Bio Sculpture

Alan vaihto?

Moi!
Olen menossa kyseiselle kurssille, ja tahtoisin kuulla kokemuksianne joko tekijän tai asiakkaan näkökulmasta.
Lueskelin suurinpiirtein kaikki ketjut aiheesta mutta suurinosa oli 3-4 vuotta vanhoja.
Tuumailin pitkään myös LCN-kurssia, joka kai on se tunnetuin ja monen mielestä parhain. Hinta kuitenkin muodostui esteeksi ja toistaiseksi ainakin olen Bio Sculpturen kannalla... Professionailsia tutkin myös mutta kursseja ei ole tällä hetkellä täällä lähistölläkään.
Eli puolesta ja vastaan -kommentteja kaivataan!

Huom. Itselläni ei ole koskaan ollut minkäänlaisia rakennekynsiä, eikä geelivahvistuksia. Kuitenkin ala kiinnostaa, kuten myös muukin kauneuteen ja hyvinvointiin liittyvä.
Olen toiminut useita vuosia muulla alalla enkä ole mikään teinityttönen joka tahtoo tehdä kynsiä, koska se on niin "cool" :D

30

4443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minni!

      Bio Sculpture ehdottomasti paras geelausmenetelmä koska siinä ei hiota omaa kynttä ollenkaan. Itsellä ollut kohta vuoden Bio Sculpture-kynnet enkä enää ikinä huoli muita.

    • shellac

      Jos hakee laajaa osaamista ja laajaa sarjaa niin unohtaisin tuon. Ko. sarjalla tehdään pääosin oman kynnen suojauksia, mitään mallia ja muotoa noilla aineilla ei kynteen saa. Jonkin verran olen nähnyt tehdyn pidennyksiä muottitekniikalla, mutta eivätpä nuo tekeleet ole juuri vaikuttaneet.
      Jos itse olisin nyt menossa koulutukseen niin Proffaan varmaan päätyisin. En ole ikinä kuullut pahaa sanaa, päinvastoin.

      • BS <3

        No johan puppua vetäsit :)

        Olen tehnyt nyt muutaman vuoden Bio Sculpture- kynsiä ja voin todeta, että valikoima on laaja. Värisävyja ja erityyppisiä geelejä on todella paljon. Koulutus oli hyvä, Marianne oli todella tarkka kouluttaja.

        Tuo väitös, ettei mitään muotoa ja mallia saa tehtyä on aivan uskomaton...
        Voin kyllä suositella BS-merkkiä ja sen koulutusta vilpittömästi.

        Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä ja ainoastaan yhden käden sormilla laskettavia tapauksia löytyy, kellä BS-kynnet eivät toimi.


      • shellac
        BS <3 kirjoitti:

        No johan puppua vetäsit :)

        Olen tehnyt nyt muutaman vuoden Bio Sculpture- kynsiä ja voin todeta, että valikoima on laaja. Värisävyja ja erityyppisiä geelejä on todella paljon. Koulutus oli hyvä, Marianne oli todella tarkka kouluttaja.

        Tuo väitös, ettei mitään muotoa ja mallia saa tehtyä on aivan uskomaton...
        Voin kyllä suositella BS-merkkiä ja sen koulutusta vilpittömästi.

        Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä ja ainoastaan yhden käden sormilla laskettavia tapauksia löytyy, kellä BS-kynnet eivät toimi.

        Uskon muuta jos itse näen :) Eli olisiko laittaa kuvalinkkiä hienoista BS-kynsistä? Itse en siis ole moisiin koskaan törmännyt, vain niihin muhkuraisiin lättänöihin.


      • sb
        shellac kirjoitti:

        Uskon muuta jos itse näen :) Eli olisiko laittaa kuvalinkkiä hienoista BS-kynsistä? Itse en siis ole moisiin koskaan törmännyt, vain niihin muhkuraisiin lättänöihin.

        tässä linkki bio sculpture kynsiin
        http://www.facebook.com/pages/Bio-Sculpture-Gel/144502835335#!/pages/Bio-Sculpture-Gel/144502835335?sk=photos&closeTheater=1

        kyllä sb kynsistäkin saa näyttäviä jos osaa tehdä.


      • tiedän
        sb kirjoitti:

        tässä linkki bio sculpture kynsiin
        http://www.facebook.com/pages/Bio-Sculpture-Gel/144502835335#!/pages/Bio-Sculpture-Gel/144502835335?sk=photos&closeTheater=1

        kyllä sb kynsistäkin saa näyttäviä jos osaa tehdä.

        Kyseisessä linkissä en nähnyt yhtään paria kynsiä mitkä vastaisi henkilökohtaisiin kriteereihin hyvästä muotoilusta. Kynnen pintä ei ole ole tasainen ja valoviiva aaltoilee pahasti. Biosculpturesta tulee aina heti ensimmäisenä mieleen ankannokkakynnet!

        Asiakkaat kellä nyt on Bion kynnet niin katsokaa onko valoviiva kynnella tasainen ja onko profiilikuva nätisti kupera? Tuntuuko kasvuraja jos kynnellä koittaa? Jos katsot kynsiä kärjestä päin niin onko kaikki samanpaksuiset ja kuperat myös sieltä suunasta?

        Markkinoilla on nykyään paljon ns. "geelilakka" tyyppisiä menetelmiä mitkä voittaa tuon Bio Sculpturen 100 kertaisesti.

        Suosittelen omasta puolesta valitsemaan semmosen tuotesarjan ja koulutuksen mistä löytyy kovat geelit (millä pystyy myös rakentamaan kestävän kynnen), pehmeät lakkamaiset (bion tyyppiset geelilakat) ja akryylit.

        Hyvät vaihtoehdot ovat Odyssey ja Entity. Niiltä löytyy myös ehdottomasti parasta koulutusta Suomessa. Nail Artists sarja on myös erittäin laadukasta ja koulutus hyvä.

        Lcn on kai hyvä sarja mutta ihan liian yliarvostettu vain hinnan takia.
        Cndn koultuksesta olen kuullut valitettavasti vain huonoa.

        Onnea matkaan!:)


      • Alan vaihto?
        tiedän kirjoitti:

        Kyseisessä linkissä en nähnyt yhtään paria kynsiä mitkä vastaisi henkilökohtaisiin kriteereihin hyvästä muotoilusta. Kynnen pintä ei ole ole tasainen ja valoviiva aaltoilee pahasti. Biosculpturesta tulee aina heti ensimmäisenä mieleen ankannokkakynnet!

        Asiakkaat kellä nyt on Bion kynnet niin katsokaa onko valoviiva kynnella tasainen ja onko profiilikuva nätisti kupera? Tuntuuko kasvuraja jos kynnellä koittaa? Jos katsot kynsiä kärjestä päin niin onko kaikki samanpaksuiset ja kuperat myös sieltä suunasta?

        Markkinoilla on nykyään paljon ns. "geelilakka" tyyppisiä menetelmiä mitkä voittaa tuon Bio Sculpturen 100 kertaisesti.

        Suosittelen omasta puolesta valitsemaan semmosen tuotesarjan ja koulutuksen mistä löytyy kovat geelit (millä pystyy myös rakentamaan kestävän kynnen), pehmeät lakkamaiset (bion tyyppiset geelilakat) ja akryylit.

        Hyvät vaihtoehdot ovat Odyssey ja Entity. Niiltä löytyy myös ehdottomasti parasta koulutusta Suomessa. Nail Artists sarja on myös erittäin laadukasta ja koulutus hyvä.

        Lcn on kai hyvä sarja mutta ihan liian yliarvostettu vain hinnan takia.
        Cndn koultuksesta olen kuullut valitettavasti vain huonoa.

        Onnea matkaan!:)

        Noh, minun silmäni ei erota moisia juttuja, enhän tietysti ole ammattilainenkaan. Olen kyllä nähnyt jos jonkinmoista kötöstystä kavereillani, mutta myös todella kauniita, merkistä riippumatta.
        Valitsin joka tapauksessa nyt tuon BS-kurssin, toivotaan että osallistujia tulee tarpeeksi. Koulutuksen tasosta (vaikkakin lyhyt kurssi on) olen kuullut vain pelkkää hyvää.
        Yritin myöskin tiedustella siitä proffan kurssista enemmän muutamaan otteeseen mutta enpä ole saanut mitään vastausta.


      • tiedän
        Alan vaihto? kirjoitti:

        Noh, minun silmäni ei erota moisia juttuja, enhän tietysti ole ammattilainenkaan. Olen kyllä nähnyt jos jonkinmoista kötöstystä kavereillani, mutta myös todella kauniita, merkistä riippumatta.
        Valitsin joka tapauksessa nyt tuon BS-kurssin, toivotaan että osallistujia tulee tarpeeksi. Koulutuksen tasosta (vaikkakin lyhyt kurssi on) olen kuullut vain pelkkää hyvää.
        Yritin myöskin tiedustella siitä proffan kurssista enemmän muutamaan otteeseen mutta enpä ole saanut mitään vastausta.

        Tiedäthän että BS on ns. pehmeä geeli eli soak off geeli, kumimainen? Tämä ominaisuus rajoittaa palvelujen laajuutta aika paljon. BS on hyvä jos on kauniit luonnonkynnet mutta sitä on vain noin 5% suomalaisilla naisilla.

        Miksi edes kysyä mielipidettä jos on jo päättänyt asiasta?:) Mutta kyllä sä sen huomaat joka tapauksessa että aika rajoitettu määrä asiakkaita tulee olemaan.


      • kädentaitoo tarvitaa
        tiedän kirjoitti:

        Tiedäthän että BS on ns. pehmeä geeli eli soak off geeli, kumimainen? Tämä ominaisuus rajoittaa palvelujen laajuutta aika paljon. BS on hyvä jos on kauniit luonnonkynnet mutta sitä on vain noin 5% suomalaisilla naisilla.

        Miksi edes kysyä mielipidettä jos on jo päättänyt asiasta?:) Mutta kyllä sä sen huomaat joka tapauksessa että aika rajoitettu määrä asiakkaita tulee olemaan.

        mulla on tällä hetkellä bio sculpture kynnet..luonnollisen näköiset..ohuennäköiset kärjestä katsottuna..kasvurajaa ei tunne kun kynnellä koittaa..tyytyväinen olen.
        Kyllä niitä kamalia muhkuraisia kynsiä saa jokaisella merkillä..kynsien tekeminen on kädentaitolaji ja kaikilla ei käsi ja silmä pelaa yhteen oli käytössä minkämerkkinen geeli tai akryyli vaan..olen vaan nähnyt kaikenlaisia kammotuksia tehtyinä vaikka millä merkeillä.


      • neuvojamyös
        kädentaitoo tarvitaa kirjoitti:

        mulla on tällä hetkellä bio sculpture kynnet..luonnollisen näköiset..ohuennäköiset kärjestä katsottuna..kasvurajaa ei tunne kun kynnellä koittaa..tyytyväinen olen.
        Kyllä niitä kamalia muhkuraisia kynsiä saa jokaisella merkillä..kynsien tekeminen on kädentaitolaji ja kaikilla ei käsi ja silmä pelaa yhteen oli käytössä minkämerkkinen geeli tai akryyli vaan..olen vaan nähnyt kaikenlaisia kammotuksia tehtyinä vaikka millä merkeillä.

        Bs kestävyys ei ole niin hyvä kuin ns. buff off geelin. Mutta ei se ole sen tarkoitus olla kestävä. Bs suollossa pitää käydä useammin ja se sopii vain tietyille asiakkaille esim. kenellä on luonnostaan vahvat kynnet. Myös elämäntavat ja työ pitää ottaa huomioon. Mielestäni Bs tyyppiset kynnet ovat enemmäin kestolaukkauksia kuin varsinaisia rakennekynsiä.

        Buff off geelit eli kovat sopii enemmän asiakkaille ketkä haluavat kestäviä tuloksia (eli iso osa meistä?).

        Parasta olisi tarjota molempia vaihtoehtoja. Yksi on nopea ja helppo ja hinta pitäisi olla sen mukainen. Toinen kestävä ja enemmän aikaa sekä taitoa vaativa.

        Olisi mielenkiintoinen nähdä niitä Bs kynsiä mihin olette niin tyytyväisiä? Olisko kellään kuvia?

        Pari juttua mitä kannataisi kysyä omalta Bs kynsimuotoilijalta: miksi geelin nimi on Bio ja mikä tekee siitä niin luonnollisen ja hyvän kynsille kuten mainostetaan? Miten se eroa koostumukseltaan toisiin soak off geeleihin?
        Bion mainoksissa on käytetty tekstejä ala "non toxic" "non harmful like others" ," the healthier alternitive" jne.


      • Alan vaihto?
        neuvojamyös kirjoitti:

        Bs kestävyys ei ole niin hyvä kuin ns. buff off geelin. Mutta ei se ole sen tarkoitus olla kestävä. Bs suollossa pitää käydä useammin ja se sopii vain tietyille asiakkaille esim. kenellä on luonnostaan vahvat kynnet. Myös elämäntavat ja työ pitää ottaa huomioon. Mielestäni Bs tyyppiset kynnet ovat enemmäin kestolaukkauksia kuin varsinaisia rakennekynsiä.

        Buff off geelit eli kovat sopii enemmän asiakkaille ketkä haluavat kestäviä tuloksia (eli iso osa meistä?).

        Parasta olisi tarjota molempia vaihtoehtoja. Yksi on nopea ja helppo ja hinta pitäisi olla sen mukainen. Toinen kestävä ja enemmän aikaa sekä taitoa vaativa.

        Olisi mielenkiintoinen nähdä niitä Bs kynsiä mihin olette niin tyytyväisiä? Olisko kellään kuvia?

        Pari juttua mitä kannataisi kysyä omalta Bs kynsimuotoilijalta: miksi geelin nimi on Bio ja mikä tekee siitä niin luonnollisen ja hyvän kynsille kuten mainostetaan? Miten se eroa koostumukseltaan toisiin soak off geeleihin?
        Bion mainoksissa on käytetty tekstejä ala "non toxic" "non harmful like others" ," the healthier alternitive" jne.

        Tiedän kyllä BS:n olevan soak off -geeli.
        Ja kysyin siksi mielipidettä koska en ollut vielä silloin päättänyt asiaa =)
        Joka tyylille on kannattajansa, ja luultavasti teen tulevaisuudessa myös "normaaleja" geelikynsiä, mutta akryylejä en aio edes opetella...
        Haluan nyt vain käydä jonkun kurssin (täälläpäin ei ole kovin montaa vaihtoehtoja eikä just nyt ole mahdollisuutta lähtee mihinkään stadin suuntaan).
        Ystäviltä ja tuttavilta olen kuullut että oman kynnen vahvistaminen kiinnostaisi, varsinkin vähän vanhempia naisia ( 35 v) koska eivät halua pidennyksiä. Myös nuoremmissa ystävissäni on innokkaita kokeilijoita. En sitten tiedä...
        Onhan niitä sellaisiakin ihmisiä joilla ei minkäänlaiset geelit pysy, vaikka useimmiten vika on tekijässä.
        Eihän sitä tiedä onko musta edes tähän hommaan, ja tuleeko musta hyvä vai huono kynsien tekijä :)
        Mutta aion kuitenkin kokeilla, koska elämäntilanne on sellainen että nyt on hyvä aika kokeilla jotain muuta..
        Lisäksi valitsin nämä ns. pehmeät juuri siitä syystä, että niiden mainostetaan olevan hellävaraisempia omalle kynnelle, ovat pölyttömiä sekä lähes hajuttomia (olen hieman allerginen vjoimakkaille hajuille).
        Enkä koe sitä katastrofiksi jos olen valinnut väärin, ainahan voi vaihtaa tekniikkaa, mutta tästä ajattelin aloittaa =)

        Kiitos mielipiteistä kaikille ja ihanan aurinkoista kesää!


      • Bs<3

      • eihyväesimerkki

      • esimerkki

      • makunsa kullakin

      • harmittaapahasti
        makunsa kullakin kirjoitti:

        jos sä pidät kauniina noita luonnottoman kaarevia kynsiä, mutta mä en pidä, mulla ei luonnonkynsikään ole noin kaareva ja noissa kaarevissa en viihtyis hetkeäkään,

        Välillä tuntuu siltä että ihan sama mimmoset kynnet saa kunhan se on Bs tai joki muu kallis merkki...
        Semmoset lättänät saat myös itse aikaseksi! Tilaat vain tarvikkeet :D
        Kynsissä kaarevuus merkistsee esim. myös kestävyyttä mutta mitäs tässä...jos ei edes halua koittaa ymmärtää mimmoset ovat oikeaoppisesti rakennetut rakennekynnet niin...i rest my case!


      • *Riina-liina*
        esimerkki kirjoitti:

        http://aijaa.com/v.php?i=009577930725.jpg
        http://aijaa.com/v.php?i=006427930726.jpg

        Huomaako kukaan eroa? Ei varmaan tarvitse mainita kummat ovat Bs kynsiä ;)

        Siis kauheat kotkankynnet nuo toiset. En kyllä tykkää yhtään.


    • Alan vaihto?

      Minni!
      Onko sulla oman kynnen geelivahvistukset vai pidennykset?

      shellac:
      Ja kuten tuossa sanoinkin, saattaa olla että valitsisin toisen kurssin jos vaan olisi taloudellisesti mahdollista, mutta onneksi on vielä aikaa muuttaa mieltään.

      • Minni!

        Minulla on ollut sekä oman kynnen geelivahvistus että pidennyksiä, ovat toimineet kaikki todella hyvin.


    • shellac

      Entäpä jos kävisit jostain laajemmasta sarjasta ensin vaikka sen geelitekniikan ja myöhemmin akryylinkin, jos kiinnostusta piisaa? Ei tulisi kerralla niin tyyriiksi, mutta pääsisi kuitenkin kiinni laatusarjaan ja saisi hyvän pohjan?
      Jotkut tekevät niinkin että kurssittautuvat johonkin halpikseen ja käyvät sitten matskunvaihtokoulutuksen huippusarjaan myöhemmin. Tulee edullisemmaksi, mutta tokikaan pohjakoulutus ei tällöin ole mikään hyvä.

    • Alan vaihto?

      Tuo oliskin hyvä mutta ainakin Lcn-kurssi on "paketti" ja pitää maksaa koko summa ennen kurssin alkua. Ehkä ne tällä varmistaa että kukaan ei pääse kyseistä merkkiä mainostamaan jos ei ole käynyt koko kurssia hyväksytysti.
      Samoin Bio Sculpture. Professionails info on vielä vähän kesken, meiliä odotellen :)

      Täytyy tuumata, mutta odottelen edelleen mahdolisimman paljon mielipiteitä jos jollakin on kokemusta :)

    • shellac

      Sen verran jatkan vielä että LCN:llähän ei Suomessa ole tarjolla akryylikoulutusta/tuotteita, joten siinä suhteessa itse näen tuon suppeampana vaihtoehtona kuin jonkun muun. Eikä LCN muutenkaan ole mitenkään erityisen ylivertainen muihin laadukkaisiin sarjoihin nähden, ovat vaan osanneet aikanaan markkinoida hyvin niin ovat saaneet aika paljon jalansijaa Suomessa. Jos sijainti ei ole ongelma niin muita hyviä ovat esim. CND, Odyssey ja Entity. Aika monet yritykset järjestävät koulutuksia ympäri maata, vaikkei sitä kotisivuilla lukisikaan, joten kannattaa kysellä laajasti.

      • LCNllä

        ON akryylit....


      • shellac
        LCNllä kirjoitti:

        ON akryylit....

        Joo niin on, mutta eipä ainakaan ennen niitä ole Suomessa myyty/markkinoitu.


    • ...

      BS:n kynnet ei mulla toiminu ollenkaan, ne alko siis irtoilemaan kärjistä, eikä niitä saanu kynsiliimalla liimattua. Samaa kommenttia kuulin yhdeltä asiakkaalta joka oli ottanu BS- kynnet. En sitte tiiä onko johtunu tekijästä vai aineista, no joka tapauksessa en aio enää koskaan tuhlata rahojani niihin. Jos ilmaiseksi saisin niin voisin kokeilla, mutta toistaiseksi oon sitä mieltä että paskaa. LCN:llä on hyvät geelit, muista en tiiä.

    • nmjlk

      Minullakaan ei 2 päivää pidempään kyseiset kynnet kestäneet, geeli on liian pehmeää alkoi irtoilemaan ja lopulta "kuoriutui" pois kokokynsi.

    • golden nails kynsien

      käy vaan bio sculpture kurssi, olen kuullut, että on merkillä tyytyväisiä käyttäjiä,
      mutta ole tarkkana että saat kaiken mikä hintaan kuuluu, olen kuullut että esim kurssimaksun hintaan kuuluvia diplomeja on todella vaikea kurssin jälkeen saada. itse teen kynsiä golden nails merkillä joten muuta en tuosta bio sculpture merkistä tiedä

    • -..-..-..-

      Mulla käytössä soak offeista mereneiden geeli, ja kyllä sillä ihan "kovat" geelit tulee, ei mitään eroa ns. koviin geeleihin. Paitsi tietty poisto.
      En tiedä, miksi sanotaan, että soak offeilla ei saa kestäviä geelejä... mulla ainakin ihan kestävät.

    • Merily1

      Minkä ero on bs ja kestolakkal?

      • Kynsiteknikko_Heli

        Bio Sculpture on oma brändinsä, geeli joka on ollut markkinoilla vuodesta -88 ja jota ei ole testattu eläimillä. Sillä voidaan myös tehdä pidennyksiä, joten kyseessä ei ole kestolakka.

        Geelilakat on erikseen, niitä löytyy monia eri merkkejä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe