niin oon 14vuotias ja eilen illalla huomasin että oikeanpuoleista kivestä alkoi sattumaan tai särkemään:( ajattelin että se ei aamulla enään ole kipeä ja tuntuu vieläkin olevan. kun istun erilaisessa asennossa sillein ettei kivekset koske mihinkään niin en tunne paljo lainkaan kipua. ajattelin että sen voisi näyttää jollekkin ellei se tästä parannu. niin ja olis viikonloppuna flunssassa ( kuumetta oli 38,5) ja nyt on jo paranemaan vaikka nyt onkin 37.2 astetta kuumetta mutta eilen ei tietääkseni ollut kuin 36,8 (saattaa tuo melko vanha kuumemittarikin heittää hieman) Onko kellään kokemuksia :( Niin ja en ainakaan tunne minkäänlaista pattia missään.
toinen kives kipeä
5
621
Vastaukset
- örtdrop
Taitaa olla ihan vain kasvukivut kyseessä :) Ei hätää. Mutta suosittelen lääkärillä käyntiä jos ei mene ohitse.. saat mielenrauhan.
- 16v tyyppi
ittellä sama juttu. oon melkeen 16. kipu on kyllä sietämätön ja samalla maha kipeä. kives on ähän turvonnut ja sattuu jos vähänkin koskee. :( onko mitään hoitokeinoa? :p
- Röntgenlääkäri
Kives vaarassa! Kiveksen verisuonet kulkevat siemennuorassa. Jos se kiertyy itsensä ympäri, voi kiveksen verenkierto vaarantua. Oireena on äkillinen kova kipu alavatsalla ja kiveksessä. Joskus kiertyminen on osittainen ja voi itsestään palautua. Yleensä kuitenkin pitää heti lähteä lääkäriin, sillä kyseessä on kiveksen "henkeä" uhkaava tila, se voi mennä kuolioon. Latinaksi diagnoosi on testis torsio.
Äkillistä alavatsakipua/ kiveskipua poteva poika / nuori mies pitää tutkia heti, sillä leikkaamalla kives säilytetään elävänä. Ei pidä jäädä odottamaan ultraäänitutkimusta, vaan kirurgin pitää katsoa leikkaussalissa, mikä on kiveksen tilanne ja korjata mahdollinen kiertymä.
Valitettavasti osa lääkäreistä ei ymmärrä, kuinka vaarallisesta tilasta on kyse.
Kuolioon mennyt kives poistetaan ja laitetaan tilalle proteesi. Onneksi yksikin kives riittää suvun jatkamiseen ja testosteronin tuotantoon. - dwaf3fegsgs
No voi perkele! Itsellänikin oli tollasta nuorempana mutta en menny lääkäriin. Noh elossa ollaan mutta olis varmaan kannattanut mennä...
- kokemusta omaava
Siis tuo samanaikainen polttava alavatsakipu nivusten seudulla kertoo vaan sen, että tyrä on äitynyt jossain ylenpalttisessa nosto-operaatiossa. Se menee kyllä hoitamattakin ohitse. Ainoastaan kivespussi tulee kasvamaan viisinkertaiseksi ja saattaa hetkeksi värjäytyä mustanpuhuvaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275