Katselin tässä yhtenä päivänä noita äkkilähtötarjouksia ja melko halvallahan noita 7 ja jopa 14 päivän lomia näytti irtoavan. En nyt ihan lähiaikoina ole minnekään lähdössä, mutta jossain vaiheessa sitä olisi varmaan tarkoitus jossain ulkomailla käydä ja nuo äkkilähdöt vaikuttavat ihan hyvältä keinolta matkustelun aloittamiseen, halpoja ja helppoja.
Huomasin kuitenkin että kun sitä näin sinkkuna varaa vain sen yhden paikan, niin useat matkatoimistot näyttivät perivän jonkin "yksinäisen matkustajan" -lisän, joka oli pahimmassa tapauksessa saman verran kuin koko äkkilähdön hinta.
Onko palstalaisilla mitään kokemuksia noista äkkilähdöistä, ja varsinkin yksin tehdyistä? Mikä matkatoimisto on paras, noin yksinäisen matkaajan kannalta ajateltuna. Pääseekö jonkin matkatoimiston kautta yksinäinen matkaaja liikenteeseen samalla hinnalla kuin paritkin?
Toki minä tiedän että melko kuraahan nuo äkkilähdöt varmasti ovat jonkin kokeneen matkaajan silmissä, mutta en minä ole käynyt kuin Ruotsissa ja Tallinnassa, joten minulle nuo ovat varmaan se paras vaihtoehto.
Yksin äkkilähdöllä lomalle?
34
1479
Vastaukset
- Free Fanny
Matkustan lähes aina yksin mutta en koskaan valmismatkoilla. Paljon mukavampaa (ja halvempaa) on hankkia omatoimisesti lennot ja majoitus eikä tarvitse maksella noita lisämaksuja.
- jackaroo
No jos nyt ihan tuosta budjettimatkailusta puhutaan, niin ei kai sitä omatoimimatkalla voi missään aurinkokohteessa 14 päivää käydä alle 200 eurolla? Nytkin näytti olevan 14 päivän loma hotellimajoituksineen Alicantessa 199e, eihän sinne taida edes tuolla summalla lentoja saada?
Toki ne omatoimimatkat ovat varmasti sitten se seuraava askel matkustelussa, mutta minusta ainakin nuo äkkilähdöt "turistirysiin" ovat varmasti näin aloittelevalle amatöörimatkustajalle se paras vaihtoehto. - Free Fanny
jackaroo kirjoitti:
No jos nyt ihan tuosta budjettimatkailusta puhutaan, niin ei kai sitä omatoimimatkalla voi missään aurinkokohteessa 14 päivää käydä alle 200 eurolla? Nytkin näytti olevan 14 päivän loma hotellimajoituksineen Alicantessa 199e, eihän sinne taida edes tuolla summalla lentoja saada?
Toki ne omatoimimatkat ovat varmasti sitten se seuraava askel matkustelussa, mutta minusta ainakin nuo äkkilähdöt "turistirysiin" ovat varmasti näin aloittelevalle amatöörimatkustajalle se paras vaihtoehto.No joo, totta. En harrasta aurinkokohteita enkä kahden viikon reissuja yhteen paikkaan. Lentoja saa Keski-Eurooppaan alle satasella (m/p) kun on sopivaan aikaan liikkeellä ja/tai seuraa tarjouksia, mutta majoitusta ei saa tuohon hintaan omatoimisesti siihen lisäksi.
- 20100
jackaroo kirjoitti:
Toki ne omatoimimatkat ovat varmasti sitten se seuraava askel matkustelussa, mutta minusta ainakin nuo äkkilähdöt "turistirysiin" ovat varmasti näin aloittelevalle amatöörimatkustajalle se paras vaihtoehto."Toki ne omatoimimatkat ovat varmasti sitten se seuraava askel matkustelussa, mutta minusta ainakin nuo äkkilähdöt "turistirysiin" ovat varmasti näin aloittelevalle amatöörimatkustajalle se paras vaihtoehto. "
En oikein ymmärrä tuota logiikkaa. Ei se matkailu nyt mitään ruudinkeksimistä ole, kyllä siitä varmasti vaikka mikä amatööri selviää.
Kannattaa ennemmin valita itselleen mieleinen kohde kuin mennä johonkin jossa ei viihdy vain sen takia että se on jotenkin helpompaa. Sitten vain vituttaa jäkikäteen. - jackaroo
20100 kirjoitti:
"Toki ne omatoimimatkat ovat varmasti sitten se seuraava askel matkustelussa, mutta minusta ainakin nuo äkkilähdöt "turistirysiin" ovat varmasti näin aloittelevalle amatöörimatkustajalle se paras vaihtoehto. "
En oikein ymmärrä tuota logiikkaa. Ei se matkailu nyt mitään ruudinkeksimistä ole, kyllä siitä varmasti vaikka mikä amatööri selviää.
Kannattaa ennemmin valita itselleen mieleinen kohde kuin mennä johonkin jossa ei viihdy vain sen takia että se on jotenkin helpompaa. Sitten vain vituttaa jäkikäteen.---Kannattaa ennemmin valita itselleen mieleinen kohde kuin mennä johonkin jossa ei viihdy vain sen takia että se on jotenkin helpompaa.---
Mutta kun ei minulla ole oikein mitään sellaista kohdetta tai paikkaa jonka haluaisin niin kovasti nähdä että juuri sinne haluaisin. Ei minuun ole koskaan oikein tuo "matkustuskärpänen" purrut, joten ei minulle oikeasti ole mitään kauheaa mielenkiintoa lähteä reissaamaan.
Äkkilähtöä ajattelin lähinnä siksi että se olisi helppo ja nopea keino aloittaa matkailu. Ja kuka sitä oikein väittää ettei kukaan voisi viihtyä noilla pakettimatkojen reissuilla? Kyllähän niillä tuhansia ihmisiä käy joka vuosi, joten kai niistä nyt jotain irti saa?
Mä olen käynyt kerran italiassa ja kerran mallorcalla. Yksin. Äkkilähdöllä päivän varoitusajalla. Ne oli sellaisia, joissa oli vain yksi paikka vapaana joten mitään lisämaksua ei mene.
Ne molemmat oli Finnmatkojen (saako täällä mainostaa?). Tykkäsin.- jackaroo
---Ne oli sellaisia, joissa oli vain yksi paikka vapaana joten mitään lisämaksua ei mene.---
Miten muuten on jos varaa tuollaisen yksittäispaikan niin joutuuko sen hotellihuoneen jakamaan jonkin tuntemattoman ihmisen kanssa vai saako sitä ihan oman huoneen? jackaroo kirjoitti:
---Ne oli sellaisia, joissa oli vain yksi paikka vapaana joten mitään lisämaksua ei mene.---
Miten muuten on jos varaa tuollaisen yksittäispaikan niin joutuuko sen hotellihuoneen jakamaan jonkin tuntemattoman ihmisen kanssa vai saako sitä ihan oman huoneen?Kyllähän mua pikkasen jännitti että joudunko jonkun hikoilevan, kuorsaavan saksalaisen painonnostajatädin kanssa jakamaan saman huoneen mutta molemmilla kerroilla sain olla yksin. Ajattelin että otan riskin ja jos nyt sattuisi huono säkä niin ostaisin sitten oman huoneen paikanpäällä.
On siinä se vaara.
Noihinkin saa kyllä ostaa etukäteen sen yksityishuonetakuun, maksaa 50 €. Eli matkasi maksaisi tuolloin 250, mikä ei mun mielestä olis paha hinta vielä.
- sir_eino
Olin pari vuotta sitten äkkilähdöllä yksin. Menin myyntipisteeseen, kysyin mihin pääsen huomenna ja ostin matkan Turistirysään. Toimisto taisi olla joko Aurinkomatkat tai Finnmatkat mutta saattoi se olla Tjäreborgikin. Jotain pientä lisää jouduin maksamaan mutten paljon koska ei ne sitä olisi saaneet muuten kaupaksi ollenkaan kun se lähtö oli seuravana päivänä. Kustansi varmasti alle kolmesataa koko paska, saattoi olla alle kaksikin.
Olin kännissä koko viikon ja yritin vaihtelevalla menestyksellä panna kaikkea mikä liikkui. Sanoinko että pari viikkoa ennen matkaa silloinen tyttöystäväni jätti minut? Käytin sitä myös säälinkerjuuvälineenä eli itkin kaikille tytöille kuinka minun piti tulla tänne tyttöystäväni kanssa joka sitten jätti minut. Sanoinko muuten että menestykseni naisten kanssa tuolla reissulla perustui muutamaan säälipanoon eikä ollut ihan erinomaista?
Paikka oli kyllä ihan hirveä mutta toimi tuohon tarkoitukseen hyvin.
Jos pakettimatkalle lähden niin tottakai äkkilähtö. Halpaa. Ei se matkailu äkkilähdöllä ole sen kummempaa kun muutenkaan. Suosittelen kyllä ottamaan kaverin jos kahdeksi viikoksi lähdet ettei tule aika pitkäksi. Viikko menee helposti yksin eikä siinä kaipaa seuraa. Ei sinne kuitenkaan mihinkään hotellihuoneeseen mennä olemaan. Lisämaksuja et yksin matkaillessa vältä ihan täysin vaikka varaisit lennot ja hotellit erikseen eli omatoimimatkailisit. Sellainen matka on kuitenkin usein muuten mielekkäämpi koska se ei suuntaudu mihinkään turistirysään.- Yksin matkaileva
"Lisämaksuja et yksin matkaillessa vältä ihan täysin vaikka varaisit lennot ja hotellit erikseen eli omatoimimatkailisit."
Olen aina varannut erikseen, enkä ole koskaan joutunut maksamaan mitään lisämaksuja lennoista tai hotelleista, enkä muustakaan. - sir_eino
Yksin matkaileva kirjoitti:
"Lisämaksuja et yksin matkaillessa vältä ihan täysin vaikka varaisit lennot ja hotellit erikseen eli omatoimimatkailisit."
Olen aina varannut erikseen, enkä ole koskaan joutunut maksamaan mitään lisämaksuja lennoista tai hotelleista, enkä muustakaan.Lennoista et mutta varaa hotelli yhdelle hengelle ja sama hotelli kahdelle hengelle. Sitten laske vaikka laskimella tuleeko hotellista isommat kustannukset lärviä kohden kun menet yksin vs kaksin.
- Yksin matkaileva
sir_eino kirjoitti:
Lennoista et mutta varaa hotelli yhdelle hengelle ja sama hotelli kahdelle hengelle. Sitten laske vaikka laskimella tuleeko hotellista isommat kustannukset lärviä kohden kun menet yksin vs kaksin.
Tietty siitä tulee enemmän ja on sama hinta, kun huonekin on yleensä sama kuin jos joku punkkaisi vieressä, (vai eikö ole?) ja perushinta varmaan menee ihan huoneen mukaan. Olen saannut ainoastaan vain kerran oikeasti yhdelle hengelle tarkoitetun/suunnitellun huoneen, vaikka olen tehnyt jokakerta varaukset vain 1:lle hengelle (en tiedä mitä kyseisestä hotellista sitten olisi maksanut majoitus kahdelle). Muutoin olen aina saannut ihan parivuoteella tai sitten kahdella erillisellä vuoteella (joko yhdessä tai erikseen), (eikö nämä ole kuitenkin niitä samoja mihin "joutuisi" majoittumaan jos tekisi varauksen kahdelle, vai saisiko silloin isomman huoneen?)
Hotellilla nyt varmaan on meko samat kustannukset kahdesta kuin yhdestä, kun huone on kuitenkin siivottava, lämmitettävä, valistava, ilmaistoitava, jne. asui siellä yksi tai kaksi, vastaan otossa (pidettävä) joku, huoneen perus varustelut käytännössä sama, jne. Ainoa ehkä mistä hotellisäästää jos yksi majoittuu huoneeseen on ehkä joku WC paperi, pyykin määrä, veden kulutus, shamppoot, saippuat, tohvelit, kahvit/teet, kynät, paperit, tms. enemmän tai vähemmän pikkutilpehööri.
Se että maksan saman kuin kahdeltakin, niin en osaa ajatella sitä lisämaksuksuna vaan normi hintana (siis määräytyy huoneen koon ja tason mukan), jonka vain saisi jaettua jos olisi joku matkassa mukana, (lisämaksut ovat erikseen ja näkyvät selvästi hinnoittelussa/laskussa/varauksessa). - tav. mies,
"Olin kännissä koko viikon ja yritin vaihtelevalla menestyksellä panna kaikkea mikä liikkui. "
Sä olet kyllä ihan paska ihminen. Onko sun elämäs pelkkää ryyppäämistä ja panemista?
Ja jos sait viikon reissulla "muutaman" säälipanon, en sanoisi että menestyksesi oli hyvä. - sir_eino
Yksin matkaileva kirjoitti:
Tietty siitä tulee enemmän ja on sama hinta, kun huonekin on yleensä sama kuin jos joku punkkaisi vieressä, (vai eikö ole?) ja perushinta varmaan menee ihan huoneen mukaan. Olen saannut ainoastaan vain kerran oikeasti yhdelle hengelle tarkoitetun/suunnitellun huoneen, vaikka olen tehnyt jokakerta varaukset vain 1:lle hengelle (en tiedä mitä kyseisestä hotellista sitten olisi maksanut majoitus kahdelle). Muutoin olen aina saannut ihan parivuoteella tai sitten kahdella erillisellä vuoteella (joko yhdessä tai erikseen), (eikö nämä ole kuitenkin niitä samoja mihin "joutuisi" majoittumaan jos tekisi varauksen kahdelle, vai saisiko silloin isomman huoneen?)
Hotellilla nyt varmaan on meko samat kustannukset kahdesta kuin yhdestä, kun huone on kuitenkin siivottava, lämmitettävä, valistava, ilmaistoitava, jne. asui siellä yksi tai kaksi, vastaan otossa (pidettävä) joku, huoneen perus varustelut käytännössä sama, jne. Ainoa ehkä mistä hotellisäästää jos yksi majoittuu huoneeseen on ehkä joku WC paperi, pyykin määrä, veden kulutus, shamppoot, saippuat, tohvelit, kahvit/teet, kynät, paperit, tms. enemmän tai vähemmän pikkutilpehööri.
Se että maksan saman kuin kahdeltakin, niin en osaa ajatella sitä lisämaksuksuna vaan normi hintana (siis määräytyy huoneen koon ja tason mukan), jonka vain saisi jaettua jos olisi joku matkassa mukana, (lisämaksut ovat erikseen ja näkyvät selvästi hinnoittelussa/laskussa/varauksessa).Siis tarkoitin joo kokonaiskustannuksia. Hotelli voi kyllä veloittaa ylimääräistä yksinäiseltä matkaajalta etenkin ns. sesongin aikaan, mutten ole paljon tuohon törmännyt. Se johtuu kai ihan siitä että kaksi ihmistä tuhlaa enemmän mm. hotellin ravintoloihin.
- sir_eino
tav. mies, kirjoitti:
"Olin kännissä koko viikon ja yritin vaihtelevalla menestyksellä panna kaikkea mikä liikkui. "
Sä olet kyllä ihan paska ihminen. Onko sun elämäs pelkkää ryyppäämistä ja panemista?
Ja jos sait viikon reissulla "muutaman" säälipanon, en sanoisi että menestyksesi oli hyvä."Onko sun elämäs pelkkää ryyppäämistä ja panemista?"
Ei. En ole juurikaan juonut viimeisen parin viikon aikana. Jossain humalaa muistuttavassa tilassa olen ollut kerran, muuten mennyt aika vähällä alkoholilla.
Pannut olen kyllä senkin edestä kun tyttöystävä vonkaa sitä koko ajan.
"Ja jos sait viikon reissulla "muutaman" säälipanon, en sanoisi että menestyksesi oli hyvä."
Minähän sanoin ettei se ollut erinomainen. Taisin olla kuuden naisen kanssa sen viikon aikana. - sir_eino
sir_eino kirjoitti:
"Onko sun elämäs pelkkää ryyppäämistä ja panemista?"
Ei. En ole juurikaan juonut viimeisen parin viikon aikana. Jossain humalaa muistuttavassa tilassa olen ollut kerran, muuten mennyt aika vähällä alkoholilla.
Pannut olen kyllä senkin edestä kun tyttöystävä vonkaa sitä koko ajan.
"Ja jos sait viikon reissulla "muutaman" säälipanon, en sanoisi että menestyksesi oli hyvä."
Minähän sanoin ettei se ollut erinomainen. Taisin olla kuuden naisen kanssa sen viikon aikana.Parin viikon, siis kuukauden.
- Kramer_
Valmisaurinkoturistirantapakettirysämatkat ovat aivan passé. Ei niitä tee muut kuin seniorit tai white trash -porukat. Kumpaan ryhmään sinä kuulut?
- white class
Valmismatkoja käyttää myös muut kuin seniorit ja white trash -porukat.
Huomaa ettet tiedä asiasta mitään, oletko koskaan ulkomailla käynyt?
Kertoisitko mikä niissä sinusta on huonoa? - sir_eino
white class kirjoitti:
Valmismatkoja käyttää myös muut kuin seniorit ja white trash -porukat.
Huomaa ettet tiedä asiasta mitään, oletko koskaan ulkomailla käynyt?
Kertoisitko mikä niissä sinusta on huonoa?Yleensä kohteet ovat aika hirveitä turistirysiä.
- jackaroo
---Ei niitä tee muut kuin seniorit tai white trash -porukat. Kumpaan ryhmään sinä kuulut?---
Asun itä-Helsingissä ja olen tällä hetkellä sossun elättinä, joten white-trash kategoriaan kai minä kuulun.
Mutta kyllä kai noita viikon tai kahden äkkilähtöjä nyt muutkin kuin noihin kahteen kategoriaan kuuluvat ihmiset käyttävät? - Kramer_
jackaroo kirjoitti:
---Ei niitä tee muut kuin seniorit tai white trash -porukat. Kumpaan ryhmään sinä kuulut?---
Asun itä-Helsingissä ja olen tällä hetkellä sossun elättinä, joten white-trash kategoriaan kai minä kuulun.
Mutta kyllä kai noita viikon tai kahden äkkilähtöjä nyt muutkin kuin noihin kahteen kategoriaan kuuluvat ihmiset käyttävät?Katso Neloselta Matkaoppaita. Ihmiset pitävät erilaisista asioista. Itseäni eivät Alanya tai vastaavat rantapakettikohteet voisi vähempää kiinnostaa.
- TooPoshToWash?
Joopa joo.
Joillain ihmisillä voi arkielämä olla niin värikästä ja täynnänsä tiukkoja tilanteita, ettei niitä lomalleen kaipaa, vaan ainoa mitä toivoo, on täysihoito ja lämpö, ja pari drinksua. - jackaroo
Kramer_ kirjoitti:
Katso Neloselta Matkaoppaita. Ihmiset pitävät erilaisista asioista. Itseäni eivät Alanya tai vastaavat rantapakettikohteet voisi vähempää kiinnostaa.
No sama kai se nyt on missä sitä viikon käy, kun ei ole missään aiemmin matkaillut. Minunlaiselleni ihmiselle se Alanya tai vaikka Bulgaria on varmasti ihan tarpeeksi eksoottinen paikka.
- 11+11=22
Olen pari kertaa käynyt, tosi halvalla sai hesasta matkan kun meni vain aamulla tuonne lentokentälle ja otti sen matkan minkä halvimmalla sinä aamuna sai. Nuo viikon äkkilähdöt ovat tosi hyviä jos vain haluaa päästä talvella vähäksi aikaa jonnekin lämpimään. Osa matkatoimistoista perii lisämaksua jos lähtee yksin, mutta on siellä ainakin yksi joka ei peri mitään lisämaksua, en nyt vain muista nimeä kun viime matkasta on jo useampi vuosi aikaa ja nykyään tulee tehtyä vain noita omatoimimatkoja kun on jo varaa reissata.
- Halvimmalla pääsee
kun varaa lennot halpislentoyhtiöltä ja etsii itse netin kautta edullisen majoituksen. Matkatoimistojen kautta joutuu maksamaan paljon ylimääräistä eikä edullisimpia vaihtoehtoja ole usein edes tarjolla.
- jackaroo
En ole kovinkaan kauheasti asiaan perehtynyt, mutta en kyllä ainakaan itse onnistunut löytämään niin halpoja lentoja tai majoitusta että niiden kokonaiskustannukset olisivat olleet mitenkään alle 200e.
Menopaluu lennot Eurooppaan näyttivät maksavan noilla halpalentoyhtiöilläkin jotain 100-150e ja majoitusta ei tainnut saada oikein mistään alle 10e/yö, ei ainakaan jos on yksin liikenteessä. Toiseksi suurin osa noista halpalennoista näytti lentävän jollekin syrjäiselle kentälle josta poispääsy maksaa varmasti myös jonkin verran ja sitten oli noita välilaskuja myös useita, joten aikaakin tuossa budjettimatkailussa kuluu melko paljon enemmän kuin suoralla lennolla olevalla pakettimatkalla.
- Huom!!
Kyllä, jos on hyvä kielitaito. Jos on heikompi kielitaito niin valmismatkapaketti on turvallisempi eikä tule yllätyksiä.
- reissuliisa
Hei
Matkaan vaan. Olet löytänyt todella hyvän ja halvan vaihtoehdon valmismatkoista. Kohteessa vaan sitten järjestät itsellesi sopivan oloisen loman -aamiainen terasilla, merimatkoja, sukellusta/snorklausta, leffoja tähtitaivaan alla, patikointia, hyvää ruokaa (ja jos et löydä ruokaseuraa, varaa mukaasi kirja -se on niiiiin eurooppalaista) , oleilua rannalla tai altaalla, matkustelua lähiympäristössä(tsekkaile paikallisten tarjoamat retket), shoppailua.....
Kaverin puutteessa olen usein ottanut naispaikan valmismatkojen tarjoajalta(onkai niitä vieläkin tarjolla, ei lisämaksua....)Joskus on ollut iso huoneisto omassa käytössä, toisinaan olen jakanut makuuhuoneen. Kertaakaan ongelmia ei ole ollut.
Hyvää matkaa!- kypsätäti
Äkkilähdöt ovat halvempia, kun viimeiset jäljelle jääneet matkat pyritään myymään, ettei lentokoneeseen jää tyhjiä paikkoja. Sinkulle äkkilähtö voi maksaa hieman ilmoitettua hintaa enemmän siksi, että hotellissa pitää maksaa myös siitä toisesta tyhjästä sängystä kahden hengen huoneessa ellei halua ottaa sitä riskiä, että päätyy jonkun epämieluisan henkilön kanssa samaan huoneeseen. Työmatkoilla olen nähnyt sellaisia ylläreitä (yksi dokasi ja yrjösi, toinen kukkui ja kolmas moottorisahakuorsasi kaikki yöt), että lomallani olen päätynyt maksamaan yhden hengen majoituksesta 50-160 euroa lisää viikolta sekä mielenrauhasta että hyvästä yöunesta. Kaikkiin hotelleihin ei valitettavasti pääse edes lisämaksun maksamalla yksin kahden hengen huoneeseen, joten Korfu jäi minulta tänä keväänä näkemättä.
Menen yleensä aina matkanjärjestäjän kautta ulkomaille, sillä yksin matkustaessa on kiva, että on tarjolla myös valmiita retkiä ja ohjelmaa, sitä omaa aikaa ihan itsekseen kun jää kuitenkin aina vähintään 8 tuntia päivässä. Matkanjärjestäjä huolehtii myös silloin, kun jotain menee pieleen (lento myöhässä, hotellissa torakoita tai tapaturma vie sairaalahoitoon), joten matkustaminen on turvallisempaa. Tuttuun paikkaan on helpompi reissata ominpäin, mutta aluksi varmaan olisi helpompi lähteä keräämään matkakokemuksia seuramatkalla, joten reissuun vaan äkkilähdöllä!
- Miisa.
AirFinland matkatoimisto perii ainakin ihan järkyttäviä lisämaksuja. Kun olen joskus yrittänyt yksin varata heidän matkaansa, niin 300 euron matkaan on saattanut helpostikin tulla toiset 300e lisämaksuja, yleensä vain 4 hengen porukassa noita lisämaksuja heidän kauttaan ei tule, joten en todellakaan voi suositella AirFinland matkatoimisto sinkulle, en edes pariskunnalle.
FinnMatkojen kautta olen muutaman äkkilähdön näin sinkkunakin ottanut ja ainakaan heillä ei mitään lisämaksuja tuolloin peritty, edellisestä matkasta on tosin kyllä hieman aikaa, joten onhan tuo voinut muuttua. FinnMatkoilla on tosin sitten se riski että saat jonkun kännisen ruotsalaisen huonetoveriksi, tosin yksinkin on saanut joskus olla. - SinkutReissuun
Kattokaapa tuo, Vois olla sinkuille hyvä sivusto jahka kehittyy.
http://www.rokrok.fi/ - yksi matkalla
Olin tosi 4 päivää barceloonassa, ja 8 päivää kiertelin muuta eurooppaa. Tututstuin matkalla moniin upeisiin naisiin ja yhden kanssa mentiin ranskasta saksaan yhtä matkaa.
Yksin matkailussa on se hyvä puoli, että matkalla tutustuu paremmin paikallisiin ja muihin matkailijoihin, kun ei ole omaa omaa matkaseuraa mukana. Viime kesänä tein sukellusreissun yksin ja kivaa oli. Erityisesti oli mukavaa saada kerrankin toimia itsekkäästi oman mielensä mukaan. Tuo oli täysin omatoimimatka, joten lisäkuluja listahintoihin ei tullut, vaikka kustannuksitaan luonnollisesti äkkilähtöjä hintavampi.
Jos seuramatkailu tuntuu kivemmalta, niin ainakin eurosinkut ja muutkin sinkkuyhteisöt järjestävät erilaisia ryhmämatkoja sinkuille. Matkoja on monenlaisia melko omatoimisista hyvinkin ohjelmoituihin. Lisäksi noilla reissuilla ystävystyy muiden sinkkujen kanssa, joten mukavaa reissureuraa löytyy helposti vaikka äkkilähdölle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903285
- 883053
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191852- 301787
- 211711
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341399- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319