Keväällä olisi tulossa luultavimmin yo-juhlat. Tosin, eivät ne voisi oikeastaan enää kiinnostaa paskan vertaa, enkä todellakaan pidä niitä juhlina. Hyvistä ystävistäni ehkä vain yksi on tulossa. Muut vieraat ovat vanhempieni tuttuja, ja sukulaisia.
Muutamalla ystävälläni on omat yojuhlat, joten heitä en odottanutkaan. Muutamilla toisilla, on taas muitakin juhlia mistä valita. Yksi lähtee muualle juhlimaan ja viimeinen ei tule koska ei tiedä missä asun. En itsekään tiennyt hänen asuinpaikkaansa, mutta yhteisten kavereiden avulla sinne löysin...että paska on syy.
Itse olen kaikkien yojuhlat kiertänyt ja nyt kieltämättä masentaa. Sukulaiset eivät ole minulle niin läheisiä, ei suvussani ole itseni ikäisiä ja arvomaailmat ovat aika erilaiset. Tuskin on siis hilpeät juhlat tiedossa.
Olisi kai pitänyt hommata enemmän ystäviä.
Olen pettynyt.
7
224
Vastaukset
- tyttö.tuntematon
kerro mis asut nii mä tuun sun juhlii :D
- 20+3=
No YO-juhlat nyt on muutenkin sellaista pakkopullaa sukulaisineen ja kukkapuskineen. Pitäkää omat pippapot kaveriporukalla jälkikäteen. Itse jätin koko YO-juhlat järjestämättä. Ei olisi jaksanut sitä kakku/kahvi/"on ilmoja pitänyt" touhua. Ei ole kukaan sukulainen ainakaan päin naamaa asiasta kritisoinut...
No koko juhlinta tuntuu juuri nyt pakkopullalta... Suku tietenkin tulee ja tuttavia, mutta kun kukaan ystävä ei ole tulossa niin ei tunnu enää juhlalta. :(
Enkä voi jättää juhlia välistä, asun vanhempieni luona ja asia on heille hyvin tärkeä. Myösi vanhemmat sisaruksetkin ovat juhlineet joten minunkin odotetaan juhlivan. Lisäksi kun asuinpaikkana on pieni maalaiskylä/kunta, ei ole luontevaa olla pitämättä juhlia. Siis, nyt ainoat syyni järjestää ko. kekkerit on yhteisön "painostus"... Lisäksi olin ensin itsekin innoissani koko juhlista, suunnittelin ruokalistaa jne... mutta ei enää huvita. Ja jos juhlat peruisin, saisin lapsellisen leiman. Enkä usko vanhempieni antavan edes perua juhlia.
- j k
vai nin
- tintti53
Pää pystyyn kyllä se siitä!
Keskity niihin ihmisiin joita paikalle tulee. Ehkä helpommin sanottu kuin tehty, mutta älä heitä kirvestä kaivoon. Ota juhlat iloisin mielin ja mieti, kuinka vihdoin pitkä uurastus palkitaan :)
Itselläni kävi muutama kaveri juhlissani. Heillä oli monia juhlia, missä käydä ja he vain piipahtivat paikalla. Tiedän, että kavereiden tuki on tärkeää, mutta ehkä he osoittavat se muilla tavoin.
Sitäpaitsi sukulaiset ovat niitä jotka ne lahjat tuo.... ;)No, nykyään minulla on asian suhteen "hyviä" ja "pahoja" päiviä. Hyvinä päivinä asia menee olankohautuksella. Pahoina taas tekisi mieli huutaa ulos kaikki se kiukku ja pettymys mitä tunnen.
Olen joskus myös kiukkuinen itsellenikin, kun en millään voi jo täysin selvitä asiasta :( monella on oikeasti hyvä syy olla tulematta, vain yhdellä oli "huono" syy, mutta koska kaikki peruivat, alkavat nämä hyvätkin syyt tuntua v-mäisiltä...
Mutta, päivä kerrallaan. Ainakin tämä on kasvattava kokemus.
- Arvokas saavutus
Tässähän on varmaankin muitakin asioita taustalla kuin se pettymys, että kaverit ei tule. Mietipä mitä voisi olla. Olethan monenlaisten muutosten keskellä. Asia herättää varmasti ristiriitaisia tuntemuksia. Toisaalta on kiva odottaa tulossa olevia muutoksia mutta ehkä ne vähän myös arveluttavat, jos eivät jopa pelotakin. Alkaa kotoa irtautuminen. Ja mihin nykyiset kaveritkin lähtevät, ovatko he enää jatkossa kavereita. Mistä löytyy se oma suunta. Mutta nyt on juhlan aika sekä sinulla että läheisilläsi. Suo heille ja itsellesi se! Ole iloinen vaikka vähän hammasta purren, jälkeenpäin liitä päivä arvokkaiden muistojen joukkoon. Ja muista: on myös sellaisia juhlijoita, joilla ei tule ketään käymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1532617
- 1971890
- 701667
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91351- 721021
- 811010
- 95999
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190924- 67901