Jos olisi varaa ja mahdollisuus vapaasti valita, haluaisitko asua ulkomailla? Jos, niin, missä? Miksi haluaisit?
Vastaukset 25
Melko vakavasti tuota olen harkinnutkin. Amerikka tai Etelä-Eurooppa varmaankin olisi uusi asuinpaikka, miksei Ruotsikin.
Lämpimämpää ilmastoa ja kaupunkielämää sitä varmaan ensisijaisesti kaipaisi.Kyllä mä haluasin asua. Se juna vaan tais mennä jo.
Singapore, Hongkong, Shanghai voisivat olla sen tyylisiä paikkoja missä haluisin koittaa yrittää. Toisaalta jossain Afrikassa tai Etelä-Amerikassa olis kiva koittaa jotain plantaasin viljelyä.
Syy, miksi.... Olishan se kiva nähdä, että miten sitä vois mahdollisesti onnistua. Ja toisaalta, nää Suomen mahdollisuudet on jo niin nähty.
Haluaisin ja varmasti muutankin viimeistään eläkkeelle päästyäni, jos vain terveys kestää. Valitettavasti nykyinen työ pitää Suomessa. Olisi pitänyt opiskella nörtiksi tai hoitsuksi, niin voisi tehdä töitä missä vain.
Ensimmäisenä tulee mieleen Australia ilmastonsa ja englanninkielisyytensä vuoksi. Jep, ja suurkaupunkikin pitäisi olla ja meren rannalla. Sydney tai Melbourne siis.juu haluaisin, ainaskin vuoden
En haluaisi. Mitä vanhemmaksi elän, sen paremmin huomaan, että en tunne omaakaan maatani läheskään tarpeeksi.
Määräaikaisen asumiskeikan voisin mielelläni suorittaa jossain eksoottisessa maassa, mutta loppusijoituspaikkani on Suomi.
Eksoottisina pitkäaikaisturistikohteina tulee pikaisesti mieleen Islanti, Skotlanti, Kanada, Orkney saaret, Ruija, Mongolia ja Tiibet.en haluais,
vielä mulle riittää Suomessakin paljon nähtävää ja koettavaa
murJoo. Mä muutan isona Meksikoon!
Johonkin trooppiselle lämpöiselle erakkosaarelle olisi ihana muuttaa.
Mä haluan lämpimään ja paikkaan jossa ei tunne ketään :)- compus sui
Aikookos Papu vielä syödä puuroa ja kasvaa isoksikin:)
Turhaa homma meksikolaiset miehet ovat suomalaisia pienempiä, mutta tuon yhden tilaston mukaan isompi pippeli.
Parempi olisi hankkia hyvä rusketus ja pitää tukka tummana, eikä vahingossakaan puhu englantia, luulevat "gringaksi", amerikkaliseksi ja tulloopi turpiin helpostikin ja käsilaukku katoaa sadan metrin välein.
Hanki moneybelt tai passi ja rahat kunnon punttikalsareihin, stringeihin ei mahdu
Jos maksat lentoliput niin lähden oppaaksi ja turvamieheksi. Minullahan on jo Emigrantin paperit Mexikoon ja minua ei luulla gringoksi
En haluaisi.
Mulla on hirveä tarve vaeltaa, etsiä ja löytää uusia paikkoja ja maisemia, mutta silti haluan palata aina Suomeen. Kieltämättä, mitä vanhemmaksi elää, sitä houkuttelevammaksi monet paikat lempeine ilmastoineen ja jylhine maisemineen tavallaan muodostuvat. Mua pitää silti Suomessa Suomen kieli ja kulttuuri. Mua ei oikeastaan ole olemassakaan ilman niitä. Ei työn puolesta, ei muutenkaan. Periaatteessa voisin kuvitella että asuisin jossain eksoottisella saarella ja olisin esim. netin kautta yhteydessä Suomeen ja suomalaisiin. Mutta silti. Ei se olis sama juttu. Ulkomaissa viehättää juuri se erilaisuus ja poikkeama, esim. Suomen vuodenajoista. Suomeen on aina helpottava palata reissultansa. Voi olla, että reissut iän myötä vain venyvät ja muuttuvat pidemmiksi, houkuttelevimmiksi. Silti, en usko, että pysyvästi koskaan jäisin asumaan ulkomaille. Olen suomalainen. Se on osa identiteettiäni.
*Lähtee tutkailemaan Siguldan, Klaipedan, Kaunasin ja Nikolausin majoituksia * ;)- cs
KLAIPEDA HÄRTSIKKA!!!!!!
sIVEYSVYÖ PÄÄLLE HETI
Se oikea HIV-pesäke
Firenzeen jo kaavailin kaveriksi kameroitten kanssa sinua. - y.b ei kirj.
cs kirjoitti:
KLAIPEDA HÄRTSIKKA!!!!!!
sIVEYSVYÖ PÄÄLLE HETI
Se oikea HIV-pesäke
Firenzeen jo kaavailin kaveriksi kameroitten kanssa sinua.Sissus, en aatellut elämäni ensimmäistä sp-tautia hommata just Klaipedasta.
Men nu till Pargas! Hejsan! - cs
y.b ei kirj. kirjoitti:
Sissus, en aatellut elämäni ensimmäistä sp-tautia hommata just Klaipedasta.
Men nu till Pargas! Hejsan!SITTEN SIVEYSVYÖ PÄÄLLE HETI JA AVAIN MINULLE, SAAT AVAIMEN TAKAISIN VASTA TURUSSA .......autan avaamisessa
En jos ei ole pakko.
Juu, haluisin, Portugalissa,mut enn kerro missä siel, sillä se on toistaiseks salaisuus, ihan vaan iks ettei muut tajuu.Et sellanen paikka on
- somalian monte24
kyl mie tykkään assuu Lappeenranta. Suomi olla reilu sossutoimisto
- niuhis :)
Oisko se asumista, jos koti ois kuitenkin Suomessa.Minun mittapuun mukaan ei olisi. Haluaisin oleilla joitakin aikoja ausseissa ja keski-Euroopassa.
- rapiskarpalo
Kuinka niin varaa? Ei Suomi ole ainoa maa jossa voi työskennellä.
Olen asunut ja työskennellyt muuallakin kuin Suomessa ja jossain vaiheessa tulen tekemään näin vielä uudelleen.
Olen myös lapsena asunut muualla kuin Suomessa ja tavallaan voisi tietystä suunnasta katsottuna ajatella että asun nytkin ulkomailla, kun asun Suomessa :))
Meillä tai miehelläni on asunto (loma-asunto) yhdessä erittäin lämpimässä maassa, joten olisi aikas helppoa muuttaa vaikka sinne...tai jos vaikka myytäisiin tilani ja ostettaisiin koti jostain muualta...jäisi siitä huolimatta mökki tänne Suomeenkin...niin Suomessa on kuitenkin niin paljon...
Mun alalla on helppo saada töitä maassa kuin maassa, kunhan on edes jonkin verran kielitaitoa...
Yksi lapsistani asuu ja työskentelee parasta aikaa toisessa maassa, kuis Suomessa...Onneksi on nykyisin niin kovin helppo pitää yhteyttä netin välityksellä... - alv-liskot
multa ei kysytä haluanko, mun pitää
- tsirra
Missä tahansa ulkomailla voisi asua, mutta sisämaat ei silleen kiinnosta. Vesi elementtinä on hyper-tärkeä.
(hyperoi) En todellakaan haluaisi. Kyllähän sitä varmaan kuukauden viihtyisi putkeen jossain, mut tuskin pidempään.
tuskinpa. käydä toki vois silti ja aion käydäkki jossain vaiheessa mutten usko sielä olevan mulle niin paljo tarjottavaa että jäisin, täälä se koti on :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3391175Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.3991104- 102905
- 82827
- 78792
- 82746
- 37676
- 50675
- 103674
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39670