Häpeän isoja jalkojani

iso nainen

elikkä ongelmani on jalkani, jotka ovat suhteellisen isot vartalooni nähden.Minulla on myös paksut polvet ja isot varpaat. kenkäni on kokoa 39-40, siis keskikokoa mutta kun pituutta ei ole kuin 165cm. Oon ajatellu että oonkohan tullu liikaa jotain hormooneja vai mistä johtuu kun esim äidilläni on normaalit 37 sirot naiselliset jalat. tiedän että pitäis olla tyytyväinen ku on jalat ja pääsee käveleen mutta kuiteski. nykyisin ulkonäkö on niin hirveen tärkee asia ja tuntuu että mulla on isommat jalat kuin jollain miehillä. Onko muilla naisilla samaa ongelmaa?

22

2867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heps

      älä ota turhia paineita.kyllä sunkin jaloille maailmasta tilaa löytyy.vastaavasti jollain toisella naisella on pienet jalat,joten lopputulos on fiftyfifty.Keskity kesään,ettei se pääse yllättämään ja menemään ohi!!!

    • nuori tyttönen

      minulla on aivan sama ongelma. olen vielä aika nuori.. mutta tuo on noloa tiedän sen.
      olen sinua kaksi senttiä lyhyempi ja jalat ovat samaa kokoa kuin sinulla. tämä on erittäin kiusallista! yleensä kohdat joissa itsellä on virheitä kiinnittää huomiota muilla samoihin seikkoihin ja toisin päin ja itse katselen kateellisena muiden ikäisteni tyttöjen jalkoja jotka ovat siinä 37-38 luokkaa.
      olen kironnut jalkani ties kuinka monta kertaa jonnekkin todella kauas

    • jalka

      39 on minunkin jalkani koko, enkä sitä pidä mitenkään epänormaalina - olen 167 cm pitkä. Ei tuossa koossa ole mitään häpeämistä, se on ihan yleinen naisen jalan koko. Eikä ihminen voi mitään sille, jos jalka on iso tai pieni, joten mitä sitä murehtimaan!

      • Piki

        Minunkin jalka on numeroa 39 pituutta on alle 160cm ja painoa n.50kg. Omasta mielestäni jalkani koko on ihan normaali, kenkiä löytyy kaupasta mielin määrin.
        Eikös jalka ole sitten vasta liian iso kun kaupasta ei tahdo löytyä tarpeeksi suurta kokoa?
        Jalkani on kaikenlisäksi perheen pienin, muilla äidillä, siskolla ja miesväellä ne on kaikilla yli 41-44.


    • Nina

      yleisin kengänkokohan naisilla keskimäärin on juuri välillä 38-40,ja vaihtelee malleittainkin.Ulkomaiset kengät on aina tehty pienemmälle lestille,joten on ostettava yleensä normaalia kokoa suurempi pari.Sun jalkasi ovat ihan ok,usko nyt.Harvalla miehellä nyt on kokoa 39 oleva jalka;silloin on jo kyse muutoinkin pienikokoisesta miehestä.

    • mippa

      Normaali kokoahan jalkasi ovat.
      Itselleni ei koskaan ole pälkähtänyt mieleeni, että jalkani olisivat normaalia isommat (olen 166 cm) ja kenkäni on kokoa 39-42 mallista riippuen.

      Äitini on mua 5cm lyhyempi ja jalat samaa kokoa kuin mulla.

      • iso nainen

        niin mutta vaikka mahdunkin keskikokoiseen kenkään kokoa 39, niin jalkani ovat ruman jykevät ja tukevat.varpaat on isot ja lesti korkea. en voi pitää mitään siroja ihania naisellisia kenkiä kun ne paljastaisivat miehekkäät isot jalkani ja en kestäisi sitä ilkeää tuijotusta, jota saisin osakseni miehiltä. alkaa masentaa ja itkettää koko homma.:(


      • mippa
        iso nainen kirjoitti:

        niin mutta vaikka mahdunkin keskikokoiseen kenkään kokoa 39, niin jalkani ovat ruman jykevät ja tukevat.varpaat on isot ja lesti korkea. en voi pitää mitään siroja ihania naisellisia kenkiä kun ne paljastaisivat miehekkäät isot jalkani ja en kestäisi sitä ilkeää tuijotusta, jota saisin osakseni miehiltä. alkaa masentaa ja itkettää koko homma.:(

        Jos sulla on kohtalainen iho ja hoidetut varpaankynnet, niin eikun vaan sandaalia tms. rohkeasti jalkaan.


      • Marika
        mippa kirjoitti:

        Jos sulla on kohtalainen iho ja hoidetut varpaankynnet, niin eikun vaan sandaalia tms. rohkeasti jalkaan.

        Oon kans joskus aatellu, että olis kivempi, jos jalat olis pienemmät, mutta en oo nyt suuremmin kuitenkaan tuhlannu aikaa miettimiseen... Mutta nyt ku oltiin Thaimaassa lomalla ja kattelin yhtiä ihania kenkiä ja myyjä tuli kysymään, mitä kokoa haluaisin sovittaa... Sanoin 40... Myyjä katto ensin mua ja sitten mun jalkoja ja puistin sitten päätä, että ei ole niin isoja kokoja... Hemmetti, että nolotti...
        Pitkä oon kuiteski 172cm, mutta ku Thaimaalaiset on niin pieniä, että suurin kenkä kokokin oli 39, joka vastas suurimmaks osaks meän 37 tietty ihan kenkä kohtasta, mut suunnilleen...
        Nyt tuo tapaus vaan kyllä naurattaa meitä, mutta sillon se sai kyllä naaman paloauton väriseksi =)


      • jalka
        iso nainen kirjoitti:

        niin mutta vaikka mahdunkin keskikokoiseen kenkään kokoa 39, niin jalkani ovat ruman jykevät ja tukevat.varpaat on isot ja lesti korkea. en voi pitää mitään siroja ihania naisellisia kenkiä kun ne paljastaisivat miehekkäät isot jalkani ja en kestäisi sitä ilkeää tuijotusta, jota saisin osakseni miehiltä. alkaa masentaa ja itkettää koko homma.:(

        No tuon minä ymmärrän hyvin, oma jalkani on sen verran vaikean mallinen, että juhlakengistä ei tahdu löytyä sopivaa, vaikka kokonumeroita onkin - mutta tämä on eri asia kuin tuo koko. Oma jalkani on myös korkea, mikä käytännössä tekee mahdottomaksi 99% juhlakengistä käyttämisen - joskus käy tuuri ja löytää siihen yhteen prosenttiin mahtuvan kengän.

        Olen silti sitä mieltä, että tätä asiaa on turha hävetä, koska et todellakaan ole ainoa, jolla on ongelmia kenkien kanssa. Mielestäni ennemmin kenkäkauppiaiden ja valmistajien tulisi hävetä, kun eivät osaa tehdä kengistä sellaisia, että ne sopisivat ihmisten täysin normaaleihin jalkoihin. Ei kaikilla voi olla italialaisen siroja jalkoja, vaan tähän maailmaan mahtuu aika monen näköistä tallaajaa - ja kaikki jalkamallit ovat aivan yhtä hyviä, ja toimivat siinä tarkoituksessa, johon ne on tehty - eli kävelemisessä :).


      • Anonyymi
        Marika kirjoitti:

        Oon kans joskus aatellu, että olis kivempi, jos jalat olis pienemmät, mutta en oo nyt suuremmin kuitenkaan tuhlannu aikaa miettimiseen... Mutta nyt ku oltiin Thaimaassa lomalla ja kattelin yhtiä ihania kenkiä ja myyjä tuli kysymään, mitä kokoa haluaisin sovittaa... Sanoin 40... Myyjä katto ensin mua ja sitten mun jalkoja ja puistin sitten päätä, että ei ole niin isoja kokoja... Hemmetti, että nolotti...
        Pitkä oon kuiteski 172cm, mutta ku Thaimaalaiset on niin pieniä, että suurin kenkä kokokin oli 39, joka vastas suurimmaks osaks meän 37 tietty ihan kenkä kohtasta, mut suunnilleen...
        Nyt tuo tapaus vaan kyllä naurattaa meitä, mutta sillon se sai kyllä naaman paloauton väriseksi =)

        Niin. Ajattele, että
        Me suomalaiset hävetään. Ihan mitä
        Vaan ja ihan missä vaan.

        Ei siellä Olis ollu sulle vaatteitakaan.

        Ihmeellistä tää prototyyppien luominen.
        Harmittaa nuortenkin puolesta, kin tarttis mahtua johonkin kettuun malliin.
        Mun jalat on isot.
        Oli 41 kaksikymppisenä. Kauniit..
        Myöhemmin 42 ja nyt raskauksien jälkeen 43 tai kengästä riippuen 44. Yhden kokonumeron. ero on puoli senttiä.

        Jotkut leikkauttaa nenäänsä ja poskiaan ja rintojaan ja pistää silikonia takapuoleen tai huilin tai otsaan.
        Miksi?

        Me ollaan jokainen omanlainen.
        Mun jalat välillä kipuilee, kun on kudosrakenne itsellä tommonen peräänantava.
        Harmittelin nolona nuorena jalkaani.
        Sehän on sellainen helppo kiusankohde.

        Mut tämmönen mä olen.
        Sä olet omanlainen.

        Kaikkien nolointa on nokkia toisia ulkonäön takia.
        Toiseks nolointa on leikellä omaa kroppaa turhamaisuuden takia. Ja nolointa on ne turhamaisia leikkaavat kirurgit tai puoskarit. Karseeta. Tuhoa tekevät.


    • 41 jalka

      Ei mua hävetä mun jalankoko vaik isot onkin, harmittaa kun sen kokoset kengät on aina loppu. Niitä tulee tyylin 1 pari ja muita kokoja 10 paria.

    • ///

      mulla koko vaihtelee 38-40. koko on ihan normaali, koska olen pitkä 167cm, mutta kun se on niin helvetin leveä ja korkea. Kyllä itku tulee aina kaupoissa, kun yrittää etsiä nättejä kenkiä. Pelkään, että ne leviää entisestään, koska äidilläni paljon leveemmät ja nuorempana ollut pieni ja siro. Jos joku tietää mitä tehdä niin kertokaa? Olen valmis menemään jopa leikkauttaan puolet pois jos ei muuta;) Onnistuukohan se???

      • Anonyymi

        Voihan ne leikata vaikka kokonaan pois.
        Sitten et vaan voi niillä enää kävellä.


        Olen itse myös isojalkainen ja hävennyt. Hävennyt!!!
        Ja edelleen on suolla sielussa se hempeä, vaikka järki sanoo, että ei kauheesti auta se häpeäminen.

        Tosiaan jalat on meillä liikkumiseen tarkoitettu. Nautitaan siitä. Joa jalat toimii, niin nautitaan ja liikuntaan.


    • äiti

      Tyttärelläni oli eilen ylioppilasjuhlat, hän täyttää kesällä 19 vuotta. Miesten kengät on ollu jalassa jostain 12-vuotiaasta. Kengännumero on 46, sama kuin isällä, sama kuin veljellä 16 v. Itselläni on 42 (7½).
      Tyttö ei häpeä jalkojaan, mutta suree sitä että ei koskaan voi käyttää mitään naisten kenkiä.
      Tulee mieleen se blondi, joka piti käsiä aina taskussa kun häpesi sitä, että sormet on eripituiset.

      • hei

        käyneet Helsingissä Kristiinassa (Iso-Roobetinkadulla)? Siellä on tietääkseni noinkin isoja naisten kenkiä.


    • neito

      onko mun jalat isot? apua.. enpä ole ajatellutkaan että olen iso jalkainen vaikka olen tismalleen saman pituinen kuin sinä ja kengän kokoni on 39-40.

    • höpö löpö

      39-41 jalalla voi nauttia tosi korkeista 10-13 cm koroista, kun taas 35-37 joutuvat rahoittumaan alle 10 cm korkoihin. Pituutta sinulla on varsin sopivasti, ettet näytä korkeissa koroissa poikaystävääsi pidemmältä.

      • canoe

        42-43 jalalla voi nauttia ei-oosta ja miesten lenkkareista. Jippii. Eipä silti, jos koittaisin pitää 10 sentin korkoja sisällä, onnistuisin todennäköisesti vaan kolhimaan pääni ovenkarmeihin. :(


      • lilah

        Miten niin 35-37 joutuu rajoittumaan alle 10cm korkoihin?Mulla on 36 numeroinen jalka ja lähes aina kävelen korkokegissä,jotka suurimmaks osaks on 10cm korolla,korkeampiakin löytyy,ne kyllä on sitten juhlakäytössä.

        Nyt kun on tottunut pitkiin kärkiin kengissä,näyttää omat jalat lyhyemmissä kärissä yhtäkkiä hassuilta,ihankuin ois varpaat katkaistu...


      • Naisten kengissä
        canoe kirjoitti:

        42-43 jalalla voi nauttia ei-oosta ja miesten lenkkareista. Jippii. Eipä silti, jos koittaisin pitää 10 sentin korkoja sisällä, onnistuisin todennäköisesti vaan kolhimaan pääni ovenkarmeihin. :(

        http://www.koputuksia.mpoli.fi/
        http://www.kristiina.com/


      • höpö löpö
        lilah kirjoitti:

        Miten niin 35-37 joutuu rajoittumaan alle 10cm korkoihin?Mulla on 36 numeroinen jalka ja lähes aina kävelen korkokegissä,jotka suurimmaks osaks on 10cm korolla,korkeampiakin löytyy,ne kyllä on sitten juhlakäytössä.

        Nyt kun on tottunut pitkiin kärkiin kengissä,näyttää omat jalat lyhyemmissä kärissä yhtäkkiä hassuilta,ihankuin ois varpaat katkaistu...

        Lilah - sinunlaiset naiset piristävät päivän. Jos 36 kokoisella jalalla käytetään yli 10 cm korkoja, niin näky on mielestäni todella naisellinen.

        Eräässä nettikeskustelussa oli eräs 50v jenkkinainen Susan, joka oli treenannut jalkojaan ja nilkkojaan niin paljon, että korkokengistä tuli hänelle suorastaan elämantapa. Kun hän seisoi jalat yhdessä korkokengissään, niin hänen molemmat jalkansa mahtuivat teelautasen kokoiselle alueelle.

        Onnelinen se mies, joka rinnallasi kulkee ja viereltäsi herää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe