Olen menossa perjantaina laittamaan akryylikynnet. Omat kynteni ovat aivan hirveät. Pureskelen kynsiä ja kynnet ovat ihan nysät ja osa aivan lommoilla. Kysyin kauneushoitolasta, että voiko minunlaiseni kynsiin laittaa rakennekynnet ja sieltä sanottiin että voi. Onko kellään nysäkynnellä kokemuksia tuosta laitosta ja miten onnistui? Eniten minua epäilyttää, että saadaanko kynnet pysymään ja kuinka hyvin oma kynsi kasvaa siellä alla.
Rakennekynnet...
17
13035
Vastaukset
- Hunajapupu
Kun menin ite laitattamaan rakennekynnet ekaa kertaa, niin mulla ei melkeen kynsiä ollukkaan!
Kauheet nysät vaan, pureskelin niitä aina jne.,
ne oli kaikki tosi huonossa ja elottomassa kondiksessa. Mutta laittamisessa ei ollu mitään ongelmia, sitäpaitsi jos kynteen liimataan myös tippi, niin kun sillon kun halutaan lisää pituutta (se tippi on siis se jatke) niin kynnet leikataan eka aivan lyhyiks ennen kun niitä aletaan tekemään.
Sitte tietenki jos on jo pitkät kynnet niin niihinhän voidaan laittaa pelkästään geelitki (tai mistä tehdäänkään) ja niinhän se tulee myös halvemmaks. Eli sun kynnet eka viilataan tasaseks ennen kun aletaan tehdä mitään rakennekynsiä ja todellakin leikataan niin lyhyiks kun vaan mahd.!
Aina tietenki kun laitetaan uus jatke ja se oma kynsi on siellä alla ihan lyhyt, niin se pysyminen ei oo niin hyvä kun sitten kun se oma kynsi on kasvanu siellä alla, mutta eiköhän nekin kiinni pysy, ainakin mulla pysy. Yleensä ammattilaiset käyttää tehokasta liimaa!
Oman kynnen kasvu ei häiriinny tai hidastu rakennekynsistä! Senpä takia juuri ne huollotki pitää tehdä... :).- Ansku
Nyt vielä pitäisi kerätä rohkeutta näyttää sormet siellä hoitolassa. Hävettää jo valmiiksi...
- Ansku
Tuo kynnen tasaiseksi viilaaminen arveluttaa...Mulla kun on tosiaan muutama "kynsi" ihan kuopalla, ei niitä saa tasaiseksi viilaamalla. Voiko se olla este rakennekynnelle? Entäpä haavaumat kynsinauhoissa?
- nice
Ansku kirjoitti:
Tuo kynnen tasaiseksi viilaaminen arveluttaa...Mulla kun on tosiaan muutama "kynsi" ihan kuopalla, ei niitä saa tasaiseksi viilaamalla. Voiko se olla este rakennekynnelle? Entäpä haavaumat kynsinauhoissa?
Rasvaa ainakin tänään moneen kertaan kynsinauhojasi (aikasihan on jo huomenna?), että hiukan pehmenevät. Muuten kynsinauhoihin ei kosketa rakennekynsiä laitettaessa, mutta onhan ne irrotettava kynnen pinnasta, jos ovat kasvaneet kiinni. Kunnon ammattilaisilla on kyllä erilaisia konsteja myös ongelmakynsille, joten luulisi niihin kuopalla oleviinkin olevan ratkaisunsa. Suosittelisin, että ei heti aluksi jättäisi tippejä kovin pitkiksi (vaikka kiusaus saattaa olla suuri), vaan pikkuhiljaa totuttelisi ja katsoisi, miten ne ongelmakynnet kestää. Älä turhaan arastele kynsiesi ulkonäköä, kyllä ammatti-ihmiset ovat nähneet kaikenlaisia ongelmakynsiä. Moni asiakashan hakeutuu juuri niiden takia kynsihoitolaan.
- Ansku
nice kirjoitti:
Rasvaa ainakin tänään moneen kertaan kynsinauhojasi (aikasihan on jo huomenna?), että hiukan pehmenevät. Muuten kynsinauhoihin ei kosketa rakennekynsiä laitettaessa, mutta onhan ne irrotettava kynnen pinnasta, jos ovat kasvaneet kiinni. Kunnon ammattilaisilla on kyllä erilaisia konsteja myös ongelmakynsille, joten luulisi niihin kuopalla oleviinkin olevan ratkaisunsa. Suosittelisin, että ei heti aluksi jättäisi tippejä kovin pitkiksi (vaikka kiusaus saattaa olla suuri), vaan pikkuhiljaa totuttelisi ja katsoisi, miten ne ongelmakynnet kestää. Älä turhaan arastele kynsiesi ulkonäköä, kyllä ammatti-ihmiset ovat nähneet kaikenlaisia ongelmakynsiä. Moni asiakashan hakeutuu juuri niiden takia kynsihoitolaan.
Joo, kynsinauhat ovat tavallaan irti kynnestä, joten siitä ei liene sitten sen kummempaa huolta.
Minulla on tarkoitus ottaa ihan lyhkäset kynnet, jo senkin takia, kun minulla pari vuotias tenava, jonka kanssa pitkät kynnet kyllä katkeis heti...=)Pitemmät saatan ottaa sitten joskus...
- Kokemuksia?
Onko kellekään allergiselle (liima, hajusteet, ihottuma tms) laitettu kynsiä, ootteko saaneet oireita?
- nice
En ole tosin kovin herkkä itse, mutta tiedän, että allergisille on olemassa ihan omat tuotteensa. Joissain sarjoissa on esim. allergikko-geeliä, (hapoton, myrkytön, hajuton). Kannattaa kysellä. Ainakin Alessandro-geelit ovat hapottomia ja hajuttomia. Ainoa, minkä voisin kuvitella niissäkin mekaanisesti ärsyttäväksi voisi olla viilauspöly, jos on kovin herkkä. Silloin on hyvä, että hoitajalla on se pölynimijä käytössä viilatessa. Tämä liittyi nyt vaan geelikynsiin, akryylikynsistä en tiedä.
- Hunajapupu
ainakin siellä missä ite käyn niin se tekijä kysyy aina että haluanko viilaamisen ajaks semmosen suojan suun ja nenän eteen jos tuntuu et se "pöly" ottaa henkeen.
LCN-merkkiset kynnet tehdään kans ihan
hajuttomista tuotteista.
"Hajuton ja myrkytön menetelmä"
- sillähän sitä mainostetaankin.
Oon ite käyny kahella eri ammattilaisella
kynsiä laittamssa ja huoltamassa, ja toinen veti aina kynsinauhat alas sen takia että sai laitettua geeliä ihan mahd. alas asti että ei
jää minkäänlaista koloo, ja toinen taas ei
koske niihin lainkaan, tietenki siistii jos näyttää kärsineiltä ja aina lopuks laittaa niihin semmosella tussin näkösellä jutulla jotain kosteuttavaa ja hoitavaa ainetta.
Pitäis ostaa semmonen omaks, kun kyllähän se kuitenki niin on että kynsinauhatkin vaikuttaa siihen yleisvaikutelmaan:).
Niin ja mun ehdoton neuvo on,
että ostat kynsiliiman ensimmäiseks!
Ite en alkuaikoina käyttäny ollenkaan,
ja jälkeenpäin huomasin että ois todellakin kannattanu! Aina kun huomaa jonkun reunan olevan vähän irrallaan tms. ja kun siihen laittaa muutaman tipan liimaa niin säästyy kuule pitemmän päälle paljon rahaa kun ei tarvi käydä laitattamassa uusia kovinkaan useesti!
Niitä saa ainakin isommista kaupoista
ihan muutamalla eurolla.
Useemmat on todella tehokkaita vaikka
ei ookkaan sen kalliimpia!=) - Ansku
Hunajapupu kirjoitti:
ainakin siellä missä ite käyn niin se tekijä kysyy aina että haluanko viilaamisen ajaks semmosen suojan suun ja nenän eteen jos tuntuu et se "pöly" ottaa henkeen.
hajuttomista tuotteista.
kynsiä laittamssa ja huoltamassa, ja toinen veti aina kynsinauhat alas sen takia että sai laitettua geeliä ihan mahd. alas asti että ei
koske niihin lainkaan, tietenki siistii jos näyttää kärsineiltä ja aina lopuks laittaa niihin semmosella tussin näkösellä jutulla jotain kosteuttavaa ja hoitavaa ainetta.
Pitäis ostaa semmonen omaks, kun kyllähän se kuitenki niin on että kynsinauhatkin vaikuttaa siihen yleisvaikutelmaan:).
ja jälkeenpäin huomasin että ois todellakin kannattanu! Aina kun huomaa jonkun reunan olevan vähän irrallaan tms. ja kun siihen laittaa muutaman tipan liimaa niin säästyy kuule pitemmän päälle paljon rahaa kun ei tarvi käydä laitattamassa uusia kovinkaan useesti!
ihan muutamalla eurolla.
ei ookkaan sen kalliimpia!=)Peruin huomisen ajan akryylikynsien laittoon ja varasin toisesta paikasta LCN kynsien laiton. LCN kynnet tulevat halvemmaksi, jos ei laita niihin jatkoja ollenkaan. Eli jos vain omaa kynttä korjaillaan kauniimaksi. Minähän en halua pitkiä kynsiä, vain sievät lyhyet kynnet.
Hunajapupu kirjoitti:
hajuttomista tuotteista.
ihan muutamalla eurolla.
ei ookkaan sen kalliimpia!=)Mulla oli rakennekynnet viime vuoden puolella, mutta otin ne pois koska kynnet lähti "repsottamaan" jo noin viikon kuluttua...olisikohan kannattanut ostaa mainitsemaasi kynsiliimaa? Millaista se kynsiliima on? Tarkoitatko liimaa millä kaupan tekokynnet kiinnitetään? Kiinnostuin asiasta, jos vaikka voisinkin taas laittaa rakennekynnet :)
- nice
******** kirjoitti:
Mulla oli rakennekynnet viime vuoden puolella, mutta otin ne pois koska kynnet lähti "repsottamaan" jo noin viikon kuluttua...olisikohan kannattanut ostaa mainitsemaasi kynsiliimaa? Millaista se kynsiliima on? Tarkoitatko liimaa millä kaupan tekokynnet kiinnitetään? Kiinnostuin asiasta, jos vaikka voisinkin taas laittaa rakennekynnet :)
Olisin sijassasi mennyt ilmanmuuta takaisin kynsien laittajan puheille ja pyytänyt laittamaan kynnet uudelleen. Kyllä heidänkin työllään takuu on oltava; ei ne kynnet viikon päästä saa lähteä, silloin on tehty jotain huonosti tai aineet ovat puutteellisia. Geeleissä ja liimoissakin on muuten parasta ennen pvm, jonka jälkeen ne ei enää pidä niin hyvin. Saattaa myös olla, että tietyt kynsityypit, joissa ei rakennekynsi pysy niin hyvin, tarvisee kiinnittäjän (erityinen kiinnitysneste) geelin alle. Kynsiliimaa saa ostaa sieltä, missä niitä kynsiä teettääkin. Se kuuluu vakiovarusteisiin ja todella kumma, jos ei muotoilija ole maininnut mitään siitä. Liiman käyttöhän on a ja o, ettei esim pääse tulemaan repeytymiä, joista pääsee kosteutta kynnen alle ja kynsisienen vaara kasvaa suureksi. Kannattaa ostaa laatuliimaa, olettaisin LCN -liiman ainakin olevan hyvää (?), kun se merkki on niin suosittu siellä Suomessa. Alessandrosta tiedän, että liima on todella hyvää, koska itse käytän sitä. Kynsiliima on vähän niinkuin se pikaliima, joka liimaa sekunneissa todella pitävästi kiinni...eli kannattaa käytellä varoen.
nice kirjoitti:
Olisin sijassasi mennyt ilmanmuuta takaisin kynsien laittajan puheille ja pyytänyt laittamaan kynnet uudelleen. Kyllä heidänkin työllään takuu on oltava; ei ne kynnet viikon päästä saa lähteä, silloin on tehty jotain huonosti tai aineet ovat puutteellisia. Geeleissä ja liimoissakin on muuten parasta ennen pvm, jonka jälkeen ne ei enää pidä niin hyvin. Saattaa myös olla, että tietyt kynsityypit, joissa ei rakennekynsi pysy niin hyvin, tarvisee kiinnittäjän (erityinen kiinnitysneste) geelin alle. Kynsiliimaa saa ostaa sieltä, missä niitä kynsiä teettääkin. Se kuuluu vakiovarusteisiin ja todella kumma, jos ei muotoilija ole maininnut mitään siitä. Liiman käyttöhän on a ja o, ettei esim pääse tulemaan repeytymiä, joista pääsee kosteutta kynnen alle ja kynsisienen vaara kasvaa suureksi. Kannattaa ostaa laatuliimaa, olettaisin LCN -liiman ainakin olevan hyvää (?), kun se merkki on niin suosittu siellä Suomessa. Alessandrosta tiedän, että liima on todella hyvää, koska itse käytän sitä. Kynsiliima on vähän niinkuin se pikaliima, joka liimaa sekunneissa todella pitävästi kiinni...eli kannattaa käytellä varoen.
varsinaisesti irti koskaan ole viikon sisällä lähteneet, mutta ruvenneet tavallaan "liuskoittumaan"...eli siis niin että ilmaahan siellä kynnen alla sitten on...koskaan en ole kyllä kuullutkaan kynsiliimasta, seuraavalla kerralla taidankin vaihtaa tekopaikkaa! Kynsien laittaja kyllä sanoi että kynsityyppini olisi liian öljypintainen, joten kynnet eivät edes pysyisi niin hyvin kiinni...Kiitos vastauksesta, seuraavalla kerralla tiedän mitä tehdä! :)
- Minä vaan
Mille olet allerginen? Kissalle? Koiralle? Vai tilaisuuden tullen vähän kaikelle?
- 999999999
Minä vaan kirjoitti:
Mille olet allerginen? Kissalle? Koiralle? Vai tilaisuuden tullen vähän kaikelle?
Tilaisuuden tullen kiva ilkeillä?
- lasitippi
mulle itselle ei eräs liima sopinut.Piti poistaa kovan kutinan ja turvotuksen takia .kolmepäivää pidin,kun oli muuten NIIN onnistuneet tekeleet,mutta tilaamani liima ULKOMAISELTA tukkurilta vei pohjan ihanaakin ihanammilta `lasi`tipeiltäni!Vikka suomen asiat ovat oikeasti huonosti moneltakin osin kansanparissa päättäjien vuoksi,niin ainakin suomalaiselta kynsitarvike tuottajilta /tukkureilta saa turvallisen aineen.Toki ,jos on pahaa allergia jo tiedossa,niin sitten on etsittävä se turvallisin vaihtoehto...eli :soittelemaan..en osaa ohjata missä tehdään allergiatuotteilla!
- bravda5555
Enpä tunne ketään joka saisi allergisia oireita kynsituotteista.
http://rakennekynnethelposti.com/ - Auts, sattuu
bravda5555 kirjoitti:
Enpä tunne ketään joka saisi allergisia oireita kynsituotteista.
http://rakennekynnethelposti.com/Onpa outoa, ellet ole tästä ennen kuullut, siksi mm. formaldehydia on minimoitu ja sen merkintä kynsituotteisiinkin lailla vaadittu. Itselleni on kertynyt paha akryyliallergia, jota rakennekynsieni hoitaja ei suostunut millään uskomaan, vaikka kynsien ympärillä oleva iho meni lopulta täysin verille, ja oma kynsikin jo haurastumassa. Yrittäessäni kysyä, minkä merkkisiä tuotteita hän käyttää, totesi hän vain, että"ei-allergisia". Seuraavaksi kokeilen vielä geelikynsiä, mutta toisella tekijällä ja luotettavilla aineilla. Jotta rakennekynsimarkkinat eivät kärsisi tällaisista epäammattimaisista yrittäjistä, tulisi koulutusta pidentää ja syventää....tällä hetkellä opin saa kuulemma parin viikon koulutuksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521