Lämpö ongelmat

Jorma..........

Ajan päivittäin sellaista 15 minuutin työmatkaa ja sillon kaikki toimii loistavasti, mutta pidemmällä matkalla kun moottori lämpenee tarpeeksi niin lämmöt lähtee nousemaan liian korkealle, ja nyt korjaamolla totesivat että termostaatti ei aukea. No nyt termostaatti vaihdettiin mutta sama ongelma jatkuu, eli noin 25-30 kilometrin ajon jälkeen lämmöt lähtee nousemaan ja heti kun höllää kaasua niin lämmöt laskee normaaliin, eli tuli mieleen että kun termostaatin kiinni jumittuminen todettiin niin ehkä nesteen lämpötila ei ollut edes niin korkea että termostaatin olisi vielä pitänytkään aueta, eli ylikuumentuminen johtuu jostain muusta. Pari vuotta sitten katalysaattori meni rikki ja silloin lämmöt kans nousi liikaa, ja sillon se myös tuntui tehoissa mutta aluksi ei kauhean paljon, eikä nytkään tehoissa tunnu mitään erityistä, mutta joskus ajettaessa kuuluu sellainen pieni kilinä kolina joka kyllä minusta viittaa kattiin, eli voiko katti olla rikki silleen että tehoissa se ei vielä tunnu kauheasti, mutta lämmöt silti nousee?

54

19271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tukkeutunut jäähdyti

      Jäähdytin tukkeutunut ja neste ei kierrä. Saattaa hyvinkin sietää varttitunnin ajon, mutta pitemmässä ajossa lämpö nousee.

      • gokkomobiili

        Onko autossa sähköinen tuuletin? Jos on, niin toimiiko se?


      • gokkomobiili kirjoitti:

        Onko autossa sähköinen tuuletin? Jos on, niin toimiiko se?

        taitaa olla sähköinen tuuletin, mutta luulis että 80 km nopeudessa ajo viima riittää viilentämiseen, vai?


      • Riittää hyvin
        Jussi181080 kirjoitti:

        taitaa olla sähköinen tuuletin, mutta luulis että 80 km nopeudessa ajo viima riittää viilentämiseen, vai?

        Syylärin mitoituskin vaikuttaa, mutta kaupunkinopeuksissakin on riittänyt. Ajoin yli kaksi vuotta autolla ja siinä ei jäähdyttimen puhallin toiminut. Kesähelteillä en kuitenkaan uskaltanut Helsingissä ajaa. Talvella ei mitään ongelmia missään.

        Maantienopeudet riittää erinomaisen hyvin riittävään jäähdyttämiseen.


    • jepulista vaan

      onhan noita termostaatteja omalle kohdallekin sattunut maanantaikappaleita, ei muuta kuin takaisin pajalle takuuseen ja saavat laittaa uuden termostaatin/jatkotutkia jos lämpöongelmat jatkuvat..


      vaihdettiinko termostaatti muuten merkkihuollossa vaiko "nyrkkipajalla"? Motonetin termari? :D ilmattiinko kunnolla? onko jäähdytinnestettä tarpeeksi?

      • Poraa / porauta siihen termostaattiin 3 mm:n reikä heti sen läpän viereen laippaan, että vesi pääsee vaihtumaan termostaatinkin kohdalla moottorin lämmetessä ja termostaatti tietää aueta aikanaan. Samalla ilmavaivat ainakin vähenevät ja ilmaus onnistuu.
        Jostakin syystä tämä reikä puuttuu nykytermostaateista, vaikka se on välttämätön lähes joka automerkissä ja -mallissa. Pahimmillaan huonosti ilmattu järjestelmä aiheuttaa moottorin ylikuumenemisen ja kalliin remontin kannen oikaisuineen ym.
        Tämä asia pitäisi jokaisen autoaan korjaavan tietää automaattisesti.


      • .
        sitroen kirjoitti:

        Poraa / porauta siihen termostaattiin 3 mm:n reikä heti sen läpän viereen laippaan, että vesi pääsee vaihtumaan termostaatinkin kohdalla moottorin lämmetessä ja termostaatti tietää aueta aikanaan. Samalla ilmavaivat ainakin vähenevät ja ilmaus onnistuu.
        Jostakin syystä tämä reikä puuttuu nykytermostaateista, vaikka se on välttämätön lähes joka automerkissä ja -mallissa. Pahimmillaan huonosti ilmattu järjestelmä aiheuttaa moottorin ylikuumenemisen ja kalliin remontin kannen oikaisuineen ym.
        Tämä asia pitäisi jokaisen autoaan korjaavan tietää automaattisesti.

        Älä nyt ranskan paskan korjaus ohjeita laita, parhaat ranskalaiset saa snagarilta.Muita ei ole.


      • Anonyymi
        . kirjoitti:

        Älä nyt ranskan paskan korjaus ohjeita laita, parhaat ranskalaiset saa snagarilta.Muita ei ole.

        Tuo ohje oli minulla tiedossa jo silloin, kun vaihdoin 70-luvulla brittiauton termistaattia. Silloinkin katsottiin, että termarista löytyy varmasti pieni reikä. Ohjeen kuulin 20-luvulla syntyneeltä isältäni. Sanoisimpa että kyseessä on vanhan kansan viisaus, joka kulkee myös perimätietona.


    • gokkomobiili

      joko ongelma on ratkennut? Oliko jäähdytin tukossa?

    • ensiviikon tiistaina eli 3.5 vien auton fordin omaan korjaamoon, jospa sieltä löytyis kunnon osat. sellaisessa ei merkkikorjaamossa olen ennen korjauttanut ja kyllä tarvike tukun termostaatteja ovat olleet. ilmoittelen kun selviää.

      • ja en tiedä mitä ilmaus tarkoittaa mutta laskivat vanhat nesteet pois, vaihtoivat termarin ja paisuntasäiliöön kaatoivat uudet nesteet ja sen jälkeen käyttivät moottoria paisuntasäiliön korkki auki.


      • mk
        Jussi181080 kirjoitti:

        ja en tiedä mitä ilmaus tarkoittaa mutta laskivat vanhat nesteet pois, vaihtoivat termarin ja paisuntasäiliöön kaatoivat uudet nesteet ja sen jälkeen käyttivät moottoria paisuntasäiliön korkki auki.

        Ilamus tarkoittaa sitä että otetaan ilmat pois jäähdytysjärjestelmästä että siellä on vain vettä. Eihän vesikiertoisessa lämmityspatteriessa saa ilmaa olla. Kansipahvi vuotaa vesitilaan, vesi ei kierrä kunnolla jä jäähdytin tukossa tai puhallin ei toimi. Sama homma jos tekee jarruremontin niin ei jarrunesteen seassa saa olla ilmakuplia vaan se pitää ilmata.


    • Jorkkulajorkku

      Jos järki ei riitä siihen, että pystyy itse analysoimaan miksi moottori lämpiää liikaa, niin kannattaa tyytyä bussikyytiin ja myydä se auto pois!
      Nää on justiinsa niitä perusjuttuja jotka pitää olla hallussa!
      Tietty asialla on myös positiivinenkin puoli, tänlaiset tolvanat työllistävät korjaamohenkilökuntaa ja näin ollen hekin saavat leipää ja se päälle voita!
      Ei millään pahalla mut perusjutut pitää olla kintaassa ja kinnas omassa kädessä!!!

      • en korjaa vaan ajan

        Tämä ohje on vain niille joilla ei ole rahaa korjauttaa autoaan. Ei autosta tarvitse mitään tietää kunhaan ajaa vaan. Persaukiset korjatkoon autoaan itse.


      • m,öjlkhäöoj'åk,414p0

        Haista sinä vittu. Korjaamot on paikkoja, missä on järkeä analysoimaan auton vikoja. Kuskille riittää, että on sen verran järkeä, että vie auton korjaamoon.
        Ei sinullakaan ole kaikki omavaraisuuteen tarvittavat asiat kintaassa, vaikka autoasiat luuletkin olevan. Jollain muulla on ne muut asiat kintaassa vaikka autoasiat ei olekkaan. Työnnä perseesees ne kintaas.


      • autok.ope
        en korjaa vaan ajan kirjoitti:

        Tämä ohje on vain niille joilla ei ole rahaa korjauttaa autoaan. Ei autosta tarvitse mitään tietää kunhaan ajaa vaan. Persaukiset korjatkoon autoaan itse.

        SINUNLAISESI PAS-KA- AIVO EI TIEDÄ MISSÄ AUTOSSA ON EDES SUUNTAVILKUT.PUHUMATTAKAAN MITEN AUTOLLA AJETAAN...


      • että näin
        autok.ope kirjoitti:

        SINUNLAISESI PAS-KA- AIVO EI TIEDÄ MISSÄ AUTOSSA ON EDES SUUNTAVILKUT.PUHUMATTAKAAN MITEN AUTOLLA AJETAAN...

        Voi kauheaa kuultavaa ammattilaisen suusta.......... eihän autokoulussakaan opeteta auton korjaamista vaan ajamista....... missään laissa ei sanota, että kuskin pitää osata korjata autonsa itse..... ja nykyautoja kun ei voi korjata edes itse.... vaan pitää viedä korjaamoon........ mutta silta opettajalta törkeää kieltä.......


      • Anonyymi
        en korjaa vaan ajan kirjoitti:

        Tämä ohje on vain niille joilla ei ole rahaa korjauttaa autoaan. Ei autosta tarvitse mitään tietää kunhaan ajaa vaan. Persaukiset korjatkoon autoaan itse.

        Ei tarvitse olla välttämättä vähärahainen jos korjaa autoaan,se voi harrastuskin tai että voiko saada toimimaan itse auton jälleen ajokelpoiseksi.Toisille se voi olla ajankulun harrastusta jos on vaikka eläke-- jne. Tsemppiäkin pitää olla auton korjauksessa.

        Toimii silloin kun toimii . Terv Mä vaan.


      • Anonyymi

        Miten niitä vois istten jotkut tietää, jos eivät ole koskaan asiasta kuulleet? Miten vaikuttaa sinun elämääsi jos asian kanssa vähemmän kokeneet kyselevät?? Sehän on oivallinen tapa oppia kantapään kautta!


      • Anonyymi
        autok.ope kirjoitti:

        SINUNLAISESI PAS-KA- AIVO EI TIEDÄ MISSÄ AUTOSSA ON EDES SUUNTAVILKUT.PUHUMATTAKAAN MITEN AUTOLLA AJETAAN...

        Ootko ihan oikei?


    • opelko

      onko nesteet vai ruostunaiset vedet jäähdyttäjässä?
      ota termari pois ei nouse enää,tai kansi vika!!
      toimiiko tuuletin kun lämpö nousee yli 90 asteen tyhjäkäynnillä kun annat auton seistä.
      puhdista jäähdytin
      laudutin ja anna veden kirtää,myös moottoriin kennoon yms..koko laitteiston puhdistus.
      matka ajossa ei normaalisti lämmöt nouse tai jos nousee on kansitiiviste tai kiero kansi.
      hiljasessa ajossa voi nousta lämmöt korkeallekkin jopa 110 asteeseen mm.opel..
      mittari ei välttämättä näytä totuutta,uusi paisunta säiliön korkki kun siinä on säädin paineelle.
      kaikkea voit kokeilla ja ammattilainen myös testaa ja kokeilee kaikkea kuten myös kuka tahansa

      • HUOLTOPÄÄLIKKÖ.

        Kannattaa lisätä bensiinin joukkoon 2 desiä jarrunestettä, Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin se toimii poistaa kaasarin kautta termostaatista ilmakuplat.

        HUOM. VAIN 2 DESIÄ JARRUNESTETTÄ EI ENEMPÄÄ.


      • uudeltamaalta
        HUOLTOPÄÄLIKKÖ. kirjoitti:

        Kannattaa lisätä bensiinin joukkoon 2 desiä jarrunestettä, Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin se toimii poistaa kaasarin kautta termostaatista ilmakuplat.

        HUOM. VAIN 2 DESIÄ JARRUNESTETTÄ EI ENEMPÄÄ.

        hei huoltopäällikkö.laita nyt se isän kone kiinni ja juokse omaan huoneeseesi.sillä kohta vanhemmat tulee kotiin ja tiedät miten käy,,,remmi laulaa.


      • GGUTI
        HUOLTOPÄÄLIKKÖ. kirjoitti:

        Kannattaa lisätä bensiinin joukkoon 2 desiä jarrunestettä, Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin se toimii poistaa kaasarin kautta termostaatista ilmakuplat.

        HUOM. VAIN 2 DESIÄ JARRUNESTETTÄ EI ENEMPÄÄ.

        "HUOM. VAIN 2 DESIÄ JARRUNESTETTÄ EI ENEMPÄÄ."

        Höpöhöpö! Missään nimessä ei pidä mennä jarrunestettä laittamaan tankkiin!
        TANKKIIN TULEE LAITTAA KYTKINNESTETTÄ, MUTTA VAIN 0,5 DESIÄ!!


    • hanssi korjaamo opas

      keittääkö auto, ajatteles jos vaan nii pieni vika että lämpötunnistin paskana,, silloin näyttää mitä sattuu mittarille, mittaristo?,
      niinkuin aikaisemmassa sanottu, ilmaaminen, flekti, kannentiiviste, kansi halki, joskus jää sisäpuhaltimen kennoon ilmaa, ja sitä on vaikea saada pois,
      yms. juuri niinkuin ylemmssä paisarin korkki jos vuotaa tekee myös samaa. maksaa noin 10e uusi. obelix ja föördii menee sama ainakin joihinkin malleihin.
      bmw,n ilmaaminen on tunnetusti vaikeaa. joskus jopa korjaamohenkilökuntakaan ei sitä hallitse.

    • SuomenLeijona.

      Vesipumppu rikki.

    • tiluliluleiheiheihei

      Laitettu lämmintä vettä syyläriin termarin vaihdon yhteydessä. Kylmää sen pitää olla että jäähdyttää kunnolla.

    • Po-Peda

      Mummoni sanoi laittaneensa Popedaan lähdevettä, se ei jäädy talvellakaan.
      Ja myös sanoi peruttaneensa jäällä monta kilometriä, että nesteen kiertosuunta muuttuu kunnolla.

      • Virtsa Putkinen

        Meillä vaimo kusi syyläriin. Naisen kusella on korkeampi kiehumispiste kuin millään muulla nesteellä.


    • kh56

      Katsoppa onko ylävesiletku pehmennyt. Autoni oikkuili samoin kun veti kierroksilla letkun lyttyyn eikä vesi päässyt kiertämään.

    • nalle 58

      oliskohan pakoputken kannatin laakeri sökö

      • suikula

        Moi! mun kotterossani oli kans lämmön nousua, nimenomaan helteillä. Tuuletin ei käynnistynyt tällöin lainkaan. Viileillä säillä tuuletin pelasi taas aivan normaalisti.Termostaatti vaihdettin ja nesteet tarkistettiin, mutta eikun homma jatkui vaan. Sitten vaihdettiin syylärissä kiinni oleva anturi ja lämpöjen nousu loppui siihen. Elikkäs anturi oli viallinen.


    • Pasi Kuikka

      Se oisi sitten kannentiiviste mennyt teikäläisen autosta...Kansi myös luultavasti vääntynyt joten oikaisu koneistamolla...Kallis remontti!

      • Pasi Kuikka

        Aja kone lämpimäksi ja moottorin käydessä avaa VAROVASTI jäähdyttäjän korkki jokin riepu kädessäsi...Katso korkin reiästä kupliiko nestepinta ja onko jäähdyttäjän korkki nestetilan puolelta harmaa ja öljyinen...Kannentiiviste
        vian oireita juuri nämä vesien ja öljyjen sekoittuminen sekä moottorin jäähdytysveden lämpömittarin neulan heittelyt ajon aikana.


      • Pena.
        Pasi Kuikka kirjoitti:

        Aja kone lämpimäksi ja moottorin käydessä avaa VAROVASTI jäähdyttäjän korkki jokin riepu kädessäsi...Katso korkin reiästä kupliiko nestepinta ja onko jäähdyttäjän korkki nestetilan puolelta harmaa ja öljyinen...Kannentiiviste
        vian oireita juuri nämä vesien ja öljyjen sekoittuminen sekä moottorin jäähdytysveden lämpömittarin neulan heittelyt ajon aikana.

        ÄLÄ AVAA syylärin korkkia pelkän rievun avulla, moottorin ollessa KUUMA. Saat muuten kiehuvankuumat vedet paineella silmillesi.


    • autoileva isi

      voihan tuo olla että oot vaan saanut viallisen termarin autoosi.. mutta moni täällä epäilee että kannen tiivisteihin niin teeppä tuo että katso sekottuuko öljyä jäähdytys nesteeseen.. itsellä ei tuollasta ongelmaa oo,mutta erittäin pirullinen vika kylläkin jota tapahtuu vai kun kone lämpiää.. eli mun auto sammuu kun tulee liikennevaloihin ja painaa kytkimen pohjaa ja se ei vaan jaksa käydä tyhjäkäynnillä.. merkkikorjaamokaan ei vaan löydä vikaa missä se on.. ja lähemmäs 1500 on mennyt jo kone remonttiin ja yhä vaan sama ongelma jatkuu.. uskomatonta.. autoni on 2003 vuosimallia... 130 heppanen...

      • Siinä se vika

        Toimiiko tyhjälläkäynti moottori?


    • kansi halki

      Kansi halki!

    • Berluskooni

      Näillä neuvojilla ei ole vielä edes ajokorttia.

    • Jorkkulajorkku

      Tällä sattuu olemaan ABECEDE...perluskooni syö vaan sitä äiteen tekemää pizzaa ja pitää nokkansa kiinni :)
      Hommat pitää olla hanskassa ja hanskat kädessä, ei perseessä :)

    • Flektit ei toiminut ollenkaan, ja kun vaihdettiin uusi flekti paketti niin nyt toimii

    • ********

      Katsopa nyt öljyt onko siellä vettä seassa. Jos on niin kannentiivisteet kannattaa vaihtaa.

    • ei ole kannentiivisteessä vikaa. nesteet on hyvät ja öljyt on hyvät. vika oli flektissä joka focuksissa pyörii lähes aina

    • hän mies

      kannen tiivisteen palamisen huomaa jo heti kun aukasee paisarin korkin, ei tartte olla kone kuuma, sinne tullee kuplia kun koneen känistää.. Toi lämpöjen nousu viittaa ilman pääsyn jäähdytysjärjestelmään, eli jossain on ilmalukko. Itse tekisin niin että vaihdattaisin jossain korjaamolla jäähdytinnesteen ja uusisin tuon jo uusitun termostaatinkin. Toinen mahdollisuus on jumittunut vesipumppu, eli silloin vesipumpun kautta ei mene yhtään jäähdytinnestetä jäähdyttämään moottoria, vaan kaikki seisoo syylärissä ja alavesiletkussa. Onko ylä ja alavesi letku kuuma kun moottori on kuuma? jos ylävesiletku ei ole, syy mahdollisestikin juuri toi vesipumppu, jos alavesiletku ei ole kuuma, syy ilmeisesti viallinen termostaatti oka pysyy koko ajan kiini asennossa eikä laske lävitseen nesteitä...

      • Anonyymi

        Kun jäähdytin on tukossa silloin ei toimi flektikään koska jäähdytin on kylmä usein keskeltä ja alaosasta,vika tulee usein keväällä koska osa putkista tukossa ja ilman lämmetessä ei enää riitä jäähd,teho,monta volvoa ha scaniaa ajettu ja keväisin tämä ongelma tuli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun jäähdytin on tukossa silloin ei toimi flektikään koska jäähdytin on kylmä usein keskeltä ja alaosasta,vika tulee usein keväällä koska osa putkista tukossa ja ilman lämmetessä ei enää riitä jäähd,teho,monta volvoa ha scaniaa ajettu ja keväisin tämä ongelma tuli

        Onko nykyautoissa liian pieni jäähdytin, jos tehot ei riitä. Tuskin ne kaikki jäähdyttimen kanavat nyt yhtaikaa on tukkeutunut. Vetelin asuntovaunuakin henkilöautolla ja ihmettelin, kun lämmöt oli normaalia vähän korkeammat (ei siis keittänyt).
        Pysäytys ja kurkkaus pellin alle ja kas oli talvipahvi unohtunut maskin ja jäähdyttimen väliin.
        Flektin toiminnasta tuli mieleen, kun eräs Fiat keitti vaunua vetäessä. No oli sulake palanut kun siinä oli niin tyhmä kytkentä että flekti ja ilmastointi oli saman sulakkeen takana ja kun kesällä molemmat pärähtää yhtaikaa pyörimään, niin eipä kestä sulake kauaa.


    • Ohikulkija16

      Kai katsoisin vesipumpun toiminnankin; toimiiko? Riittävästi nesteitä?
      Hirveästi ei kannata ite alkaa duunaamaan, jos ei oo hallussa. Viet sen auton vain sinne korjaamolle, jos sellaset pienet tarkistusvinkit ei auta. Tulee vaan kalliiksi, kun säätämään ja paskomaan konetta.
      Ja yks ihan ok tapa katsoa neuvoja on kyseisen merkin/mallin omalta foorumilta. Yleensä niistä saa parempia tietoja kuin täältä. Toivottavasti saat kuntoon, paskamainen vaiva.

    • Tippa Sörsselssön

      Lainaus:
      Kerroit että heti kun höllää kaasua niin lämmöt laskee normaaliin.

      Tulee väkisinkin mieleen eräs asiakkaani joka tohisu ja suhisi sitä samaa kuin sinäkin.

      No niin, se ongelma ei ollut autossa vaan siinä että asiakas sekoili ja luuli kierroslukumittaria lämpömittariksi. Kuuntelin asiakasta tämän istuessa autossaan korjaamon pihalla ja selostaessa vikaa että: "Kato nyt, nyt se saat**** lämpö taas nousee kuin vimmattu kun vähänkin painaa kaasua."

      Todellisuudessa lämmöt olivat ihan normaalit kuten pitääkin olla. Auto toimi muutenkin erittäin hyvin ajossa.

      Nämä jotkut autoilijat kun eivät ymmärrä näitä asioita. Autoilijat pitää sitä kytkintä toisena kaasupolkimena ja turvaväliä turhakkeena. Toiset pitää turvaväliä 500-1km. Kaikkea älyttömyyttä on nähty ja uusia lisää odotellessa.

      Jos autossasi on oikeasti vika niin kyllä se löytyy. Se vain vaatii vähän perehtymista asiaan. Luultavammin jäähdytysjärjestelmässä jäähdytinneste ei pääse kiertämään. Syitä voi olla monia. Termostaatti, tai syylärissä on tukos. Niitäkin on nähty että syylärissä on ollut reikä ja nesteet oli tullut ulos. Sitten on se toinen autoilijaryhmä joka ajelee öyjytipalla tai samoilla öljyillä vuodesta toiseen vain lisäten sitä öljyä mottiin. Ei siis mikään ihme jos lämmöt nousee ja samoin kuskilla käsittämättömän - ymmärtämättömän tressin myötä myös hermohiki hikikarpaloineen, verenpainetta unohtamatta.

      Vinkki:
      Suosittelen että annat autosi ammattilaiselle tutkittavaksi ensin. Halvin ei ole aina paras joten älä tingin väärästä päästä jos haluat autoilla.

      Selvätä yrityksen suositukset ja ota opiksi varoituksista. Varoitus kuitekin. Pelkkä autokorjaamolla tutkiminen voi tulla myös kalliiksi vaikka itse vika ei korjaannu. Ota ensin selvää tutkimus- ja korjauskustannuksista niin ei tule mitään yllätyksenä.

      T.S

    • järki peliin

      tuo on vika johon on ihan simppeli korjauskeino eikä nimittäin maksa edes paljoa,nimittäin se että otat koko sen termostaatin pois ajoneuvostasi eihän autossa tarvii kesällä termostaattia jäähdytysnestekin kiertää vapaammin;) itse olen aina poistanu termostaatin kesäksi ja talveksi uudelleen paikalleen sitten kun ilmat kylmenevät ja se on täyttä huuhaata että se sen termostaatin pois ottaminen jollakin tapaa muka vaikuttaisi katalystin toimintaan kesällä se on ihan kakkapuhetta:) kesällähän moottori muutoinkin lämpenee ihan luonnollisesti normaali lämpötilaan ilman termostaatteja talvellahan ilma on vastaavasti kylmempää joten on perusteltua käyttää kyseistä varustetta,eihän kesällä kukaan täysjärkinen käytä lohkolämmitintäkään:)

    • rferferg

      myyt sen!

    • Mikä vittu teitä tampioita vaivaa, autoon vaihdettiin vesipumppu, termostaatti ja uudet nesteet, ja kyllä neste kiertää niinku pitää ja nesteet on puhtaat, ja kun vika jatkui niin huomasin että kun lämmöt nousi liikaa niin kaasun ylös nostamisella lämmöt laski normaaliin eli syylärin jäähdytys oli valjaavainen kun flektit ei pyörinyt eikä ilmavirta riittänyt viilentämään nesteitä niin sillon lämmöt nousi liikaa, ja sillon tajusin tarkistaa flektin ja kas vaan molemmat oli paskana, ja kun flektit uusittiin niin ongelma poistuis, eli unohtakaa nyt saatana jo tuo kannen tiiviste tai muut viat. vika oli flektissä ja se siinä.

      • (I)

        moni meistä tampioista olisi itse katsonut toimiiko flekti
        oletko viisas varma ettei vika ollut flekitien lämpötunnistimesta hinta 10- 30 ekee
        pystyy itse tarvittaessa vaihtamaan


    • Joo olen varma. Korjaamolla yrittivät juottaa sinne uutta osaa mutta flekti ei vaan enään toiminut. toinen vähän yritti mutta ei sekään kunnolla. eli yrittivät kyllä kaikkensa että koko flekti pakettia ei tarttis vaihtaa mutta kun se on yhtenäinen kokonaisuus niin se piti vaihtaa. Kieltämättä tunsin oloni vähän tyhmäksi kun flektin toimivuutta ei heti testattu, mutta näin nyt silti kävi. mutta nyt auto pelittää täysin.

    • Anonyymi

      Pakoputken painelaakeri viallinen,muista ostaa myös irtokipinöitä kuroselta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe