Suensaaresta 3767 ääntä hukassa???

Nyt on sattunut suuri kämmi tai sitten suuri vehkeily Tornion äänten osalta!!! Suensaaressa on 6216 äänioikeutettua. Heistä kävi äänestämässä 2449. Vaalitoimitsijat ovat ilmoittaneet äänestysprosentiksi Suensaaressa 66,7%, Tämähän ei voi pitää paikkaansa. MISSÄ ON 3767 ÄÄNTÄ? Onko joku kepulainen heittänyt ne roskiin? Mihin näistä vaalivilppi-epäilyistä voi ilmoittaa???

No, tuli kärjistetysti asia esitettyä, mutta tuossa on todellakin virhe. Ei kai suomessa äänestyslappuja voi kadota, eihän...?

11

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et sillee.

      0.667*6216=4146

      • -.-.,

      • .-,-.,
        -.-., kirjoitti:

        Eli jotta Suensaaren äänestys-% olisi tuo YLEn sivulla ilmoitettu 66,7, tulisi äänestäneitä olla 4146, eikä 2449, jos äänioikeutettuja on 6126. Jossain on nyt virhe tai sitten vaalimatematiikka on ihan oma tieteenalansa.

        http://yle.fi/vaalit/tulospalvelu/2011/kunta/tornio_aanestysalueet_851.html

        "Hukattuja" ääniä olisi näin ollen 1697. Sen verran uupuu, jotta äänestysprodentti olisi tuo 66,7.


    • Todentaja

      Enpä ihmettelisi tässä nyky-yhteiskunnassamme vaikka nuo äänet olisivatkin hukattu.
      Aika vähissä on ne luotettavat tahot näinä päivinä, jotka ei yritä jotenkin sinua huijata (joko rahallisesti lypsää tai muuten oman edun ja ahneuden nimissä)

      • Jotain mätää on...

        Eikös äänet päädy tietoenaattorille laskettavaksi, ja jos en nyt aivan väärin muista, niin tieto ei ole valtion omistama yhtiö, vaan pörssiyhtiö, jolla periaatteessa voisi olla itressejä manipuloida vaalituloksia pörssiyhtiöiden etuja ajatellen, eli oikeistopuolueiden suuntaan... joka kas kummaa saikin eniten ääniä...


      • Tietäväx
        Jotain mätää on... kirjoitti:

        Eikös äänet päädy tietoenaattorille laskettavaksi, ja jos en nyt aivan väärin muista, niin tieto ei ole valtion omistama yhtiö, vaan pörssiyhtiö, jolla periaatteessa voisi olla itressejä manipuloida vaalituloksia pörssiyhtiöiden etuja ajatellen, eli oikeistopuolueiden suuntaan... joka kas kummaa saikin eniten ääniä...

        Höh..... Tuo erotushan on annetut ennakkoäänet alueelta.


      • 17+9
        Tietäväx kirjoitti:

        Höh..... Tuo erotushan on annetut ennakkoäänet alueelta.

        Joopa joo - ja taas oli kepu syyllinen.....


    • kepu roskiin

      tuskin keskusta omia ääniä hukkaisi. näyttää lapissa olevan ihmiset viellä jossain 70 luvulla vai eikö sitä mielipidettä kannata muuttaa vaikka maailma muuttuisi. keskustaa ei äänestä juuri kukaan muu kuin lappilainen.

    • P-72

      Missä ne vaalitarkkailijat oli, joiden piti tulla valmomaan vaaleja? Kun kuulin, että Suomeen olis tulossa vaalitarkkalijoita, niin ihmettelin sitä. Mutta nähtävästi niitä tarvitaan täälläkin.

    • Katsoin aiheelliseksi kysyä asiaa Rovaniemeltä lautakunnasta. Heidän avullaan sain vastauksen, eli ei ääniä ole hukassa, kaiken sotkun syy on Ylen äänestysprosentti, joka on mikälie tuulesta temmattu prosentti.

      Oikeat viralliset tulokset löytyvät www.vaalit.fi - sivustolta. Siellä ilmoitetaan Suensaaren äänestysprosentiksi 39,4%. Tuo lukema on tyypillinen kuntakeskuksen äänestysprosentti, Kemin keskustassakin jäätiin alle 40%:n ja Rovaniemen keskustassakin se oli vain 41%.

      Tässä viralliset tulokset:
      Tornio - 001 Suensaari
      Kokonaisäänestypros.39,7
      Yhteensä 2449 ääntä
      Mitättömät äänet 18
      Yhteensä 2467 ääntä

      Jokainen voi itse perehtyä tarkemmin omaankin alueeseensa osoitteessa
      http://192.49.229.35/E2011/s/tulos/aluetulos_851001.html

      • No niinpäs näkkyy

        Pieni on äänestyshalukkuus keskustassa, jospa he ovat jo tarpeeksi täynnä keskustaa... karunki ja arpelakin taistelevat kunnan kepuimmasta pitäjästä, karunki johtaa 1,3%


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe