Ei ole ollut ennen tällaista autoa jossa tulpat on nokka-akselien välissä venttiilikopan pohjalla, vielä sytytyspuolatkin joka pytyllä vastuksina venttiilikopan päällä.
Puolat saanee helposti irti mutta itse tulppien vaihto arveluttaa, autossa ei ole tulpanvaihtotyökalua työkalusarjassa joten minkähänlainen pitäisi ostaa ja miten tunnen uutta tulppaa laittaessa työkalun välityksellä että tulppa lähtee oikeille kierteille?
Ennen oli helppo vaihtaa tulpatkin kun olivat moottorin etupuolella poteroissa.
Tulppien vaihto venttiilikopan päältä?
8
354
Vastaukset
- frangröbbä
eise nyt noin vaikeeta voi olla,käy ensin ostamassa sopivat tulpat siittä näät sitten mikä hylsy sopii ja sitten vain tarpeeksi pitkä jatko ja eikun vaihtohommiin kyllä sen sormissa tuntee että varmaan lähtee oikeille kierteille,itse olen tulpat vaihtanut sellaisesta autosta jossa ei tulppia edes nähnyt (olisi tarvinnut irroittaa etupyörät)
- 5
No. ensin ainakin paineilmalla kolot puhtaiksi ettei mene roskia pyttyyn.
Mondeossa sama juttu, laiton tulpat alkukierteelle kumiletkun pätkän avulla, loppukiristys näppimomenttiin avaimella ja hyvä tuli.
No problem. - nyt ei ole tulppia
"Ennen oli helppo vaihtaa tulpatkin kun olivat moottorin etupuolella poteroissa. "
Minulla on autoilun historiani aikana ollut yli 30 erilaista autoa ja yhdessäkään ei tulpat ole sijainneet moottorin etupuolella, ovat olleet yleensä moottorin oikealla puolella kannen sivussa olevissa "poteroissa". "tulpat on nokka-akselien välissä venttiilikopan pohjalla", toinen erikoinen sijoituspaikka. - magneetti hylsä
Mangneetti tulpa-avain. Ja tällänen vieteri, missä "sormet" on hyvä.
Japseissa ainakin näitä.- v76
Mulla on jokaisessa tulppa-avaimessa kumiholkki sisällä mikä pitää tulpan paikallaan. Ja sen kanssa on saatu joka tulppa kierteilleen kun sormin pyörittelee. Ei tarvi kumiletkuja eikä nipistimiä saati magneetteja.
Tärkeä homma on tosiaan puhallella noi syvennykset puhtaiksi ennenkuin tulppaa irroittaa. - riskinsä
v76 kirjoitti:
Mulla on jokaisessa tulppa-avaimessa kumiholkki sisällä mikä pitää tulpan paikallaan. Ja sen kanssa on saatu joka tulppa kierteilleen kun sormin pyörittelee. Ei tarvi kumiletkuja eikä nipistimiä saati magneetteja.
Tärkeä homma on tosiaan puhallella noi syvennykset puhtaiksi ennenkuin tulppaa irroittaa.Niissä riski, että tulppa tippuu. Nämä sormet on käteviä. Bilteman mangnettihylsästä hävisi mangneetti nopeesti. Kumitkin tipahtelee..
- Pienikartiotulppa
v76 kirjoitti:
Tärkeä homma on tosiaan puhallella noi syvennykset puhtaiksi ennenkuin tulppaa irroittaa.Joo näin, mutta esim. Mondeon Zetecissä tulpat ovat pienempää kokoa, joten omista hylsysatseista ei oikeankokoista avainta löytynyt, joten ostin ihan erillisen tulppa-avaimen tätä varten.
Kiinnilaittaessa kääntää ensin käsivoimin suoraan jatkovarresta (ei vääntimestä), että tuntee tulpan menevän kierteelle ja sitten vasta "käsimomenttiin". Nämä kartiotiivistepinnalla olevat vain tunnottomia kiristettäviä ja tiukasti avattavia.
- pösömies..
Paineilmaa tarvii sitten olla, ettei hiekkapöly mene kierteille ja sylinteriin, mut kyllä ne helppo on vaihtaa, kunhan on hylsy semmoinen, missä kumi sisällä, et pysyy tulpaa hylsyssä ja ehdottomasti tarvii sitten käsin saada pyöritettyä tulppa paikoilleen saakka ja viimeinen kirirstys vasta räikän avulla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1031713Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2091324- 721309
- 621174
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521029- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei17858- 42847