Mitä se sirous on?

kaitaluinen

Moni tuntuu haluavan siron naisen. Nyt kuvailua kaipaan, mikä se siro on? Onko yhtä kuin hoikkuus? Voiko olla siro, vaikka ei olisi kaitaluinen, esim. jos on leveä lantio tai hartiat, jos on hoikka? Entä salliiko sirous lihaksia?

Omat mittani ovat 168/60. Olen hentoluinen: ranteet ja nilkat ohuet, sormet pitkät ja hoikat, lantio ja hartialinja kapeat. Rinnat ovat pienet. Rasvaa on aika vähän, painoa nostavat lihakset: elämänikäinen urheilu näkyy. Jalat ovat ohuet, lihaksia on enemmän ylävartalossa niin, että jaksan mm. vetää leukoja kevyesti ja penkkiä teen 3x10 omalla painolla. Monen mielestä olen lähinnä urheilullinen, itse näen itseni sirona. Onko minulla minäkuvan häiriö?

44

3771

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfdgfdbvc

Siro on nimenomaan hartioiden kapeutta ja nilkkojen, ranteiden, ja kaulan kapeutta. Litteä vatsa, eikä liian voimakasrakenteiset kasvot. Eli se on enemmän luustoon perustuva kuin hoikkuus.

Lihaksia voi olla jos ne ovat pitkät ja sopivan sirot. Ei vähän raskaampi lihaksistokaan välttämättä ole negatiivinen asia. Et välttämättä tuolla voimalla ole liian lihaksikas, mutta et mielestäni ole kovin sirokaan.

• D. Saurus

Olen gfdgfdbvc:n kanssa vähän samaa mieltä. Sirolla ihmisellä päämitat ovat tietenkin ennemmin pieniä kuin suuria, mutta visuaalisesti tärkeää on juurikin tuo kontrasti: kapea nilkka vs. lihaksikas reisi, kapea kaula vs. pään koko, vyötärö vs. lantio.

Tietysti siro on vain sana, jolla kukin antaa oman itselleen täsmällisen merkityksensä. Ehkäpä omalla kohdallani se määrittyykin sen mukaan, miten paljon nainen herättäää suojelunantamaisen tarvetta. Sirohan on jotain mikä voi mennä helposti rikki ja sitä pitää suojella, kaitsea ja helliä. Siro herättää mielikuvia koruista, linnuista, bambeista, kukkasista ja hentoudesta.

Siro tai et, kuvauksesi perusteella olet liki täydellinen nainen. Yksi mikä kuvauksessa paistaa kuin punainen pisara sinisessä maalissa on "hartialinja on kapea". Se ei oikein sovi muuhun kuvailuusi. Yleensä atleettisilla on varsin leveät hartiat. Mahdatko tarkoittaa, että lapaluun kohottajalihas tai epäkäslihaksesi ovat suuria ("no neck").

Toisaalta, kuvauksesi perusteella on myös täysin mahdollista, että herätät mmielikuvan siroudesta.

Myös liikehdintä vaikuttaa mielikuvaan. Itse yhdistän ennemmin hyvän kuin huonon ryhdin sirouteen. Jos hento nainen on myös ryhditön, niin mielikuvaa siroudesta ei synny, koska ilmeisesti sirouteen pitää liittyä kuitenkin elämänvoimaa, vitaalisuuttakin. Huono ryhti on aikamoinen turn-off. Kissamainen, kaurismainen askel on ihana. Nyt kun mietin, niin siroina pitmäilläni naisilla on poikkeuksetta hyvä ryhti ja kauniit liikeet.

Naisella ei tietenkään tarvitse olla ylävartalossa suunnattoman suuria lihaksia, jaloissa ja pakaroissa ne ovat hyvin seksikkäitä. Kauniit pitkät vatsalihakset ovat ihanat, mutta sixpack ei sovi naiselle. Toisin kuin monet miehet, minä preferoin ehdottomasti pieniä rintoja.

Minulle on tärkeää se, että koen pystyväni tuomaan naiselle suurta suojaa ja turvaa.

Sirot ovat ihania! Grrrrrrrrrrrrrrrr.....

• Siro sirppana

Minäkin pidän pienemmistä rinnoista ja pepun ja lantion muoto ylipäänsä kiinnittää enemmän huomiota. Rinnat kun ovat rasvaa, on normaalipaino ja isot lollot jokseenin harvinainen yhdistelmä :) Näitäkin toki löytyy, joiden kaikki (vähäinen) rasva on vain rinnoissa. Luomurinnoissa. Mutta harvinaisempaa kai.

Pienet ranteet, nilkat ja sormet ovat minustakin siroutta. Ja pienet kasvot. (voi siis olla pyöreänmalliset, mutta itse pää ja kasvot kuitenkin pienet ja sievät) Ei jykeviä leukaperiä tai muuta "miehekästä."

En osaa ajatella pitkiä (ja hoikkia?) naisia siroina. Esimerkiksi jo joku 39:n jalka ei voi mitenkään olla siro. Se on sitten vaikkapa "kapea." Iso ja kapea.

Sirouteen kuuluu ehdottomasti myös tietyntyyppinen liikehdintä, kuten D. Sauruskin kirjoitti. Tietysti mainoskuvissa joku lyhyempi malli voi olla siron oloinen, vaikkei liikukaan. Mutta nyt puhutaan lähinnä ihan tavallisista naisista.

• aöjädilguyåsz<¨hy

Onko kolmeysin jalka sinusta iso?

• 39 ei ole siro
        aöjädilguyåsz<¨hy kirjoitti:

Onko kolmeysin jalka sinusta iso?

"En osaa ajatella pitkiä (ja hoikkia?) naisia siroina. Esimerkiksi jo joku 39:n jalka ei voi mitenkään olla siro. Se on sitten vaikkapa "kapea." Iso ja kapea."

Nämä liittyivät toisiinsa. Eli 39 ei _minun mielestäni_ voi olla siro, vaikka olisi kapoinen. Ja nilkkahan tuossa ei voi enää olla kovin pieni - tai mittasuhteet ovat sitten jo melko erikoiset. Ja koska koen siroiksi lyhyemmät naiset (joilla aniharvoin 39:n jalka) 39 on minun silmään naisen jalkana jo isohko.

Mielipiteitähän nämä.

• Tässä!!!!
      • D. Saurus

Toi o muute tooosipieni ja tooosisiro toi Helinäinen. Oikea sirouden prototyyppi. Grrrrr...

Haluu olla Peter Pan.

• eeeeeeeevi

Mitä ihmettä, pitkäkö ei muka voi olla siro :D??
        Minulla on ystävä, joka on 176cm pitkä, painaa noin 50kg ja on todellakin siro. Hänellä on pitkät hoikat jalat, sirot nilkat, 36 numeron jalat, sirot ranteet ja käsivarret, kapea lantio ja pienet rinnat. Hän on kyllä todellakin siro.

• siru siro

Siro= pieniluinen. Kaikista ei saa siroa, vaikka laihduttaisi itsensä luurangoksi. Toiset taas näyttävät sirolta korkeammallakin rasvaprosentilla. Miellän siroksi myös tietynlaisen lihaksettomuuden. Sirolla naisella ei ole paljon lihasta vaan hänen kroppansa on naisellinen. Sirot naiset ovat usein myös tissittömiä ja lattapeppuisia, koska siro on tavallaan uhkean vastakohta.

• nuorinainen**

harmin paikka, kun en ole siro.. :( Veljeni on sanonut että mulla on hyvä selkä.. -en takua oikein syytä. lihaksikas? vahva?- käteni ovat aika isot. . . . olen tehnyt 8.v asti aika raskaita hommia ja ranteenikin ovat vahvat.. eivät miehet sen takia minua kuitenkaan hylji.

• D. Saurus
        nuorinainen** kirjoitti:

harmin paikka, kun en ole siro.. :( Veljeni on sanonut että mulla on hyvä selkä.. -en takua oikein syytä. lihaksikas? vahva?- käteni ovat aika isot. . . . olen tehnyt 8.v asti aika raskaita hommia ja ranteenikin ovat vahvat.. eivät miehet sen takia minua kuitenkaan hylji.

Ihan ystäväiseni,

Ei sinun tarvitse olla siro. Olet kuitenkin ihana ja kaunis ihminen, muualtakin kuin päältä.
        ...
        Takassa paukahtelee puita, lattialla on pehmoinen lampaantalja, lasissa Moet & Chandonia. Valo tanssii paljaalla ihollasi piirtäen muotosi uudelleen ja uudelleen, kiihkeästi ja intohimoisesti. Suudelmani kaulallasi, hartiollasi, huulillasi, kämmeneni ihanilla rinnoillasi, reiteni reidelläsi, painoni hellästi päälläsi, makusi huulillani,...

Grrr....

• Yäähh....
        D. Saurus kirjoitti:

Ihan ystäväiseni,

Ei sinun tarvitse olla siro. Olet kuitenkin ihana ja kaunis ihminen, muualtakin kuin päältä.
        ...
        Takassa paukahtelee puita, lattialla on pehmoinen lampaantalja, lasissa Moet & Chandonia. Valo tanssii paljaalla ihollasi piirtäen muotosi uudelleen ja uudelleen, kiihkeästi ja intohimoisesti. Suudelmani kaulallasi, hartiollasi, huulillasi, kämmeneni ihanilla rinnoillasi, reiteni reidelläsi, painoni hellästi päälläsi, makusi huulillani,...

Grrr....

Mikähän mies sinä oikein olet? Aika limaisia vastauksia kirjoitat vähän naiselle kuin naiselle... Oletko harkinnut koskaan alkavasi kirjoittaa ammatiksesi näitä naisille suunnattuja roskaromaaneja, eli niitä harlekiini yms. romanttisia hömpää stooreja? Sulla ois selvästi lahjoja siihen.

• D. Saurus
        Yäähh.... kirjoitti:

Mikähän mies sinä oikein olet? Aika limaisia vastauksia kirjoitat vähän naiselle kuin naiselle... Oletko harkinnut koskaan alkavasi kirjoittaa ammatiksesi näitä naisille suunnattuja roskaromaaneja, eli niitä harlekiini yms. romanttisia hömpää stooreja? Sulla ois selvästi lahjoja siihen.

: ))))))))))))))))))))))))))))))))))

• sdfaf
        Yäähh.... kirjoitti:

Jep, minuakin oikein ällöttää kun tuo pelle kirjoittelee noita mauttomia ja ällöttäviä lurituksia täällä. Kaikista ällöttävintä on tuo sauruksen ja nuorennaisen välinen "flirttailu" kun tuo tyhmä teini ei ymmärrä provosoivansa jotain vanhaa limaista äijää vaan oikeasti nauttii noista sen typeristä löpinönistä..

• einaisellinenko..

Itse olen nainen ja "isoluinen", en siis lihava mutta ruumiinrakenteeltani tälläinen.. Leveä rintakehä ja leveät hartiat, ei kuitenkaan mitenkään super miehekäs sentään, on minunlaisia paljonkin. Eli olen sen siron vastakohta. Olen aina hävennyt omaa vartaloani koska esim peruskoulussa luokalla olevat tytöt oli aina sellasia hoikkia ja siroja, pieniä, ite ainut tällänen "isompi". Tuntuu että en voi olla naisellinen tälläsenä. Varsinkin kun aina hehkutetaan sitä tyypillistä naiskuvaa.. Huoh. Olen 163cm ja painan 60kg eli vaikka kuinka olisin sopivan painonen tai laiha niin siroa/hoikkaa/hentoa minusta ei saa millään.

Tälläsenä täytyy vaan elää vaikka joskus se vituttaa kun on niin "erilainen".

• kaitaluinen

D.saurus: tarkoitin kapealla hartialinjalla luuston rakennetta. Hartioissani on hieman pyöreyttä, joka aavistuksen leventää vakutelmaa, mutta siis luustoltani olen kaikkiaan kapea. Hartialinja ovat kyllä lantiolinjaa leveämpi.

Monenlaista kommenttia on tullut. Yhdelle sirous on hoikkuutta, toisen mielestä rasvainenkin voi olla siro. Jonkun mielestä sirolla voi olla vähän lihastakin, toisen mielestä ei. Se mikä kummastuttaa, on väite ettei pitkä nainen voi olla siro. Jos katsoo vaikka huippumalleja, ovat pitkiä ja kyllä minun käsitykseni mukaan hyvinkin siroja, jopa varsamaisia pitkine hoikkine raajoineen.

• Totta puhut

Pitkä nainenkin voi olla siro, ja lyhyt taas ei välttämättä ole. Siroudessa on kyse nimenomaan luuston rakenteesta, ja mallit yleensä ovat siroja. Siro = kapeat luut. Itse miellän siroudeksi myös sellaiset pitkät ja kapeat lihakset. Sirolla naisella voi olla kuitenki suuret tai pienet rinnat, ja pyöreä tai litteä takapuoli. Sirous on siis luustoon ja lihaksiin liittyvä ominaisuus, ei pituuteen. Sekin on aika hassua, että joku tuossa ylempänä kommentoi kengännumeroa 39 että se olisi suuri, kun se kai kuitenkin on se ns. keskikoko naisten kengissä.

• Keskikoko
        Totta puhut kirjoitti:

Pitkä nainenkin voi olla siro, ja lyhyt taas ei välttämättä ole. Siroudessa on kyse nimenomaan luuston rakenteesta, ja mallit yleensä ovat siroja. Siro = kapeat luut. Itse miellän siroudeksi myös sellaiset pitkät ja kapeat lihakset. Sirolla naisella voi olla kuitenki suuret tai pienet rinnat, ja pyöreä tai litteä takapuoli. Sirous on siis luustoon ja lihaksiin liittyvä ominaisuus, ei pituuteen. Sekin on aika hassua, että joku tuossa ylempänä kommentoi kengännumeroa 39 että se olisi suuri, kun se kai kuitenkin on se ns. keskikoko naisten kengissä.

Suomessa keskikoko 37-38, maailmalla 36,5.
        Ylipaino (ja raskaudet) leventää jalan niin, että kegänkokonumero kasvaa...

• fdsfsdfdsvdfs
        Keskikoko kirjoitti:

Onko tuo jalankoko vai kengänkoko? Riippuu varmasti aika paljon myös ihmisestä millaisia kenkiä tykkää käyttää. Itselläni kengän koko vaihtelee 41-44 välillä riippuen kengän merkistä ja käyttötarkoituksesta.

Esimerkiksi tyttöystäväni siskolla on suurempi jalka kuin tyttöystävälläni, mutta hän käyttää silti pienempiä kenkiä kuin tyttöystäväni. Eli myös makukysymys kuinka suuresta kengästä pitää.

• ???
        Keskikoko kirjoitti:

No mites sitten mun ystävät, joiden kengännumero on 39 eivät löydä ikinä alennusmyynneistä kenkiä, vaan ne kolmeysit on menneet jo ajat sitten? Mä taas löydän kenkiä ihan helposti (numeron 37-38 mallista riippuen) ja myös ystävät, joilla kengännumero on 40 ja ylikin, löytää myös ihan helposti kenkiä alennusmyynneistä. Jostain muistan lukeneneeni, että 39 on keskikoko ja sen perusteella, että ne koot aina kaupoista on loppu, niin voisi ajatella, että se todellakin on se yleisin naisten kengänkoko. Monet naiset myös ostaa liian pieniä kenkiä, sillä oikeasti kengissä pitää olla vähintään 0,5 cm tilaa kärjessä, siis vähintään. Itse asiassa sitä pitäisi olla jopa 1,5 cm, että kengät on sopivan kokoiset ja ei tule liikavarpaita ja vaivasenluita yms.

Vielä tuosta siroudesta sanoisin sen verran, että eräs ystäväni on 180 cm pitkä ja hänen kengännumero on 41 ja hän todellakin on siro, myös jalat ovat sirot. Hän on sellainen gasellimainen ilmestys pitkine säärineen ja kapeine hartioineen ja vyötäröineen. (Monella häntä parikymmentä senttiä lyhyemmällä naisella on leveämmät hartiat ja suurempi kroppa.) Myös jalat, vaikka ne reippaasti isommat ovatkin kuin minun, on tosi siron muotoiset. Ei pidä tuijottaa johonkin kengännumeroon tai pituuteen tässä sirous -asiassa, vaan sen ihmisen jota arvioidaan ruumiin mittasuhteisiin, että millaiset on esim. hänen kädet ja jalat suhteessa hänen muuhun kehoonsa.

• D. saurus

Tarkennan tuolta osin. Mielestäni pitkäkin nainen voi olla siro. Ex-vaimoni oli miltei 180 cm ja hyvin siroluinen. Ainakin minusta myös pitkä voi olla siro, joskin harvemmin.

• kaitaluinen

Okei, olen siis ehkä paperilla semisiro, kun minulla on sirot luut mutta vähän lihasta. Livenä sanoisin antavani siron vaikutelman kuitenkin, koska harva päällepäin uskoo että olen niin vahva kuin olen- amerikkalaiset piilolihakset;)

• RealMan.....

Sirous, kauneus ja moni muu ulkonäköön liittyvä määre on aina katsojasta kiinni. Siroudelle ei ole mitään tiettyä määritelmää. Joten sinulla ei ole minäkuvan ogelmia, ehkä kuitenkin kannattaisi tarkistaa itsetunnon taso; miksi ihmeessä et olisi siro jos niin ajattelet. Löydät nimittäin ihmisiä, jotka ajattelevat laillasi ja myös päin vastoin, et siis tule hullua hurskaammaksi.

Itse en tykkää erikoisemmin siroista ja ihmeellinen on väitteesi, että moni tuntuu haluavan siron naisen. Minä kaipaan muotoja ja uhkeutta.

• ghjklö

Eihän se että RealMan ei pidä siroista naisista tarkoita ettei moni muu pitäisi.

• muodokasnainen

"Eihän se että RealMan ei pidä siroista naisista tarkoita ettei moni muu pitäisi."

Nytkö piti taas tuoda esille tuota kuinka "moni muu pitää siroista naisista vaikka et itse pidä" tyyliin.. Hyvä että edes joku tänne kommentoi pitävänsä muodoista :)

• ..................

Sirollakin naisella voi olla muotoja, eli pyöreä ja muhkea takapuoli ja isot rinnat. Sirous tarkoittaa luuston rakennetta -sitä että on esim. kapeat hartiat, pieni rintakehä (siis luustoltaan pieni), kapeat nilkat, ranteet, kädet jne... Muodokas myöskään ei tarkoita sitä, että on lihava. Muodokkaalla on isot rinnat, iso takapuoli ja kapea vyötärö. Muodokkuus ei ole sitä, että on tasapaksu läskipötkylä -sellainen ei ole sen muodokkaampi, kuin anorektisen laiha ja täysin rinnaton ja takapuoleton nainen.

• nuorinainen**
        .................. kirjoitti:

Sirollakin naisella voi olla muotoja, eli pyöreä ja muhkea takapuoli ja isot rinnat. Sirous tarkoittaa luuston rakennetta -sitä että on esim. kapeat hartiat, pieni rintakehä (siis luustoltaan pieni), kapeat nilkat, ranteet, kädet jne... Muodokas myöskään ei tarkoita sitä, että on lihava. Muodokkaalla on isot rinnat, iso takapuoli ja kapea vyötärö. Muodokkuus ei ole sitä, että on tasapaksu läskipötkylä -sellainen ei ole sen muodokkaampi, kuin anorektisen laiha ja täysin rinnaton ja takapuoleton nainen.

voi hitto! miks mulla ei oo kapeempia hartioita!!? mun tuleva mies saa kyllä pitää mua tälläsenaan! :P

• egrhjmk,

No sehän vaan on fakta, että moni tykkää sirosta ja moni uhkeista. Ei se ole yhden RealManin tykkäämisestä kiinni.

• Gaselle

Minusta taas sirolla ei voi olla muhkeaa takapuolta tai isoja rintoja. Minusta sirolla naisella kaikki on siroa ja hentoa ja ovat sellaisia gasellimaisia ja todella hoikkia - jopa liian laihoja. Hoikka ja muodokas ei ole yhtäkuin siro. Esimerkiksi tiedän muutamia hoikkia, pieniä naisia joilla on taas vahvat hartiat, vahvat reidet tai vahvat kädet/sormet niin minusta he eivät ole siroja vaan hoikkia.

• .

Kyllä sirollakin naisella voi olla rinnat ja takapuoli, ne vain suhteutetaan siihen siroon ja hoikkaan vartaloon, eli joku keskikokoinen peppu on aika ison näköinen sirossa vartalossa, eli muhkea. Tuolla logiikalla esim. latinot ja musta-ihoiset naiset eivät voisi olla siroja, sillä heillä on yleensä muhkea ja pyöreä peppu. Sirous on nimen omaan luuston rakennetta kuvaava ominaisuus. Pituudellakaan ei todellakaan ole mitään merkitystä sirouden kanssa, vaan ruumiinrakenteen eri osa-alueet pitää suhteuttaa keskenään. Esim. Britney Spears on kaiketi aika lyhyt nainen, mutta hän ei ole siro. Sitten taas Kylie Minogue on pieni ja lyhyt nainen, ja hän on siro -verratkaa siis Britneyn ja Kylien ruumiinrakenteiden eroja.

Mallit taas ovat pitkiä ja hoikkia ja he ovat oikeastaan poikkeuksetta siroja naisia, eli kapeita luustoltaan. Malleilla myös on sekä pieniä että isoja rintoja, ja sekä litteitä että pyöreän muhkeita takapuolia. Kuitenkin he ovat lähes poikkeuksetta kapeat hartiat ja pienen ja kapean luuston omaavia naisia. Tästä luuston kapeudesta johtuen he näyttävät yleensä laihemmilta kuin todellisuudessa ovat, ja tästä johtuen ns. tavallisen ruumiinrakenteen omaava nainen ei voi koskaan millään laihduttamisella päästä samanlaiseen lopputulokseen kuin mallit. Toki mallit ovat poikkeuksellisen hoikkia, mutta heillä on myös poikkeuksellinen luustonrakenne ja myös lihaksisto, joka on pitkä ja kapea myös. Osalla malleista on myös jakaantunut rasva hieman poikkeavasti, eli se vähäinen rasva mitä vartalossa on, on rinnoissa ja pepussa.

• Siro ei siro

Siro: http://www.lilith-ezine.com/articles/fashion/Tyra-Banks.html

Ei siro: http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.mxmcreation.com/images/celebrities/britney-spears-weight-2.jpg&imgrefurl=http://www.mxmcreation.com/celebrities/how-much-does-britney-spears-weigh.html&usg=__oln6BaT-yEC2aC2cx5HhtMaskBE=&h=452&w=344&sz=40&hl=fi&start=689&zoom=1&tbnid=3ir-_wINTElvkM:&tbnh=148&tbnw=113&ei=4TCzTf_HDYSZOuPPwKUJ&prev=/search?q=britney spears&um=1&hl=fi&sa=N&biw=1280&bih=615&tbm=isch1,16159&chk=sbg&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=660&vpy=76&dur=8873&hovh=257&ho...

Tyra Banks on pitkä nainen, jolla on suuret rinnat ja muhkea takapuoli. Hän on jojoillut painonsa kanssa, mutta hän on siro. Britney Spears on lyhyt nainen, jolla on myös suuret rinnat ja muhkea takapuoli. Myös Britney on jojoillut painonsa kanssa, mutta Britney ei ole siro. Katsokaa vartaloiden mittasuhteita näillä naisilla, niin tajuatte mitä se sirous on. Tyrasta tulee pituudesta huolimatta vaikutelma pienestä ja hennosta naisesta. Britney taas on vahvan ja urheilullisen näköinen. Molemmat kauniita, ja molemmille varmasti ihailijansa löytyy.

• Hyvät esimerkit

Sanan SIRO
      ja
      sanan MUODOKAS

voi käsittää niiiiiiiiin monella tapaa :)

Lisää aineksia soppaan:
      voiko mies olla siro?

• Kyllä!

Mieskin voi olla siro. Kyse on luuston rakenteesta, ei sukupuolesta. Jos miehellä tai naisella on kaitaiset luut, hän on siro. Sillä ei myöskään todellakaan ole mitään tekemistä pituuden kanssa, vaan myös pitkä voi olla siro, vaikka jotkut tässä ketjussa mitä väittävät.

• nuorinainen**

en tykkää, että mies on siro.. koen miehen silloin naiselliseksi./yleensä/

• Ei sitä kysytty

Kysyttiin, voiko lukijoiden mielestä mieskin olla siro (tosin siitä, mikä ON siro, ei olla tässä ketjussa yksimielisiä naistenkaan osalta)

Kukaan ei kysynyt, mistä sinä nuori typykkä pidät tai et pidä.

• D. Saurus

:) Ilmankos pidätkin minusta niin. Minähän en ole siro vaan peräti raamikas sieltä sun täältä. Eikä pehmeää löydy ei sieltä eikä täältä ;)

Minulla on parvekkeella leveä patja, jolla kesäaikaan nukun. Ajattele kesäyönsininen taivas, lintujen kuhertelua, kuu lentää etelätaivaan läpi. On kuuma, pelkkä lakana päällämme. Hikikarpalommekin kietoutuvat toisiinsa ja ovat yhtä.

(kts. myös aiempi viesti)

• nuorinainen**
        Ei sitä kysytty kirjoitti:

Kysyttiin, voiko lukijoiden mielestä mieskin olla siro (tosin siitä, mikä ON siro, ei olla tässä ketjussa yksimielisiä naistenkaan osalta)

Kukaan ei kysynyt, mistä sinä nuori typykkä pidät tai et pidä.

viisas osaa lukea rivien välistä ja älyää että minusta mies voi olla siro KOSKA: "en tykkää, että mies on siro" eli siin jos mielestäni miehet eivät voi olla siroja en olisi varmaan noin kirjoittanut. no joo :D

mutta ajattelimpa kuitenkin laittaa mielipiteeni, kun se niin paljon "halutti" minua : DD

• nuorinainen**
        D. Saurus kirjoitti:

:) Ilmankos pidätkin minusta niin. Minähän en ole siro vaan peräti raamikas sieltä sun täältä. Eikä pehmeää löydy ei sieltä eikä täältä ;)

Minulla on parvekkeella leveä patja, jolla kesäaikaan nukun. Ajattele kesäyönsininen taivas, lintujen kuhertelua, kuu lentää etelätaivaan läpi. On kuuma, pelkkä lakana päällämme. Hikikarpalommekin kietoutuvat toisiinsa ja ovat yhtä.

(kts. myös aiempi viesti)

:) on aivan ihanaa nukkua kesällä ikkuna auki ja kuunnella lintujen ääntä ;D

• kypsä nuori nainen
        nuorinainen** kirjoitti:

:) on aivan ihanaa nukkua kesällä ikkuna auki ja kuunnella lintujen ääntä ;D

Onko sekin ihanaa kun joku limainen vanha kääpä kuvittelee panevansa tyttärensä ikäistä muijaa? Ota nyt silmä käteen ja lopeta tolle idiootille kirjoittelu, eikö noi mauttomat ja ällöttävät jutut yökötä sua? Mä ainakin saan ihan omanikäisiäni nuoria jätkiä jos haluan, ei tarvitse provosoida ja hakea ihailua joltakin vanhalta patulta netistä :)

• kaitaluinen

Eli osa pitää siroutta synnynnäisenä, luustoon liittyvänä ominaisuutena. Joka säilyy, vaikka lihoisi, saisi lihasmassaa tms. Silti vaikea mennä sanomaan jotain 100-kiloista naista tai hormonipumpattua kehonrakentajaa siroksi, vaikka luuston rakenne olisi miten hento.

• ..........

No tietysti ne sirot luut ei kovin suuren läski- tai lihasmassan alta näy, mutta siro se ihminen siellä läskejen ja lihasten alla kuitenkin on. Kuten tuossa aiemmin linkitin Tyra Banksin kuvan, niin jos hänestä katselee niitä kuvia, missä on lihava, niin eihän hän kovin sirolta näytä. Oikeastaan sellainen siron luuston omaava ihminen on aika hurjan näköinen lihavana, niin kuin Tyrakin. Sirous on kuitenkin nimen omaan luuston rakenteeseen liittyvä ominaisuus. Kaksi saman pituista ja saman lihasmassan ja rasvaprosentin omaavaa ihmistä voivat olla keskenään todella eri painoiset, kokoiset ja näköiset, jos toisella on leveät hartiat ja iso rintakehän luusto, paksut ranteet, sääret jne. siis luustoltaan paksut. Ja toisella taas on kapeat hartiat, pieni rintakehä luustoltaan, ohuet ranteet, käsivarret, sääret jne. jne... Näillä kahdella ihmisellä voi olla kymmenenkin kiloa painoeroa, vaikka toinen ei olekaan lihavampi, hän on vain isoluisempi ja rotevampi.

• Ylipainoisista siroi

Minä tunnen kaksi (reilusti) ylipainoista naista, joilla on molemmilla pienet sievät kädet ja pikkuruinen jalka. Pitävät tunikoita yms. jolloin ranteet näkyvillä ja kapoisia nilkkoja nuolee usein sukkahousut vaan. Uskoisin, että painavat juurikin jotain satasen pintaan molemmat. Kasvot ovat pienet, vaikka toki leukapussukoissa riittää tavaraa.

Tunnen myös muutaman todella hoikan ja lyhyen naisen, mutta he eivät ole siroja. Isot, klohnut kädet ja sormet kuin työmiehellä. Ei mitään kapenemista reidestä nilkkaa kohti.

• beibs(((

Oon mitoiltani 164/59. Mun kengänkoko on 38..seki kai on liian iso miesten mielest. Mul on lihaksikkaat reidet ja pyöreä peppu, sen sijaan käsivarret ja hartiat ovat kapeat. b kupin rinnat. Mul on ihan normaalit aika sirot kädet ja ranteet ja nilkat. Mitä mieltä minusta, oonko siro vai jotain muuta? :D

• vahvaa ja ohutta

Sussa on sekä siroja että ei-siroja piirteitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      283
      6352
    2. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      54
      6252
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      92
      5814
    4. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      42
      5265
    5. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      52
      4844
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      228
      4194
    7. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      16
      4063
    8. Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan

Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe
      Maailman menoa
      4
      3991
    9. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      151
      3696
    10. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      39
      3252
    Aihe