Mistä erotat varakkaan ja vauraan ihmisen tavallisesta pulliaisesta? Minkälaisella autolla varakas todennäköisesti ajaa? Minkälainen kännykkä sillä on? Entä koti? Mitä varakkuuden merkkejä tiedät/tunnistat?
Vastaukset 38
- luultavasti
Vauraalla on hevonen/-sia.
- Jotain merkkejä
Lexuksia ei ole yleensä köyhillä. Kännykkä on väh. kommunikaattori. Kaikki ei tosin tekniikalla elvistele. Kodissa on paljon tilaa ja valoa. Arvostetun arkkitehdin suunnittelema, tietenkin, ei mikään valmistalo. Vaatteet teetetty tai armania, dioria jne.
- etsiIIee
Jos vaurastuisin, en luultavasti osaisi siltikään tuhlata arkkitehteihin tai armaneihin.
- .....,.,
Luettelit asioita, joista tunnistaa velkaisen ihmisen. Piti luetella asioita, joista tunnistaa vauraan ihmisen.
Sitä on vaikea ulkoisista ominaisuuksista tunnistaa, koska ihmiset saavat vaikka kuinka paljon velkaa. Osan kaikki kamat ovat oikeasti yrityksen yms.
Mä tiedän, jo kuolleen, miljonäärin jolla ei ollut ikinä lamppuja päällä kun se oli niin pihi, söi koiranruokaa koska se oli halpaa jne. Eikä se talokaan mitenkään hienolta ulospäin näyttänyt. Viimeinen asia mitä siitä miehestä tuli mieleen, oli että se olisi miljonääri.
Sen saisi selville sillä että katsotaan eka tulot/omaisuus ja vähennetään sitten niistä velat
-Varakkaalle jää plussanpuolelle useita satojatuhansia, rikkaalle miljoonia.- awe4rawere
sussa rikkaus on nätti naama muttei hyvänmuotoinen perse
*vain miehet tämän tajuaa*
Kukahan ensin määrittelisi meille, kuka on varakas tai vauras? Paljonko pitää olla omaisuutta tai nettotuloja?
Noin muuten moni on vaurastunut nuukuuttaan ja silloin ei vaurauden merkit pahemmin näy.- jos on vauras,
Roskiksesta löytyy kullanvärisiä Cesar-kissanruokapurkkeja.
Ei mistään ulkoisesta välttämättä. Varakas ei välttämättä autoon tuhlaa rahojaan. Eikä varsinkaan kännykään. Kodeistakin on helpompi erottaa ns. uusrikkaiden kodit.
Mutta sanotaan, että jos minä pystyisin kulkemaan omia maitani pitkin täältä, missä nyt asun, Turkuun, millä tahansa kulkuvälineellä (vaikka jalan, ei siis välttis teitä pitkin) niin olisin todennäköisesti melko vauras :) Enkä siis asu aivan Turun naapurikunnassa kumminkaan..
p.s en siis pysty ;)Jos on ns. uusrikas, niin onko se vähä niinku huanompi ku sellane jolla on nk. vanhaa rahaa?
Se mitä minä olen ihmisissä kulkenut, niin varakkaan ihmisen(tai perheen) erottaa aina siitä miten se asuinkiinteistö on aikakautensa huippua. Ja myös ympäristö on siistiä. Eikä mun mielestä ole mitään eroa uusrikkaiden tai vanhan rahan omaavien kanssa.
Tuossa ylempänä jotkut mainitsi, että on pihiydellä ja nuukuudella rikastuneita, eikä niitä erota massasta. Niitä ei kyllä Suomessa kaikenkaikkiaan ole varmaan kuin prosentti kaikista varakkaista.... tai mistäs sitä tietää ku ei ne käytä sitä rahaansa... ei niitä kuitenkaan Suomen kokoiseen maahan paljoa mahdu. Silläkään perusteella mikä on kansalaisten kokonaisvelkaantumisaste.relaxed_eyes kirjoitti:
Jos on ns. uusrikas, niin onko se vähä niinku huanompi ku sellane jolla on nk. vanhaa rahaa?
Se mitä minä olen ihmisissä kulkenut, niin varakkaan ihmisen(tai perheen) erottaa aina siitä miten se asuinkiinteistö on aikakautensa huippua. Ja myös ympäristö on siistiä. Eikä mun mielestä ole mitään eroa uusrikkaiden tai vanhan rahan omaavien kanssa.
Tuossa ylempänä jotkut mainitsi, että on pihiydellä ja nuukuudella rikastuneita, eikä niitä erota massasta. Niitä ei kyllä Suomessa kaikenkaikkiaan ole varmaan kuin prosentti kaikista varakkaista.... tai mistäs sitä tietää ku ei ne käytä sitä rahaansa... ei niitä kuitenkaan Suomen kokoiseen maahan paljoa mahdu. Silläkään perusteella mikä on kansalaisten kokonaisvelkaantumisaste.En minä vaan tiedä, onko huonompi vai ei. Varmaan riippuu ihan ihmisestä, ei varallisuudesta :)
Ai rakennusaikakautensa huippua (asuu 200v. vanhassa talossa ;) ? No varmaan ehkä näin, joidenkin kriteereiden mukaan.
Varakkaat ovat varmaan siksi keskimäärin pihempiä tai nuukempia, koska heillä ei ole näyttämisen halua. Paitsi sitten ehkä näillä ns. uusrikkailla (inhottava sana, tiedän). Sitten on tietysti ns. velkarikkaita, jotka ottavat velkaa siksi, että voivat näyttää, että on rahaa. Sitä en tavallaan laske vauraudeksi. Itse en ole mieltänyt koskaan velkarahaa omaksi.relaxed_eyes kirjoitti:
Jos on ns. uusrikas, niin onko se vähä niinku huanompi ku sellane jolla on nk. vanhaa rahaa?
Tuossa ylempänä jotkut mainitsi, että on pihiydellä ja nuukuudella rikastuneita, eikä niitä erota massasta. Niitä ei kyllä Suomessa kaikenkaikkiaan ole varmaan kuin prosentti kaikista varakkaista.... tai mistäs sitä tietää ku ei ne käytä sitä rahaansa... ei niitä kuitenkaan Suomen kokoiseen maahan paljoa mahdu. Silläkään perusteella mikä on kansalaisten kokonaisvelkaantumisaste.Minä olen aina ihmetellyt, miksi rahansa perinyttä arvostetaan enemmän kuin ne itse hankkinutta. Toinenhan on saanut kaiken lahjaksi tekemättä mitään ja mitä hienoa siinä oikein on?
Asia sitten erikseen, jos itse vaurastunut kovin pröystäilee nousukasmaisesti. Mutta sehän onkin jo aivan toinen juttu.yksinkertainen.blondi kirjoitti:
En minä vaan tiedä, onko huonompi vai ei. Varmaan riippuu ihan ihmisestä, ei varallisuudesta :)
Ai rakennusaikakautensa huippua (asuu 200v. vanhassa talossa ;) ? No varmaan ehkä näin, joidenkin kriteereiden mukaan.
Varakkaat ovat varmaan siksi keskimäärin pihempiä tai nuukempia, koska heillä ei ole näyttämisen halua. Paitsi sitten ehkä näillä ns. uusrikkailla (inhottava sana, tiedän). Sitten on tietysti ns. velkarikkaita, jotka ottavat velkaa siksi, että voivat näyttää, että on rahaa. Sitä en tavallaan laske vauraudeksi. Itse en ole mieltänyt koskaan velkarahaa omaksi.Mun mielestä velkarahalla 'rikastuneiden' tontit kyllä erottaa yleisestä epäjärjestyksestä, keskeneräisyydestä, epäsiistiydestä... tai sillee... ku ottaa ja katsoo ja vertaa, niin sen eron kyllä selkeästi kuitenkin huomaa.
Talot ja tantereetkin on vähä niinkun vanha viissatanen mersu, jokaisella on varaa hankkia, mutta jokaisella ei ole varaa ylläpitää.- etsiIIee
Ratikkakuski kirjoitti:
Minä olen aina ihmetellyt, miksi rahansa perinyttä arvostetaan enemmän kuin ne itse hankkinutta. Toinenhan on saanut kaiken lahjaksi tekemättä mitään ja mitä hienoa siinä oikein on?
Asia sitten erikseen, jos itse vaurastunut kovin pröystäilee nousukasmaisesti. Mutta sehän onkin jo aivan toinen juttu."Toinenhan on saanut kaiken lahjaksi tekemättä mitään".
Mistä tiedät? Maatiloilla lapset ovat perinteisesti tehneet töitä polvenkorkuisesta. etsiIIee kirjoitti:
"Toinenhan on saanut kaiken lahjaksi tekemättä mitään".
Mistä tiedät? Maatiloilla lapset ovat perinteisesti tehneet töitä polvenkorkuisesta.Maatilallinen ja vauras? Tuon täytyy olla kyllä joku urbaanilegenda :)
- Niin?
Richartti kirjoitti:
Maatilallinen ja vauras? Tuon täytyy olla kyllä joku urbaanilegenda :)
Ei tarkoitettu varmaan pikkutiloja. Vaurailla on yleensä maata, metsää, kiinteistöjä jne. Omaisuutta, joka poikii rahaa. Oli maat ja kiinteistöt sitten vuokralla tai omassa käytössä. Yleensä sekä-että.
- jksdfglkdsgklö
Ratikkakuski kirjoitti:
Minä olen aina ihmetellyt, miksi rahansa perinyttä arvostetaan enemmän kuin ne itse hankkinutta. Toinenhan on saanut kaiken lahjaksi tekemättä mitään ja mitä hienoa siinä oikein on?
Asia sitten erikseen, jos itse vaurastunut kovin pröystäilee nousukasmaisesti. Mutta sehän onkin jo aivan toinen juttu.Se onkin vähän omituinen ilmiö. Ehkä ihmiset arvostavat sitä elämäntyyliä, mikä joillekin on mahdollista alusta alkaen, kasvaa kaikkiin toivottuihin asioihin.
Toisaalta ääritapauksissa, innovaatioilla erittäin suuren omaisuuden hankkineita arvostetaan ehkä sitäkin enemmän (enemmän kuin kaiken maailman sulttaaneita - sellaisia kuin Zuckerberg, Kamprad, Gates, ...... jotka antavat samalla yhteisöllekin jotakin) - ei edenissä
relaxed_eyes kirjoitti:
Mun mielestä velkarahalla 'rikastuneiden' tontit kyllä erottaa yleisestä epäjärjestyksestä, keskeneräisyydestä, epäsiistiydestä... tai sillee... ku ottaa ja katsoo ja vertaa, niin sen eron kyllä selkeästi kuitenkin huomaa.
Talot ja tantereetkin on vähä niinkun vanha viissatanen mersu, jokaisella on varaa hankkia, mutta jokaisella ei ole varaa ylläpitää.Siellä talossa voi asua lapsiperhe, jonka on velka maksaakseen huolehdittava ensin työt ja lapset, ennen pihahommia. Niiden aika tulee, viimeistään omistajan vaihtuessa, päiväkodin muuttuessa koulumatkaksi, ellei perhe-elämä ja asuntovelka syö puolisoiden välejä sitä ennen.
Paheksutko sinä tällaista tavallista elämää viettäviä, omalla työllä elämänsä maksavia ihmisiä?
Näyttelijät sanoo, että teatterissa erottaa varakkaat siitä, että ne on pukeutuneet neuleisiin, villpaitoihin tms. Työväenluokan edustaja laittaa sinne puvun päälle.
Mut nii. Varakas ihminen ajaa joko saksalaisella tai amerikkalaisella autolla... Ellei sitten Lexuksella, joka on ainoa hyväksyttävissä oleva japanilainen auto. Kodissa varakkailla ihmisillä on yleensä uima-allas... tai ainakin vähintään tosi iso poreallas, sellanen joita ei tatti tavisten taloissa ole.
Varakkaiden ihmisten kiinteistöt ja muu käyttöomaisuus on viimesen päälle kunnossa. Emmä nyt muuta merkkiä keksi.- asiasta tietävä
Uima-altaat on nousukkaiden hupia.
asiasta tietävä kirjoitti:
Uima-altaat on nousukkaiden hupia.
Höpö höpö. Tai niin, lähes kaikki rikkaat on jossain vaiheessa ollu niitä nousukkaita. Ootko muuten paljonkin nähnyt 60-70-luvulla rakennettuja varakkaiden taloja?
- :)
relaxed_eyes kirjoitti:
Höpö höpö. Tai niin, lähes kaikki rikkaat on jossain vaiheessa ollu niitä nousukkaita. Ootko muuten paljonkin nähnyt 60-70-luvulla rakennettuja varakkaiden taloja?
Rikkailla on yleensä makua. Ne eivät vanhojen kartanoidensa pihaan amerikkalaista uima-allasta helposti pykää.
:) kirjoitti:
Rikkailla on yleensä makua. Ne eivät vanhojen kartanoidensa pihaan amerikkalaista uima-allasta helposti pykää.
Siis... ne uima-altaat on kyllä sisätiloissa. Poissa köyhien katseilta.
- :)
relaxed_eyes kirjoitti:
Siis... ne uima-altaat on kyllä sisätiloissa. Poissa köyhien katseilta.
Harvalle sopii sisätiloihinkaan. Mautonta on.
- Uusrikkailla mauttom
:) kirjoitti:
.
uusrikkailla on mauttomia suuria nahkasohvakalustoja
. :) kirjoitti:
No niitä kuitenkin on siellä. Olen siinä mielessä ollut 'onnellisessa' asemassa, että olen työni kautta päässyt varakkaiden kanssa tekemisiin ja kyllä siellä lähes poikkeuksetta se uima-allas huone on.
- Io<
relaxed_eyes kirjoitti:
No niitä kuitenkin on siellä. Olen siinä mielessä ollut 'onnellisessa' asemassa, että olen työni kautta päässyt varakkaiden kanssa tekemisiin ja kyllä siellä lähes poikkeuksetta se uima-allas huone on.
Olet ollut tietyn tyyppisten varakkaiden kanssa tekemisissä. Eri puolilla Suomeakin varakkaiden "tyylit" vaihtelee. Jotkut aateliset elelee vanhoissa kartanoissaan etelä-suomessa. Ei niillä ole uima-altaita kuin ehkä kaupunki-asunnoissaan.
Io< kirjoitti:
Olet ollut tietyn tyyppisten varakkaiden kanssa tekemisissä. Eri puolilla Suomeakin varakkaiden "tyylit" vaihtelee. Jotkut aateliset elelee vanhoissa kartanoissaan etelä-suomessa. Ei niillä ole uima-altaita kuin ehkä kaupunki-asunnoissaan.
No eipä ne nyt mitään ykstyyppi-varakkaita ole olleet.....
>Ei niillä ole uima-altaita kuin ehkä kaupunki-asunnoissaan.
Nii-i..- guuuuuu
relaxed_eyes kirjoitti:
No eipä ne nyt mitään ykstyyppi-varakkaita ole olleet.....
>Ei niillä ole uima-altaita kuin ehkä kaupunki-asunnoissaan.
Nii-i..Kaupunkiasunnot on yleensä varakkaiden kakkos- tai kolmosasuntoja, "kämppiä", ei niitä niin lasketa oikeiksi kodeiksi.
guuuuuu kirjoitti:
Kaupunkiasunnot on yleensä varakkaiden kakkos- tai kolmosasuntoja, "kämppiä", ei niitä niin lasketa oikeiksi kodeiksi.
Ihan miten vain.
- Monaco.
Uusrikkailla mauttom kirjoitti:
.
uusrikkailla on mauttomia suuria nahkasohvakalustoja
.pienellä osalla omaisuutensa perineistä on halua korostaa omaa tyylitajuaan tms. elämäntyylin tuomia ns. paremmaksi tekeviä asioita... olisihan sosiaalisesti naurettavaa pröystäillä ilmaiseksi tulleella, mutta näin saman asian (itsetehostus) voi tehdä hieman kätketymmin kuin ns. nousukkaat tekevät. samalla tietysti nousukkaita naureskellen :-)
- 56j6jhj5
Varakkain tuntemani suomalainen asuu helsingissä kerrostalossa ja ajelee 6vee vanhalla vectralla. Omaisuutta sillä on 5-20 miljoonaa euroa suurin osa maaomaisuudessa kiinni en tarkkaa summaa tiedä muta sukulainen on eikä eroa olemukseltaan mitenkään rahamieheksi eikä varsinkaan puheiltaan, vaatimaton kuvaa häntä. Perinyt omaisuutensa.
- 8k6k8k68
Tarja Halosella on miljoonaomaisuus
- Desantti-dosentti:.!
8k6k8k68 kirjoitti:
Tarja Halosella on miljoonaomaisuus
.
juuri tuli tieto että desantti-dosentti elää perintöomaisuudella ja käyttää sen suomalaisten vihaamiseen
.
- Varakkaan huomaa
silloin, kunse pöllii Kauppaleheden lukusalista
- helppo nakki
Vauras = ihminen, jolla on omaisuutta, joka poikii lisää omaisuutta.
Varakas = ihminen, jolla on varaa tehdä elämässään sellaisia asioita, joita keskiverto pulliaisella ei ole, mutta jos palkkatulo ehtyy, loppuu myös kulutus.
Tavis = Asuu vuokralla tai pankin lainoittamassa asunnossa ja elää peruselämää palkasta toiseen.
Köyhä = Jonka palkka ei riitä perustoimeentuloon.
Luuseri = Ihminen, joka ei edes yritä tehdä elantonsa eteen mitään, käyttää fattan rahat viinaan, tupakkaan, roskaruokaan ja muihin turhuuksiin.
Ainoan, jonka erotan joukosta, on luuseri, jonka tunnistaa pöhöttyneestä ulkonäöstä, muiden syyttämisestä ja halusta elää yli varojensa. - jämääijä
Miksi ne pitäisi erottaa? Mulle riittää erottelu niihin, jotka maksaa laskunsa ja velkansa ja niihin, jotka ei maksa.
Mulle varakkuuden hyvä puoli ei olisi jotkut ulkoiset tunnusmerkit vaan sisäinen tietoisuus siitä, että asioita ei jäisi tekemättä tai kokematta rahan puutteen vuoksi ja että elämässä olisi enemmän mahdollisuuksia tehdä valintoja. - ****
Vauras ihminen ostaa mitä haluaa, muut mitä sattuvat saamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3391175Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.3991104- 102905
- 82827
- 78792
- 82746
- 37676
- 50675
- 103674
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39670