Siis wtf. Moni nainen kirjoittaa ihannemiehen ominaisuudeksi kunnianhimon. Mitäs tällä nyt oikein haetaan? Mulle ei tulisi mieleen kuvailla itseäni kunnianhimoiseksi esim työhakemuksessa. Tästä tulee mieleen lähinnä keinoja kaihtamaton likaisen taktiikan pyrkyri. Miten olisi ,rehtiys ja hyvä itsetunto.
Kunnianhimo?????
33
2156
Vastaukset
- ....,.,
Sillä tarkoitetaan että miehellä tulee olla riittävän korkea yhteiskunnallinen status ja sosioekonominen asema tai - jos mies on opiskelija - selkeät mahdollisuudet päästä sellaiseen.
- Mitämitämitä
Hetkinen,
siis persaukiset taiteilijat eivät voi olla sinusta kunnianhimoisia?
Keidenkä musiikkia orkesterit yhä soittavat? Kenenkä tauluja sinäkin käyt Louvressa ihastelemassa?
Paljonko luulet näillä taiteilijoilla olleen varallisuutta, ja millaisen luulet heidän yhteiskunnallisen statuksen olleen elinaikanaan?
Kunnianhimo voi ehdottomasti liittyä myös harrastukseen, vaikka puutarhanhoitoon tai kotisivujen toteuttamiseen.
Itse näen sen haluna ja tarpeena haastaa itseään kohti parempaa. - ............,.,
Mitämitämitä kirjoitti:
Hetkinen,
Keidenkä musiikkia orkesterit yhä soittavat? Kenenkä tauluja sinäkin käyt Louvressa ihastelemassa?
Paljonko luulet näillä taiteilijoilla olleen varallisuutta, ja millaisen luulet heidän yhteiskunnallisen statuksen olleen elinaikanaan?
Kunnianhimo voi ehdottomasti liittyä myös harrastukseen, vaikka puutarhanhoitoon tai kotisivujen toteuttamiseen.
Itse näen sen haluna ja tarpeena haastaa itseään kohti parempaa.Jos nainen sanoo haluavansa kunnianhimoisen miehen, hän ei todellakaan tarkoita mitään persaukista taiteilijaa ja taivaanrannanmaalaria.
- ----------
Mitämitämitä kirjoitti:
Hetkinen,
Itse näen sen haluna ja tarpeena haastaa itseään kohti parempaa.Nykyään ajatellaan, että kunnianhimosta pitäisi jäädä viivan alle jotain.Taitelijoilla tuppaa olla sitä varallisuutta vasta silloin, kun he ovat kuolleet. Tai heidän perikunnillaan.
Muusikot ja taiteilijat ovat edelleen aika köyhää väkeä, vaikka sydänvertaan taiteeseensa laittavatkin. - ........,.,
---------- kirjoitti:
Nykyään ajatellaan, että kunnianhimosta pitäisi jäädä viivan alle jotain.Taitelijoilla tuppaa olla sitä varallisuutta vasta silloin, kun he ovat kuolleet. Tai heidän perikunnillaan.
Muusikot ja taiteilijat ovat edelleen aika köyhää väkeä, vaikka sydänvertaan taiteeseensa laittavatkin.Taiteilijoilla ei tuppaa olemaan varallisuutta milloinkaan, eikä heidän perikunnillakaan, ellei perikunta sitten koostu kunnianhimoisista lääkäreistä ja asianajajista.
- Rannanmaalari
............,., kirjoitti:
Jos nainen sanoo haluavansa kunnianhimoisen miehen, hän ei todellakaan tarkoita mitään persaukista taiteilijaa ja taivaanrannanmaalaria.
Minä olen sellainen :D eipä oo naisia näkynyt heheh, mutta silti nautin elämästäni täysillä. En vaihtaisi muuhun.
- eikannatapaattejaost
Tähän naiset monesti törmäävät, kunnianhimo ennen naisen kunnioitusta: se on pedofiili ja psykopaatti sitten se mies.
Yleensä komea ja "näennäisesti pärjäävä", itsestä siltä tuntuu että saan joo palkkaa paljon, ja pärjään hyvin..
Sosiopaatin tunnusmerkit.- täh
Miten ihmeessä sosiopaatti tohon liittyy tai pedarit nyt tuntuu siltä et kantsii sunki vähentää mitä sit ikinä vedätkää!
- vihreetfeministit?
Ei siinä mitään että etsii. Mutta kunnianhimoinen mies oikeasti etsii samaa vastapuolelta. Eikä se tarkoita että valmistu tradenomiksi ja saa just melkeen 2,5k kuussa ja ainoastaan siks että naisten euro on vaan 80 centtiä.
Kunnianhimoa jep
Saavutuksia jep
Älä nyt sano että oot ottanu 25v asuntolainan ja tarttet mun apua kun taas on rahat loppu ?? - Mies 28v
Minusta kunnianhimo on yksinkertaisesti halua päästä elämässä eteenpäin yhdellä tai useammalla elämän osa-alueella. Työ on vain yksi niistä, ja harrastukset voivat olla sellaisia aivan yhtä hyvin.
Ovatko suomalaiset todella näin huonoitsetuntoisia, että kaikista luonnekuvauksista pitää väkisin etsiä se negatiivinen puoli.
Itse pidän itseäni hyvinkin kunnianhimoisena (en niinkään töissä, vaan lähinnä harrastuksissa kuten vapaaehtoistyössä), mutta myös prioriteettini ovat selvät: kun sopiva nainen löytyy, niin hän on ykkönen.
Ja ei, en silti vaadi naiselta kunnianhimoa.- 8
Kunnianhimo on synonyymi pateettiselle kusipäisyydelle.
Kunnianhimo voidaan myös rinnastaa aika vahvasti narsistiseen luonnehäiriöön. 8 kirjoitti:
Kunnianhimo voidaan myös rinnastaa aika vahvasti narsistiseen luonnehäiriöön.Toi pätee vaan Suomessa. Täällä kun pitäisi aina pitää sitä kynttilää vakan alla ja olla ikuisesti nöyrä ja pitää matalaa profiilia.
Muualla maailmassa kunnianhimo on lähes poikkeuksetta vain ja ainoastaan positiivinen piirre.- Mies 28v
8 kirjoitti:
Kunnianhimo voidaan myös rinnastaa aika vahvasti narsistiseen luonnehäiriöön.Pateettinen kusipäisyys riippuu siitä, miten kunnianhimoaan toteuttaa. Jos ei ota muita ihmisiä ollenkaan huomioon, niin saattaa ollakin tuota, mutta ei mitenkään välttämättä.
Enpä jaksa kirjoittaa pidempään kun ilmassa on niin vahva trollin haju. - .............
TheOne kirjoitti:
Toi pätee vaan Suomessa. Täällä kun pitäisi aina pitää sitä kynttilää vakan alla ja olla ikuisesti nöyrä ja pitää matalaa profiilia.
Muualla maailmassa kunnianhimo on lähes poikkeuksetta vain ja ainoastaan positiivinen piirre.Tavoitteellinen ja yritteliäs kuvaisivat positiivisella tavalla henkilöä, joka pyrkii elämässään eteenpäin. Kunnianhimoinen on sen kunniansa perässä.
- Mies 28v
............. kirjoitti:
Tavoitteellinen ja yritteliäs kuvaisivat positiivisella tavalla henkilöä, joka pyrkii elämässään eteenpäin. Kunnianhimoinen on sen kunniansa perässä.
Minusta yritteliäs tarkoittaa vähän eri asiaa, ja tavoitteelliselle taas voi keksiä negatiivisen puolen ihan siinä missä kunnianhimoisellekin.
Mielestäni englanninkielinen termi ambitious on positiivinen, ja kääntyy melko suoraan kunnianhimoiseksi. Sillä tarkoitetaan ihmistä, joka tietää mitä haluaa ja on valmis tekemään töitä sen saadakseen.
- lady tietoinen
Itse pidän kunnianhimoisuutena sitä, että miehellä on tavoitteet korkealla, ja hän on valmis tekemään myös töitä niiden hyväksi. Myös sitä, että mies tietää, mitä haluaa ja pyrkii ottamaan valtaa ja hakeutumaan korkeaan asemaan.
Arvostan sitä, että mies on korkeasti koulutettu, työelämässä menestynyt ja eteen päin pyrkivä, valmis kehittämään itseään älyllisesti ja hakeutumaan myös sellaisiin tehtäviin, joissa hän voi loistaa, mutta joista ei saa välttämättä välitöntä hyötyä itselle.
En voi sietää sellaisia haahuilevia luuserimiehiä, jotka seilaavat työstä toiseen, vinkuvat huonosta asemastaan ja palkastaan tai eivät ole muuten vain löytäneet paikkaansa elämässä. Kunnianhimoinen ja itsevarma mies on sellaisen löytänyt.
Komea, fiksu, menestynyt, hyvätuloinen ja varakas mies, ah!- ByeBye baby
Olen vaihtanut duunia monta monta kertaa, ja nyt työtön, mutta silti hyvin toimeentuleva. AH kyllä on elämä ihanaa. Vuosi vielä, niin pistän talon vuokralle ja muutan ulkomaille.
- täh
Pah! stuckup lehmä haet vaa rahaa ja sitä et muut nauta kaveris kadehtis miten rikas ja komee sun ukkos on hyi vit....ällöttää tollaset akat!
- en katsoisikaan
Eli olet huora, joka hakee rikasta miestä elättämään sinut? Jos mulla olisi miljoonia rahaa, niin en kyllä katsoisikaan sun kaltaisia naisia.
- Mr. Universum
Minä arvostan sitä, että nainen osaa kirjoittaa "eteenpäin" oikeaoppisesti.
- 9
Kunnianhimoinen synonyymi: innokas, tavoiteellinen
- fsdfvcxgdfdsfs
Seuranhakuilmoituksissa yms. sivuutan yleensä tuon turhana täytesananan. Ei voi tietää mitä yksittäinen henkilö tuolla tarkoittaa, muusta tekstistä voi sitten vetää johtopäätöksiä siitä mitä hän sillä saattaisi tarkoittaa.
Minusta kunnianhimo viittaa urakeskeisyyteen. - assasx
mieheni on korkeasti koulutettu ja saa kohtuu hyvää palkkaa. työnnkuvaan kuuluu tehdä töitä normaalia enemmän. hän ei ole kuitenkaan urakeskeinen vaan perhekeskeinen ja siksi mielettömän ihana. hänen ei tarvitse todistella mitään ulkoisen statuksen suhteen. perheellämme on kohtalaisen hyvät tulot.
kunnianhimo on hiukan luotaantyöntävää, ikään kuin ihminen ei itsessään olisi arvokas tai jo valmiiksi menestynyt, ts. täytyy tehdä paljon noustakseen tietylle tasolle. - selventäjä
Se tarkoittaa sellaista tavoitteellisuutta, ja asioiden hoitamiskykyä. Ei välttämättä mitään ura-pyrkyriyttä. Ensin työ ja sitten huvi -asennetta.
Ei-kunnianhimoisen miehen prototyyppi voisi olla sellainen sohvalla viihtyvä, urheilua tv:stä katseleva mies, joka ajattelee ensisijassa ruokaa ja viihdykkeitä. Myös pilvenpolttaja-idealistit kuuluvat tähän joukkoon.- fdsfvcxfdsfd
Kyllä minusta kunnia on nimenomaan sitä statusarvoa. Kunnianhimo on himoa statusarvoa kohtaan. Eli halu olla arvostettu.
Mielestäni normaalia asioiden hoitamista ei voi sanoa kovin kunniakkaaksi. Parempia termejä olisivat itsenäinen, asiansa hoitava, ahkera, tunnollinen ym. - Adjektiivista asiaa
fdsfvcxfdsfd kirjoitti:
Kyllä minusta kunnia on nimenomaan sitä statusarvoa. Kunnianhimo on himoa statusarvoa kohtaan. Eli halu olla arvostettu.
Mielestäni normaalia asioiden hoitamista ei voi sanoa kovin kunniakkaaksi. Parempia termejä olisivat itsenäinen, asiansa hoitava, ahkera, tunnollinen ym.Mutta eikö joku voi vaikkapa neuloa kunnianhimoisesti vaikeaa kirjotyötä loppuun, SISÄISEN motivaation tähden. Oman onnistumisen ja tyydytyksen tähden? Kaikki eivät ole ulkoaohjautuvia.
- fsdfsdfxgfd
Adjektiivista asiaa kirjoitti:
Mutta eikö joku voi vaikkapa neuloa kunnianhimoisesti vaikeaa kirjotyötä loppuun, SISÄISEN motivaation tähden. Oman onnistumisen ja tyydytyksen tähden? Kaikki eivät ole ulkoaohjautuvia.
Ei siitä mitään kunniaa tule jos sitä ei muille esitä. Jos sitä itselleen tekee, ei puhuta kunnianhimosta, vaan sinnikkyydestä tai omien taitojen kokeilusta.
- .....,.,
Adjektiivista asiaa kirjoitti:
Mutta eikö joku voi vaikkapa neuloa kunnianhimoisesti vaikeaa kirjotyötä loppuun, SISÄISEN motivaation tähden. Oman onnistumisen ja tyydytyksen tähden? Kaikki eivät ole ulkoaohjautuvia.
Mitä kunniaa saa vaikean kirjotyön neulomisesta loppuun?
- statusta arvostava
Kyllä miehen status merkitsee minulle aika paljon loppujen lopuksi. Paljon tulee yökerhoissa ja kahviloissa flirttailemaan näitä miehiä, jotka kuvittelevat itsestään vähän liikaa. Joillain miehillä on sellainen käsitys, että jos he ovat mukiinmenevän näköisiä, niin se riittää. Koska se ei riitä. Mies vailla kunnon statusta on yhtä kuin luuseri tyhjäntoimittaja.
Itse olen kaunus, korkeasti koulutettu, menestynyt ja hyvätuloinen uraohjus. En odota mieheltäni vähempää, todellakaan! - Semmottistämmöttis
Kiitos näistä sanoista kaunis korkea koulutettu :) Minä nautin elämästäni täysillä, vaikka olen köyhä, työtön luuseri ja komeaksikin kehuttu sellainen. Tyydyn vähempään ja en vaadi enempää. Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa. Elämä on jumalan lahja ja siitä pitää olla kiitollinen, en näe yhtään syytä kouluttautua miksikään tai näytää muille, että nyt on pyrittävä mahdollisimman korkealle jossakin ammatissa. En arvosta tällaista yhtään. En halua jättisuurta taloa, tai mersua, tai perhettä, en vaan kestä sitä jatkuvaa hässäkkää, haluan rauhaa.
En juo, en polta, lenkkeilen joka päivä, nostelen puntteja, harrastan silloin tällöin säveltämistä tai piirustusta. Valtio on minulle velkaa minun orjuuttamisesta ja tämän jälkeen pistän talon vuokralle ja lähden ulkomaille asustelemaan.- statusta arvostava
Vai niin, no hyvähän se on, jos olet tyytyväinen elämääsi ja haluat rauhaa ja rakkautta. Tämä yhteiskunta ei vain pyöri näiden asioiden voimalla vaan tarvitaan myös ihmisiä, jotka oikeasti mahdollistavat tämän kaiken eli kustantavat näiden sossun elättien toimeentulon.
En tiedä, oletko sinä kyseisenkaltainen mies, mutta jos olet, niin kyllähän sitä kannattaisi ottaa itseään vähän niskasta kiinni, eikä tyytyä vähempään mitä voisi saada. Sen jälkeen kun perusasiat ovat kunnossa, niin voi ottaa kontaktia ylemmän tason naisiin. - ertyhfff
statusta arvostava kirjoitti:
Vai niin, no hyvähän se on, jos olet tyytyväinen elämääsi ja haluat rauhaa ja rakkautta. Tämä yhteiskunta ei vain pyöri näiden asioiden voimalla vaan tarvitaan myös ihmisiä, jotka oikeasti mahdollistavat tämän kaiken eli kustantavat näiden sossun elättien toimeentulon.
En tiedä, oletko sinä kyseisenkaltainen mies, mutta jos olet, niin kyllähän sitä kannattaisi ottaa itseään vähän niskasta kiinni, eikä tyytyä vähempään mitä voisi saada. Sen jälkeen kun perusasiat ovat kunnossa, niin voi ottaa kontaktia ylemmän tason naisiin.Hyvä, että on kunnianhimoisia ihmisiä, koska heidän avullaan yhteiskunta kehittyy niinkuin sanoit. Mutta ei nämä kunnianhimoiset ihmiset kylläkään mitään hyvää seuraa ole. Lähes poikkeuksetta itsekeskeisiä ja muista hyötyä ottavia, lisäksi heillä on monesti lyhyt pinna ja aika kapea maailmankuva.
Eihän rahasta koskaan haittaa ole, itsekin haluaisin rahaa mahdollisimman paljon. Elämästä nauttiminen on kuitenkin elämän tarkoitus, itselleni unelmatyö ei ole mikään jatkuvan paineen alla tehtävä työ, vaan rento työ jonka parissa viihdyn ja jossa on mahdollisimman paljon vapaa-aikaa.
Ei uraohjuskaan rikastu siinä määrin, että voisi jättää työn jo nuorehkona. Tällaiseen kykenee oikeastaan vain perustamalla oman menestyvän yrityksen ja myymällä sen sitten pois hyvään hintaan. Tämä kuitenkin vaatii mahdottoman paljon työtä ja muu elämä on tuona aikana periaatteessa mahdotonta. Ehkä perustan joskus yrityksen jos keksin hyvän liikeidean, sen pitää kuitenkin olla sellainen jonka tekemisestä nautin. Ei tuossa muuten ole mitään järkeä.
Eipä noissa loisijoissa sinäänsä mitään haukkumista ole, itsekin voisin hyvinkin heittäytyä loisijaksi jossain vaiheessa. Luonnollisesti yhteiskunta ei kuitenkaan toimi jos kaikki tekevät näin. - SemmottisTämmöttis
statusta arvostava kirjoitti:
En tiedä, oletko sinä kyseisenkaltainen mies, mutta jos olet, niin kyllähän sitä kannattaisi ottaa itseään vähän niskasta kiinni, eikä tyytyä vähempään mitä voisi saada. Sen jälkeen kun perusasiat ovat kunnossa, niin voi ottaa kontaktia ylemmän tason naisiin.En, en ole sossuelätti, enkä tule koskaan olemaankaan.
Kunhan saan asuntolainani maksettua vuoden sisällä "päivärahoista nekin menee", niin alan miettimään mitä sitten teen, jatkanko miettimistä vai teenkö jotain. Muutanko palmujen alle surffilautojen vuokraajaksi vai mitä teen. En todellakaan tiedä. Olen kyllä lahjakas taiteessa ja musiikissa. Näitä on tullut jonkin verran harrastettuakin vuosien varrella, mutta en ole tienannut senttiäkään tällä alalla. Voisin harkita kyllä tekemistä tosissaan, koska tulen todella vähällä toimeen. Eli mitään suuria tuloja ei tarvitsisi edes saada, Kakkatöitä en enää tee ja kouluihin en mene. Rahasysteemimme on sen verran mätä, että haluan tukea sitä niin vähän kuin mahdollista, tähän asti on mennyt loistavasti, vaikka kuluttajia kustaan silmään jatkuvasti hintojen korotuksilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575960
- 1145545
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465237Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323235- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151811