Rintojen suurennus julkisella?

Ilmaiset silarit?

Luin juuri blogia, jossa naiselle oli tehty HYKS:ssä Töölön sairaalassa rintojen suurennus ja korjattu samalla tubulaarisuutta. Onkohan tämä ihan yleinen käytäntö? Tubulaarisuushan on tosi yleistä ennen raskautta. Kannattaisiko varata aika terkkariin, jos saisi lähetteen? Ei ne varmaan enää siellä Töölössä kehtaa kieltäytyä.

6

827

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gmh,j.hk-

No kyllä se v...ttaa ja paljon, jos toiset saa silarit ilmaiseksi ja toiset joutuu säästämään niihin parhaillaan vuosia!

• pilipali99

Kyllä sekin v...ttaa kun toiset saavat normaalit rinnat ihan luomuna ja toiset kehityshöiriöiset rinnat joita pitää hävetä koko ikänsä!

• pilipali99

Ei ollut rintojen suurennusta tehty vaan pelkästään korjattu tubulaarisuus! Hän itse taitaa puhua väärin blogissa kun puhuu koko ajan rintojen suurennoksesta.

• tubulaari

Julkinen sairaanhoito korvaa syntymästä saakka olleet epämuodostumat/kehityshäiriöt jollaiseksi vaikea-asteinen rintojen tubulaarisuus luokitellaan. Vaikea-asteisuuden luokittelee viime kädessä kirurgi, jonka vastaanotolle haetaan tosiaan lähetteellä. Näin ollen ennen raskautta ilmenevä mahdollinen tubulaarisuus tai lievä tubulaarisuus ei todella tähän kategoriaan kuulu eikä sellaisia tapauksia julkisella leikata.

Olen kuullut tapauksista joille lähetteestä huolimatta on kieltäydytty leikkausta tekemästä. Itse lähetteen saaminenhan ei kamalan hankalaa ole, koska tubulaarisuus on yllättävän huonosti terveyskeskuslääkäreiden keskuudessa tunnettu vamma.

Leikkaava taho katsoo aina jokaisen tapauksen erikseen, joten kaikille ei implantteja välttämättä laiteta. Itselläni rinnassa ei ollut kudosta nimeksikään joten implantin laittaminen on käytännössä ainoa vaihtoehto jos rinnasta halutaan saada yhtään "normaalin" näköinen. Rasvallakin voidaan täyttää, mutta itselläni sitä ei ollut kropassa riittävästi rintoihin. Kyseessä siis tapauksessani oli rintojen suurennus, eikä pelkkä muodon korjaus. Näin lukee myös kaikissa potilasasiakirjoissani. Joka tapauksessa kyseessä on aina lähtökohtaisesti tubulaaristen rintojen korjausleikkaus, eikä "rintojen suurennus julkisella".

Todettakoon vielä, että kukaanhan ei ihan huvikseen varmaan tämän luokan leikkausta käy läpi. En ole koskaan ennen tosissani ajatellut silikonirintoja, leikkaukseen mennessäkin vielä oletin että leikkaavat jotenkin nännini vaan pienemmiksi ja nostavat ne ylemmäs. Kirurgi olikin kuitenkin sitä mieltä että ennestään pieni rinta kutistuisi siinä olemattomiin ja oli sitä mieltä että proteesilla saavutetaan parempi tulos. Silikonien laitto ei siis ole potilaasta kiinni vaan kirurgista.

Toivoisin että tälläisiä naurettavia topiceja avaavat miettisivät muutaman kerran ennen kuin toimivat. Jos kirjoittajalta puuttuisi vaikka korvat lähes kokonaan, kukaan ei varmaan viitsisi suhtautua asiaan hirveän kevyesti. Kyseessä on epämuodostuma, ja olen helvetin onnellinen että vamma kohdallani on onnistuneesti vihdoin korjattu.

• silaritytsy

Laita tubulaari kuva omista rinnoistasi ennen leikkausta, jos sulla sellaisia on. Kieltämättä tuo kuva, joka blogissasi on (ei ilmeisesti ole oma kuvasi) , ei vaikuta sellaiselta jota tarvitsisi julkisella leikellä, jos ylipäätään ollenkaan. Tubulaarisethan voivat olla oikeasti aikasta kauheatkin, kun taas tuon kuvan rinnat vat sellaiset että itse olisin ollut niistä onnellinen kun vertaan omiini ennen silikoneja.

• silaritytsy

Ai niin, lisäys vielä. Hirmuisen iso osa silikonit itselleen hankkivista käytännössä rinnattomista naisista ei todellakaan pidä itseään "normaalirintaisina" vaikkei tuulaariset olekaan, vaan lähes tai kokonaan puuttuvien rintojensa takia lähes vammaisina ja kokevat nimenomaan tulevansa silikonien myötä normaaleiksi. Kuten myös minä. Eli vähän siinä on sitten kyse normaalin määrittelystä: onko normaalimpi tubulaaririntainen vai rinnaton? Ja ketkä sitten saavat leikkauksensa julkisella ja ketkä maksavat itse?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3603
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2449
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2274
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2047
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1489
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe