suunnittelen museoauton ostamista
mitä kustannuksia siitä aiheutuu?
museoauton kustannukset
16
6128
Vastaukset
- Kaksi museoautoa
Liikennevakuutus n. 30e/vuosi,kasko Tapiolasta auton arvon mukaan katsastus joka toinen vuosi=20/e vuosi ja korjauksiin sitten menee mitä menee. Renkaatkaan ei ikuisesti kestä ja sitten tietysti säilytyspaikka, joka maksaa 0-1500e/ vuosi.
- veteraaniveikko
kiitos vastauksesta!
selvitin asiaa, autoni on vuosimallia 1952, eli sitä tarvitsee katsastaa vain 4 vuoden välein!
säilytyspaikkana on taloyhtiöni maanalainen autotalli, josta omistan 2 autopaikkaa!
jos joku tietää lisää, kertokoon! kiitos! - jokumuu.
veteraaniveikko kirjoitti:
kiitos vastauksesta!
selvitin asiaa, autoni on vuosimallia 1952, eli sitä tarvitsee katsastaa vain 4 vuoden välein!
säilytyspaikkana on taloyhtiöni maanalainen autotalli, josta omistan 2 autopaikkaa!
jos joku tietää lisää, kertokoon! kiitos!Kun ei noilla yleensä montaa tuhatta ajeta kesässä niin eivät ehdi paljon kuluakaan. Jos siis hankit valmiiksi suhteellisen ehjän auton ja malli on suht kansanomainen niin ei sen ylläpito maltaita maksa. Kunnollinen säilytyspaikka taitaa yleensä olla suurin kulu.
Eri asia sitten on, että autosta tulee helposti "lempilapsi" josta keksii aina jotain parannettavaa. Kyllä niihin aina jotenkin rahaa saa työnnettyä jos niin tahtoo. Toisaalta monikaan kulu ei ole pakollista, eli jos ei jossain vaiheessa kiinnosta tai ole varaa niin pistää tallinoven kiinni. Ei se auto siellä tallissa mitään pyydä.
- Retkuilija
Vie kaikki rahasi. Kokemusta on.
- Musta Aukko
Paha kysymys ja aika vaikea tuohon mitään tyhjentävää vastatakaan,koska kaikkihan riippuu siitä että minkätasoiseksi ajattelit MR autosi laittaa?Riittääkö että se vain on MR veronkiertosyistä,vai onko tavoitteena näyttelykunto ja kiertäminen ympäri Suomea... haaveissa etsiä parempia osia(listoja,merkkejä,puskurit,peltejä ym) tilalle,talteen,kromaatko uudelleen osia(kallista),metsästätkö lisävarusteita jotka uupuvat ympäri maailmaa,maalauksen taso kuten sisustuksenkin eli kelpaako sinnepäin olevat vai uutta putkeen,alustan ja muun vanhan/kuluneen tekniikan läpikäynti(hiekkapuhaltelua,ruostekorjauksia vaiko koko auton atomeiksi riisuminen...) tai peräti tehokkaampi konevaihtoehto mallisarjasta ja ehkä ylivaihdelaatikko/automaatti ja niiden läpikäynti ja TYÖ se on mikä kallista teettää..voi,voi,rahaa palaa aivan mielen mukaan ja peruslähtökohta lähinnä joku 30e vuosimaksu jolla saa vasta luvan ajaa laillisesti.Bensakulut ei varmasti ketään kaada ja jos siltä tuntuu,väärä harrastus!
- Heikkinenä
Kannattaa hankkia ehdottmasti valmiiksi ja hyvin tehty yksilö ja maksaa siitä vähän enemmän, kuin lievästä projektista. Laitellessa kustannukset karkaa yleensä lapasesta ja myyntihinnaltaan viiden tonnin arvoiseen autoon uppoaakin äkkiä tuplasumma.
- Torstisti vaan
Museoautolla ajelu on käytännössä ilmaista mitä nyt 4,8l /100 km bensaa.
Vakuutus 20e/v katsastaakaan ei tarvitse kun joka toinen vuosi.
Joku kertoi ettei sillä saa ajaa kuin kuukauden vuodessa.
Kyllä minä päästelen ympäri vuoden.
Halpaa ajoa.
Tavarakuljetukset hoituvat tietysti museopakettiautolla tai museokuorma-autolla.
Niitä kannattaa pitää kun juoksevat kulut ovat olemattomat.
Museo Volvo ja Bedford. - Köyhäääääääääääää
Torstisti vaan kirjoitti:
Museoautolla ajelu on käytännössä ilmaista mitä nyt 4,8l /100 km bensaa.
Vakuutus 20e/v katsastaakaan ei tarvitse kun joka toinen vuosi.
Joku kertoi ettei sillä saa ajaa kuin kuukauden vuodessa.
Kyllä minä päästelen ympäri vuoden.
Halpaa ajoa.
Tavarakuljetukset hoituvat tietysti museopakettiautolla tai museokuorma-autolla.
Niitä kannattaa pitää kun juoksevat kulut ovat olemattomat.
Museo Volvo ja Bedford.Pakko kysyä millainen museoauto sinulla on jos vie vain 4,8l satasella?
Käryäminen ylikäytöstä voi tulla lähestulkoon vain katsastuksen yhteydessä jos on valtavat kilometrit siihen nähden että saa käyttää vain 1 kk/v tai kolarin yhteydessä...
Saat ajaa 30päivänä vuodessa milloin haluat vuoden aikana.
Mutta onnea ja menestystä sentin venytykseen kun näyttää olevan pikkurahasta puute ,koska muutoin en ymmärrä mikä on idea tuossa? - Giganen_Skoda
Minulla on skoda vm 1967 ja se vie juuri tuon 4,8l/100 km verran.
Minäkin ajelen ympäri vuoden ja se on ihan laillistakin.
- Vanhalla
Tommoset köyhäthän ne pilaa tämänki harrastuksen meille oikeille mobilisteille tulee jotain ajopäiväkirjoja ym sanktioita
- timpo1.9s
Omia tämän vuoden kuluja 70 luvun autosta, huomioimatta polttoainetta ja vakuutusmaksuja yms: seisomisvaurioitten fiksejä: maalit maalarin liksa 300e, kampakselin takastefa. ja luonnollisesti kytkin: osat n 200e ja omat työt, puola mykistyi: suhteilla alkuperäinen bosch 40e, oikea takalaakeri 85e jarrukengät 40e tällä hetkellä juonii vasta 40 vuotias zenith kaasari, jollen saa putsaamalla kuntoon, niin uusi weber dgv n 400e.. hammastangon suojakumi, peilinvarsi, takaikkunan sarana rompetorilta muutama kymppi, öljyjä, tulppia, nesteitä kannattaa vaihtaa säännöllisesti, yms.. Ja ainakin itsellä menee pesu ja vahaus, sekä muihin ehostuskemikaaleihin muutama euro kesässä.. Ai niin, alkuperäinen harvinaiseksi ehtinyt radioantenni tekee kuolemaa, sisätilakennon sain sattumalta kaverilta. Annoin kaverilleni jallupullon. Sekä muut kustannukset joita en muista.. Viime vuoden varaosahankintoja en muistele.. Sanotaan, että "ei se ole harrastus eikä mikään, jollei siihen kaikki rahat mene"
- MRpaku
Voiskin olla hauska ratkaisu hankkia museopakettiauto. Pakua tarvitsee harvoin, mutta silloin tarve on yleensä suuri ja kiireinen. Museorekkarinen olisi aina käytössä ja tulisi ilmeisen halvaksi, jos valitsee merkin oikein?
- Miimar
Minä perin tosi helmen Ford Taunus -65 ajettu ainoastaan 32000 km en vielä tiedä siitä juuri mitään mutta tänä vuonna ei tarvi katsastaa ja vakuutuskin on pieni. Ajattelin myydä sen jos raaskin.
- eijenkkiä
Ostajan markkinat .
Tekeminen kallista maalarikin ottaa 2000 tonnia, vanteiden lasikuulapuhdistus 300e, kaikki yrittäjällä teettetty työ on noussut sikana eli osta nsu tai simca tai corolla. - kokokuyt
pelkkiin peltitöihin ja maalaukseen meni 50 l autooni 4000 e nyt se on maalattu ja odottaa kasaamista muta kun ei ole ra´haa
- Vanhamenopeli
Minkä arvoinen 69saabi vuosimalli -70 luvulta?
Ois myytävänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115815Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323917- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529