Etsin todella helppoja (mutta tuttuja) kappaleita aloittelijalle. Nämä olen tähän mennessä huomannut itselle riittävän helpoiksi ja onnistunut jopa soittamaan ne oikein taustanauhojen kera:
Nirvana: About the girl -> hyvä mutta oikeesti helppo biisi. Vain muutama sointu ja soolonpätkäkin on inhimillinen. Ensimmäinen kappale jonka opin kokonaan.
Green Day: Basket case -> voimasointuja helposti ja tuttu tarttuva riffi. Tämänkin opettelu oli inhimillistä hommaa.
Oasis: Wonderwall -> Vähän enemmän opettelua mutta tämän onnistui. Soinnut sinänsä helpot mutta komppikäden käyttö oli vähän harjoittelua vaativaa.
Mitäs sitten seuraavaksi? Siis hyvä mutta todella helppo.
Joku Johnny Cashin kappale pitäisi kai yrittää opetella.
Helppoja kappaleita aloittelijalle?
10
1298
Vastaukset
Folsom Prison Blues kai tuttu. Alla kerrotaan amerikan kielellä miten se soitetaan. Jussi Raittinen teki biisin suomeksi nimellä "Syöpäsairaala"
http://www.youtube.com/watch?v=_8QClskalGQ- kkj
Itse soittelin aloittelijana black sabbathin iron mania, black sabbathia (biisiiä), the doorsin people are strange:ea, slayerin raining bloodia...
- pjbäöbkö
Jos Nirvana käy, niin School, Stain, Smells like teen spirit, Heart shaped box, ja monet muut yhtä mukavia soittaa kuin About a girl.
Ramonesilta muutama nopeampi kappale on ihan haastava soittaa, esim. Pinhead, Commando ja monet ekan levyn biisit.
Joy Divisionin Shadowplay (paras ko. yhtyeen biisi), Interzone ja muutkin, kitaristi oli hyvin alkeellinen taidoiltaan ainakin yhtyeen olemassaoloaikana.
Doorsin hidas kappale End of the night (vai mikä se oli)
AC/DC:n rytmiosuudet eli Malcolmin osuudet useimpiin kappaleisiin. Aluksi niillä oli Bon Scottin aikakaudella hieman bluesvetoisempia kappaleita.
Hurriganesin I Will Stay, miksei myös nopeammat ränttätäntät, kuten Hot Wheels, It ain't what you do jne
Jopa Jimi Hendrixillä muutama helpohko biisi soittaa ainakin lähes oikein, esim. Purple haze ja Hey Joe
ZZ Topin Tush - Kaasua vaan
Popedan Komimissario Pepponen oli itselläni yksi ensimmäisiä :-)
Oon ainakin helppo jos kerran jo Nirvanan about a girlin barret taipuu.
Neljä sointua B F# A E - siinä se on. Ihan vetävä intro aloittelijalle. - Sleieeer
1. Season In The Abyss
2. Paranoid - Kotiteollisuutta
kotiteollisuus : helvetistä itään tosi helppo..itekki opin soittaa ton aika nopeesti
- lasialasin
kokeile Tom Waitsin biisejä tahi J.J Calea
No minä olen 14 vuotias jja alotin 12 vuotiaana voin sanoo että metallica enter sandman ja judas priestin breaking to law ovat helppoja breaking to law oli ensimmäinen minkä osasin alusta loppuun
- qotsa_
no ite osaan kitaralla soittaa (itekki olen alottelija):
deep purple - smoke on the water
bruce dickinson - the tower
metallica - enter sandman
acdc - hells bells
zz top - tush
aika helppoja biisejä kaikki, kannattaa kokeilla... - Retkuilija
Heart of gold?
http://www.youtube.com/watch?v=FFNqj3RGUuM&feature=related
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322088Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.461705Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1101460Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041216Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja1041014Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.76958- 59845
Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,31782Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52779Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd100717