Hyvä ystäva on kiltti

....................

Kirjoitan nyt aiheesta ystävyys ja tätä saa kommentoida ihan vapaasti.

Olen elämäni aikana tavannut monia ihmisiä, joista osa on jäänyt ystäviksi/kavereiksi ja osa kadonnut elämästäni. Aloin yksi päivä miettimään, että millaisen ihmisen haluan ystäväkseni.

Tutustun ennakkoluulottomasti kaikenlaisiin ihmisiin, koska hyvin monta kertaa olen huomannut kliseen "ulkonäkö pettää" toteutuneen. Ikää neljännes vuosisadan jälkeen huomaan arvostavani yhtä piirrettä kaikkein eniten :kiltteys. Tuntuu, että tässä maailmassa on liian paljon ihmisiä, jotka eivät arvosta toisiaan ja kiltin ihmisen kanssa on aina niin ihana keskustella. Sellainen ihminen, joka pitää lupauksensa ja haluaa aidosti toisellekin hyvää.

Kiltteyteen kuuluu myös toisen huomioon ottaminen. Kaikilla meillä on omia heikkoja puolia ja toisen heikkouksien nostaminen esiin aina tilanteen salliessa, on inhottavaa.

Olin koulukiusattu, mutta niistä ajoista opin, että itse en halua olla koskaan inhottava toiselle. Tällä hetkellä olen hyvinkin vahva ihminen ja täytyy myöntää, että hyvin harva osaa minua edes enää aidosti loukata. Kai siihen turtui lapsuudessa, kun sai jatkuvasti kuulla kommentteja kaikesta mikä oli itsellä huonosti.

Elän tällä hetkellä murrosvaihetta, sillä muutama vanha ystävyyssuhde katkesi. En ole noiden ihmissuhteiden loppumisesta muuta kuin onnellinen, koska kyseiset henkilöt olivat hyvinkin arvostelevia. Minulla on tällä hetkellä yksi erittäin rakas ystävä monien vuosien jälkeen ja hän on kiltti. Kiitos siis sinulle, että olet ystäväni.

2

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei sinulle! =) Voin täysin yhtyä tuohon kirjoitukseesi. Olen siun kans täysin samaa mieltä, että sellainen on hyvä ystävä, joka osaa arvostaa toista ja kunnioittaa. Sellainen, joka on kiltti ja välittävä ja joka on kiinnostunut sinusta aidosti ja pitää yhteyttä suht säännöllisesti. Suomessa on liian vähän tällaisia ihmisiä johtuen aika paljon kulttuurista, elämäntavoista, kaikenlaisista ongelmista ja identiteetistä. Minulla itselläni on kaksi hyvää ystävää, loput on kavereita, työkavereita ja tuttuja, mutta kaksikin hyvää ystävää on enemmän kuin sata huonoa kaveria. Minun paras ystäväni on minulle kuin sielunkumppani ja aivan yhtä rakas ja läheinen kuin vanhempani, veljeni ja oma naiseni. Soittelemme lähes päivittäin ja näemme lähes viikottain. Tuemme toisiamme kaikessa ja keskustelemme asiasta kuin asiasta. Olemme vähän samanluonteisia ja omaamme samanlaisia mielipiteitä paljon. Halaamme aina kun näemme, vaikka olemme heteromiehiä isolla M: llä. Olemme kuin veljiä konsanaan...

Hyvistä ystävistä kannattaa pitää kiinni, jonka kans voi tehdä ihan mitä vaan. Hyvää kevään jatkoa sinulle ja aurinkoista ja lämmintä kesää myös! =)

• nais ystävätön 35

Mä olen kiltti ja otan huomioon, mut siltin tuntuu et naiset ei halua edes tuntea mua. mulla on yks nais ystävä ja sitäkään en tapaile kovin usein. En ole edes niin ruma ettei mun kaa kehtais vaiks kahvilla istua. Tai no on mulla rumat hampaat! No jos naiset ei haluu tuntea mua tai olla edes kaveri niin se on sitten mun kohtalo tässä elämässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3478
    2. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      72
      3231
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      50
      2756
    4. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      54
      2578
    5. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      89
      2397
    6. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      29
      1300
    7. Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!

Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1207
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      95
      1172
    9. Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä

On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten
      Luterilaisuus
      337
      1053
    10. Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!

Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      946
    Aihe