Yh-mammat

Mies-29*

Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin yh-mammat.

Aina kun tutustuu uuteen ihanaan naiseen ja alkaa tapailemaan tätä, niin sitten yhtäkkiä kerrotaan, että on lapsia. Ärsyttää kun eivät voi etsiä yh-ukkoja lapsettomien miesten sijaan. Pitääkö sitä heti ryhtyä isäksi tuntemattomille lapsille?

Ensin ollaan niin kilttiä ja sitten pitäisi ruveta paapomaan jälkeläisiä. Että kun ärsyttää.

Haluan omia lapsia, enkä muiden miesten jälkeläisiä.

53

1731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17 + 15

Taas tämä mies. Tilastojen mukaan 87 % huoltajista (= lapset asuvat luonaan) on naisia. Selitäpä sinä fiksuna matemaattisena miehenä miten 13 % ja 87 % paritetaan onnellisesti niin, ettei kukaan jää yksin.
      Ihanko ovat naiset ilmoittaneet, että nyt loppu seurustelu ja kaikki kiva ja nyt alat ukko paapoa lapsiani.
      Ovatpa katalia ruojat, syliisi piltit istuttavat kesken lemmiskelyn ja vaativat heille isäksi ryhtymään. Varmaan erittäin traumaattista tälle kelpo miehelle. Kyllä kovaa on miehen elämä nykyään, ei isoisien talvisota ollut mitään tämän henkisen holokaustin rinnalla.

• just...

Kyllähän noilla 87%:n naisten lapsilla isätkin on. Ei se asiaa muuta asuuko lapset tykönä.

• Anonyymi
        just... kirjoitti:

Kyllähän noilla 87%:n naisten lapsilla isätkin on. Ei se asiaa muuta asuuko lapset tykönä.

Joillakin voi olla lapsen isä jopa kuollut. Tuskin ne silti varaisää etsii vaan itselleen puolisoa ja pakettiin nyt vaan kuuluu lapset.

• Älä tuhlaa aikaa

No johan olet tyhmä mies.

Jos asia on noin tärkeä, niin silloin kannattaa IHAN ENSIMMÄISENÄ kysyä: Hottinen päivää, onko sulla lapsia? Sitten se toinen kysymys jos on aihetta: Haluatko lapsia?

Mikä tuossa oli vaikeaa? No, joidenkin kapasiteetti ei vaan riitä.

• yh-mamma-

Avomieheni on lapseton ja minulla on kaksi lasta, joihin hän välillä väsähtää. Mutta kotiin tullessa hän aina ensiksi ottaa pienemmän syliin ja hellittelee häntä. Selvästi on tunnesidettä kehittynyt heidän välilleen. Mieluiten hän kai olisi ottanut lapsettoman naisen, mutta olemme selvinneet näinkin ja toivottavasti hän jaksaa edelleen.

• 4

yh-miehet on haluttua seuraa toisin kuin mammat... nehän on semmosta säälittävää mammat kerrankin radalla - porukkaa.

• oppeliini

Niinhän se näkojään menee että tavatessa edetään (ja tässä järjestyksessä):

1) Hei!
      2) Tässä alapääni, otappa käyttoon!
      3) Tässä alapääni, käytä uudestaan!
      4) Ai että et haluakkaan ottaa vastuuta vanhemmuudesta?! Mutta minä kun luulin....
      5) tässä vaiheessa mies häipyy tuon naisen näkopiiristä ja aloittaa numerosta 1 numeroon 4 uudelleen ja uudelleen (naisia aina riittää!!!)
      5) tässä vaiheessa naisella 6-8 kuukauden tauko jolloin tehdään lapsi. Kylllä pienokaisen veronmaksajat elättävät!!
      6)Nainen aloittaa numerosta 1 numeroon 4. Uudelleen ja uudelleen...

Seurustelutaito näyttää olevan kadonnut kauas historiaan. Osaako sitä enää kukaan. Onko kenelläkään mielenkiintoa nähdä vaivaa tutustua toiseen ennen intiimiä kanssakäyntiä?

• kysy et eksy

Jospa kysyisit heti alkuun, että onko lapsia?

• mk

Käyt vain hoitamassa sen seksipuolen sen naisen kanssa ja kun löydät lapsettoman naisen niin sen yh voi laittaa kiertoon ja niin edelleen.

• sakusaaaina

Lapsettomissa naisissa on se hyvä puoli että he ovat kierrossa kokoajan.

• tgaerghyaerghy

Voiko joku oikeasti olla noin typerä vai provoiletko?
      Olen 3-kymppinen lapseton sinkkunainen eli kokolailla "kohderyhmääsi". Kaveripiirissä noita "ärsyttäviä yh-mammoja"... Jotka eivät käyttäydy lainkaan kuvaamallasi tavalla. Eivätkä ole mitään "mammoja", vaan tavallisia 3-kymppisiä naisia. Olisikohan sinulla peiliin katsomisen paikka, jos elämä on noin ankeaa ja tunnet itsesi uhriksi..?

• "mamma"

Johan on ahdasmielinen asenne... yh-äidit eivät kaikki ole tuollaisia. Monet eronneet ovat kuvitelleet olevansa prinsessoja, ja katkeroituvat eron jälkeen. Tästä lähtee uudestaan nuoruuden eläminen, ja tälläiset naiset pilaavat kaikkien eronneiden maineen. Ei kuitenkaan pidä yleistää!! Perheelliset naisetkin ovat naisia ja ihmisiä, eikä lapset tee kenestäkään eronneesta naisesta huoraa joka etsisi miehistä isän jatkoa.
      Minun lapsellani on isä, eikä kukaan voi tuota paikkaa tyttären elämässä ottaa. Tyttäreni sai alkunsa vasta kihlauksemme jälkeen. Tuo ap:n puhe on selvästi pelkoa, tietämättömyyttä ja ennakkoasennetta asiaan josta ei tiedetä mitään. Olen ollut lapseni kanssa muutaman vuoden yksin, enkä ukkoa elämääni ottaisi vaikka mahdollisuuksia onkin ollut. Helpompaa elää kaksin, miehistä ei selvästi ole vastuuta elämästä kantamaan. Sanoin elämästä, en toisen miehen lapsista. Pakko myöntää, etten ymmärrä naisia jotka raskaaksi tulevat yhden illan jutuista tai seksisuhteista ja pitävät tällaisessa tapauksessa lapsen. Itse kys. tilanteessa luultavasti tekisin abortin. En ymmärrä että yleistetään yksittäisten ihmisten käytös koskemaan kaikkia joilla on kys. ihmisen kanssa jotain samaa. Yksi yh käyttäytyy huonosti ja kaikki yh:t ovatkin epätoivoisia. Vähän väärä asenne.. Olisiko aika vähän tarkistaa asenteitaan?

En kiellä etteivätkö jotkut käyttäydy kuvaamallasi tavalla, mutta äitiys yksinään ei tee naisesta tuollaista, vaan naisen elämänarvot ja omat ajatukset yleensä elämästä. Jotkut ovat epätoivoisia, jotkut eivät. IHMISET OVAT ERILAISIA, huolimatta siitä onko lapsia vai ei.

• elämää_elämää

On tainnut päästä käymään niin päin,että kauniit ja puutteessa olevat äidit ovat käyttäneet aloittajaa omiin tarkoituksiinsa, ja lasten olemassaolo on paljastettu vasta kun mies on yrittänyt muuttaa naisen nurkkiin jenkkikasseineen. Eli ehkä aloittaja on komea ja hyvin varustettu mies, mutta naisten arvion mukaan ei ihan aviomiesainesta? Teoria tämäkin..

• vastuunkantoa pliis!

olen niiiiin samaa mieltä yh-vanhemmista kuin aloittajakin!

miksi sen lapsettoman pitäisi kantaa vastuuta joidenkin toisten lapsista?
      eihän hän ole ollut osallisena millään lailla kun se lapsi on saatettu alkuun!.
      miten lapseton ihminen voidaan syyllistää siitä, jos häntä ei vieraiden ihmisten lapset kiinnosta?

mitäs jos nämä "lapselliset" ihmiset ilmoittaisivat heti alkuun että;"mulla on sitten lapsia".
      se on heidän velvollisuutensa vanhempina ilmoittaa lapsettomalle/lapselliselle treffikumppanille että jälkeläisiä on, jotta treffikumppani tietää heti alusta lähtien mihin on ryhtymässä, ettei synny väärinkäsityksiä.

ei voida olettaa että lapselle täysin vieras ihminen haluaisi alkaa kustantamaan äidin ja lapsen elämää. tosin näinhän yh:t toimii..kun itsellä ei ole tarpeeksi rahaa ja omaa aikaa, hankitaan lapselle tarpeeksi tyhmä "isäpuoli", jotta äiti voi alkaa elämään nuoruuttaan uudestaan tämän "isäpuolen" rahoilla..

ja olen muutes nainen..mulla vaan sattuu olemaan isoveli, jota yh-äiti yritti loputtomiin käyttää hyväkseen, kunnes veli pisti välit poikki ja lopetti koko suhteen..onneksi.kyseinen nainen oli vielä semmoinen horo, että petti minkä kerkesi.

itse en missään tapauksessa tapailisi yh-isiä, kerran olen tapaillut, ja mies lähes samantien meinasi alkaa tekemään minusta lapselleen hoitajaa..
      siihen loppui se suhde..oli tosin muitakin tekijöitä suhteen loppumiseen kuin miehen lapsi..esim. joka viikonloppuinen biletys, jolloin ei oman lapsen seura kelvannut vaan silloin lapsi oli miehen äidillä hoidossa..
      eli kantakaa vanhemmat vastuu OMISTA LAPSISTANNE älkääkä sysätkö vastuuta muille!

• emme rahan perässä

Yh:t eivät aina ole rahojen perässä. Mieheni oli työtön ja täysin varaton, kun hänet tapasin. Nykyisin hän on työssä ja pärjää omillaan, mutta hän ei osallistu lainkaan kotimme kuluihin/asumiskuluihin saati lasteni tai minun kuluihini. Elätän itseni ja lapseni omalla työnteolla, samoin ylläpidän kotimme omalla työlläni.
        Aluksi miestäni ärsytti, kun soitin hänelle esim kertoakseni, mitä lapsi on oppinut ja hän koki että koko ajan vain lapsi...mutta tunneside kehittyi ja nykyisin hän mielellään kuulee uutisia esim siitä, mitä uusia sanoja tai taitoja lapsi on oppinut. Eikä hän näytä olevan pahoillaan siitäkään, että lapseni uskoo hänet isäkseen (emme vielä voi korjata lapsen uskoa, koska hän on liian nuori ymmärtääkseen).

• vapaa lapsista

Kun tapaat naisen vaikka ravintolassa, pitäisikö tämän heti sinusta tajuta että olet lapseton ja et halua suhteeseen sellaisen kanssa jolla on jo lapsi.
      Laita kyltti otsaasi, yh:t tajuavat kiertää sinut kaukaa.
      En usko että ne yh-naiset väkisin etsivät lapsettomia miehiä, mieluiten varmaan ottaisivat sellaisen jolla on lapsista kokemusta.
      ja eihän sinua kukaan pakota seurustelemaan sellaisen henkilön kanssa jota et halua. Ootko vähän tyhmä?

• yhteishuoltaja

Ei sun ole mikään pakko ruveta seurustelemaan yh-äidin kanssa. Mun mielestä pitää asiat sanoa suoraan. Jos ei tunnu luontevalta, niin parempi kertoa heti kuin väkisin yrittää suhteilla. En usko, että he kuitenkaan isää lapsilleen hakevat. Onhan lapsilla jo isät olemassa.

Turha täällä kenenkään huutaa, että oletpa ilkeä mies. Minusta olet realisti, tiedät omat rajasi ja mihin sopeudut ja mihin et. Kaikki yh-äidit ei kuitenkaan liene samanlaisia, että hakisivat itselleen elättäjää ja lapsilleen uutta isää. Valitettavasti vaan sellaiset tapaukset tulevat aina esiin. Kukaan ei kerro, miten oikeasti on pystynyt sopeutumaan yh-äidin ja hänen lastensa kanssa elämiseen.

Itselleni on vaikea ajatus, että seurustelisin lapsettoman miehen kanssa, koska minulla on lapsia. Mies joutuisi melkoiseen hullunmyllyyn jo ihan arjen asioissa. En tarvitse lapsille uutta isää, heillä on hyvä ja huolehtiva isä. Ehdoton en tuossa asiassa kuitenkaan ole, koska voihan miestä tapailla ilman että lapsille esittelee ja saman katon alle muuttaa.

Missä vaiheessa miehen on muuten sopivaa tiedustella uudelta tuttavuudelta, onko tällä lapsia? Eikö sitä voi melko piankin kysyä, miksi siitä se toinen osapuoli vetäisi herneet nenäänsä?

• kaikkea kanssa..

Ihan rohkeasti avaat suusi vaan vaikka heti ekalla tapaamiskerralla, että O-N-K-O S-I-N-U-L-L-A L-A-P-S-I-A? Voit vaikka harjoitella peilin edessä ensin jos tuntuu jotenkin vaikealta suunsa alaosan avaaminen.

• Hui hai

jaa.
      Mites suhtaudut semmoiseen tilanteeseen että olen leski, melko nuori semmoinen. En siis ole yh omasta vapaasta tahdostani.
      Pitäisi vissiin tunkea kaunis pääni pensaaseen, pukeutua säkkiin ja tuhkaan ja katsella miespuolisia korkeintaan kiikareilla lentokentän toiselta laidalta.
      Ja tiedoksi vaan että jos sinunlaisesi äijä sattuisi erhellisesti elämääni
      ajautumaan niin tasan varmaan lentäisi pellolle kalossin kuva persauksissa jos tuommoista tekstiä alkaisi tulemaan.

• vasten tahtoamme

Useimmat meistä yh:sta eivät ole yh:a omasta vapaasta tahdosta. Aina ei tarvitse olla leski, että ei olisi syypää tilanteeseensa. Minun lapseni isällä oli klassinen narsistinen persoonallisuushäiriö. En siis ole yh omasta vapaasta tahdostani, vaan oman ja lapsen vuoksi oli pakko tehdä ratkaisu, että mies ei ole elämässämme. Myöskään jos mies lähtee toisen naisen matkaan tai ottaa eron jostain muusta syystä, ei nainen ole yh omasta vapaasta tahdostaan. Eli useimmat meistä yh-äidestä olemme yh-äitejä vasten omaa tahtoamme.

• käytä järkeäs
        vasten tahtoamme kirjoitti:

Useimmat meistä yh:sta eivät ole yh:a omasta vapaasta tahdosta. Aina ei tarvitse olla leski, että ei olisi syypää tilanteeseensa. Minun lapseni isällä oli klassinen narsistinen persoonallisuushäiriö. En siis ole yh omasta vapaasta tahdostani, vaan oman ja lapsen vuoksi oli pakko tehdä ratkaisu, että mies ei ole elämässämme. Myöskään jos mies lähtee toisen naisen matkaan tai ottaa eron jostain muusta syystä, ei nainen ole yh omasta vapaasta tahdostaan. Eli useimmat meistä yh-äidestä olemme yh-äitejä vasten omaa tahtoamme.

"Useimmat meistä yh:sta eivät ole yh:a omasta vapaasta tahdosta. Aina ei tarvitse olla leski, että ei olisi syypää tilanteeseensa. Minun lapseni isällä oli klassinen narsistinen persoonallisuushäiriö. En siis ole yh omasta vapaasta tahdostani, vaan oman ja lapsen vuoksi oli pakko tehdä ratkaisu, että mies ei ole elämässämme. Myöskään jos mies lähtee toisen naisen matkaan tai ottaa eron jostain muusta syystä, ei nainen ole yh omasta vapaasta tahdostaan. Eli useimmat meistä yh-äidestä olemme yh-äitejä vasten omaa tahtoamme. "

Ja tätä et muka huomannut ennenku pyöräytit mukulat? HAH, salli mun nauraa. Kyllä te naiset osaatte sitten välillä tehdä niin vitun tyhmiä asioita ettei mitään rajaa. Järkeä saa käyttää, juuri tuollaiset tapaukset ovat syy kusipäisiin miehiin, jotka ajattelevat, että kyllä nainen saa kestää kun minä olen se mikä olen. Itse en ole tuollainen, ja kysynkin, miksi hemmetissä et etsinyt parempaa miestä jonka kanssa tehdä lapset vaan tyydyit tähän kusipäähän? Veikkaan, että paksu lompakko.

• toisessa valossa
        käytä järkeäs kirjoitti:

"Useimmat meistä yh:sta eivät ole yh:a omasta vapaasta tahdosta. Aina ei tarvitse olla leski, että ei olisi syypää tilanteeseensa. Minun lapseni isällä oli klassinen narsistinen persoonallisuushäiriö. En siis ole yh omasta vapaasta tahdostani, vaan oman ja lapsen vuoksi oli pakko tehdä ratkaisu, että mies ei ole elämässämme. Myöskään jos mies lähtee toisen naisen matkaan tai ottaa eron jostain muusta syystä, ei nainen ole yh omasta vapaasta tahdostaan. Eli useimmat meistä yh-äidestä olemme yh-äitejä vasten omaa tahtoamme. "

Ja tätä et muka huomannut ennenku pyöräytit mukulat? HAH, salli mun nauraa. Kyllä te naiset osaatte sitten välillä tehdä niin vitun tyhmiä asioita ettei mitään rajaa. Järkeä saa käyttää, juuri tuollaiset tapaukset ovat syy kusipäisiin miehiin, jotka ajattelevat, että kyllä nainen saa kestää kun minä olen se mikä olen. Itse en ole tuollainen, ja kysynkin, miksi hemmetissä et etsinyt parempaa miestä jonka kanssa tehdä lapset vaan tyydyit tähän kusipäähän? Veikkaan, että paksu lompakko.

Et ole tainnut olla narsistin kanssa tekemisissä. Et kirjoittaisi silloin tuolla tavoin. Irtaantuminen ei ole helppoa. Minulle tuli ihmeelliset voimat irtaantumiseen vasta syntymättömältä lapseltani. Ehkä se oli suojeluvaistoa, en tiedä. Mutta hän on kaunis, toivottu ja rakastettu lapsi. Toista ihanampaa en edes voisi kuvitella. Senpä vuoksi en voi katua suhdettani lapsen isään. Hän antoi minulle jotain, mitä kukaan toinen ei olisi voinut antaa, lapseni. Myöskään narsismi ei määritä koko ihmistä. Lapseni isällä oli ominaisuuksia (myös hyviä luonteenpiirteitä), joiden periytymisestä lapselleni olen todella kiitollinen. Lapseni olemassaolo täyttää minut kiitollisuudella, ei katumuksella. Hän on ihana kuin taivaasta tullut enkeli :).
        Katson, että toinen ihminen ei voi koskaan olla toisen tuomari, myöskään suhdeasioissa. Me emme voi ulkopuolelta päätellä, miksi joku valitsee jonkun kumppanikseen. Meillä kaikilla on tiemme. Toisilla se on suorempi kuin toisilla. Ystäväni uskovat karman toteutumiseen. Itse en tiedä, mutta jos karma olisi olemassa, niin hyvin voisin uskoa, että suhde lapseni isään oli karmani myötä lähes pakollista. Vaikka suhteella oli nurjat puolensa, niin hänen kanssaan myös pääsin eteenpäin, opin tärkeitä asioita itsestäni ja löysin uutta itseluottamusta ja elämäntaitoa. Eli koskaan suhde ei ole mustavalkoinen. Ei ole pahaa, ettei olisi hyvää.
        Tärkeintä meille kaikille on kuitenkin oma tiemme, ettemme jää kehittymättä, paikoilleen. Jotkut suhteet vain eivät kanna elämässä kuin hetken, silti niistäkin suhteista voi löytää hyvää. Emme olisi tässä ilman menneisyyttämme ja menneisyytemme ihmissuhteita ja kokemuksia. Eikä lapsi ole koskaan tyhmyys tai tyhmä teko. Hänellä on oma paikkansa maailmankaikkeuden historiassa. Muistelepas vaan kertomusta perhosen siipien havinasta, joka sekin muuttaa maailmankaikkeutta ja vie maailmankaikkeuden historiaa uusille urille. Näin on jokaisen lapsenkin laita. Sen vuoksi yksikään lapsi ei ole virhe tai tyhmä teko vaan uusi mahdollisuus.

• ei tosiaan perus-yh

leskihän on "nainen hädässä" eli varmasti moni on halukas pelastavaksi ritariksi

• Hui hai
        ei tosiaan perus-yh kirjoitti:

leskihän on "nainen hädässä" eli varmasti moni on halukas pelastavaksi ritariksi

Khyllä... ja sitten taas ei .
        On semmosia ihania ja auttavia ihmisiä, miespuolisia ollut jotka ovat
        ihan tosiaan auttaneet ihan konkreettisesti miehen äkillisen kuoleman jälkeen. Pelkkää hyväntahtoisuuttaan. Lapsia ovat kuskanneet harrastuksiin, auttaneet mua auto-tumpeloa, tehneet pikku korjauksia
        kun remonttikin jäi kesken eräiseksi, käyneet kysymässä että tarvitseko
        jotain apua. Tämmöistä arvostan. Eikä nämä ole olleet tunkemassa
        lakanoiden välin.

Toisaalta- osa pelkää jos sanon että olen leski ja juoksee kipin kapin karkuun. Olisko sitä että eivät halua tulla verratuksi miesvainajaani.

Muutaman kerran olen koettanut vähän seurustellakkin, ja nämä jutut ovat alkaneet ja päättyneet minun tahdostani, ei mitään sen vakavempaa siis.

Myös yh:lla on tarve välillä lähesyyteen ja hellyyteen, eikä kaikki ole
        munahaukkoja tai hae lapsilleen elättäjää.

• mamitus

Kovia asenteita joillakin.. Ei kaikki yh:t ole tuollaisia. Kuten joku sanoi, tuollaiset vain tulevat esille. Itse en todellakaan lähtisi suhteeseen lapsettoman miehen kanssa, en halua kenenkään leikkivän isää lapselleni jolla isä jo on. Lapsettomat miehet ovat itsekkäitä pillun perässä juoksevia ja oman edun ajajia. Sallittakoon se heille, mutta itselläni on sen verran itsekunnioitusta etten lapsettoman miehen kanssa lähtisi seurustelemaan.

• nuoripoikaa--92

Monet tuntuvat missaavan pointin.. Ei suurimmalla osalla ole mitään niitä YH äitejä vastaan, vaan sitä, etteivät he ilmota lapsista ennenku suhde in hiukan edenny jo.
      Ne lapset on se "ongelma".

En minä ainakaan aio ruveta kasvattamaan toisen miehen mukuloita ja maksamaan niitten elatusta, kyllä mä haluan kasvattaa ihan omat lapseni.

• hui9pöyhi9p

No sulla on ainakin asenne kohdallaan - et kaunistele mitään ja that's it. Aloittaja voisi seurata esimerkkiäsi ja lopettaa typerän pillityksen! Jos kerran tietää, mitä haluaa - ja etenkin, mitä EI halua, niin miksi heittäytyä marttyyriksi ja vikistä, että ilkeät, juonittelevat yh:t virittävät ansan toisensa jälkeen... Haloo! Onko aloittaja mies vai hiirulainen?!

• elämä on yllätyksiä

Kyllä minä olen tainnut löytää lottovoiton sitten, kun miehet ovat niin omien geenisensä perään. Tapasin avokkini, kun lapseni oli vielä vauva. Hän tosin etsi periaatteessa lapsetonta naista. Lapsellani ei ole isää virallisesti lainkaan. Aluksi mies kamppaili sen ajatuksen kanssa, että siinä on nyt sitten lapsi mieheltä, jota hän halveksii, lapsi, joka vie aikaa suhteeltamme. Hän näytti antavan meille kuitenkin mahdollisuuden, ja nykyisin on ihana katsella heitä. Lapsellani on jonkin näköinen isäkausi menossa. Hän suosii avokkiani, haluaa olla hänen hoivissaan ja sylissään, itkee hänen peräänsä. Etsii erityisesti tunnetta siitä, että avokkini on hänestä ylpeä. Ja hän näyttää olevankin. Kukaan ulkopuolinen ei osaisi sanoa, että avokkini ei ole lapsen oikea isä. Sen kaltainen on heidän suhteensa. Rahallisesti avokkini ei ole vastuussa lapsestani, eikä häntä elätä.
        Täällä palstalla naiset ovat aina niin ylpeitä siitä, etteivät hae lapsilleen isää. Mutta minä hain. Nettiprofiilissani jopa luki, että etsin isää lapselleni. Ja kyllä jotkut miehet uskaltautuivat kirjoittamaan. Ja tavattuani nykyisen avokkini muutimme nopeasti yhteen, että arkeni olisi helpompaa. Eihän seurustelusuhteemmekaan olisi onnistunut, jos emme eläisi saman katon alla. Seurustelu on yh-äidille ylellisyyttä.
        Miehelläni on ollut naisystäviä ja ulkonäöllisesti hän on naisten mieleen. Hän ei halunnut lapsia ja päätyi yllättäen kahden lapsen isäpuoleksi. Monesti olen ajatellut, miksi hän teki tämän valinnan ja jaksaako hän meidän kanssa vastakin. Mutta haluan uskoa, että hän teki valinnan rakkaudesta, koska hän on minulle kertonut, ettei koskaan aiemmin elämässään ollut rakastanut. Niinpä sinäkään et voi vielä tietää, mitä elämä tuo tullessaan ja joudutko tekemään valinnan rakkauden ja periaatteidesi välillä.

• mamitus

ihan oikea asenne tuo onkin. on myös äitejä, jotka eivät odota tuollaista uudelta kumppanilta. toki jos seurustelee eronneen naisen kanssa jolla lapsia, niin sitä äitiyttä ei voi sivuuttaa. jos on ongelma lapsista, niin pysykää erossa äideistä ja katsokaa ne lapsettomat naiset. en puolustele joidenkin äitien käytöstä, se voi olla typerää... ei tulisi mieleenkään salata lapsia keneltäkään, päinvastoin. olen ylpeä lapsestani, ja jos se on ongelma, niin ei kanssani tarvite ystävystyä.
      meitä on moneen junaan, jotkut salaavat lapsensa, sitä en vaan voi ymmärtää.

• rekognise

monilla naisilla on vain tapana yrittää salata lapset niin kauan kunnes oikeasti suhde etenee, ja sitten vasta möläytetään;"mun pitäis kertoo sulle jotain..mulla on lapsi, ei kai haittaa. mä en uskaltanut kertoa sulle kun pelkäsin että jätät mut"...
      että tuollaista..
      kivaa kun suhde alkaa valheellisesti..
      miten tuollaiseen ihmiseen voi jatkossa luottaa?
      ja miten enää tuonkaan perusteella tiedät naisista että kellä on lapsi ja kellä ei!
      se on kyllä vanhemman velvollisuus ilmoittaa uudelle ihmiselle että jos on jälkeläisiä.

mutta ei ne vanhemmat vikaa itsessään koskaan näe..aina on vika jossain muussa.

• 34

haloo näkee kait sen jo arvista että on ollu raskaana

• eräsvaanttt
        34 kirjoitti:

haloo näkee kait sen jo arvista että on ollu raskaana

hömmm....on naisia joilla ei välttämättä tule sen kummempia raskausarpia.
        ja tuskin nyt EKOILLA treffeillä sänkyyn mennään..
        ja arvet voivat tulla myös laihdutuksen seurauksena, jos on nopeasti laihtunut paljon.
        useimmiten seksiä myös harrastetaan pimeässä, joten ei siinäkään vaiheessa välttämättä tajua katsoa onko raskausarpia vai ei..

• yhteishuoltaja

Kertoisikohan joku yh-äiti nyt tällä palstalla, miksi pitää lasten olemassaolo ylipäänsä salata?

Ainakin mun ikäluokassa on luonnollista olettaa, että lapsia on, olipa kyseessä kumpi sukupuoli tahansa. Itse kerron aina totuuden lapsistani, hehän ovat elämäni parhain asia eikä ole mitään syytä heidän olemassaoloaan salata. Jos se jollekin miehelle on kauhistus, niin mies ei ole minulle oikea.

Mitä salaamisella voittaa?

• en minäkään

haluaisi miestä, jolla on jo lapsia. Mielestäni epäonnistunut liitto/parisuhde lapsineen, kertoo ihmisestä paljon. Eli sen, ettei omaa sosiaalisia taitoja, vaan on lähinnä itsekäs. Tämä koskee enemmän miehiä, sillä naiset huomioivat parisuhteessa enemmän toisia. Poikkeuksia tietty löytyy. Ainoa asia, jonka ymmärrän eron syyksi, on pettäminen. Toisaalta hairahduksen ymmärtää naisen puolelta, jos mies "harrastaa" pornoa tai ei osaa tyydyttää naista. Silti, ennen kuin pettää, kannattaa yrittää puhumalla selvittää asiat ja jossei se auta, erota. No, yleensä eronneet miehet on huonoja, anteeksi vaan. Monet varatutkin on huonoja, jos nainen sietää moukkamaista käytöstä. Miehet katsokaa peiliin. On enemmän teidän vika, että lapset ja nuoret voi niin huonosti, koska heillä ei ole rakastavaa, turvallista isää!!!!! Äiti pysyy rinnalla aina, tietty, mutta isä on myös TÄRKEÄ! Miettikää hiukan vastuutanne ennen kuin heilutatte sitä letkuanne!

• toki toki

Kauheeta kun täällä pidetään lapsia vain negatiivisena asiana ja salailtavana asiana. Minä ainakin aion olla YLPEÄ lapsestani ja tehdä kyllä selväksi kaikille että minulla sellainen on. Se on miehen ongelma jos ei tästä pidä.

Minusta on tulossa yh koska lapsen isästä ei ole ottamaan vastuuta.
      Ikävä kyllä juuri tästä syystä yh-äitejä on koko ajan enemmän kun miehistä ei ole vanhemmiksi vaikka se lapsi olisi omakin! Ei sitten ole ihme että joku toinen mies ottaisi isän roolin yhtään sen innokkaammin.

On vaaleanpunaiset lasit kyllä tippuneet silmiltä miesten suhteen jo ajat sitten joten sä aloittaja menet siinä hyvin samassa junassa. Ei mitään uutta tai yllättävää. Jokainen tyylillään toki.

• syytä ollakin ylpeä

toihan on reilua

peukku pystyyn

tässä haukutaan niitä jotka piilottelee lastaan

• Hups.

Itse olen yh-äiti ja pari kertaa olen yrittänyt seurustella. Näkemykseni mukaan ongelma ei ole se, että uuden miehen pitäisi ottaa vastuuta naisen lapsista vaan se, että hänen pitäisi ottaa vastuuta itsestään ja se tuntuu olevan miehille erittäin vaikeaa. Kummatkin suhteet ovat kaatuneet melko nopeasti siihen, että mies ei pysty hyväksymään, että minä EN mene ensin hänen luokseen laittamaan ruokaa tai siivoamaan ja tule sitten kotiin tekemään samoja hommia. Jos en jaksa laittaa ruokaa kahdessa eri paikassa, niin kyllä ne omat lapset menevät edelle, koska mies on aikuinen ja hänen pitäisi periaatteessa pystyä itse huolehtimaan itsestään. Tottakai hän on tervetullut tänne meille syömään, mutta se ei tunnu kiinnostavan.

Toisen miehen kanssa oli myös ongelmia siinä, että hän kävi melko paljon baareissa ja minä kun en lasten vuoksi yleensä päässyt mukaan niin sitten olisi aina pitänyt kysellä että kauanko hän oli ja mitä joi ja kenen kanssa jutteli ja milloin oli takaisin kotona. En vain jaksa sellaista kun joudun heti aamusta aikaisin alkaa huolehtimaan aamupalaa pöytään ja kuskaamaan lapsia harrastuksiin ja jossain välissä käydä kaupassa ja taas laittaa ruokaa, niin ei vain riitä energiaa tuollaisten asioiden miettimiseen.

Noista asioista olen ymmärtänyt, että lapsettomat miehet tarvitsevat rinnalleen lapsettoman naisen. Kyllä minäkin ilman lapsia jaksaisin kokata, siivota, pestä pyykkiä ja kytätä mustasukkaisena toisen menoja. Nyt on vain elämän arvojärjestys niin täysin erilainen, että tuollaisilla asioilla ei vain ihan oikeasti ole mitään merkitystä, kun sitä vain ajattelee järjellä, että kai aikuinen ihminen itse osaa jotain ruokaa itselleen laittaa =(

• martha.

Aivan samoja kokemuksia täälläkin. Ei lapsetion mies ole se porukan pää vaikka kyllä tuntuu monesti niin luulevan että hänen tarpeet ekana tyylin heti tänne kaikki mulle nyt. Ja kertoohan se lapsettomuuskin jo jotain...
        Mulla oli suhde lapsettomaan (=lue lapselliseen) mieheen, hänen edellinen suhde oli kestänyt kymmenen vuotta ja lapsia "vaan ei tullut hankittua" vaikka kyseessä normi terve työssäkäyvä pariskunta. Lopulta oli nainen löytänyt uuden paremman ja tietääkseni on nyt äiti.

Vaan voi herrajumala minkä mamiskon sain hyppysiini, siis kolmas lapsi mun talouteen.
        Ekana se ei edes halunnut tutustua mun lapsiini, lopulta oli niin väkinäistä se homma että huh huh. Vähä niinkun armosta toi jonkun karkkipussin, luuli että sillä lapsi ikäänkuin katoaa olemasta. Oli mustasukkainen siitä että tietenkin tahdon viettää omaa aika pelkästään lasten kanssa, hänen hartiansa ennätän hieroa myöhemminkin. Kaiken huipuksi mulla on koirakin ja voi hyvän tähen sitä nirinää jos otin koiran mukaan hänen luokseen. Sehän
        sotkee paikat ja siitä irtoaa karvoja ! (sitä se ei kyllä tee, tosi rauhallinen yksilö).

Mun oisi pitänyt revetä kahtia, hoitaa oma työ ja molemmat kodit koska tämä äijä oletti että jos kuviossa on nainen niin kotityöt automaattisesti lankeaa naisen osalle. Täällä ollessa tottakai ja ilman muuta. Jonkun kerran se taisi vaihtaa loisteputkia täällä ja siitä kyllä sain sitten kuulla että hän vain auttaa ja enkö MINÄ ymmärrä parisuhteesta mitään.
        Mitä nyt hoidin taloudet, laitoin ruoat, pyykkäsin etcetera.
        Hänen kotityöt muuten jos en hoitanut minä- niin äitinsä .
        Naurettavaa ! Äiti pesee tuon ikäiselle pyykitkin !

Siis aivan pelkkä pentuhan tuommonen on, vaikka ikä hipoo neljää kymppiä.

Niin että lapsettomiin en kyllä enää lankea, tai sitten pitää olla joku
        fysikaalinen vika ....

Mulla on eräs tuttava mies, ystävä, joka ei ole pystynyt saamaan lapsia vaikka oisi kuinka halunnut. Hän käy täällä kyläilemässä joskus ja miten kiva katsoa kun "Jari-setä" pelehtii ja vimmaa mun lasten kanssa, pelaavat pelejä, katsovat telkkaa tai tekevät koulutehtäviä. Ihan kaveruuspohjalta. Tämmöiset on kivoja !

• Totuuden Torvi
        martha. kirjoitti:

Aivan samoja kokemuksia täälläkin. Ei lapsetion mies ole se porukan pää vaikka kyllä tuntuu monesti niin luulevan että hänen tarpeet ekana tyylin heti tänne kaikki mulle nyt. Ja kertoohan se lapsettomuuskin jo jotain...
        Mulla oli suhde lapsettomaan (=lue lapselliseen) mieheen, hänen edellinen suhde oli kestänyt kymmenen vuotta ja lapsia "vaan ei tullut hankittua" vaikka kyseessä normi terve työssäkäyvä pariskunta. Lopulta oli nainen löytänyt uuden paremman ja tietääkseni on nyt äiti.

Vaan voi herrajumala minkä mamiskon sain hyppysiini, siis kolmas lapsi mun talouteen.
        Ekana se ei edes halunnut tutustua mun lapsiini, lopulta oli niin väkinäistä se homma että huh huh. Vähä niinkun armosta toi jonkun karkkipussin, luuli että sillä lapsi ikäänkuin katoaa olemasta. Oli mustasukkainen siitä että tietenkin tahdon viettää omaa aika pelkästään lasten kanssa, hänen hartiansa ennätän hieroa myöhemminkin. Kaiken huipuksi mulla on koirakin ja voi hyvän tähen sitä nirinää jos otin koiran mukaan hänen luokseen. Sehän
        sotkee paikat ja siitä irtoaa karvoja ! (sitä se ei kyllä tee, tosi rauhallinen yksilö).

Mun oisi pitänyt revetä kahtia, hoitaa oma työ ja molemmat kodit koska tämä äijä oletti että jos kuviossa on nainen niin kotityöt automaattisesti lankeaa naisen osalle. Täällä ollessa tottakai ja ilman muuta. Jonkun kerran se taisi vaihtaa loisteputkia täällä ja siitä kyllä sain sitten kuulla että hän vain auttaa ja enkö MINÄ ymmärrä parisuhteesta mitään.
        Mitä nyt hoidin taloudet, laitoin ruoat, pyykkäsin etcetera.
        Hänen kotityöt muuten jos en hoitanut minä- niin äitinsä .
        Naurettavaa ! Äiti pesee tuon ikäiselle pyykitkin !

Siis aivan pelkkä pentuhan tuommonen on, vaikka ikä hipoo neljää kymppiä.

Niin että lapsettomiin en kyllä enää lankea, tai sitten pitää olla joku
        fysikaalinen vika ....

Mulla on eräs tuttava mies, ystävä, joka ei ole pystynyt saamaan lapsia vaikka oisi kuinka halunnut. Hän käy täällä kyläilemässä joskus ja miten kiva katsoa kun "Jari-setä" pelehtii ja vimmaa mun lasten kanssa, pelaavat pelejä, katsovat telkkaa tai tekevät koulutehtäviä. Ihan kaveruuspohjalta. Tämmöiset on kivoja !

Kait nyt annat jarisedälle edes pillua palkaksi? Vai onko se vain joku nysväke jota hyväksikäytät.

• -sisko-
        Totuuden Torvi kirjoitti:

Kait nyt annat jarisedälle edes pillua palkaksi? Vai onko se vain joku nysväke jota hyväksikäytät.

Sulla taitaa olla kyrpä otassa ?

• eihakuaaloittaaalust

Minä ymmärrän tosi hyvin ettet halua yh-äitiä. en minäkään naisena halunnut miestä jolla oli pienet lapset. en vain halunnut. Minulla on itsellenä isot lapset ja tällä mies ehdokkaalla oli pienet lapset. Minä en enää halunnut elämääni pieniä lapsia, oli jo lasten lasten aika.

• eräsnainenvaan*!

täällä nyt naiset ei vaan kestä sitä, jos miehet haluavat edes hiukan valikoida minkälaisen naisen kanssa jaetaan se elämä.
      kaikenlaisten valepukkien ja horojen pitäisi kelvata miehelle, mutta nainen saa vaatia vaikka kuun taivaalta niin se ei ole liikaa.

jos mies esim. vaatii että nainen olisi:
      -lapseton
      -sopusuhtaisen vartalon omaava
      - työssäkäyvä ja koulutettu
      - mukava
      - silmää miellyttävä

niin nuo on vissiin liikaa vaadittuja asioita..ainakin tuo lapsettomuus ja työssäkäynti, kun samantien mies on se kusipää jos kehtaa tuollaisia vaatia.
      ja miehessä on jotain "vikaa" heti jos ei ole lisääntynyt..ihan niinkuin se lisääntyminen jotenkin niin erikoista olisi, kun lähes kuka tahansa kykenee lisääntymään..ei paljoa älynlahjoja vaadita naiselta saatika mieheltä, jotta saadaan ns."pullat uuniin".

• Neppari.............

Voi elämän kevät.....
        Kuka perkele voi mitään keltään väkisin VAATIA?
        Jokainen valitkoon itselleen sellaisen kumppanin kuin haluaa, alkuperäinen kirjoittaja vaan ilmaisi asian siten että yh:t olisivat suorastaan vaanimassa häntä jossain ja vaatimassa isukiksi.
        Siinä tämä aloittaja menee vaan metsään ja pahasti kun ei ymmärrä tehdä heti selväksi vaatimuksiaan tapaamalleen naisille.
        En usko että yksikään yh edes huolisi tuollaista kumppania itselleen. Jos hän vain avaisi turpansa ja latelisi vaatimuksensa tiskiin, ei olisi pelkoa kimppuun hyökkäävistä yh naisista ja voi olla että muukin naisjoukko saattaisi kiertää kaukaa.
        Kokeilkoon, takaan että onnistuu.

• Brutukseni

Juu eiköhän se ole juurikin ne "lahjattomat", jotka sinne uuniin ne pullat vahingossa tai typeryyttään teininä taikovat.

• sinäkinprutkuseni

Kyllä typeräkin teini osaa abortin teettää, ja paljon niitä tehdäänkin.
      Täytyy olla keskimääräistä äidillisempi, ja myös vastuullisempi, uskaltaakseen ottaa vastaan lapsen joka syntyy "väärään aikaan". Jokainen lapsi on ihmisyksilö, YK:n ihmisoikeuksien julistuksen mukaan yhtä arvokas, vaalimisen arvoinen tuleva mies tai nainen kuin sinäkin Brutukseni.

• sydänkipu

Kyllä se on toisinkin päin...yh-isän lapsen melkein aikuinen lapsi, mutta kotona asuu ja kaiketi hyvin pitkään, alkaakin pompottaa ihan mielivaltaisesti ja määrätä kodissa kaapin paipan.
      Ja isä komppaa poikaa!
      Se, että poika ei hyväksynyt minua alusta alkaen, olisi pitänyt hälytyskellojen soida. Eikä se olisikaan mikään ongelma, vaan kaikenlainen "häiriökäyttäytyminen" ja kiusaaminen- tarkoistus saada isän rakas pois tolaltaan. Kysyn vaan, mikä mättää? Olen itse äiti, aikuiset lapset, joten tiedän nää nuoren jutut, mutta ei hyökkäyksiä minua kohtaan voi, siis ihan fyysiä voi antaa anteeksi. Ja varsinkin kun isän mielestä minä olen syyllinen.

Voi naisia!! Ollaan sitten hyväuskoa. Ainahan alussa on ruusuista, mutta entä sitten arki astuu kuvaan mukaan. Kelkka kääntyy ympäri. Jos alkaa oma terveys horjua, pitää katsoa totuutta silmiin. Ja kun totuutta ei tän katon alta enää löydy.

• Anonyymi

Ite en huoli ketään enää.

• Anonyymi

En itse ainakaan etsi isää lapselle,hänellä on sellainen ja hän on isällä joka toinen viikko ja silloin tapaan miesystävää,kun lapsi ei ole kotona. En aio esitellä miesystävää lapselle,ellei suhde sitten muutu vakavaksi. Oman kodin pidän joka tapauksessa aina,niin kauan kunnes lapsi on omillaan asumassa. Lapsi on aina ykkönen kaikessa. Näin se on ja jos ei kelpaa niin ei voi mitään.

• Anonyymi

Ai niin en ole yksinhuoltaja vaan yhteishuoltaja. Yksinhuoltajalla ei ole ollenkaan isä lapsen elämässä,mutta yhteishuoltajalla on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niin en ole yksinhuoltaja vaan yhteishuoltaja. Yksinhuoltajalla ei ole ollenkaan isä lapsen elämässä,mutta yhteishuoltajalla on.

Kyllä yksinhuoltajankin lapsen toinen vanhempi voi olla kuviossa mukana. Silloin on vain sovittu, että virallisesti yksinhuoltajuus on helpoin kuvio. Meillä on näin, että minä olen virallisesti yksinhuoltaja, mutta kyllä lapsellani isä on ja hän viettää paljon aikaa isänsä kanssa.

• Anonyymi

Kaikkien aikojen kusipää

• Anonyymi

Jos ihastuu äitiin, lapset tulevat tietenkin mukana.

• Anonyymi

Ei ne lapsetkaan halua uutta isää. Äiti vaan ei niiltä kysy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8807
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3469
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2660
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      2040
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2030
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      357
      1747
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1442
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1211
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1095
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      68
      1050
    Aihe