Oulun opetushammashoitola

pekkanen

Kävin hammaslääkärissä ja purukalustossa olisi kuulemma ison remontin tarve. Omaan hammashoitolaan on pitkät jonot mutta opetushammashoitolaan saattaisi päästä nopeammin, sanoi hammaslääkäri. Onko kellään kokemuksia minkälainen paikka se on ja osaako opiskelijat korjata vaativia hampaita?

7

7507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opisk_hki

Oulusta en tiedä, mutta ainakin Stadissa opetusklinikka toimii ihan hyvin. Hoitoajat toki on selvästi normihammashoitolaa pitemmät, mutta toisaalta hoito tehdään aina "viimeisen päälle" ja siten kuin se oikeastikin pitäisi kaikkien oppien mukaan tehdä, mikä ei läheskään aina ole tk:ssa tilanne resurssi- ja aikapulan vuoksi. Opiskelijathan eivät noita hoitoja itsenäisesti tuolla tee ja suunnittele, vaan klinikan hammaslääkäreitten erikoishammaslääkäreitten (kaikki spesialistit saman katon alla on jo sinänsä iso etu) valvonnassa ja opastuksessa. Kaikki toimenpiteet hyväksytetään ennen ja jälkeen ja välillä keskelläkin, plus että hoidot suunnitellaan jo ennen sitä opettajien ja tarvittaessa juuri kyseisen alan spesialistien kanssa. Mikäli siis pitkät hoitoajat eivät sinua haittaa, niin hyvissä käsissä siellä olet. Harvassa tk:ssa pystytään esimerkiksi vaikean parodontiitin hoitoon nykäisemään parodontologian erikoishammaslääkäri konsultoimaan ja avustamaan, tai vaikeaan leikkaukselliseen poistoon saamaan suukirurgi mukaan, vaan hammaslääkäri joutuu vajavaisillakin tiedoilla pakon edessä toimimaan niin kuin itse parhaaksi näkee ja kokee.

• Mainos vaikuttaa

Taannoin kerrottiin tästä Helsingin klinikasta Helsingin Sanomissa. Vähän sen jälkeen kun minulla oli vaativampaa hoitotarvetta, tiedustelin pääsisinkö sinne potilaaksi. "Mainoksen" vuoksi paikat olivat täynnä eikä uusia potilaita enää otettu. Tämän hetken tilanne voi olla muuttunut, mutta minullakin tilanne on ohi (sainkin kyseisen hoidon terveyskeskushammaslääkärillä).

• 10+15

" tai vaikeaan leikkaukselliseen poistoon saamaan suukirurgi mukaan, "

Vaativa leikkauksellinen poisto lähetetään jo oletusarvoisesti suukirurgin tehtäväksi. Näin ainakin pitäisi toimia, jos/kun yleishammaslääkäri on tehtäviensä tasalla ja tietää omat taitonsa.

• tiedäntänjutun

Mulla on kokemusta nimenomaan Oulun opetushammashoitolasta,kävin juurihoidattaan yhen hampaan siellä viime syksynä,ni muute hyvä,mutta 4 Krt piti käyä ennenku saivat yhen hampaan kuntoon,ja joka kerta meni vähintään 3 tuntia aikaa,kerran jopa 4 tuntia,ku se opiskelija tekee vähämatkaa,ja kutsuu sitte opettajan aina vähäväliä tsekkaamaan tilanteen,ni sitä aikaa menee,ja sillä opiskelijalla ei oo siinä työkaveria,niinku normaalisti hammaslääkäreitä on 2.
      Mullekki tarjottiin hampaiden kokonaishoitoa sinne,mutta en halunnu,vaa jonotin sen puolivuotta ja pääsin ns normaaliin,ja oon ollu ihmeissäni,ku alle tunnilla selviää aina:)
      Tietty jos kiire ei oo mihinkään,ni onha tuo vähä halvempaa,mutta puhutaan vaa muutamista euroista

• ite tykkäsin

Ite oon käyny siellä juurihoidossa ja kyllä tuosta hyvä tuli eikä oo kahteen vuoteen vaivannu. Kai siitä parempi tulee kun erikoishammaslääkäri tarkistaa moneen kertaan työn etenemisen ja aikaahan siinä menee mutta mihinpä työttömällä kiire olis. Terveyskeskuksissa niillä on aina niin kiire ettei ehi oikein suutaan avata ennenkuin tukkivat niitä kiluja ja kaluja kurkun täyteen että mahtaako tulla niin vasiten tehtyäkään vai onko juosten kustu. Mulla oli mukava opiskelija vaan mahtaa niitäki olla monenlaisia.

• Anonyymi

Työ on huonoa ja virheitä tulee paljon, mutta mitään ei korjata takuuseen, vaikka sellainen on olemassa. Minun hampaat pilattiin täysin. Yhden hampaan virheen korjauksesta kysyttiin 500e. En tietenkään saanut takuuseen, enkä aina lääkärin virheestä maksa maltaita. Tosi huonoa työtä.

• Anonyymi

En tiedä Oulusta, mutta ainakin Turussa opetushammashoitola on huippuhyvä. Parempaa hammashoitoa et voi saada missään, varsinkaan jos on monenlaista vaativaa hoidon tarvetta.

Kuitenkin, jos on tarvetta vain yhden hampaan vaivattomaan poistoon tai pikku reiän paikkaukseen, homma hoidetaan muualla varmaan helpommin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      312
      7272
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2136
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1213
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe