Kimono/Yukata

gooseberries

Olisiko kenelläkään tietoa mistä voisi ostaa kimonon tai yukatan ihan kotoSuomesta? Onko jollain omaa jonka voisi myydä? Ihan hulluna niihin olen mutta Suomesta ei löydy ja kaikki kaavat ovat epäselviä.

17

2712

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shogunitar

      Pystyn neuvomaan ainoastaan miten saat sen tilattua Suomeen, mutta en valitettavasti osaa neuvoa mitään muuta kauppaa kuin tämän nettikaupan http://amzn.to/kimonot
      Tosi hienon näköisiä kimonoita siellä näyttäis olevan.

      • tietoa kimonoista

        onko suomessa ?


    • NO27

      Jos haet aasialaisvaikutteista aamu- tai kylpytakkiatakkia, niin tuosta edellämainitusta kaupasta niitä saa. Niillä ei kuitenkaan ole oikean japanilaisen kimonon kanssa muuta tekemistä kuin myyjän pääle lätkäisemä nimi. Jos sen sijaan haet oikeaa kimonoa tai yukataa, on se varmaan käytännössä pakko tilata ulkomailta. Silloin kannattaa vähän katsella ympärilleen ennen tilaamista jos ei ole varma minkälaista vaatetta on hakemassa, tai voi päätyä omistamaan juuri tuollaisen polyesterisatiiniaamutakin kiinaprintillä. Netistä löytyy kyllä luotettaviakin myyjiä, kaikki taitavat olla tosin japanilaisia.
      Paras englanninkielinen nettimyymälä olisi silloin varmaankin
      http://www.ichiroya.com/
      Itse olen tilannut useamman kerran, ja tuotteet ovat olleet aina juuri sellaisia kun on luvattu:).

      • .......

        Tuossakin kaupassa myydään vain karseita muoviläpysköitä, ei löydy formaaleja olkisandaaleita. Sama kuin laittaisi frakin kanssa jalkaan lenkkarit mustien oxfordien sijasta.


      • NO27
        ....... kirjoitti:

        Tuossakin kaupassa myydään vain karseita muoviläpysköitä, ei löydy formaaleja olkisandaaleita. Sama kuin laittaisi frakin kanssa jalkaan lenkkarit mustien oxfordien sijasta.

        Olkisandaaleja? Nyt täytyy sanoa että en ihan pysy kärryillä... Ainakin oman käsitykseni mukaan olksandaalit ovat muutamaa poikkeustapausta (teeseremoniapuutarha, munkit?) lukuunottamatta vähänkään muodollisemman kimonon kanssa täysin sopimattomat. En muista ikinä nähneeni yhdenkään japanilaisen käyttäneen niitä juhlatilaisuuksissa.


      • .......
        NO27 kirjoitti:

        Olkisandaaleja? Nyt täytyy sanoa että en ihan pysy kärryillä... Ainakin oman käsitykseni mukaan olksandaalit ovat muutamaa poikkeustapausta (teeseremoniapuutarha, munkit?) lukuunottamatta vähänkään muodollisemman kimonon kanssa täysin sopimattomat. En muista ikinä nähneeni yhdenkään japanilaisen käyttäneen niitä juhlatilaisuuksissa.

        "Ainakin oman käsitykseni mukaan olksandaalit ovat muutamaa poikkeustapausta (teeseremoniapuutarha, munkit?) lukuunottamatta vähänkään muodollisemman kimonon kanssa täysin sopimattomat."

        Teeseremoniaan tarvitaankin kaikkein formaaleimmat sandaalit ja kimono.
        Perinteiset ja formaalit zori-sandaalit tehdään riisinkorsista ja niiden kanssa käytetään aina valkoisia tabi-sukkia.

        Muovisia olkijäljitelmäsandaaleita tai kangassandaaleita ja muuvärisiä sukkia käytetään vähemmän formaaleissa tilanteissa.


      • NO27
        ....... kirjoitti:

        "Ainakin oman käsitykseni mukaan olksandaalit ovat muutamaa poikkeustapausta (teeseremoniapuutarha, munkit?) lukuunottamatta vähänkään muodollisemman kimonon kanssa täysin sopimattomat."

        Teeseremoniaan tarvitaankin kaikkein formaaleimmat sandaalit ja kimono.
        Perinteiset ja formaalit zori-sandaalit tehdään riisinkorsista ja niiden kanssa käytetään aina valkoisia tabi-sukkia.

        Muovisia olkijäljitelmäsandaaleita tai kangassandaaleita ja muuvärisiä sukkia käytetään vähemmän formaaleissa tilanteissa.

        Tästä en tosiaan ole kuullutkaan, mielenkiintoista! Pystyisitkö vaikka osoittamaan jostakin jonkin kuvan missä vielä näkisin minkälaisia sandaaleja tarkoitat (vai puhutko nyt noista Tokyokanin kengistä?). Olisi myös kiva nähdä joku kuva ihmisistä käyttämässä niitä kun en ole itse ikinä nähnyt jotta näkisi minkälaisen asun ovat valinneet niiden kanssa.
        Olen elänyt aina siinä uskossa että olkiset sandaalit ovat pääasiassa noiden hotelli/kylpyläyukatoiden kanssa sopivimmat ja että muodollisimmat zorit ovat brokadista tai muusta hienosta materiaalista valmistetut. Ja väliin putoavat sitten nuo "muoviset läpsykät". Ainakin näin todetaan myös Wikipediassa:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kimono
        Tai... tarkoitatko ehkä kankaan alle jäävää materiaalia? Siis niin, että hienoimmat zorit ovat olkea sisältä mutta päällystetyt sitten kankaalla tai vastaavalla. Ja halvempien sisuksissa on sitten jotain satunnaista?

        Teeseremoniasta uskaltaisin kuitenkin sanoa tietäväni ainakin sen verran, että jos naisena saavut paikalle muodollisimmassa mahdollisessa kimonossa (kurotomesode tai furisode) niin se ei ainakaan ole se sopivin vaihtoehto. Teeseremoniaan on naisilla sopivin vaihtoehto yksivärinen iromuji -kimono, joka on muodollisuusasteikolla alemmassa puoliskossa. Miesten pukeutumisesta en katso tietäväni riittävästi kommentoimaan, mutta olettaisin että tässäkin tapauksessa hillitty, semimuodollinen ja siisti on paras vaihtoehto. Teeseremoniassahan mahdoton (puvuilla) koreilu ei ole toivottavaa.


      • NO27
        NO27 kirjoitti:

        Tästä en tosiaan ole kuullutkaan, mielenkiintoista! Pystyisitkö vaikka osoittamaan jostakin jonkin kuvan missä vielä näkisin minkälaisia sandaaleja tarkoitat (vai puhutko nyt noista Tokyokanin kengistä?). Olisi myös kiva nähdä joku kuva ihmisistä käyttämässä niitä kun en ole itse ikinä nähnyt jotta näkisi minkälaisen asun ovat valinneet niiden kanssa.
        Olen elänyt aina siinä uskossa että olkiset sandaalit ovat pääasiassa noiden hotelli/kylpyläyukatoiden kanssa sopivimmat ja että muodollisimmat zorit ovat brokadista tai muusta hienosta materiaalista valmistetut. Ja väliin putoavat sitten nuo "muoviset läpsykät". Ainakin näin todetaan myös Wikipediassa:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kimono
        Tai... tarkoitatko ehkä kankaan alle jäävää materiaalia? Siis niin, että hienoimmat zorit ovat olkea sisältä mutta päällystetyt sitten kankaalla tai vastaavalla. Ja halvempien sisuksissa on sitten jotain satunnaista?

        Teeseremoniasta uskaltaisin kuitenkin sanoa tietäväni ainakin sen verran, että jos naisena saavut paikalle muodollisimmassa mahdollisessa kimonossa (kurotomesode tai furisode) niin se ei ainakaan ole se sopivin vaihtoehto. Teeseremoniaan on naisilla sopivin vaihtoehto yksivärinen iromuji -kimono, joka on muodollisuusasteikolla alemmassa puoliskossa. Miesten pukeutumisesta en katso tietäväni riittävästi kommentoimaan, mutta olettaisin että tässäkin tapauksessa hillitty, semimuodollinen ja siisti on paras vaihtoehto. Teeseremoniassahan mahdoton (puvuilla) koreilu ei ole toivottavaa.

        Eikun nyt taisinkin keksiä! Puhut ilmeisesti miesten zoreista?:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Zōri

        Tuotapa en tosiaan tiennytkään miesten kenkien käytöstä. Olen ihan onneton mitä tulee miesten puketumiseen:D. Pitäisi varmaan tutustua wikipediaan tarkemmin...


    • .......

      Tokyokan annankadulla myy sushitarvikkeiden lisäksi kimonoita. Löytyy myös olkisandaaleita ja valkoisia sandaalisukkia, joita ilman kimonoa ei sovi käyttää eikä varsinkaan osallistua teeseremoniaan.

      • NO27

        Tuon unohdinkin kokonaan. Mutta myös Tokyokaniin mennessä kannattaa pitää mielessä että ainakin ne kimonotakit ja yukatat joita kauppa nettisivuillaan mainostaa, ovat länsimaalaiseen makuun tehtyjä kylpytakkeja. Nettisivujen mukaan myyvät myös antiikkimonoja, jotka käsitykseni mukaan voisivat olla niitä "oikeita". Myyjälle kannattaa varmaan kertoa mitä on etsimässä niin osaa paremmin auttaa.


      • .......
        NO27 kirjoitti:

        Tuon unohdinkin kokonaan. Mutta myös Tokyokaniin mennessä kannattaa pitää mielessä että ainakin ne kimonotakit ja yukatat joita kauppa nettisivuillaan mainostaa, ovat länsimaalaiseen makuun tehtyjä kylpytakkeja. Nettisivujen mukaan myyvät myös antiikkimonoja, jotka käsitykseni mukaan voisivat olla niitä "oikeita". Myyjälle kannattaa varmaan kertoa mitä on etsimässä niin osaa paremmin auttaa.

        Yukatat ovatkin rentoja kylpytakin kaltaisia vapaa-ajan ei juhlavaatteita, vastoin kuin kimonot.


      • tii.t89
        ....... kirjoitti:

        Yukatat ovatkin rentoja kylpytakin kaltaisia vapaa-ajan ei juhlavaatteita, vastoin kuin kimonot.

        Yukata voi myös tarkoittaa kesäkäyttöön tarkoitetta, puuvillaista arkikimonoa.


    • NO27

      Joo mutta niiden rakenne on pääpiirteittäin samanlainen kuin kimonon. Tokyokanin yukatat ovat käsittääkseni unisex-mallia. Ihan vain kylpyläkäyttöön tarkoitetuista hotelleissa jaettavista yukatoista minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta ainakin kaiken muun tyyppiset yukatat ovat ymmärtääkseni erimallisia miehille ja naisille. Ainakin kuvan perusteella kaupan mallit ovat aivan liian lyhyitä ollakseen sentyyppisiä yukatoja joita voisi käyttää kodin ulkopuolella, esimerkiksi kesän festivaaleilla ja joita odotan ketjun aloittajan hakevan. Naisten mallinhan (oletan aloittajan olevan nainen) tulee niin kimonon kuin yukatankin kohdalla (jos sitä mm. hotellihuoneissa olevaa kylpytakkimallisinta yukataa ei lasketa) olla saman pituinen kuin käyttäjänsäkin, eli varsin pitkä.
      Lisäksi viimeksi kun kyseisessä kaupassa kävin, kaikkien Tokyokanin yukatojen kauluksen rakenne oli hyvin erilainen kuin oikean kimonon tai yukatan: kapea, heppoinen ja yhdestä kappaleesta valmistettu. Enää en muista oliko vaatteisiin eksynyt olkasaumatkin...
      Tilanne voi toki olla muuttunutkin siitä kun viimeksi kaupassa kävin, ja myyvät nyt "japanilaisia" yukatoja. Kunhan ajattelin mainita.

    • tii.t89

      Moi!
      Minulla olisi juuri myytävänä aito Japanista tuotu yukata/kesäkimono. Mukana on itse yukata, alusmekko, obi, solmu, sukat, kengät (siis asuun kuuluvat sandaalit, en muista nimeä), pukeutumisohjeet dvd:llä japaniksi, viuhka ja eräänlainen kukkaro.

      Yukatassa on vaaleanpunaisia/vaalean violetteja kukkia tummansinisellä, lähes mustalla pohjalla. Koko setti on erittäin hyvässä kunnossa, käytetty ehkä kaksi kertaa. Koko on joustava, itse olen noin kokoa 38, mutta menee varmasti neljäkin numeroa pienemmälle tai isommalle.

      Voin lähettää kuvia sähköpostilla. Asialla olisi kuitenkin jonkinlainen kiire, sillä olen lähdössä koko kesäksi Australiaan 1.6. Hinnaksi olen miettinyt 80 euroa.

      Jos olet kiinnostunut, mailaa tiia(piste)aturunen gmailiin!

    • Emmi12345667899

      Onko siis kimono niinku joku juhla asu? Vai häh en oo iha pysyny mukana täs. Onko sopivaa käyttää kimonoa suomessa. Ja se obi vyö, onko se siis se jota saa käyttää julkisesti vai siis hääh... Selittäkää kaikki...

    • Emmi12345667899

      Vai onko kimononkesä asu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe