Nyt on sattunut suuri kämmi tai sitten suuri vehkeily Tornion äänten osalta!!! Suensaaressa on 6216 äänioikeutettua. Heistä kävi äänestämässä 2449. Vaalitoimitsijat ovat ilmoittaneet äänestysprosentiksi Suensaaressa 66,7%, Tämähän ei voi pitää paikkaansa. MISSÄ ON 3767 ÄÄNTÄ? Onko joku kepulainen heittänyt ne roskiin? Mihin näistä vaalivilppi-epäilyistä voi ilmoittaa???
No, tuli kärjistetysti asia esitettyä, mutta tuossa on todellakin virhe. Ei kai suomessa äänestyslappuja voi kadota, eihän...?
Suensaaresta 3767 ääntä hukassa???
11
377
Vastaukset
- et sillee.
0.667*6216=4146
- -.-.,
Eli jotta Suensaaren äänestys-% olisi tuo YLEn sivulla ilmoitettu 66,7, tulisi äänestäneitä olla 4146, eikä 2449, jos äänioikeutettuja on 6126. Jossain on nyt virhe tai sitten vaalimatematiikka on ihan oma tieteenalansa.
http://yle.fi/vaalit/tulospalvelu/2011/kunta/tornio_aanestysalueet_851.html - .-,-.,
-.-., kirjoitti:
Eli jotta Suensaaren äänestys-% olisi tuo YLEn sivulla ilmoitettu 66,7, tulisi äänestäneitä olla 4146, eikä 2449, jos äänioikeutettuja on 6126. Jossain on nyt virhe tai sitten vaalimatematiikka on ihan oma tieteenalansa.
http://yle.fi/vaalit/tulospalvelu/2011/kunta/tornio_aanestysalueet_851.html"Hukattuja" ääniä olisi näin ollen 1697. Sen verran uupuu, jotta äänestysprodentti olisi tuo 66,7.
- Todentaja
Enpä ihmettelisi tässä nyky-yhteiskunnassamme vaikka nuo äänet olisivatkin hukattu.
Aika vähissä on ne luotettavat tahot näinä päivinä, jotka ei yritä jotenkin sinua huijata (joko rahallisesti lypsää tai muuten oman edun ja ahneuden nimissä)- Jotain mätää on...
Eikös äänet päädy tietoenaattorille laskettavaksi, ja jos en nyt aivan väärin muista, niin tieto ei ole valtion omistama yhtiö, vaan pörssiyhtiö, jolla periaatteessa voisi olla itressejä manipuloida vaalituloksia pörssiyhtiöiden etuja ajatellen, eli oikeistopuolueiden suuntaan... joka kas kummaa saikin eniten ääniä...
- Tietäväx
Jotain mätää on... kirjoitti:
Eikös äänet päädy tietoenaattorille laskettavaksi, ja jos en nyt aivan väärin muista, niin tieto ei ole valtion omistama yhtiö, vaan pörssiyhtiö, jolla periaatteessa voisi olla itressejä manipuloida vaalituloksia pörssiyhtiöiden etuja ajatellen, eli oikeistopuolueiden suuntaan... joka kas kummaa saikin eniten ääniä...
Höh..... Tuo erotushan on annetut ennakkoäänet alueelta.
- 17+9
Tietäväx kirjoitti:
Höh..... Tuo erotushan on annetut ennakkoäänet alueelta.
Joopa joo - ja taas oli kepu syyllinen.....
- kepu roskiin
tuskin keskusta omia ääniä hukkaisi. näyttää lapissa olevan ihmiset viellä jossain 70 luvulla vai eikö sitä mielipidettä kannata muuttaa vaikka maailma muuttuisi. keskustaa ei äänestä juuri kukaan muu kuin lappilainen.
- P-72
Missä ne vaalitarkkailijat oli, joiden piti tulla valmomaan vaaleja? Kun kuulin, että Suomeen olis tulossa vaalitarkkalijoita, niin ihmettelin sitä. Mutta nähtävästi niitä tarvitaan täälläkin.
Katsoin aiheelliseksi kysyä asiaa Rovaniemeltä lautakunnasta. Heidän avullaan sain vastauksen, eli ei ääniä ole hukassa, kaiken sotkun syy on Ylen äänestysprosentti, joka on mikälie tuulesta temmattu prosentti.
Oikeat viralliset tulokset löytyvät www.vaalit.fi - sivustolta. Siellä ilmoitetaan Suensaaren äänestysprosentiksi 39,4%. Tuo lukema on tyypillinen kuntakeskuksen äänestysprosentti, Kemin keskustassakin jäätiin alle 40%:n ja Rovaniemen keskustassakin se oli vain 41%.
Tässä viralliset tulokset:
Tornio - 001 Suensaari
Kokonaisäänestypros.39,7
Yhteensä 2449 ääntä
Mitättömät äänet 18
Yhteensä 2467 ääntä
Jokainen voi itse perehtyä tarkemmin omaankin alueeseensa osoitteessa
http://192.49.229.35/E2011/s/tulos/aluetulos_851001.html- No niinpäs näkkyy
Pieni on äänestyshalukkuus keskustassa, jospa he ovat jo tarpeeksi täynnä keskustaa... karunki ja arpelakin taistelevat kunnan kepuimmasta pitäjästä, karunki johtaa 1,3%
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453
