Joskus olisi mielenkiintoista nähdä pystyvätkö ateistit keksustelemaan keskenään mitään ? Tai mistään. Tarviiko ne aina jonkun uskovaisen, jota vastaan ne voi sitten laumana olla ?
Täytysköhän tästä tehdä joku tutkimus ?
Ateistit laumasieluja ?
29
93
Vastaukset
- mää.mää häh
Silloin kun ateistilta poistetaan noin puolet aivoista niin hänestä voi tulla ehkä uskis tai uskikseen verrattavissa olio.
- voi kauheeta
Estääkö se toinen aivopuolisko sitten ateisteilta itsenäisen ajattelun ?
- Pieni suuri nainen
Vastasyntynyt ateisti täällä, hyvää alkanutta päivää kaikille :)
Eilen vielä olin vähän uskis mutta nyt en ole sitä vähääkään. nettifrendi ja pertsa2010 eheyttivät siitä suuntautuneisuudesta ketjussa Jumalanäiti http://keskustelu.suomi24.fi/node/9739665
Uskis-suuntautuneisuudestakin voi siis eheytyä.
Päivässä, parissa jo huomaa olevansa väärällä alalla ja että taipumukset viittaavatkin aivan toiseen suuntaan. - täsmää..
Pieni suuri nainen kirjoitti:
Vastasyntynyt ateisti täällä, hyvää alkanutta päivää kaikille :)
Eilen vielä olin vähän uskis mutta nyt en ole sitä vähääkään. nettifrendi ja pertsa2010 eheyttivät siitä suuntautuneisuudesta ketjussa Jumalanäiti http://keskustelu.suomi24.fi/node/9739665
Uskis-suuntautuneisuudestakin voi siis eheytyä.
Päivässä, parissa jo huomaa olevansa väärällä alalla ja että taipumukset viittaavatkin aivan toiseen suuntaan.Eli Maria-ketjusi oli siis keksitty provo ?
- voihanmaariat
täsmää.. kirjoitti:
Eli Maria-ketjusi oli siis keksitty provo ?
Tämä palsta onkin provolijoiden ja multi-niikien unelma.
Aina muutamia sopivia uhreja paikalla, eikä mitään valvontaa. - Pieni suuri nainen
täsmää.. kirjoitti:
Täh? Ei Jumalanäiti-ketju ollut mikään provo. Miten tuollaista päättelet?
Miksi olisi ollut?
Ihan totta.
Luulin, että täällä voisi keskustella.
Kyllä, jos provoja aletaan hakea ja provoilijoita, niin tuollaisille kaikentietäville - kuten nettifrendi ja pertsa2010 - pitäisi valvojien jotain jarruja laittaa. - Pieni suuri nainen
Täh? Ei Jumalanäiti-ketju ollut mikään provo. Miten tuollaista päättelet?
Miksi olisi ollut?
Ihan totta.
Luulin, että täällä voisi keskustella.
Kyllä, jos provoja aletaan hakea ja provoilijoita, niin tuollaisille kaikentietäville - kuten nettifrendi ja pertsa2010 - pitäisi valvojien jotain jarruja laittaa.Siis tuollainen kaikentietävyys - kuten nettifrendi ja pertsa2010 ja joku muu Jumalanäiti-ketjussa - ei ole mitään keskustelua.
- Kirjaudu sisään
täsmää.. kirjoitti:
Ateistit eivät muuhun kykene kuin provoilemaan. Minusta on ainakin todella tyhmää viettää elämäänsä provoillen toisille ihmisille. Ehkä se ei ateisteista siltä tunnu kun käytössä on vain toinen tulehtunut aivopuolisko. Ajatelkaa jos joku rääkkyisi Koirat-palstalla että koiria ei ole ja oikeasti koirat on vain mielikuvitusta ja niin edespäin. Hulluhan sellainen ihminen olisi, melkein yhtä hullu kuin Mirka-setä.
Tämän palstan ateistit ovat vain vihaisia fanaattisia pikkusieluja joiden täytyy purkaa pahaa oloansa täällä. Iskän ja äipän pumpulissa kasvatettuja häiriköitä joilta puuttuu elämänkokemus. - Pieni suuri nainen
Siis tuollainen kaikentietävyys - kuten nettifrendi ja pertsa2010 ja joku muu Jumalanäiti-ketjussa - ei ole mitään keskustelua.
Eli Jumalanäiti-ketjun takia tuli väistämättä mieleen kysymys tämän ketjun aloittajaa mukaillen
Joskus olisi mielenkiintoista nähdä pystyvätkö uskikset keksustelemaan keskenään mitään ? Tai mistään. Tarviiko ne aina jonkun väärin-uskovaisen, jota vastaan ne voi sitten laumana olla ?
Täytysköhän tästä tehdä joku tutkimus ? - Kirjaudu sisään
Siis tuollainen kaikentietävyys - kuten nettifrendi ja pertsa2010 ja joku muu Jumalanäiti-ketjussa - ei ole mitään keskustelua.
Provo sinä olet "Pieni sielu nainen". Ei kukaan muutu uskiksesta ateistiksi parin ihmisen takia. Älä nyt enää viitsi olla noin tyhmä.
- Pieni suuri nainen
Kirjaudu sisään kirjoitti:
Provo sinä olet "Pieni sielu nainen". Ei kukaan muutu uskiksesta ateistiksi parin ihmisen takia. Älä nyt enää viitsi olla noin tyhmä.
En ole provo.
- Aghneta & Frida
Ateistit eivät muuhun kykene kuin provoilemaan. Minusta on ainakin todella tyhmää viettää elämäänsä provoillen toisille ihmisille. Ehkä se ei ateisteista siltä tunnu kun käytössä on vain toinen tulehtunut aivopuolisko. Ajatelkaa jos joku rääkkyisi Koirat-palstalla että koiria ei ole ja oikeasti koirat on vain mielikuvitusta ja niin edespäin. Hulluhan sellainen ihminen olisi, melkein yhtä hullu kuin Mirka-setä.
Tämän palstan ateistit ovat vain vihaisia fanaattisia pikkusieluja joiden täytyy purkaa pahaa oloansa täällä. Iskän ja äipän pumpulissa kasvatettuja häiriköitä joilta puuttuu elämänkokemus.Käyhän lukemassa ensin ihan omat kirjoituksesi ja hauku sitten vasta muita. SINÄ kuulut siihen ryhmään, ketkä ovat omasta mielestään kaiken keskustelun ja kritiikin yläpuolella, koska varsinkin ateistit ovat mielestäsi lähtökohtaisesti väärässä.
Kusipäitä löytyy sekä uskovaisista että ateisteista. Minä en sinun ja ystäväsi luminarskun perusteella leimaa kaikkia uskovaisia sillä teistä löytyy myös täyspäisiä ihmisiä.
Jos joku väittäisi, ettei koiria ole olemassa kehoittaisin hakeutumaan psykiatrian päivystykseen. Vertauksesi on ontuva. Koirien olemassaolo on riippumaton uskosta. Kirjaudu sisään kirjoitti:
Tämän palstan ateistit ovat vain vihaisia fanaattisia pikkusieluja joiden täytyy purkaa pahaa oloansa täällä. Iskän ja äipän pumpulissa kasvatettuja häiriköitä joilta puuttuu elämänkokemus."Ehkä se ei ateisteista siltä tunnu kun käytössä on vain toinen tulehtunut aivopuolisko. "
Olen aina tiennyt, ettei uskovaisilla ole aivojen tilalla muuta kuin sahajauhoa, joten se siitä!!- Kirjaudu sisään
ateisti1982 kirjoitti:
"Ehkä se ei ateisteista siltä tunnu kun käytössä on vain toinen tulehtunut aivopuolisko. "
Olen aina tiennyt, ettei uskovaisilla ole aivojen tilalla muuta kuin sahajauhoa, joten se siitä!!Voitko ateisti1982 todistaa ennenkuulumattoman väitteesi?
Jos uskovilla on vain sahajauhoa aivojen tilalla niin on todella mahtavaa että noilla jauhoilla kykenee huomattavasti suorituskykyisempään päättely ja järkeilytehtäviin kuin tavallisilla harmaamössöaivoilla. Ajattele jos tietokoneestakin revittäisiin prosessorit pois ja tilalle laiteittaisiin pari desiä sahanpurua niin tietokonehan pystyisi vaikka mihin!
Voitko vielä täsmentää minkä puun jauhot olisivat kaikkein parhaimpia? - Aghneta&Frida
Voitko ateisti1982 todistaa ennenkuulumattoman väitteesi?
Jos uskovilla on vain sahajauhoa aivojen tilalla niin on todella mahtavaa että noilla jauhoilla kykenee huomattavasti suorituskykyisempään päättely ja järkeilytehtäviin kuin tavallisilla harmaamössöaivoilla. Ajattele jos tietokoneestakin revittäisiin prosessorit pois ja tilalle laiteittaisiin pari desiä sahanpurua niin tietokonehan pystyisi vaikka mihin!
Voitko vielä täsmentää minkä puun jauhot olisivat kaikkein parhaimpia?Kaikilla meillä on pururata päässämme. Kirjoituksistasi saa vaikutelman ettei sinun ratasi ole valaistu.
- Kirjaudu sisään
Aghneta & Frida kirjoitti:
Käyhän lukemassa ensin ihan omat kirjoituksesi ja hauku sitten vasta muita. SINÄ kuulut siihen ryhmään, ketkä ovat omasta mielestään kaiken keskustelun ja kritiikin yläpuolella, koska varsinkin ateistit ovat mielestäsi lähtökohtaisesti väärässä.
Kusipäitä löytyy sekä uskovaisista että ateisteista. Minä en sinun ja ystäväsi luminarskun perusteella leimaa kaikkia uskovaisia sillä teistä löytyy myös täyspäisiä ihmisiä.
Jos joku väittäisi, ettei koiria ole olemassa kehoittaisin hakeutumaan psykiatrian päivystykseen. Vertauksesi on ontuva. Koirien olemassaolo on riippumaton uskosta.Taisi ateistin hipiä mennä kipeäksi. Pumpulin vaihto edessä?
- Kirjaudu sisään
Aghneta&Frida kirjoitti:
Kaikilla meillä on pururata päässämme. Kirjoituksistasi saa vaikutelman ettei sinun ratasi ole valaistu.
Sinun kirjoituksistasi saa vaikutelman että ABBA:n naispuoliset jäsenet osallistuvat palstan keskusteluun. Hienoa!
Mihin sitä päivällä valoa tarvii? Jos juoksee vain pimeässä niin toivon että sinunkin ratasi olisi valaistu. - Dara
Tämän palstan ateistit ovat vain vihaisia fanaattisia pikkusieluja joiden täytyy purkaa pahaa oloansa täällä. Iskän ja äipän pumpulissa kasvatettuja häiriköitä joilta puuttuu elämänkokemus."Ajatelkaa jos joku rääkkyisi Koirat-palstalla että koiria ei ole ja oikeasti koirat on vain mielikuvitusta ja niin edespäin. Hulluhan sellainen ihminen olisi, melkein yhtä hullu kuin Mirka-setä."
Vaihdapa "koira" -sanojen tilalle esim. yksisarvinen, lohikäärme, siivekäs runoratsu Pegasos, minotaurus tai vaikka lentävä spagettimonsteri, niin vertauksesi kuulostaa oikeammalta asiakonteskstiin nähden... - Kirjaudu sisään
Dara kirjoitti:
"Ajatelkaa jos joku rääkkyisi Koirat-palstalla että koiria ei ole ja oikeasti koirat on vain mielikuvitusta ja niin edespäin. Hulluhan sellainen ihminen olisi, melkein yhtä hullu kuin Mirka-setä."
Vaihdapa "koira" -sanojen tilalle esim. yksisarvinen, lohikäärme, siivekäs runoratsu Pegasos, minotaurus tai vaikka lentävä spagettimonsteri, niin vertauksesi kuulostaa oikeammalta asiakonteskstiin nähden...Vaihdappa itse siihen tilalle Dara. Vielä hetken aikaa olet sitten häviät.
- Dara
Vaihdappa itse siihen tilalle Dara. Vielä hetken aikaa olet sitten häviät.
Jos vaihtaisin, niin miten se olisi yhtään parempi vaihtoehto kuin koirakaan?
- Aghneta & Frida
No minä autan vähän, mitä me emme tarvitse:
1) Ympäri maailmaa rakennettuja yleensä korkealla torinilla varustettuja isoja kokoontumistiloja, joihin keräännytään laulamaan lauma... eikun yhteislauluja.
2) Yhtä kirjaa, jota laumassa puolustetaan
3) Meidän ei tarvitse laumassa todistaa uskoamme erillisellä uskontunnustuksella
4) Emme keräänny kesäisin suurin joukoin telttoihin, missä voi kaatuilla.
5) Jos joku ei usko kuten me, me emme polta sellaisia ihmisiä roviolla
6) Me emme tee lähetystyötä, jonka tarkoituksena on käännyttää koko maailma uskoman kuten itse.
7) Me emme liitä lapsiamme poppakonstein jo syntymässä omaan laumaamme
ETTÄ KUKA ON LAUMASIELU? - Kirjaudu sisään
Näitten kahden eri lauman välillä on suuri ero. Uskovaisten lauma haluaa hyvää tapahtuvaksi kaikille ihmisille ja ateistien lauma haluaa pahaa ja tekevät pahaa (lue suomi24 kirkko kuulolla palstaa niin huomaat).
Ainakin kohdat 4, 5, 6 ja 7 eivät kuulu uskovan elämään. Ja muutenkin laumausuuden voi jättä pois laskusta. Lähetystyötä tehdään eri syistä kuten sinä pilkallisesti (ateistina) sanoit. Kenellekään ei tee pahaa kuulla Jeesuksesta mutta jokainen itse valitsee mihin uskoo sillä muuten kyseessä olisi Mirkankin mainitsemaa aivopesua. Uskovat eivät sellaista tee ja joka tekee tekee väärin eikä ole oikea uskova vaan ihan jonkin ateistin tasolla."Kenellekään ei tee pahaa kuulla Jeesuksesta mutta jokainen itse valitsee mihin uskoo sillä muuten kyseessä olisi Mirkankin mainitsemaa aivopesua."
Se mitä Mirka usein tällä palstalla on todennut lyhyesti ja ytimekkäästi, niin on myöskin totta...hän ei selosta mitään sen yhden mustan kirjan sisällöstä, jota te uskovaiset pidätte totena...toteen näyttämättä!!"Uskovat eivät sellaista tee ja joka tekee tekee väärin eikä ole oikea uskova vaan ihan jonkin ateistin tasolla."
Ateisti ei usko mihinkään mitä koitat todistella (kohta kenties torakoilla ja rupikonnilla), koska ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa. Ei koske pelkästään kristinuskon jumalaa vaan kaikkia jumalia.
Sitä en voi siis käsittää, miten joku jaksaa löpistä sellaisesta toiselle, mitä toisen henkilön käsityksen mukaan ei ole koskaan ollut olemassa eikä tule koskaan olemaankaan!
Kumman tulisi tällöin mennä pahnoille lepäämään...henkilön joka ei usko vai henkilön joka jaksaa saarnata olemattomasta jumalista!?! Veikkaan jälkimmäistä!?- Kirjaudu sisään
ateisti1982 kirjoitti:
"Uskovat eivät sellaista tee ja joka tekee tekee väärin eikä ole oikea uskova vaan ihan jonkin ateistin tasolla."
Ateisti ei usko mihinkään mitä koitat todistella (kohta kenties torakoilla ja rupikonnilla), koska ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa. Ei koske pelkästään kristinuskon jumalaa vaan kaikkia jumalia.
Sitä en voi siis käsittää, miten joku jaksaa löpistä sellaisesta toiselle, mitä toisen henkilön käsityksen mukaan ei ole koskaan ollut olemassa eikä tule koskaan olemaankaan!
Kumman tulisi tällöin mennä pahnoille lepäämään...henkilön joka ei usko vai henkilön joka jaksaa saarnata olemattomasta jumalista!?! Veikkaan jälkimmäistä!?Paljonpa sinäkin jaksat löpistä mielestäsi olemattomasta asiasta. Outoa. Ovatko sahanpurusi kastuneet? Eikö olisi sinunkin viisaampaa puhua sellaisesta johon uskot? Tee niinkuin uskovaiset, älä löpise olemattomasta vaan käytä sahanpurujasi hyödyksi ja löpise olevaisesta.
Itse en ainakaan jaksaisi tuhlata elämääni puhumalla jatkuvasti sellaisesta johon en usko. Mulla onkin kuivat purut.
Auttaisiko tämä sinua?
http://www.valohoito.com/wanhat/1/2007/02/kuivuri.jpg
Jollei ateisti pidä välttämättä Raamattuseuran -tasoisesta keskusteluista, niin tuleeko ateistia tällöin nimittää sosiaalittomaksi vain sen tähden kunnei tahdo keskustella "hengevällä" tasolla jotakin paskaa, mitä monet uskovaiset, jotka kehtaavat nimittää itseään laumasieluksi kun ihmiset kaikkoavat heti vierestä kun avaavatkin suunsa!! Itse en välitä jokaisesta kissan ristiäisestä/kahvikutsusta tai siitä että syntymäpäiviäni vietetään tms. turhanpäiväistä.
Itse tapaan 2-3 kertaa vuodessa omia vanhempiani (en jouluisin) ja se riittää minulle varsin hyvin (asuvat n. 200 km:n päässä) ja avovaimoni tapaa vanhempiaan joka toinen päivä koska asuvat n. 20 km:n ja se mua taas pännii...eikö hän koita edes ottaa pientä hajurakoa jo vanhempiinsa. Kolmikymppinen nainen!!!
Ihmisen on tarkoitettu myöskin selviytyä yksin, eikä aina laumassa ja- neiti aika
Mihin tarvit avovaimoasi kun kerran selviydyt yksin? Mitä ahdistavaa on siinä että vaimosi haluaa tavata vanhempiaan joka toinen päivä? Uhkaako hänen vanhempien tapaaminen jotenkin sinun asemaasi perheessä ja jos niin miten? Olet ehkä itse vähän erakko, mutta mitä järkeä on pakottaa muitakin samaan muottiin. Jos vaikka vähän henkisesti keräisit lihaksia ja et ottaisi nokkii turhanpäiväisistä asioista, kuten vaimon vanhempien tapaamisesta.
- Dara
Keskustelin eilen äitini kanssa puhelimessa tunnin verran. Hän on ateisti, kuten minäkin. Keskustelimme monista asioista; esim. kissoista, minun flunssastani, hänen uudesta asunnostaan, eduskuntavaaliehdokkaista ja politiikasta, kissoista, sopivan kokoisista ja värisistä eteisen matoista, olohuoneen seinien maalaamisesta sellaisella sävyllä, että se sopii olemassaolevien huonekalujen sävymaailmaan ja siitä, millaiset verhot kannattaisi hankkia, pääsiäskoristeluista, kissoista, Amsterdamista, kevään tulosta ja kissoista. (Kissoista puhumme aina varsin paljon, sillä aihe on lähellä molempien sydäntä.)
Jumalan olemassaolosta taikka olemattomuudesta emme tällä kertaa tainneet puhua mitään. Emme myöskään olleet toisiamme vastaan emmekä riidelleet mistään, vaikka näkemyksemme sopivasta seinän väristä toisistaan poikkesivatkin. Kyseessä on hänen seinänsä, joten maalatkoon sen sellaiseksi kuin itse tahtoo. Minun ei siitä sen enempää tarvitse nenääni nutristella. Emme liioin kaivanneet uskovaisia keskustelukumppaneiksemme tällä kertaa.
Toivottavasti tämä vastaus edes vähäsen tyydytti uteliaisuuttasi siitä, mistä ja miten ateistit keskenään mahdollisesti keskustelevat :)Työkaverini (ateisti hänkin) kanssa keskusteltiin tänään mm. typerän näköisistä pillifarkuista, muisteltiin mitä kaikkia karkkeja oli kun olimme lapsia ja joita tänä päivänä ei enää ole, hammaslääkärille menosta, tupakan tumppien siivoamisesta takapihalla, rakennekynsistä, energiajuomien valtavasta lisäainemäärästä. Muutakin juteltiin mutta tuossa nyt ne mitä ekana tuli mieleen, jumalia ei muistettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.667611Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652783- 1561960
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181938Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️191912Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381811Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?291612- 1021477
- 381331
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411226