Oulun opetushammashoitola

pekkanen

Kävin hammaslääkärissä ja purukalustossa olisi kuulemma ison remontin tarve. Omaan hammashoitolaan on pitkät jonot mutta opetushammashoitolaan saattaisi päästä nopeammin, sanoi hammaslääkäri. Onko kellään kokemuksia minkälainen paikka se on ja osaako opiskelijat korjata vaativia hampaita?

7

7158

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opisk_hki

      Oulusta en tiedä, mutta ainakin Stadissa opetusklinikka toimii ihan hyvin. Hoitoajat toki on selvästi normihammashoitolaa pitemmät, mutta toisaalta hoito tehdään aina "viimeisen päälle" ja siten kuin se oikeastikin pitäisi kaikkien oppien mukaan tehdä, mikä ei läheskään aina ole tk:ssa tilanne resurssi- ja aikapulan vuoksi. Opiskelijathan eivät noita hoitoja itsenäisesti tuolla tee ja suunnittele, vaan klinikan hammaslääkäreitten erikoishammaslääkäreitten (kaikki spesialistit saman katon alla on jo sinänsä iso etu) valvonnassa ja opastuksessa. Kaikki toimenpiteet hyväksytetään ennen ja jälkeen ja välillä keskelläkin, plus että hoidot suunnitellaan jo ennen sitä opettajien ja tarvittaessa juuri kyseisen alan spesialistien kanssa. Mikäli siis pitkät hoitoajat eivät sinua haittaa, niin hyvissä käsissä siellä olet. Harvassa tk:ssa pystytään esimerkiksi vaikean parodontiitin hoitoon nykäisemään parodontologian erikoishammaslääkäri konsultoimaan ja avustamaan, tai vaikeaan leikkaukselliseen poistoon saamaan suukirurgi mukaan, vaan hammaslääkäri joutuu vajavaisillakin tiedoilla pakon edessä toimimaan niin kuin itse parhaaksi näkee ja kokee.

      • Mainos vaikuttaa

        Taannoin kerrottiin tästä Helsingin klinikasta Helsingin Sanomissa. Vähän sen jälkeen kun minulla oli vaativampaa hoitotarvetta, tiedustelin pääsisinkö sinne potilaaksi. "Mainoksen" vuoksi paikat olivat täynnä eikä uusia potilaita enää otettu. Tämän hetken tilanne voi olla muuttunut, mutta minullakin tilanne on ohi (sainkin kyseisen hoidon terveyskeskushammaslääkärillä).


    • 10+15

      " tai vaikeaan leikkaukselliseen poistoon saamaan suukirurgi mukaan, "

      Vaativa leikkauksellinen poisto lähetetään jo oletusarvoisesti suukirurgin tehtäväksi. Näin ainakin pitäisi toimia, jos/kun yleishammaslääkäri on tehtäviensä tasalla ja tietää omat taitonsa.

    • tiedäntänjutun

      Mulla on kokemusta nimenomaan Oulun opetushammashoitolasta,kävin juurihoidattaan yhen hampaan siellä viime syksynä,ni muute hyvä,mutta 4 Krt piti käyä ennenku saivat yhen hampaan kuntoon,ja joka kerta meni vähintään 3 tuntia aikaa,kerran jopa 4 tuntia,ku se opiskelija tekee vähämatkaa,ja kutsuu sitte opettajan aina vähäväliä tsekkaamaan tilanteen,ni sitä aikaa menee,ja sillä opiskelijalla ei oo siinä työkaveria,niinku normaalisti hammaslääkäreitä on 2.
      Mullekki tarjottiin hampaiden kokonaishoitoa sinne,mutta en halunnu,vaa jonotin sen puolivuotta ja pääsin ns normaaliin,ja oon ollu ihmeissäni,ku alle tunnilla selviää aina:)
      Tietty jos kiire ei oo mihinkään,ni onha tuo vähä halvempaa,mutta puhutaan vaa muutamista euroista

    • ite tykkäsin

      Ite oon käyny siellä juurihoidossa ja kyllä tuosta hyvä tuli eikä oo kahteen vuoteen vaivannu. Kai siitä parempi tulee kun erikoishammaslääkäri tarkistaa moneen kertaan työn etenemisen ja aikaahan siinä menee mutta mihinpä työttömällä kiire olis. Terveyskeskuksissa niillä on aina niin kiire ettei ehi oikein suutaan avata ennenkuin tukkivat niitä kiluja ja kaluja kurkun täyteen että mahtaako tulla niin vasiten tehtyäkään vai onko juosten kustu. Mulla oli mukava opiskelija vaan mahtaa niitäki olla monenlaisia.

    • Anonyymi

      Työ on huonoa ja virheitä tulee paljon, mutta mitään ei korjata takuuseen, vaikka sellainen on olemassa. Minun hampaat pilattiin täysin. Yhden hampaan virheen korjauksesta kysyttiin 500e. En tietenkään saanut takuuseen, enkä aina lääkärin virheestä maksa maltaita. Tosi huonoa työtä.

    • Anonyymi

      En tiedä Oulusta, mutta ainakin Turussa opetushammashoitola on huippuhyvä. Parempaa hammashoitoa et voi saada missään, varsinkaan jos on monenlaista vaativaa hoidon tarvetta.

      Kuitenkin, jos on tarvetta vain yhden hampaan vaivattomaan poistoon tai pikku reiän paikkaukseen, homma hoidetaan muualla varmaan helpommin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe