Hyvä ystäva on kiltti

....................

Kirjoitan nyt aiheesta ystävyys ja tätä saa kommentoida ihan vapaasti.

Olen elämäni aikana tavannut monia ihmisiä, joista osa on jäänyt ystäviksi/kavereiksi ja osa kadonnut elämästäni. Aloin yksi päivä miettimään, että millaisen ihmisen haluan ystäväkseni.

Tutustun ennakkoluulottomasti kaikenlaisiin ihmisiin, koska hyvin monta kertaa olen huomannut kliseen "ulkonäkö pettää" toteutuneen. Ikää neljännes vuosisadan jälkeen huomaan arvostavani yhtä piirrettä kaikkein eniten :kiltteys. Tuntuu, että tässä maailmassa on liian paljon ihmisiä, jotka eivät arvosta toisiaan ja kiltin ihmisen kanssa on aina niin ihana keskustella. Sellainen ihminen, joka pitää lupauksensa ja haluaa aidosti toisellekin hyvää.

Kiltteyteen kuuluu myös toisen huomioon ottaminen. Kaikilla meillä on omia heikkoja puolia ja toisen heikkouksien nostaminen esiin aina tilanteen salliessa, on inhottavaa.

Olin koulukiusattu, mutta niistä ajoista opin, että itse en halua olla koskaan inhottava toiselle. Tällä hetkellä olen hyvinkin vahva ihminen ja täytyy myöntää, että hyvin harva osaa minua edes enää aidosti loukata. Kai siihen turtui lapsuudessa, kun sai jatkuvasti kuulla kommentteja kaikesta mikä oli itsellä huonosti.

Elän tällä hetkellä murrosvaihetta, sillä muutama vanha ystävyyssuhde katkesi. En ole noiden ihmissuhteiden loppumisesta muuta kuin onnellinen, koska kyseiset henkilöt olivat hyvinkin arvostelevia. Minulla on tällä hetkellä yksi erittäin rakas ystävä monien vuosien jälkeen ja hän on kiltti. Kiitos siis sinulle, että olet ystäväni.

2

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei sinulle! =) Voin täysin yhtyä tuohon kirjoitukseesi. Olen siun kans täysin samaa mieltä, että sellainen on hyvä ystävä, joka osaa arvostaa toista ja kunnioittaa. Sellainen, joka on kiltti ja välittävä ja joka on kiinnostunut sinusta aidosti ja pitää yhteyttä suht säännöllisesti. Suomessa on liian vähän tällaisia ihmisiä johtuen aika paljon kulttuurista, elämäntavoista, kaikenlaisista ongelmista ja identiteetistä. Minulla itselläni on kaksi hyvää ystävää, loput on kavereita, työkavereita ja tuttuja, mutta kaksikin hyvää ystävää on enemmän kuin sata huonoa kaveria. Minun paras ystäväni on minulle kuin sielunkumppani ja aivan yhtä rakas ja läheinen kuin vanhempani, veljeni ja oma naiseni. Soittelemme lähes päivittäin ja näemme lähes viikottain. Tuemme toisiamme kaikessa ja keskustelemme asiasta kuin asiasta. Olemme vähän samanluonteisia ja omaamme samanlaisia mielipiteitä paljon. Halaamme aina kun näemme, vaikka olemme heteromiehiä isolla M: llä. Olemme kuin veljiä konsanaan...

Hyvistä ystävistä kannattaa pitää kiinni, jonka kans voi tehdä ihan mitä vaan. Hyvää kevään jatkoa sinulle ja aurinkoista ja lämmintä kesää myös! =)

• nais ystävätön 35

Mä olen kiltti ja otan huomioon, mut siltin tuntuu et naiset ei halua edes tuntea mua. mulla on yks nais ystävä ja sitäkään en tapaile kovin usein. En ole edes niin ruma ettei mun kaa kehtais vaiks kahvilla istua. Tai no on mulla rumat hampaat! No jos naiset ei haluu tuntea mua tai olla edes kaveri niin se on sitten mun kohtalo tässä elämässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1797
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1608
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      49
      1154
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1020
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      856
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      770
    Aihe