Keuhkoputkentulehduksesta?

Loppuis jo

Minulla oli alkukuusta kova flunssa, oireet kuitenkin jatkuivat. Tukkoinen olo ja kova yskä. Kävin viime viikolla lääkärissä, kuunteli keuhkot ja ne rohisi paljon. Verikokeet otettii,ja niissä ei mitää vikaa. CRP:kin normaali. Yskä ja limaisuus kuitenkin kestettyä melkein 3 viikkoa... Lääkäri veikkasi minulla kuitenkin olevan mykoplasman aiheuttama keuhkoputkentulehdus, poskiontelontulehduksen lisäksi. Määräsi Klacid Od 500mg-kuurin kahdeksi viikoksi. Ja kirjoitti sairaslomaa.Keuhkokuvia ei otettu.

Kävin nyt alkuviikosta uudestaan lääkärissä hakeakseni lisää saikkua. Lääkäri (eri kuin aiemmin) kuunteli keuhkot, hänen mukaansa rohina kuitenkin vähentynyt (mihin vertasi?),mutta kuului edelleen. Ei otettu vieläkää keuhkokuvia. Ja nyt ei edes verikokeitakaan.

Nyt ihmettelen, että mikä on kun yskä jatkuu ja jatkuu, viikon kuurin jälkeenkin ( hengitys rohisee syvään hengittäessä) ? Olisiko viikossa oireiden jo pitänyt loppua? Kuuria tosin viikko jäljellä... Pitääkö minun hakeutua uudestaan lääkärille, jotta otettaisiin keuhkokuvat? Tai vaihtaisi antibiootin toiseen?

Minulla sairaslomaa vielä huominen, uskallanko mennä töihin jos mulla vielä tätä yskää ja rohinaa? Voiko pahentua/muuttua keuhkokuumeeksi?

Kiitoksia,jos joku vastaisi... Minulla siis ei aiemmin koskaan ole ollut keuhkoputkentulehdusta, ja entiedä mitä tehdä nyt...

0

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
        Maailman menoa
        383
        2517
      2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
        Maailman menoa
        75
        1952
      3. 154
        1489
      4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
        Suomalaiset julkkikset
        14
        1336
      5. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
        Kaste
        502
        1231
      6. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
        Ähtäri
        48
        995
      7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
        Ikävä
        125
        975
      8. Haluatko enää nähdä mua mies?

Se on täysin sinusta kiinni.
        Ikävä
        71
        882
      9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
        Suomussalmi
        44
        880
      10. Alavuden Ähtärin kylä 1.1.2028

Ketä saamme kiittää tästä?
        Ähtäri
        28
        843
      Aihe