastorin väki on auttanut aina kun on ollut kysyttävää..


      • JLH
        jounila1967 kirjoitti:

        Ainakin minä olen ollut tosi tyytyväinen koulutukseen. Olen käynyt vuoden ja toinen vuosi edessä. Ensin matikat ja fysikat tuntuivat aika vaikeilta mutta kyllä niistä läpi pääsin ihan hyvin. Itse pääsin tässä vaiheessa koulutusta työnjohtotehtäviin joten ainakin minua se auttoi eteenpäin. Ainakin meillä turussa on ollut tosi hyvät kouluttajat ja muutenkin Rastorin väki on auttanut aina kun on ollut kysyttävää..

        Opiskelu kannattaa aina ja itseään kehittävä työntekijä on arvostettu. Itse olen ollut tyytyväinen Työteknikko koulutukseen ja sen kautta saamiini haasteisiin ja tehtäviin työelämässä.


      • rakennustekniikan erikoisam...
        asentaja1234 kirjoitti:

        Semmosta vain kyselin että onko lähiaikoina työteknikoksi valmistuneet esim. rastorista saaneet miten koulutusta vastaavaa työtä ja arvostaako työnantajat koulutusta ollenkaan. Kiinnostais itelläki käydä tuo koulu mutta onko se sitten aivan turhaa.

        Vuoden olen rastorilla opiskellut ja vuosi vielä jäljellä,nykyinen työnantaja on luvannut työnjohtotehtäviä jo opiskeluaikana.Yhteydenottoja on myös ollut muista rakennusalan yrityksistä.Eiköhän se ole myös omasta aktiivisuudesta ja itsensä markkinointikyvystä kiinni miten niitä töitä tarjoutuu.Jos opiskelun jälkeen hakee töitä hyvillä työteknikon papereilla ja alalta on 10-20vuoden käytännön työkokemus uskoisin sen olevan kovaa valuuttaa yrityksille jotka hakevat työnjohtajaa juuri käytännön töihin.Enpä usko, että myöskään opiskeluaikainen työnantaja helpolla luopuu työteknikosta jonka itse on kouluttanut, koska koulutus perustuu myös hyvin pitkälti työssä oppimiseen.


      • perttisa84
        jounila1967 kirjoitti:

        Ainakin minä olen ollut tosi tyytyväinen koulutukseen. Olen käynyt vuoden ja toinen vuosi edessä. Ensin matikat ja fysikat tuntuivat aika vaikeilta mutta kyllä niistä läpi pääsin ihan hyvin. Itse pääsin tässä vaiheessa koulutusta työnjohtotehtäviin joten ainakin minua se auttoi eteenpäin. Ainakin meillä turussa on ollut tosi hyvät kouluttajat ja muutenkin Rastorin väki on auttanut aina kun on ollut kysyttävää..

        Tosi hyvä koulutus. Täytyy tosiaan ponnistella oppiakseen. JOs jotakin negatiivista täytyy sanoa, niin vaativuus. Helpolla ei ainakaan Oulun koordinaattorit päästä :) Kait tässä muuttuu sitten paremmaksi.


      • markkuver02
        rakennustekniikan erikoisam... kirjoitti:

        Vuoden olen rastorilla opiskellut ja vuosi vielä jäljellä,nykyinen työnantaja on luvannut työnjohtotehtäviä jo opiskeluaikana.Yhteydenottoja on myös ollut muista rakennusalan yrityksistä.Eiköhän se ole myös omasta aktiivisuudesta ja itsensä markkinointikyvystä kiinni miten niitä töitä tarjoutuu.Jos opiskelun jälkeen hakee töitä hyvillä työteknikon papereilla ja alalta on 10-20vuoden käytännön työkokemus uskoisin sen olevan kovaa valuuttaa yrityksille jotka hakevat työnjohtajaa juuri käytännön töihin.Enpä usko, että myöskään opiskeluaikainen työnantaja helpolla luopuu työteknikosta jonka itse on kouluttanut, koska koulutus perustuu myös hyvin pitkälti työssä oppimiseen.

        Olen samaa mieltä. Kysyntää on tosiaan tullut myös oman organisaation ulkopuolelta. Vaativa koulutus. Ei sovi valmiin odottajille, vaan koulutettavalla tulee olla ominaisuuksia ja lahjoja työnjohtamismielessä


      • Diplom ins
        perttisa84 kirjoitti:

        Tosi hyvä koulutus. Täytyy tosiaan ponnistella oppiakseen. JOs jotakin negatiivista täytyy sanoa, niin vaativuus. Helpolla ei ainakaan Oulun koordinaattorit päästä :) Kait tässä muuttuu sitten paremmaksi.

        Kaikkea paskaa sinäkin julkisesti sanelet, vai helpolla eivät päästä, eihän nämä pässit tunne edes kalenteria, ja vaativuudesta, alakoulutasoa, olet varmaan joku noste tai muu yhteiskunnan elättikoulutettava, kuten kaikki Rastorin halpaan menneet.


      • Pelkkä teknikko
        perttisa84 kirjoitti:

        Tosi hyvä koulutus. Täytyy tosiaan ponnistella oppiakseen. JOs jotakin negatiivista täytyy sanoa, niin vaativuus. Helpolla ei ainakaan Oulun koordinaattorit päästä :) Kait tässä muuttuu sitten paremmaksi.

        Pääsin melko heti koulun jälkeen esimiestehtäviin. Toimin jossain vaiheessa tehtaan johtajanakin.Etenin urallani hyvin em. koulutusen ansiosta. No jatkoin vielä vähän opiskelua vaikka sen jälkeen minusta tuli pelkkä teknikko, jäi se arvokas sana "työ" pois siitä tittelin edestä.


    • make

      Kannattaa kyllä lukea työteknikoksi,mutta jos et ole esimiehesi suosiossa,unohda urakehitys.
      "Voitelu" toimii varmaan tässäkin asiassa,tosin itse en ole sitä kokeillut.
      Valmistuin 2004 ja samat entiset työt jatkuneet.

      • Akvaariolamppu

        Vaihda työpaikkaa...Jos nykyiset hommat kiinnosta.
        Turha ruikuttaa jos ei ole valmis tekemään suurempioa ratkaisuja itse.

        Tsemppiä


      • keeni

        Kaikista ei ole johtamistehtävään. Tässä kohtaa koulutusjärjestäjien kannattaisi järjestää pääsykokeita ja ennakkotestejä, ettei tällaisia tarinoita tulisi enää jatkossa.


    • vankilan työnjohtaja

      Olen ollut vankilassa työnjohtajana 20 vuotta.

      • teit?

        ???


    • ...nimim. kokemusta on.

      Henkilökohtaiset kokemukset Kempeleessä toimivasta Rastorista ovat todella surkeat. Henkilöstö vaihtuu ja tieto muuttuu kokoajan. Kun aloitat jonkun tehtävän niin kuukauden päästä tuleekin uudet ohjeet kuinka toimitaan jotta saat tutkinnon valmiiksi. Eri tutkintomestarilta erit ohjeet ja oppilas ei pysy ollenkaan perässä hommassa. Ja syyttävä sormi rastorilta aina tietysti oppilaassa.
      Arvosana Kempeleen Rastorille surkea 4. Kyseisen yrityksen koulutukseen en enää ikinä osallistu enkä suosittele kenellekkään.

      nimim. -Opinnot keskeyttänyt-

      • parempi ihminen

        On valitettavaa että hakeudit teat-koulutukseen rastorille koska kyseinen yritys on keskittynyt parempien ihmisten kouluttamiseen kuten rastorin webbisivustoltakin ilmenee. Tavallisille ihmisillehän olisi löytynyt iso joukko vastuuntuntoisia teat-koulutuksen järjestäjiä.


      • Remuo
        parempi ihminen kirjoitti:

        On valitettavaa että hakeudit teat-koulutukseen rastorille koska kyseinen yritys on keskittynyt parempien ihmisten kouluttamiseen kuten rastorin webbisivustoltakin ilmenee. Tavallisille ihmisillehän olisi löytynyt iso joukko vastuuntuntoisia teat-koulutuksen järjestäjiä.

        Olin opiskellut vuoden paremmaksi ihmiseksi, keskeytin opinnot turhautuneena epämääräiseen opiskeluun, ei aikatauluja, ei tietoa kouluttajilta, mutta laskut tuli kyllä ennenkuin autoni perävalot hävisivät Rastorin pihalta, tuli vielä kun lopetin joutavanpäiväisen ajan hukan ja siirryin toiseen oppilaitokseen. Ei minusta tullut Rastorilla parempaa ihmistä!!


      • edelleen parempi ihminen
        Remuo kirjoitti:

        Olin opiskellut vuoden paremmaksi ihmiseksi, keskeytin opinnot turhautuneena epämääräiseen opiskeluun, ei aikatauluja, ei tietoa kouluttajilta, mutta laskut tuli kyllä ennenkuin autoni perävalot hävisivät Rastorin pihalta, tuli vielä kun lopetin joutavanpäiväisen ajan hukan ja siirryin toiseen oppilaitokseen. Ei minusta tullut Rastorilla parempaa ihmistä!!

        Ennenkuin hakeuduit koulutukseen olisi ollut hyvä että olisit katsonut peiliin jotta olisit huomannut kelpaatko RASTORIN koulutukseen. Jos näkymä peilissä=tavallinen ihminen eli ei parempi ihminen olisi syytä ollut vaihtaa koulutuksen tarjoajaa
        =>sorry vaan tyhmyydestä "sakotetaan" mutta toivottavasti viisastuit eli olet edes hitusen "parempi" ihminen.


      • AEL-Show!
        parempi ihminen kirjoitti:

        On valitettavaa että hakeudit teat-koulutukseen rastorille koska kyseinen yritys on keskittynyt parempien ihmisten kouluttamiseen kuten rastorin webbisivustoltakin ilmenee. Tavallisille ihmisillehän olisi löytynyt iso joukko vastuuntuntoisia teat-koulutuksen järjestäjiä.

        Rastor on kouluttanut teollisuuteen ym.työteknikoita n. 30000. koulutus on aloitettu Rastorin omistajien = suomalainen teollisuus - aloitteesta. Toki vaativaan koulutukseen osallistuvalla tulee myös olla ominaisuutensa. Kaiken muuttamiseen rastorilaisetkaan kykene:) Oletteko muuten kokeilleet vastaavaa esim. AEL:ssä? Itse olen Oulussa ko. organisaation koulutuksessa. Käsittämätöntä "harmaan eminenssin" sekoilua ja lupailua niin arvosanoista kuin tutkinnoistakin.


      • adr-mies
        AEL-Show! kirjoitti:

        Rastor on kouluttanut teollisuuteen ym.työteknikoita n. 30000. koulutus on aloitettu Rastorin omistajien = suomalainen teollisuus - aloitteesta. Toki vaativaan koulutukseen osallistuvalla tulee myös olla ominaisuutensa. Kaiken muuttamiseen rastorilaisetkaan kykene:) Oletteko muuten kokeilleet vastaavaa esim. AEL:ssä? Itse olen Oulussa ko. organisaation koulutuksessa. Käsittämätöntä "harmaan eminenssin" sekoilua ja lupailua niin arvosanoista kuin tutkinnoistakin.

        Niinhän tuo tuntui olevan. Oli tuossa koulutuksessa kyllä pari muunkin väristä tyyppiä. Pakkohan tuo kortti oli kuitenki jossakin suorittaa.


      • tuleva TTK
        Remuo kirjoitti:

        Olin opiskellut vuoden paremmaksi ihmiseksi, keskeytin opinnot turhautuneena epämääräiseen opiskeluun, ei aikatauluja, ei tietoa kouluttajilta, mutta laskut tuli kyllä ennenkuin autoni perävalot hävisivät Rastorin pihalta, tuli vielä kun lopetin joutavanpäiväisen ajan hukan ja siirryin toiseen oppilaitokseen. Ei minusta tullut Rastorilla parempaa ihmistä!!

        Olit varmaan se kaveri, jolle kahvi- ja tupakkatauot olivat tärkeämpiä kuin opiskelu. Häiriköit myös meitä muita - kiitos päätöksestäsi lopettaa opiskelu. Hyvästä ei aina saa näköjään tehtyä parempaa


      • TEAT S07

        Oulun henkilökunta: Älkää pahoittako mieltänne tällaisesta panettelusta. Tällä kaverilla ei olisi ollut mitään menestymisen mahdollisuuksia - vai mitä?


      • Ael yes-Rastor no
        AEL-Show! kirjoitti:

        Rastor on kouluttanut teollisuuteen ym.työteknikoita n. 30000. koulutus on aloitettu Rastorin omistajien = suomalainen teollisuus - aloitteesta. Toki vaativaan koulutukseen osallistuvalla tulee myös olla ominaisuutensa. Kaiken muuttamiseen rastorilaisetkaan kykene:) Oletteko muuten kokeilleet vastaavaa esim. AEL:ssä? Itse olen Oulussa ko. organisaation koulutuksessa. Käsittämätöntä "harmaan eminenssin" sekoilua ja lupailua niin arvosanoista kuin tutkinnoistakin.

        Ael-Show;n vastine haiskahtaa pahasti koulutuksenjärjestäjän (rastorin) kyhäilemältä ilmaismainokselta eikä koulutettavan omilta kokemuksilta mutta sanotaanhan "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa".Sinänsä harmillista on kun avoimet keskuselupalstat valjastetaan yrityksen (rastorin) imagomainonnan rakentamisen rattaisiin.


      • pitää hyväksyä myös aiheell...
        TEAT S07 kirjoitti:

        Oulun henkilökunta: Älkää pahoittako mieltänne tällaisesta panettelusta. Tällä kaverilla ei olisi ollut mitään menestymisen mahdollisuuksia - vai mitä?

        Vaikuttaa siltä että "ryhmä" koostuu lähinnä koulutuksenjärjestäjän eli rastorin sisäpiiristä sillä on muutoin vaikea ymmärtää "opiskelukavereiden" mollausta varmasti vilpittömin mielin annetusta kritiikistä erään opiskelunsa keskeyttäneen opiskelijan taholta.


    • Sammakoksi tahtova

      Oma kokemukseni Helsingin Rastorista itsestään on surkea.Henkilökunta vaihtuu,ja niiden mukana myös mielipiteet.Tietoa saa olla lypsämässä kaiken aikaa ja jollei itse ole se todella aktiivinen osapuoli on todennäköistä että hommat menee puihin.nim.merk.kokemusta on.
      Koulu oli sinänsä kohdallani hyvä asia koska pääsin toisiin tehtäviin,mutta jos aikoo aloittaa erikoisammattitutkinnon,kannattaa varata kunnon hermot eväsreppuun.

    • ruukki.com

      Olen tosiaan päässyt eteenpäin ko. koulutuksen avulla. Jatkoin opiskelua polilla ja olen nyt DI. Suosittelen koulutusta muillekin, joilla on osaamishaaveita tulevaisuuttaan ajatellen.

    • jatkan insinööriksi

      Kyllä ite olen saanut parempaa työtä jo heti kun aloitin koulun. kohta vuosi takana ja kun aikuisiällä on motivaatiokin kohdallaan, niin tulee mukavia arvosanojakin. Suosittelen ehdottomasti. Meillä oli mm. Amk opettajia opettamassa fysiikan ja matematiikan, sekä 30v kokemuksella opettava insinööri ammattiaineet, kärryillä olen pysynyt ja mukavaa on. Toki saa työtä tehdä että pärjää, ei tämä tutkinto itsellään tule!!! Tällä hetkellä kysyntä on kovempaa alan todellisilla osaajilla kuin teoreetikoilla, tiedän kokemuksesta. Ammattilainen saa aina töitä!!

      • kttx2

        Eli teoria tietoa paljon, mut käytäntö lujuus-opeista, hitsaustekniikasta yms. olematonta ja vaikka olisi ammattitaitoisia työntekijöitä käytettävissä, homma ei toimi. (käytäntö ja sosiaaliset kyvyt olemattomia). Tarvitaan niitä käytännön tiedon osaavia ja ihmisiä motivoivia teknisiä asiantuntijoita, jotta työt saadaan tehtyä.


    • Ei oppi ojaan kaada

      Kyllä työteknikko koulutuksesta oli hyötyä. Työnantaja tuki koulutusta ja kun näyttöjä rupesi tulemaan, niin työnantaja tarjosi työnjohtajan työtä ja palkka on sen jälkeen noussut siitä kun aloitin opinnot. Valmistuin viimevuoden lopulla ja ei kaduta opintoihin ryhtyminen, vaikka välillä tiukkaa tekikin. Se mitä opinnoista saa irti riippuu hyvin paljon itsestä, kukaan kun ei voi sitä tietoa ja taitoa takoa päähän väkisin. Hyvin valmistaa juuri esimies tehtävään ja tietenkin henkilökohtaiset ominaisuudet vaikuttavat paljon kuinka esimiehenä pärjää, kaikki ei sovi esimiehiksi vaikka lukis inssiksi tai dipaksi. Sitä en tiedä kuinka muut työnantajat arvostavat koulutusta, mutta nykyinen työnantaja ainakin arvostaa.

    • Oloneuvos.

      Valmistuin Helsingissä-v -74,ja jäin eläkkeelle-v-05,joten kokemusta ko. tutkingosta on. Ammattikoulupohjalta koulutus tuntui sopivalta,ja työnantaja kannusti monella tavalla.Opiskelu kannattaa ottaa tosissaan,ja pysyä opintoaikataulussa,eikä jäädä jälkeen,sillä lusmuilijat putoavat kyydistä,eikä huonoilla papereilla tee mitään.Itse sain kehumattakin hyvät paperit,ja moni ovi uralla aukeni.Olin elekeikääni saakka esimiestehtävissä,ja olen tosi tyytyväinen työuraani.Jos vielä jaksat opiskella Englannin kielen,olet vahvoilla.Se puree varmasti!

    • rastorilainen

      Eli pääsin Rastorin tekniikan erikoisammattitutkintotodistuksella AMK:uun, vaikkei ollut muita kuin peruskoulupohja. Tosin työkokemusta oli kymmenisen vuotta, mutta kuitenkin.

      • 2010 valmistunut Tt

        Juuri työteknikoksi rastorilta valmistuneena voin sanoa että koulutus antoi paljon ja laajensi perspektiiviä työasioiden suhteen. Oli toki joukossa sellaisia opiskelijoita joita ei oikein napannut..vakuutusyhtiö maksanut koulutuksen jne..
        Itselläni vastuu töissä kasvoi, olen nyt työnjohtaja 7 alaiselle ja vastaan tehtaan koneistustuotannosta sekä siihen liittyvistä projekteista. Koen että työnantaja arvostaa työteknikkokoulutusta. Eli ei mennyt opiskelu hukkaan, palkkakin on jo noussut :).


      • Työteknikko
        2010 valmistunut Tt kirjoitti:

        Juuri työteknikoksi rastorilta valmistuneena voin sanoa että koulutus antoi paljon ja laajensi perspektiiviä työasioiden suhteen. Oli toki joukossa sellaisia opiskelijoita joita ei oikein napannut..vakuutusyhtiö maksanut koulutuksen jne..
        Itselläni vastuu töissä kasvoi, olen nyt työnjohtaja 7 alaiselle ja vastaan tehtaan koneistustuotannosta sekä siihen liittyvistä projekteista. Koen että työnantaja arvostaa työteknikkokoulutusta. Eli ei mennyt opiskelu hukkaan, palkkakin on jo noussut :).

        Näin on , tuo rastorin työteknikko koulutus on antanaut hyvät evää omalle uralle, toimin LVI-työteknikkona, asentajapohjaa, yrittäjäelämää, märkätilarakentamista ja valvontaa,olen aiemmin tehnyt, nyt toimin teknisenä isännöitsijänä, lvi-kuntotutkijana ja linjasaneerausten valvojana, ja "vaan työteknikkona, made by Rastor"..niin surkeata..Tuolla työmaalla amk inssit ei tiedä käytännöstä yhtikäs mitään, varsinkin urakoitisjoiden työnjohto on insinööri porukkaa ja voi jeesus, kun pitää poikasille selventää yksinkertiaisia asioita LVI-urakoinnissa että märkätilojen rakentamisessa, yksikin amk inssi ei tiennyt työmaan asioista mitään, oli kuulemma"ollut pari viikkoa asentajan matkassa koulu-aikana, ojentelemassa jako-avaimia ja toinen taas "minä olen LVI-inssi, en rak.inssi",,,,,hoihoijaa, onneksi on meitä valvojia jotka seuraa näiden teoreettikojen touhua..kirjaviisaita on suomi jo muutenkin pullollaan!!!!lähinnä rastorin touhua mollataan kun on olemassa myös muita mahdollisuuksia työssä eteenpäin kuin amk..missä ei opita mitään!!!olen sen huomannut!!!


      • Sinne vaan!
        Työteknikko kirjoitti:

        Näin on , tuo rastorin työteknikko koulutus on antanaut hyvät evää omalle uralle, toimin LVI-työteknikkona, asentajapohjaa, yrittäjäelämää, märkätilarakentamista ja valvontaa,olen aiemmin tehnyt, nyt toimin teknisenä isännöitsijänä, lvi-kuntotutkijana ja linjasaneerausten valvojana, ja "vaan työteknikkona, made by Rastor"..niin surkeata..Tuolla työmaalla amk inssit ei tiedä käytännöstä yhtikäs mitään, varsinkin urakoitisjoiden työnjohto on insinööri porukkaa ja voi jeesus, kun pitää poikasille selventää yksinkertiaisia asioita LVI-urakoinnissa että märkätilojen rakentamisessa, yksikin amk inssi ei tiennyt työmaan asioista mitään, oli kuulemma"ollut pari viikkoa asentajan matkassa koulu-aikana, ojentelemassa jako-avaimia ja toinen taas "minä olen LVI-inssi, en rak.inssi",,,,,hoihoijaa, onneksi on meitä valvojia jotka seuraa näiden teoreettikojen touhua..kirjaviisaita on suomi jo muutenkin pullollaan!!!!lähinnä rastorin touhua mollataan kun on olemassa myös muita mahdollisuuksia työssä eteenpäin kuin amk..missä ei opita mitään!!!olen sen huomannut!!!

        Kannattaa opiskella työteknikoksi.
        Mikä onkaan parempi johtaja kuin henkilö joka omaa pitkän työkokemuksen ns."lattiatasolta"
        Työteknikoksi ei pääse opiskelemaan ellei omaa 5v työkokemusta ja tämä kertoo jo paljon siitä miten hyvät työteknikkojen sosiaaliset kyvyt ovat johtohommissa kuin lukion käyneen ja inssiksi lukeneen jolla ei ole mitään käsitystä miten henkilöstöä motivoidaan ja työt käytännössä tehdään.
        AMK:t puskee teoreetikkoja joten tämä on varmasti oikea aika opiskella työteknikoksi...
        Ja itsestähän se on aina loppujen lopuksi kiinni miten menestyy ja osaa markkinoida itseään joten on aivan turha ruikuttaa ja laittaa oppilaitoksen piikkiin.Työnantaja joka nauraa työteknikon tutkinnon suorittaneelle ei tiedä asiasta mitään tai erehtyy pahasti.Oma työnantajani on kannustanut kokoajan ja työskentelen eräässä suomen menestyneemmässä rakennusalan yrityksessä.


      • Työn alla
        Sinne vaan! kirjoitti:

        Kannattaa opiskella työteknikoksi.
        Mikä onkaan parempi johtaja kuin henkilö joka omaa pitkän työkokemuksen ns."lattiatasolta"
        Työteknikoksi ei pääse opiskelemaan ellei omaa 5v työkokemusta ja tämä kertoo jo paljon siitä miten hyvät työteknikkojen sosiaaliset kyvyt ovat johtohommissa kuin lukion käyneen ja inssiksi lukeneen jolla ei ole mitään käsitystä miten henkilöstöä motivoidaan ja työt käytännössä tehdään.
        AMK:t puskee teoreetikkoja joten tämä on varmasti oikea aika opiskella työteknikoksi...
        Ja itsestähän se on aina loppujen lopuksi kiinni miten menestyy ja osaa markkinoida itseään joten on aivan turha ruikuttaa ja laittaa oppilaitoksen piikkiin.Työnantaja joka nauraa työteknikon tutkinnon suorittaneelle ei tiedä asiasta mitään tai erehtyy pahasti.Oma työnantajani on kannustanut kokoajan ja työskentelen eräässä suomen menestyneemmässä rakennusalan yrityksessä.

        Opiskeluaikana työnantaja sitoutuu antamaan opetusta työelämässä.
        Ja olisi tosi väärin jos työnantaja lomauttaisi tai irtisanoisi tekijän koulutuksen päättyessä.
        Tosin firmat joutuu mustalle listalle jos niin tekevät.


    • stadi79

      Tietääkö kukaan millainen tuo arviointikokous/tilaisuus mahtaa olla? Olisi ensi viikolla meno ja vähän jänskättää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe