Elämä ilman ajokorttia

Ihmeellistä

Miten jotkut voivat elää ilman ajokorttia ja autoa, miten tämä on mahdollista? Tunnetko ketään jotka tähän pystyvät?!

41

1805

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä tunnen

      Vaimollani ei ole koskaan ollut ajokorttia eikä hän ole edes ollut kiinnostunut sen hankkimisesta.

      • Ei ihmeellistä

        Miksi hän kortin hankkisikaan koska hänellä on ilmainen kuski, sinä!


      • Minä tunnen
        Ei ihmeellistä kirjoitti:

        Miksi hän kortin hankkisikaan koska hänellä on ilmainen kuski, sinä!

        Asia on juuri näin.


    • Jotkut kuulemma

      pystyvät elämään ilman ajokorttia ja autoa. Itse en pystyisi - olisi jotenkin alaston olo. Eihän Villissä lännessäkään mies ollut mitään, jos ei omistanut hevosta. Sama juttu nyt; kunnon kärry pitää löytyä, jolla kulkea.

      • Kaikkea sitä kuulee

        Maalla asuvat varmasti tarvitsevat autoa, ei kantakaupungissa asuva. Miten auto miehuuteen liittyy, tulisiko sinusta impotentti jos sinulla ei olisi autoa?


    • Hermiitti-Hemmo

      Kaupunkiasukas, jolla on palvelut vieressä ja erittäin hyvät julkiset yhteydet. Ehkäpä erakkotyyppi, jolla on niukasti ystäviä ja sukulaisia ja nekin kaupunkilaisia. Ei tietenkään perhettä eikä kesämökkiä. Jos kauppa on viereisessä korttelissa, niin aika harvoin tällaisen cityasukkaan on pakko lähteä autolla minnekään. Muutamaan taksimatkaan kuukaudessa on aina varaa autosta säästyvillä rahoilla.

      • Kaikkea sitä kuulee

        Miten ystävien ja sukulaisten määrä on verrannollinen siihen onko autoa? Monella perheellisellä ei ole ajokorttia, kaikki eivät todellakaan tahdo olla hyttysten syötävinä Suomen sateisessa suvessa jossain mökillä vaan matkustavat perheineen kaukomaille.


      • Hermiitti-Hemmo
        Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

        Miten ystävien ja sukulaisten määrä on verrannollinen siihen onko autoa? Monella perheellisellä ei ole ajokorttia, kaikki eivät todellakaan tahdo olla hyttysten syötävinä Suomen sateisessa suvessa jossain mökillä vaan matkustavat perheineen kaukomaille.

        Jos on vähän ystäviä ja sukulaisia, on harvoin aihetta matkustaa näiden luokse. Jos ne vähätkin vielä asuvat samassa taajamassa, erakko ei tarvitse autoa ainakaan tähän tarkoitukseen. Toista on niillä, joilla on laaja sukulaispiiri ympäri maata tai hyvin tärkeitä ihmisiä sopivasti julkisen liikenteen saavuttamattomissa.


      • Kaikkea sitä kuulee
        Hermiitti-Hemmo kirjoitti:

        Jos on vähän ystäviä ja sukulaisia, on harvoin aihetta matkustaa näiden luokse. Jos ne vähätkin vielä asuvat samassa taajamassa, erakko ei tarvitse autoa ainakaan tähän tarkoitukseen. Toista on niillä, joilla on laaja sukulaispiiri ympäri maata tai hyvin tärkeitä ihmisiä sopivasti julkisen liikenteen saavuttamattomissa.

        Sukulaiset ja ystävät voivat tulla itse kylään käymään, miksi pitää heidän luokse mennä? Ei kovin kummoisia ystäviä/sukulaisia jos he eivät voi maalta lähteä kaupunkiin. Tuollaiset minä jättäisin omaan arvoonsa, pysykööt landella.

        Helsingissä kun asuu voi olla varsin iso joukko ystäviä ja tuttuja, ei tarvitse autoa, kaikki tutut asuu lähellä. Kaikki kun ei ole maalta kotoisin.


    • Muutaman tunnen,,,

      ,,,mutta vähän väliä saa lukee lehdestä autottomista ja kortittomista henkilöistä, että kyllä niitä piisaa. Ei näytä juuri hidastavan menoa nimittäin eihän sitä kortilla ajeta ja menopeli tuntuu löytyvän alle, vaikkei sellaista itse omistaisikaan. Näitä kun seuraa niin voisi tulla mieleen, että ajokortti, oma auto ja yleensäkin omaisuus ainoastaan rajoittaa elämistä. Kortiton tyhjätasku voi ajella suht huoleti anastamallaan autolla, helvatammoisessa kännissä eikä suuremmin haittaa vaikka jotain sattuis.

    • ljäkmå'

      Vallan hyvin jotkut tuntuvat pärjäävän ilman ajokorttia ja autoa, jopa pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Eräskin työkaveri asuu 19000 asukkaan eteläsuomalaisessa kunnassa ja parikymmentä vuotta käynyt töissä 25 km:n päässä, työkavereiden kyydillä. Julkisilla ei taida päästä, ainakaan kohtuudella.

    • Hyvin pärjää

      Entisellä kaksinkertaisella pääministerillä Paavo Lipposella ei ollut ajokorttia eikä autoa. Ihan hyvin tuo on tuntunut pärjäävän. Muitakin esimerkkejä on, hän nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

      • Virkamiehen kuski

        Kyllä joutui hankkimaan ajokortin, kun valtion palkkaama kuski rupesi ajamaan muita henkilöitä.


    • autoton ihmemies

      Minä en tarvitse ajokorttia enkä senpuoleen autoakaan yhtään mihinkään. Kaupunkilaisena pärjään polkupyörällä käytännössä aina. Työpaikka on vartin pyörämatkan päässä, kauppaan on tästä kolmen minuutin polkeminen ja terveyskeskuskin on muutaman kilometrin päässä. En omista autoa, enkä aio sellaista edes hankkia. Se on myös säästökysymys, pyöräily on ilmaista.

      Se on kumma miten sitä kaupungissa pärjää kävellen ja pyörällä. Ihmettelen vaan, että mihin helvettiin niillä kaikilla on kiire, joiden on pakko ajaa muutaman kilsan matka autolla? Eikö se ole vastuutonta ja typerää luontoakin kohtaan?

      Jutun toinen puoli on se, että sillä rahalla jonka ihmiset yleensä upottavat vuodessa autoiluun minä käyn muutaman kerran parin viikon ulkomaan matkalla vuoden aikana. Sopii miettiä sitä. Eli en maksa veroluontoisia autoiluun liittyviä maksuja yhteiskunnalle, vaan ostan lentoliput ja lähden lomalle, eli sijoitan itseeni.

      En vaan tosiaan tarvitse autoa mihinkään elämässäni. En keksi sellaista painavaa syytä minkä vuoksi ostaisin auton. Asun mukavasti sijoitetulla paikalla siten, että kaikki tarvittava on pyörämatkan päässä. Kauemmas mennään sitten junalla tai lentäen.

      En ole itse asiassa tarvinnut edes taksia. Pyörä on kaupungissa niin paljon kätevämpi.


      Kertokaa nyt joku minullekin mihin muka ihan oikeasti tarvitsen autoa?

      • v76

        Auto on pirun kallis vehje itsensä korostamiseen jos kulkineelle ei muuta käyttöä ole. Itselläni on auto, en ole sillä taas pariin viikkoon ajanut metriäkään, viime viikonloppuna taisin kyydissä olla. Vaimo ajaa sillä työmatkat ja samalla kauppareissut. Oma työmatkani on kävellen puoli tuntia, fillarilla 10 min ja prätkällä 3min, kuutiotilavuudesta riippumatta. Ai niin, ja talvella moottorikelkalla tai lumikengillä 900 metriä.

        Olet ymmärtänyt asian aivan oikein. Autoa ei ole pakko pitää jos sitä ei tarvitse.
        Tervepäinen mies pysyy miehenä ilman autoakin.


      • etelänhetelmä

        "Eikö se ole vastuutonta ja typerää luoantoakin kohtaan" , kuitenkin lennät lomalle lentokeneella. Se vasta saastuttaakin luontoa. Aja sillä pyörälläsi lomareissut. Lisäksi kirjoitat pyöräilyn olevan ilmaista. Ei kyllä taatusti ole ilmaista.


      • on se, usko pois vaa
        etelänhetelmä kirjoitti:

        "Eikö se ole vastuutonta ja typerää luoantoakin kohtaan" , kuitenkin lennät lomalle lentokeneella. Se vasta saastuttaakin luontoa. Aja sillä pyörälläsi lomareissut. Lisäksi kirjoitat pyöräilyn olevan ilmaista. Ei kyllä taatusti ole ilmaista.

        Kyllä se on ilmaista, jos pyörä on kunnossa ja hyvin pidetty. En laske pyörän vuosihuoltoa kuluksi, koska teen sen kätevänä ihmisenä itse. Eli en maksa siitäkään pyöräliikkeelle mitään, paitsi osat jos vaikka joku euron parin vaijeri pitää vaihtaa. Pakka ja ketjut kerran 5000 kilsan välein, maksaa 80 euroa kerta jos ostaa tarvikeosat.

        Käytännössä pyöräily on ilmaista.

        Lentokone saastuttaa hyvin vähän verrattuna auton vuosittaisiin päästöihin. Yhden lentomatkustajan päästöt ovat äärimmäisen vähäiset siihen verrattuna, että joku ajelee sen vitun Mersunsa kanssa kaikki työ ja kauppamatkansa vaikka voisi mennä yhtä hyvin kävellen tai pyörällä. Mersuhan on ihan oikeasti tarpeeton lelu, siitä ollaan varmaan kaikki yhtä mieltä? Suomeksi sanottuna munan jatke, jonka se 50v yritysjohtaja ostaa siksi, että voisi pönkittää olematonta itsetuntoaan ja näyttää rikkaalta muiden silmissä. Kukaan muu ei tarvitse sitä Mersua mihinkään. Tavallinen pulliainen tajuaa rahan arvon ja ostaa halvemmalla sitten autonsa, jos on pakko auto hankkia. Itse en siis autoa omista, mutten myöskään suostuisi autosta maksamaan enempää kuin 150 euroa.


      • etelänhetelmä
        on se, usko pois vaa kirjoitti:

        Kyllä se on ilmaista, jos pyörä on kunnossa ja hyvin pidetty. En laske pyörän vuosihuoltoa kuluksi, koska teen sen kätevänä ihmisenä itse. Eli en maksa siitäkään pyöräliikkeelle mitään, paitsi osat jos vaikka joku euron parin vaijeri pitää vaihtaa. Pakka ja ketjut kerran 5000 kilsan välein, maksaa 80 euroa kerta jos ostaa tarvikeosat.

        Käytännössä pyöräily on ilmaista.

        Lentokone saastuttaa hyvin vähän verrattuna auton vuosittaisiin päästöihin. Yhden lentomatkustajan päästöt ovat äärimmäisen vähäiset siihen verrattuna, että joku ajelee sen vitun Mersunsa kanssa kaikki työ ja kauppamatkansa vaikka voisi mennä yhtä hyvin kävellen tai pyörällä. Mersuhan on ihan oikeasti tarpeeton lelu, siitä ollaan varmaan kaikki yhtä mieltä? Suomeksi sanottuna munan jatke, jonka se 50v yritysjohtaja ostaa siksi, että voisi pönkittää olematonta itsetuntoaan ja näyttää rikkaalta muiden silmissä. Kukaan muu ei tarvitse sitä Mersua mihinkään. Tavallinen pulliainen tajuaa rahan arvon ja ostaa halvemmalla sitten autonsa, jos on pakko auto hankkia. Itse en siis autoa omista, mutten myöskään suostuisi autosta maksamaan enempää kuin 150 euroa.

        Minä maksoin autosta 150 euroa. Polkupyörästä maksoin 2100 euroa. Kyllä siihen pyörän kunnossapitoon, vaikka sen teen itse, menee euroja. Usko pois. Pyörä vielä varastetaan useammin kuin auto. Ei ne talvirenkaat ja talvivaatetuskaan ole pyöräilijälle ilmaisia. Ei ainakaan minulle.


      • -50 celsiusta
        on se, usko pois vaa kirjoitti:

        Kyllä se on ilmaista, jos pyörä on kunnossa ja hyvin pidetty. En laske pyörän vuosihuoltoa kuluksi, koska teen sen kätevänä ihmisenä itse. Eli en maksa siitäkään pyöräliikkeelle mitään, paitsi osat jos vaikka joku euron parin vaijeri pitää vaihtaa. Pakka ja ketjut kerran 5000 kilsan välein, maksaa 80 euroa kerta jos ostaa tarvikeosat.

        Käytännössä pyöräily on ilmaista.

        Lentokone saastuttaa hyvin vähän verrattuna auton vuosittaisiin päästöihin. Yhden lentomatkustajan päästöt ovat äärimmäisen vähäiset siihen verrattuna, että joku ajelee sen vitun Mersunsa kanssa kaikki työ ja kauppamatkansa vaikka voisi mennä yhtä hyvin kävellen tai pyörällä. Mersuhan on ihan oikeasti tarpeeton lelu, siitä ollaan varmaan kaikki yhtä mieltä? Suomeksi sanottuna munan jatke, jonka se 50v yritysjohtaja ostaa siksi, että voisi pönkittää olematonta itsetuntoaan ja näyttää rikkaalta muiden silmissä. Kukaan muu ei tarvitse sitä Mersua mihinkään. Tavallinen pulliainen tajuaa rahan arvon ja ostaa halvemmalla sitten autonsa, jos on pakko auto hankkia. Itse en siis autoa omista, mutten myöskään suostuisi autosta maksamaan enempää kuin 150 euroa.

        (lentokone saastuttaa hyvin vähän) Nyt tehdään kehärataa Helsinki-Vantaa lentokentän läheisyyteen. Syvällä kalliolouhoksessa on todettu valtavat saasteongelmat, jotka johtuvat käytetyistä jäänestokemikaaleista. Kyseisellä kentällä on liikennemäärä erittäin pieni verrattuna suuriin kenttiin joita on maailmassa paljon. Elikkä kyllä kokonaisuutena lentomatkustaminen on todella suuri ympäristön saastuttaja.


      • Drive In

        "Työpaikka on vartin pyörämatkan päässä"

        Eli autolla viisi minuuttia. Kulutat elämääsi joka päivä 20 minuuttia turhaan.

        "pyöräily on ilmaista"

        Eli kierrät veroja. Autoilijat maksavat ison osan tämän yhteiskunnan menoista.

        "minä käyn muutaman kerran parin viikon ulkomaan matkalla vuoden aikana"

        Kuinka ekologista. Mikset pyöräile ympäri Suomea ja nauti kotimaan matkailusta?

        "En vaan tosiaan tarvitse autoa mihinkään elämässäni"

        Sinulla on ilmeisesti joku vamma, jonka vuoksi et pysty saamaan ajokorttia? Ei kukaan normaali kirjoita muuten noin "minäminä" -pitoista tarinaa.


      • veronkiertäjä
        Drive In kirjoitti:

        "Työpaikka on vartin pyörämatkan päässä"

        Eli autolla viisi minuuttia. Kulutat elämääsi joka päivä 20 minuuttia turhaan.

        "pyöräily on ilmaista"

        Eli kierrät veroja. Autoilijat maksavat ison osan tämän yhteiskunnan menoista.

        "minä käyn muutaman kerran parin viikon ulkomaan matkalla vuoden aikana"

        Kuinka ekologista. Mikset pyöräile ympäri Suomea ja nauti kotimaan matkailusta?

        "En vaan tosiaan tarvitse autoa mihinkään elämässäni"

        Sinulla on ilmeisesti joku vamma, jonka vuoksi et pysty saamaan ajokorttia? Ei kukaan normaali kirjoita muuten noin "minäminä" -pitoista tarinaa.

        Autolla menisi muuten puoli tuntia työmatkaan kun otetaan huomioon jonot ja punaiset aallot.

        Miten niin kierrän veroja? Totta kai jätän autoiluun liittyvät veroluontoiset maksut maksamatta kun en autoa omista. Palkasta menee verot siinä missä muillakin suomalaisilla. Missä kohtaa kierrän veroja? Onko autoilu sinun mielestäsi joku velvollisuus joka koskee kaikkia jotta kaikki maksaisivat saman verran valtiolle rahaa kuin sinä autoilijana? Oletko sekaisin? Näytä mulle se kohta laissa joka määrää omistamaan auton.

        Pyöräilen paljonkin kotimaassa, esimerkiksi Ahvenanmaalla olen käynyt pyörän kanssa.

        Missä kohtaa puhuin sanaakaan ajokortista? Taskussani on muuten ajokortti, mutten tarvitse sitä mihinkään kun en autoile enkä omista autoa. Käytän sitä henkilöllisyystodistuksena. Vamma on sinun omassa päässäsi.

        Tuo kommentti veronkierrosta oli varmaan älyttömin väite, mihin olen vähään aikaan netissä törmännyt. Viimeksi joku kaltaisesi idiootti väitti, että Linux-käyttäjät ovat loisia kun käyttävät ilmaiseksi Linuxia (joka tosiaan on oikeasti ilmainen ja avoimen lähdekoodin ohjelma kaiken lisäksi). Kyseisen tollon mielestä kaikkien pitäisi ostaa Windows ja maksaa siitä osuutensa Microsoftille. Onko sekin joku velvollisuus vai? Tietääkseni tässä maassa nyt kuitenkin on käyttöjärjestelmienkin suhteen valinnanvapaus, samoin sen autoilun suhteen.
        Minua ei pyöräilijänä oikeasti voisi vähempää kiinnostaa jos sinä maksat autoilijana pyöräilijän kulut. Itsehän valitset vai mitä?

        On teillä autoilijoillakin ihan perustuslaissa annettu oikeus nostaa kytkintä jos poistua maasta jos ei maistu maksella siitä saastuttamisesta omaa osuuttanne. Turha valittaa, että autottomat ihmiset kiertävät veroja. Totta kai jokainen säästää autoilukuluissa jos se on mahdollista, koska autohan on oikeasti tarpeeton kulkuneuvo kaikinpuolin. Miksi et voisi kulkea bussilla? Tai mikset voisi ajaa pyörällä? Auton omistamiselle ei ole olemassakaan hyväksyttävää selitystä jos tarkkoja ollaan. Se on peniksenjatke.

        Olen mä helvetinmoinen veronkiertäjä ja loinen kun en ole sitä maksullista Windowsiakaan ostanut vaan käytän laillisesti ihan ilmaiseksi Linuxia, jonka latasinkin vielä kaiken lisäksi hävyttömästi ilmaiseksi. Olisikohan se ongelma siinä, että te kaupallisuuden kannattajat ette voi sietää ajatusta rahan säästämisestä tai vaikkapa siitä, että joku asia on myös ihan ilmainen? autoilu ei ole ilmaista. Jokainen valitsee tietysti itse haluaako ruveta maksamaan siitä lystistä. Itse en halua.

        Olette te ihmiset pöllöjä jos luulette tosissanne, että autoilu on joku velvollisuus. Totti Karpela on ihan oikeassa siinä, että ihmiset käyvät aina vaan pöllömmiksi.

        Mene muuten kertomaan Hollantilaisille, että ne kiertävät veroja kun pyöräilevät. Amsterdamissa polkupyörä on liikenteen kuningas, autoja on kaupungissa melko vähän. Sama koskee kyllä koko Hollantia.

        Milloin kapitalismista tuli kansalaisvelvollisuus muuten?


      • Drive Out
        veronkiertäjä kirjoitti:

        Autolla menisi muuten puoli tuntia työmatkaan kun otetaan huomioon jonot ja punaiset aallot.

        Miten niin kierrän veroja? Totta kai jätän autoiluun liittyvät veroluontoiset maksut maksamatta kun en autoa omista. Palkasta menee verot siinä missä muillakin suomalaisilla. Missä kohtaa kierrän veroja? Onko autoilu sinun mielestäsi joku velvollisuus joka koskee kaikkia jotta kaikki maksaisivat saman verran valtiolle rahaa kuin sinä autoilijana? Oletko sekaisin? Näytä mulle se kohta laissa joka määrää omistamaan auton.

        Pyöräilen paljonkin kotimaassa, esimerkiksi Ahvenanmaalla olen käynyt pyörän kanssa.

        Missä kohtaa puhuin sanaakaan ajokortista? Taskussani on muuten ajokortti, mutten tarvitse sitä mihinkään kun en autoile enkä omista autoa. Käytän sitä henkilöllisyystodistuksena. Vamma on sinun omassa päässäsi.

        Tuo kommentti veronkierrosta oli varmaan älyttömin väite, mihin olen vähään aikaan netissä törmännyt. Viimeksi joku kaltaisesi idiootti väitti, että Linux-käyttäjät ovat loisia kun käyttävät ilmaiseksi Linuxia (joka tosiaan on oikeasti ilmainen ja avoimen lähdekoodin ohjelma kaiken lisäksi). Kyseisen tollon mielestä kaikkien pitäisi ostaa Windows ja maksaa siitä osuutensa Microsoftille. Onko sekin joku velvollisuus vai? Tietääkseni tässä maassa nyt kuitenkin on käyttöjärjestelmienkin suhteen valinnanvapaus, samoin sen autoilun suhteen.
        Minua ei pyöräilijänä oikeasti voisi vähempää kiinnostaa jos sinä maksat autoilijana pyöräilijän kulut. Itsehän valitset vai mitä?

        On teillä autoilijoillakin ihan perustuslaissa annettu oikeus nostaa kytkintä jos poistua maasta jos ei maistu maksella siitä saastuttamisesta omaa osuuttanne. Turha valittaa, että autottomat ihmiset kiertävät veroja. Totta kai jokainen säästää autoilukuluissa jos se on mahdollista, koska autohan on oikeasti tarpeeton kulkuneuvo kaikinpuolin. Miksi et voisi kulkea bussilla? Tai mikset voisi ajaa pyörällä? Auton omistamiselle ei ole olemassakaan hyväksyttävää selitystä jos tarkkoja ollaan. Se on peniksenjatke.

        Olen mä helvetinmoinen veronkiertäjä ja loinen kun en ole sitä maksullista Windowsiakaan ostanut vaan käytän laillisesti ihan ilmaiseksi Linuxia, jonka latasinkin vielä kaiken lisäksi hävyttömästi ilmaiseksi. Olisikohan se ongelma siinä, että te kaupallisuuden kannattajat ette voi sietää ajatusta rahan säästämisestä tai vaikkapa siitä, että joku asia on myös ihan ilmainen? autoilu ei ole ilmaista. Jokainen valitsee tietysti itse haluaako ruveta maksamaan siitä lystistä. Itse en halua.

        Olette te ihmiset pöllöjä jos luulette tosissanne, että autoilu on joku velvollisuus. Totti Karpela on ihan oikeassa siinä, että ihmiset käyvät aina vaan pöllömmiksi.

        Mene muuten kertomaan Hollantilaisille, että ne kiertävät veroja kun pyöräilevät. Amsterdamissa polkupyörä on liikenteen kuningas, autoja on kaupungissa melko vähän. Sama koskee kyllä koko Hollantia.

        Milloin kapitalismista tuli kansalaisvelvollisuus muuten?

        "Palkasta menee verot siinä missä muillakin suomalaisilla."

        Tuloveroilla ei paljoa yhteiskuntaa pyöritetä. Sen sijaan autoilulla kyllä. Lisäksi autoilu luo työllisyyttä, joka muuten taas lisää niitä marginaalisia tuloverojakin.. joilla voidaan toki rakentaa esimerkiksi pyöräteitä veronkiertäjille, muttei moottoriteitä autoilijoille.

        Polkupyörät pitäisi saada rekisteriin, jotta niiden aiheuttamista haitoista voitaisiin kerätä kustannukset käyttäjiltään. Esimerkiksi jos pyöräilijä törmää autoon, niin lommojen oikaisun joutuu käytännössä maksamaan autoilija, koska varattomalla pyöräilijällä ei rahaa ole. Rekisterissä olevat polkupyörät saataisiin mukaan liikennevakuutusjärjestelmään, jolloin syyttömät eivät joutuisi enää maksajiksi.

        "Linux-käyttäjät ovat loisia kun käyttävät ilmaiseksi Linuxia"

        Linux nyt on harrastelijoiden puuhastelua. Sen kanssa on kiva leikkiä, mutta ei siitä tosi käyttöön ole. Esimerkiksi laitteistoajurit ovat alkeellisia muusta ohjelmistosta puhumattakaan. Mutta eihän siihen kukaan viitsi edes panostaa, jos tekemästään työstä ei saa korvausta.

        Kerro nyt vielä kuinka yhteiskunta voi toimia, jos kukaan ei maksa mistään mitään? Sosialisimia on kokeiltu, mutta se ei ole osoittautunut toimivaksi.

        Niin ja se Ahvenanmaa ei oikeastaan edusta rehellistä perussuomea. Sen asukkaatkin ovat veroissa saamapuolella. Pyöräile mielummin Kainuun kauneissa metsämaisemissa.


      • ajokonekuski
        veronkiertäjä kirjoitti:

        Autolla menisi muuten puoli tuntia työmatkaan kun otetaan huomioon jonot ja punaiset aallot.

        Miten niin kierrän veroja? Totta kai jätän autoiluun liittyvät veroluontoiset maksut maksamatta kun en autoa omista. Palkasta menee verot siinä missä muillakin suomalaisilla. Missä kohtaa kierrän veroja? Onko autoilu sinun mielestäsi joku velvollisuus joka koskee kaikkia jotta kaikki maksaisivat saman verran valtiolle rahaa kuin sinä autoilijana? Oletko sekaisin? Näytä mulle se kohta laissa joka määrää omistamaan auton.

        Pyöräilen paljonkin kotimaassa, esimerkiksi Ahvenanmaalla olen käynyt pyörän kanssa.

        Missä kohtaa puhuin sanaakaan ajokortista? Taskussani on muuten ajokortti, mutten tarvitse sitä mihinkään kun en autoile enkä omista autoa. Käytän sitä henkilöllisyystodistuksena. Vamma on sinun omassa päässäsi.

        Tuo kommentti veronkierrosta oli varmaan älyttömin väite, mihin olen vähään aikaan netissä törmännyt. Viimeksi joku kaltaisesi idiootti väitti, että Linux-käyttäjät ovat loisia kun käyttävät ilmaiseksi Linuxia (joka tosiaan on oikeasti ilmainen ja avoimen lähdekoodin ohjelma kaiken lisäksi). Kyseisen tollon mielestä kaikkien pitäisi ostaa Windows ja maksaa siitä osuutensa Microsoftille. Onko sekin joku velvollisuus vai? Tietääkseni tässä maassa nyt kuitenkin on käyttöjärjestelmienkin suhteen valinnanvapaus, samoin sen autoilun suhteen.
        Minua ei pyöräilijänä oikeasti voisi vähempää kiinnostaa jos sinä maksat autoilijana pyöräilijän kulut. Itsehän valitset vai mitä?

        On teillä autoilijoillakin ihan perustuslaissa annettu oikeus nostaa kytkintä jos poistua maasta jos ei maistu maksella siitä saastuttamisesta omaa osuuttanne. Turha valittaa, että autottomat ihmiset kiertävät veroja. Totta kai jokainen säästää autoilukuluissa jos se on mahdollista, koska autohan on oikeasti tarpeeton kulkuneuvo kaikinpuolin. Miksi et voisi kulkea bussilla? Tai mikset voisi ajaa pyörällä? Auton omistamiselle ei ole olemassakaan hyväksyttävää selitystä jos tarkkoja ollaan. Se on peniksenjatke.

        Olen mä helvetinmoinen veronkiertäjä ja loinen kun en ole sitä maksullista Windowsiakaan ostanut vaan käytän laillisesti ihan ilmaiseksi Linuxia, jonka latasinkin vielä kaiken lisäksi hävyttömästi ilmaiseksi. Olisikohan se ongelma siinä, että te kaupallisuuden kannattajat ette voi sietää ajatusta rahan säästämisestä tai vaikkapa siitä, että joku asia on myös ihan ilmainen? autoilu ei ole ilmaista. Jokainen valitsee tietysti itse haluaako ruveta maksamaan siitä lystistä. Itse en halua.

        Olette te ihmiset pöllöjä jos luulette tosissanne, että autoilu on joku velvollisuus. Totti Karpela on ihan oikeassa siinä, että ihmiset käyvät aina vaan pöllömmiksi.

        Mene muuten kertomaan Hollantilaisille, että ne kiertävät veroja kun pyöräilevät. Amsterdamissa polkupyörä on liikenteen kuningas, autoja on kaupungissa melko vähän. Sama koskee kyllä koko Hollantia.

        Milloin kapitalismista tuli kansalaisvelvollisuus muuten?

        Voisitko vastata minulle. Asun maaseudulla, jossa lähin linja-auto kulkee 25 km päässä kumpaankin suuntaan kerran päivässä. Talvella joudun menemään traktorilla auraamaan tien, jotta vaimoni voi töihin mennessään viedä lapsemme autolla päivähoitoon. Aurattuani tien lähden itse toisella autolla omalle työpaikalleni. Työpaikkakuntani vaihtuu aika usein. Mitenkä pärjäisimme parilla polkupyörällä. Mitenkähän tätä voisi verrata Hollantiin. Ai niin, käydessäni Bangkokissa en nähnyt siellä yhtään pyörailijää. Asukkaita kuitenkin reippaasti yli 5 miljoonaa.


      • autoton ihmemies
        Drive Out kirjoitti:

        "Palkasta menee verot siinä missä muillakin suomalaisilla."

        Tuloveroilla ei paljoa yhteiskuntaa pyöritetä. Sen sijaan autoilulla kyllä. Lisäksi autoilu luo työllisyyttä, joka muuten taas lisää niitä marginaalisia tuloverojakin.. joilla voidaan toki rakentaa esimerkiksi pyöräteitä veronkiertäjille, muttei moottoriteitä autoilijoille.

        Polkupyörät pitäisi saada rekisteriin, jotta niiden aiheuttamista haitoista voitaisiin kerätä kustannukset käyttäjiltään. Esimerkiksi jos pyöräilijä törmää autoon, niin lommojen oikaisun joutuu käytännössä maksamaan autoilija, koska varattomalla pyöräilijällä ei rahaa ole. Rekisterissä olevat polkupyörät saataisiin mukaan liikennevakuutusjärjestelmään, jolloin syyttömät eivät joutuisi enää maksajiksi.

        "Linux-käyttäjät ovat loisia kun käyttävät ilmaiseksi Linuxia"

        Linux nyt on harrastelijoiden puuhastelua. Sen kanssa on kiva leikkiä, mutta ei siitä tosi käyttöön ole. Esimerkiksi laitteistoajurit ovat alkeellisia muusta ohjelmistosta puhumattakaan. Mutta eihän siihen kukaan viitsi edes panostaa, jos tekemästään työstä ei saa korvausta.

        Kerro nyt vielä kuinka yhteiskunta voi toimia, jos kukaan ei maksa mistään mitään? Sosialisimia on kokeiltu, mutta se ei ole osoittautunut toimivaksi.

        Niin ja se Ahvenanmaa ei oikeastaan edusta rehellistä perussuomea. Sen asukkaatkin ovat veroissa saamapuolella. Pyöräile mielummin Kainuun kauneissa metsämaisemissa.

        Älä valehtele. Samoilla verorahoilla ne pyörätiet rakennetaan kuin ne motaritkin. Viime vuosina on panostettu nimenomaan kevyen liikenteen tukemiseen ja pyöräilyyn, koska se on saasteetonta ja vähentää liikenneruuhkia kaupungeissa. Tarvittavat moottoritiet on jo sitäpaitsi muuten rakennettu teille autoilijoille.

        Pyöriä nimenomaan ei pidä kerätä rekisteriin, koska moinen byrokratia tappaisi pyöräilyn. Sitäpaitsi systeemi ei muutenkaan toimisi, koska pyöriä on niin paljon. Polkupyörä myös vaihdetaan usein, joten niiden rekisterissä pitämistä ei pysty kukaan hoitamaan. Ideasi on pystyynkuollut. Miksi pyöräilijän pitäisi osallistua millään lailla liikenteen kustannuksiin? Me osallistuimme jo tuloverotuksen muodossa. Autoilijahan valitsee itse haluaako harrastaa kallista ja tarpeetonta autoilua.

        Autoilu ei muuten luo työpaikkoja, ei sitten millään tavalla. Yritykset ja kaupat pyrkivät olemaan lähellä ihmisten asuinpaikkoja, eli käytännössä sijoittuvat aina pyörämatkan päähän. Tästä asunnoltani on tosiaan vartti matkaa pyörällä, mutta autolla menisikin jo puoli tuntia tai enemmän samalla matkalla. Työpaikkani sijaitsee paikalla, johon on keskittynyt useampi eri alan firma kätevän matkan päähän monista asuinlähiöistä. Autoille on ymmärtääkseni kitsaasti parkkipaikkojakaan työpaikan lähellä, joten monet kulkevat töihin pyörällä tai tulevat bussilla, terve ratkaisu sekin aina.

        Ja väitteesi Linuxin laitteistoajureiden alkeellisuudesta on vale. Windowsin laitteistoajurit ovat alkeellisia koska ne pitää aina asentaa joka laitteelle erikseen asennuslevyiltä. Linuxissa laitetuki on valmiina, eli se on yhteensopiva. En asentanut esimerkiksi HP Deskjet F2180-tulostimelle Ubuntuun lainkaan ajureita, koska Ubuntussa on jo ne ajurit valmiiksi. Sama koskee käyttämääni Nikonin digijärkkäriä. Olin aika yllättynyt kun Ubuntu tekee sen kanssa nikottelematta yhteistyötä ilman ajurien asentamista. Linuxissa on erittäin kattavasti laitteistoajurit mukana ja lisäähän saa aina synaptic-pakettienhallinnan kautta tai ihan asentamalla suoraan terminaalin kautta jonkun ajurin jos tarvitsee. Tähän asti kaikki lisälaitteet, jopa eri valmistajien ulkoiset kiintolevyt ovat alkaneet toimia Linuxissa suoraan ja ilman ajurien asentamista.

        Ubuntu on huomattavasti Windowseja valmiimpi ja laadukkaampi käyttis ja lisäksi tosiaan ihan ilmainen. Jos joku on harrastelijatason viritys niin Windows Vista ja seiska. Ne eivät ole edes itsensä kanssa mitenkään yhteensopivia, eivätkä missään mielessä vakaita. Blue screen of death on kaikille win-käyttäjille tuttu ilmiö. Linux kaatuu äärimmäisen harvoin. En ole rebootannut itse asiassa konettani kaatumisen takia varmaan kolmeen vuoteen, voi olla, että on mennyt pidempäänkin jo. Linuxin kanssa ei vain tarvitse, se ei nimittäin kaadu.

        Canonical (Ubuntun takana oleva firma) maksaa työntekijöilleen palkan. Linux-yhteisö toimii ilmaiseksi ja panostaa käyttöjärjestelmäänsä erittäin paljon. Siksi Linuxille ei ole olemassa esimerkiksi haittaohjelmia tai viruksia. Windowsille niitä on enemmän kuin koko galaksissamme on tähtiä. Linux on huipputurvallinen juuri siksi, että sen lähdekoodi on avoin, jolloin käyttäjäyhteisö pystyy huolehtimaan itse siitä, että käyttikselle ei ilmesty saastaa. Kernel on lisäksi hyvin turvallinen ja suojattu. Siihen ei juuri mikään pöpö tartu mitenkään, koska virus pitäisi asentaa rootin salasanalla jos meinaa pöpön saada Linuxissa toimimaankin. Se taas vaatii, että viruksen tekijän pitää istua sillä koneella jonka haluaa saastuttaa.

        Kerro minulle miten yhteiskunta ei muka toimisi jos eläisimme avoimessa sosialismissa? Linux-yhteisö nimittäin toimii nimenomaan yleensä ilmaiseksi (kun ei puhuta kaupallisista linux-jakeluista joita myös on olemassa). Tämä yhteisö tekee töitä ilmaiseksi, avoimen lähdekoodin ympäristössä yhteisen hyvän eteen. Meillä on tosiaan maailman turvallisin ja toimintavarmin käyttöjärjestelmä. Yhteistyöllä, ihan ilmaiseksi. Mietipä sitä.


      • muuta kaupunkiin
        ajokonekuski kirjoitti:

        Voisitko vastata minulle. Asun maaseudulla, jossa lähin linja-auto kulkee 25 km päässä kumpaankin suuntaan kerran päivässä. Talvella joudun menemään traktorilla auraamaan tien, jotta vaimoni voi töihin mennessään viedä lapsemme autolla päivähoitoon. Aurattuani tien lähden itse toisella autolla omalle työpaikalleni. Työpaikkakuntani vaihtuu aika usein. Mitenkä pärjäisimme parilla polkupyörällä. Mitenkähän tätä voisi verrata Hollantiin. Ai niin, käydessäni Bangkokissa en nähnyt siellä yhtään pyörailijää. Asukkaita kuitenkin reippaasti yli 5 miljoonaa.

        Kuka pakottaa asumaan jossain korvessa kaukana kaikesta? Sinullahan on vapaus muuttaa myös lähemmäs kaupunkia, jolloin et enää tarvitse autoa. Mutta tietysti pitkä etäisyys joka paikkaan on syy omistaa auto. Asuinpaikka on aina valintakysymys.


      • Drive and pay
        autoton ihmemies kirjoitti:

        Älä valehtele. Samoilla verorahoilla ne pyörätiet rakennetaan kuin ne motaritkin. Viime vuosina on panostettu nimenomaan kevyen liikenteen tukemiseen ja pyöräilyyn, koska se on saasteetonta ja vähentää liikenneruuhkia kaupungeissa. Tarvittavat moottoritiet on jo sitäpaitsi muuten rakennettu teille autoilijoille.

        Pyöriä nimenomaan ei pidä kerätä rekisteriin, koska moinen byrokratia tappaisi pyöräilyn. Sitäpaitsi systeemi ei muutenkaan toimisi, koska pyöriä on niin paljon. Polkupyörä myös vaihdetaan usein, joten niiden rekisterissä pitämistä ei pysty kukaan hoitamaan. Ideasi on pystyynkuollut. Miksi pyöräilijän pitäisi osallistua millään lailla liikenteen kustannuksiin? Me osallistuimme jo tuloverotuksen muodossa. Autoilijahan valitsee itse haluaako harrastaa kallista ja tarpeetonta autoilua.

        Autoilu ei muuten luo työpaikkoja, ei sitten millään tavalla. Yritykset ja kaupat pyrkivät olemaan lähellä ihmisten asuinpaikkoja, eli käytännössä sijoittuvat aina pyörämatkan päähän. Tästä asunnoltani on tosiaan vartti matkaa pyörällä, mutta autolla menisikin jo puoli tuntia tai enemmän samalla matkalla. Työpaikkani sijaitsee paikalla, johon on keskittynyt useampi eri alan firma kätevän matkan päähän monista asuinlähiöistä. Autoille on ymmärtääkseni kitsaasti parkkipaikkojakaan työpaikan lähellä, joten monet kulkevat töihin pyörällä tai tulevat bussilla, terve ratkaisu sekin aina.

        Ja väitteesi Linuxin laitteistoajureiden alkeellisuudesta on vale. Windowsin laitteistoajurit ovat alkeellisia koska ne pitää aina asentaa joka laitteelle erikseen asennuslevyiltä. Linuxissa laitetuki on valmiina, eli se on yhteensopiva. En asentanut esimerkiksi HP Deskjet F2180-tulostimelle Ubuntuun lainkaan ajureita, koska Ubuntussa on jo ne ajurit valmiiksi. Sama koskee käyttämääni Nikonin digijärkkäriä. Olin aika yllättynyt kun Ubuntu tekee sen kanssa nikottelematta yhteistyötä ilman ajurien asentamista. Linuxissa on erittäin kattavasti laitteistoajurit mukana ja lisäähän saa aina synaptic-pakettienhallinnan kautta tai ihan asentamalla suoraan terminaalin kautta jonkun ajurin jos tarvitsee. Tähän asti kaikki lisälaitteet, jopa eri valmistajien ulkoiset kiintolevyt ovat alkaneet toimia Linuxissa suoraan ja ilman ajurien asentamista.

        Ubuntu on huomattavasti Windowseja valmiimpi ja laadukkaampi käyttis ja lisäksi tosiaan ihan ilmainen. Jos joku on harrastelijatason viritys niin Windows Vista ja seiska. Ne eivät ole edes itsensä kanssa mitenkään yhteensopivia, eivätkä missään mielessä vakaita. Blue screen of death on kaikille win-käyttäjille tuttu ilmiö. Linux kaatuu äärimmäisen harvoin. En ole rebootannut itse asiassa konettani kaatumisen takia varmaan kolmeen vuoteen, voi olla, että on mennyt pidempäänkin jo. Linuxin kanssa ei vain tarvitse, se ei nimittäin kaadu.

        Canonical (Ubuntun takana oleva firma) maksaa työntekijöilleen palkan. Linux-yhteisö toimii ilmaiseksi ja panostaa käyttöjärjestelmäänsä erittäin paljon. Siksi Linuxille ei ole olemassa esimerkiksi haittaohjelmia tai viruksia. Windowsille niitä on enemmän kuin koko galaksissamme on tähtiä. Linux on huipputurvallinen juuri siksi, että sen lähdekoodi on avoin, jolloin käyttäjäyhteisö pystyy huolehtimaan itse siitä, että käyttikselle ei ilmesty saastaa. Kernel on lisäksi hyvin turvallinen ja suojattu. Siihen ei juuri mikään pöpö tartu mitenkään, koska virus pitäisi asentaa rootin salasanalla jos meinaa pöpön saada Linuxissa toimimaankin. Se taas vaatii, että viruksen tekijän pitää istua sillä koneella jonka haluaa saastuttaa.

        Kerro minulle miten yhteiskunta ei muka toimisi jos eläisimme avoimessa sosialismissa? Linux-yhteisö nimittäin toimii nimenomaan yleensä ilmaiseksi (kun ei puhuta kaupallisista linux-jakeluista joita myös on olemassa). Tämä yhteisö tekee töitä ilmaiseksi, avoimen lähdekoodin ympäristössä yhteisen hyvän eteen. Meillä on tosiaan maailman turvallisin ja toimintavarmin käyttöjärjestelmä. Yhteistyöllä, ihan ilmaiseksi. Mietipä sitä.

        "Samoilla verorahoilla ne pyörätiet rakennetaan kuin ne motaritkin"

        Joita saadaan polkupyörän käyttäjiltä paljon? Autoilijoilta saadaan n.6,5 miljardia ja pelkästä polttoaineverosta yli 2 miljardia..

        http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/92/valtion_verotulot_tieliikenteesta_2006_-_2011_.pdf

        ..jolla saadaan katetuksi koko liikenneministeriön menopuoli. Sisältäen veronkiertäjien pyörätiet ja muut saamapuolella olevien liikkumismuotojen tuet:

        http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2011/he_2011.html

        "Hallinnonalalle ehdotetaan määrärahoja 2 042,6 milj. euroa. Politiikkalohkoille ehdotetaan määrärahoja seuraavasti: hallinto ja toimialan yhteiset menot 342,6 milj. euroa, liikenneverkko 1 412,8 milj. euroa, liikenteen turvallisuus ja valvonta 35,4 milj. euroa, liikenteen tukeminen ja ostopalvelut 192,1 milj. euroa, viestintäpalvelut ja -verkot sekä viestinnän tukeminen 19,2 milj. euroa sekä tutkimus 40,5 milj. euroa. "

        Eli aika vahvasti me autoilijat kustannamme yhteiskuntamme toimintaa, kun yli neljä miljardia hassataan muuhun käyttöön.

        Polkupyörien käyttäjiltä ei saada kuin korkeintaan alv:n osuus hankintamenoista.

        Rekisteröinti ei tosiaankaan ole mikään ongelma. Suomessa on yli 3 miljoonaa autoa. Polkupyörien määrä liikkunee samassa kertaluokassa. Autoa vaihdan kolmen vuoden välein. Tuskin moni vaihtaa pyöräänsä sen useammin. Polkupyörähän on hankkijalleen yleensä huomattava taloudellinen satsaus.

        Polkupyörän käyttäjät pakoilevat siis verojen lisäksi myös vastuutaan aiheuttamistaan vahingoista.

        "Ja väitteesi Linuxin laitteistoajureiden alkeellisuudesta on vale."

        Miksi valhetelisin? Edellinen kokemukseni on Linux Mintistä. Edelleenkään ei löydy minkäänlaista tukea monitoimilaitteelleni ja lisäksi näytönohjaimen ajurit ovat huonot. Kokeilin ATI:n ja NVidian korteilla. Jälkimmäinen toimi paremmin. Järjestelmäkamerani 1080p -video ei toistu sulavasti Linuxilla. Windowsin puolella toimii loistavasti. Kun koodareille maksetaan palkkaa, niin heillä on parempi motivaatio tehdä kunnollista ja optimoitua ohjelmakoodia.

        Linuxin tekijät saanevatkin elantonsa Kelalta ja sosiaalivirastolta, jotka puolestaan ovat autoilijoiden rahoittamia laitoksia.

        Virusväitteesi on täyttä huuhaata. Minulla ei ole vuosiin ollut Windowsissa minkäänlaista virustorjuntaa. Siitä huolimatta haittaohjelmia ei ole esiintynyt.


      • autoton ihmemies
        Drive and pay kirjoitti:

        "Samoilla verorahoilla ne pyörätiet rakennetaan kuin ne motaritkin"

        Joita saadaan polkupyörän käyttäjiltä paljon? Autoilijoilta saadaan n.6,5 miljardia ja pelkästä polttoaineverosta yli 2 miljardia..

        http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/92/valtion_verotulot_tieliikenteesta_2006_-_2011_.pdf

        ..jolla saadaan katetuksi koko liikenneministeriön menopuoli. Sisältäen veronkiertäjien pyörätiet ja muut saamapuolella olevien liikkumismuotojen tuet:

        http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2011/he_2011.html

        "Hallinnonalalle ehdotetaan määrärahoja 2 042,6 milj. euroa. Politiikkalohkoille ehdotetaan määrärahoja seuraavasti: hallinto ja toimialan yhteiset menot 342,6 milj. euroa, liikenneverkko 1 412,8 milj. euroa, liikenteen turvallisuus ja valvonta 35,4 milj. euroa, liikenteen tukeminen ja ostopalvelut 192,1 milj. euroa, viestintäpalvelut ja -verkot sekä viestinnän tukeminen 19,2 milj. euroa sekä tutkimus 40,5 milj. euroa. "

        Eli aika vahvasti me autoilijat kustannamme yhteiskuntamme toimintaa, kun yli neljä miljardia hassataan muuhun käyttöön.

        Polkupyörien käyttäjiltä ei saada kuin korkeintaan alv:n osuus hankintamenoista.

        Rekisteröinti ei tosiaankaan ole mikään ongelma. Suomessa on yli 3 miljoonaa autoa. Polkupyörien määrä liikkunee samassa kertaluokassa. Autoa vaihdan kolmen vuoden välein. Tuskin moni vaihtaa pyöräänsä sen useammin. Polkupyörähän on hankkijalleen yleensä huomattava taloudellinen satsaus.

        Polkupyörän käyttäjät pakoilevat siis verojen lisäksi myös vastuutaan aiheuttamistaan vahingoista.

        "Ja väitteesi Linuxin laitteistoajureiden alkeellisuudesta on vale."

        Miksi valhetelisin? Edellinen kokemukseni on Linux Mintistä. Edelleenkään ei löydy minkäänlaista tukea monitoimilaitteelleni ja lisäksi näytönohjaimen ajurit ovat huonot. Kokeilin ATI:n ja NVidian korteilla. Jälkimmäinen toimi paremmin. Järjestelmäkamerani 1080p -video ei toistu sulavasti Linuxilla. Windowsin puolella toimii loistavasti. Kun koodareille maksetaan palkkaa, niin heillä on parempi motivaatio tehdä kunnollista ja optimoitua ohjelmakoodia.

        Linuxin tekijät saanevatkin elantonsa Kelalta ja sosiaalivirastolta, jotka puolestaan ovat autoilijoiden rahoittamia laitoksia.

        Virusväitteesi on täyttä huuhaata. Minulla ei ole vuosiin ollut Windowsissa minkäänlaista virustorjuntaa. Siitä huolimatta haittaohjelmia ei ole esiintynyt.

        Linuxin tekijöistä osa saa elantonsa ihan muulta alalta ja tekee harrastuksenaan Linuxia, toinen osuus tekijöistä on töissä esimerkiksi Canonicanilla ja saavat palkkaa siitä, että tekevät avoimen lähdekoodin käyttöjärjestelmää ja sille ohjelmia. On huomattava, että ohjelmilla en nyt tarkoita pelkästään Linuxia itseään vaan esimerkiksi nettiselaimia, grafiikkaohjelmia ja muita sovelluksia joita sille kirjoitetaan.
        Linuxin tekijöiden motivaatiossa ei ole vikaa, vika on yleensä siinä, että Linuxiin ajurit täytyy kääntää useimmiten Windowsin ajureista ja kirjoittaa suurilta osin jopa kokonaan uusiksi. Valitettavasti laitevalmistajat eivät ajattele, että joku ei aio käyttää laitetta Windowsilla.
        Milloin Windowsin tekijät ovat kirjoittaneet optimoitua tai varsinkaan kunnollista koodia? Windows on maailman suurin ohjelmointivirhe.

        Tietokoneongelmasi ratkeaa asentamalla siihen Linux mintiin suoraan Ubuntulle tarkoitetut paketit sekä pakettien hallinnasta että sovellusvalikoimasta. Kummankin Linux-version ydin on sama, joten ohjelmat ja ajurit ovat yhteensopivia. Tai vaihda Mint kokonaan Ubuntuun. Mint on riisuttu Ubuntu nimittäin.

        Autoilijat kustantavat oman autoiluun liittyvän infastruktuurinsa tietysti. Se on kuntien asia taata pyörä ja kävelytiet kaikille. Eli pyöräilijät eivät ole veronkiertäjiä. He vain eivät osallistu autoilun kustannuksiin mitenkään. Pyöräilijä maksaa edelleen tuloveroa siinä missä autoilijakin. Pyöräilystään pyöräilijä ei maksa mitään valtiolle, eikä siitä kuulukaan joutua maksamaan. Se on sopiva rangaistus saastuttavalle ja ruuhkia aiheuttavalle autoilulle. Ruuhkamaksu on ihan oikea ratkaisu rajoittaa autolla ajamista.

        Pyöräilijä ei yleensä koskaan aiheuta liikennevahinkoa. Varomaton osapuoli on yleensä aina autoilija, joka ei kunnioita pyöräilijää. Olen jäänyt useamman kerran tällä lailla itsekin auton alle.

        Virusväitteeni on muuten tosiasia. Olet joko uskomattoman rohkea tai uskomatoman sinisilmäinen jos uskallat käyttää Windowsia ilman minkäänlaista virustorjuntaa. Koneessasi on luultavasti viruksia joista et tiedä mitään. Linuxille ei ole olemassa viruksia eikä haittaohjelmia käytännössä lainkaan.


      • ajokonekuski
        muuta kaupunkiin kirjoitti:

        Kuka pakottaa asumaan jossain korvessa kaukana kaikesta? Sinullahan on vapaus muuttaa myös lähemmäs kaupunkia, jolloin et enää tarvitse autoa. Mutta tietysti pitkä etäisyys joka paikkaan on syy omistaa auto. Asuinpaikka on aina valintakysymys.

        Mitenkä minä saan tuotua sieltä korvesta mukanani ne metsät kaupunkiin. Siellä korvessa on minun työpaikkani. Sanot ettei kaupungissa tarvitse autoa, kun esim. kaupat ovat lähellä. Hevosellako ne tavarat tuodaan sinne kauppaan. Muuta sinä Kambotsaan. Siellä tosiaan kauppoihin tavarat kuljetetaan ihmisten vetämillä rattailla.


      • Hard Drive
        autoton ihmemies kirjoitti:

        Linuxin tekijöistä osa saa elantonsa ihan muulta alalta ja tekee harrastuksenaan Linuxia, toinen osuus tekijöistä on töissä esimerkiksi Canonicanilla ja saavat palkkaa siitä, että tekevät avoimen lähdekoodin käyttöjärjestelmää ja sille ohjelmia. On huomattava, että ohjelmilla en nyt tarkoita pelkästään Linuxia itseään vaan esimerkiksi nettiselaimia, grafiikkaohjelmia ja muita sovelluksia joita sille kirjoitetaan.
        Linuxin tekijöiden motivaatiossa ei ole vikaa, vika on yleensä siinä, että Linuxiin ajurit täytyy kääntää useimmiten Windowsin ajureista ja kirjoittaa suurilta osin jopa kokonaan uusiksi. Valitettavasti laitevalmistajat eivät ajattele, että joku ei aio käyttää laitetta Windowsilla.
        Milloin Windowsin tekijät ovat kirjoittaneet optimoitua tai varsinkaan kunnollista koodia? Windows on maailman suurin ohjelmointivirhe.

        Tietokoneongelmasi ratkeaa asentamalla siihen Linux mintiin suoraan Ubuntulle tarkoitetut paketit sekä pakettien hallinnasta että sovellusvalikoimasta. Kummankin Linux-version ydin on sama, joten ohjelmat ja ajurit ovat yhteensopivia. Tai vaihda Mint kokonaan Ubuntuun. Mint on riisuttu Ubuntu nimittäin.

        Autoilijat kustantavat oman autoiluun liittyvän infastruktuurinsa tietysti. Se on kuntien asia taata pyörä ja kävelytiet kaikille. Eli pyöräilijät eivät ole veronkiertäjiä. He vain eivät osallistu autoilun kustannuksiin mitenkään. Pyöräilijä maksaa edelleen tuloveroa siinä missä autoilijakin. Pyöräilystään pyöräilijä ei maksa mitään valtiolle, eikä siitä kuulukaan joutua maksamaan. Se on sopiva rangaistus saastuttavalle ja ruuhkia aiheuttavalle autoilulle. Ruuhkamaksu on ihan oikea ratkaisu rajoittaa autolla ajamista.

        Pyöräilijä ei yleensä koskaan aiheuta liikennevahinkoa. Varomaton osapuoli on yleensä aina autoilija, joka ei kunnioita pyöräilijää. Olen jäänyt useamman kerran tällä lailla itsekin auton alle.

        Virusväitteeni on muuten tosiasia. Olet joko uskomattoman rohkea tai uskomatoman sinisilmäinen jos uskallat käyttää Windowsia ilman minkäänlaista virustorjuntaa. Koneessasi on luultavasti viruksia joista et tiedä mitään. Linuxille ei ole olemassa viruksia eikä haittaohjelmia käytännössä lainkaan.

        "Linuxin tekijöistä osa saa elantonsa ihan muulta alalta ja tekee harrastuksenaan Linuxia"

        Siltä se myös vaikuttaa. Eli harrastelijoiden puuhastelua, kuten aiemmin totesin.

        "Valitettavasti laitevalmistajat eivät ajattele, että joku ei aio käyttää laitetta Windowsilla."

        Valitettavasti laitevalmistajien pitää saada rahaa työntekijöidensä palkanmaksuun. Kuvitteletko oikeasti, että ilmaisuus on jotenkin tuottavaa? Oletko ammatiltasi taiteilija? Kaupungissa asuminen näyttää vievän viimeisetkin järjen rippeet ihmisiltä.

        Windowsin mies on muuten melkoinen hyväntekijä nykyään. On oma säätiökin. Samaa ei voi sanoa pyöräilijöistä ja linux-nisteistä.

        "Tietokoneongelmasi ratkeaa"

        Ei minulla ole tietokoneongelmaa. Olen kokeillut Ubuntua ja Linux Mintiä ja todennut ne huonoiksi aikaisemmin mainittujen puutteiden vuoksi. Hardwarea on ikävä käyttää, jos sille ei saa kunnon softwarea.

        "Pyöräilijä maksaa edelleen tuloveroa siinä missä autoilijakin. "

        Pyöräilijä ei maksa oikeasti mistään mitään. He saavat reittinsä ilmaiseksi. Röyhkeimmät ajavat jopa autoille tarkoitetuilla autoilijoiden maksamilla teillä.

        Jos haluaa taantua luolamiehen tasolle, niin liikkumiseen riittävät jalat. Jos kulkee kanervikossa tarpeeksi edestakaisin, niin maastoon syntyy polku, eli eräänlainen tien esiaste. Mihin polkupyörää siis tarvitaan? Ei mihinkään, sillä jalkaisinkin pääsee.

        "Se on sopiva rangaistus saastuttavalle ja ruuhkia aiheuttavalle autoilulle"

        Ja tämän väitteen jälkeen heität kuitenkin pokkana lentoreissun ulkomaille kerran vuodessa. Tuulivoimallako ne gravitaation voittavat kapistukset toimivat?

        "Pyöräilijä ei yleensä koskaan aiheuta liikennevahinkoa."

        Minäminää pukkaa taas. 'Yleensä' ja 'ei koskaan' kumoavat aika hyvin toisensa. Minä puolestaan tiedän useitakin tapauksia, jossa pyöräilijä on törmännyt autoilijaan ollen syyllinen osapuoli. Maksajan paikalla on kuitenkin ollut autoilija, koska kaskon bonus laskee. Varattomalta on huono saada korvauksia.

        "Olet joko uskomattoman rohkea tai uskomatoman sinisilmäinen jos uskallat käyttää Windowsia ilman minkäänlaista virustorjuntaa"

        Tiedän mitä teen. Ei tietokoneen käyttäminen mitään erityisempää rohkeutta vaadi. Se on kuin autolla ajaminen; kun kerran oppii, niin taitaa ikänsä.


      • v76
        muuta kaupunkiin kirjoitti:

        Kuka pakottaa asumaan jossain korvessa kaukana kaikesta? Sinullahan on vapaus muuttaa myös lähemmäs kaupunkia, jolloin et enää tarvitse autoa. Mutta tietysti pitkä etäisyys joka paikkaan on syy omistaa auto. Asuinpaikka on aina valintakysymys.

        Ihan oikeastiko meinaat että kaveri asuu keskellä ei mitään vain siksi että on syy omistaa auto? :D Anna mun kaikki kestää..


    • Kortitta...

      Meidän 1,5-vuotias pikkumies pärjää ilman korttia.

      Et antanut ikärajaa.

    • Tsadissa pärjää

      Stadissa on sellaisia paljon ja vielä enemmän niitä kellä on kortti mutta ei autoa, siellä pärjää, kun ei lähde böndelle.
      Haittapuolena em. osa on vihertäviä ja luulevat, että sama toimisi muualla...

    • ärajää ilman kyll

      Olen ite kohta 19v ja vaikkakin mut pakotettiin menemään autokouluun, vaikka ite tiesinki etten tuu ikinä autoo hankkimaan/sillä ajamaan. Kortti ollut kohta vuoden ja olisin pärjänny ihan ilmankin, autoa en tule ikinä hankkimaan tai ajamaan! Olen ajanut 45 kilometriä ja on semmonen tunne että ajaminen ei ole mun juttu, tykkään paljon ennemmin istua pelkääjän paikalla kun ajaa, se saa mut stressaantuneeks

      • no perustelkaa

        Fiksu päätös. Pääasiassa autoa ei tarvita oikeasti yhtään mihinkään. Joukkoliikenne kulkee, kaupungissa palvelut ovat lähellä ja käytännön elämä sujuu pyöräillen erittäin jouhevasti. Ja tulee halvemmaksi. Säästyy rahaa johonkin muuhun elämässä.

        Autoilu on stressaavaa, kallista, saastuttavaa ja oikeasti täysin tarpeetonta. Ei muakaan kiinnosta seistä liikenneruuhkassa kun töistä pääsen. Pyörällä pääsee niin kätevästi autojonojen välistä puikkelehtimaan nopeasti kotiin.

        Se on nopea laskutoimitus laskea yhteen autoverot, bensakulut, katsastusmaksut, rengaskulut ja muut autoiluun liittyvät maksut ja katsoa paljonko vuodessa menee rahaa siihen lystiin. Sillä rahalla tosiaan matkustaa muutaman kerran vuodessa ulkomaille, tai ostaa melko hulppean asunnonkin jo nopeasti. Tai hankkii paljon kaikkea mukavaa kotiin ja takapihalle. Mutta miksi ihmeessä se raha pitäisi laittaa autoiluun?

        Tässä keskustelussa kukaan ei ole vieläkään perustellut mihin sitä autoa oikein tarvitsee oikeasti? Ja miksi kaikkien pitäisi muka autoilla? Onko se joku velvollisuus vai?

        Ja stadilaisille tiedoksi: ilman autoa pärjää myös Kehä kolmosen ulkopuolella. Terveisiä vaan Turusta! Kannattaa joskus koittaa muistaa, että Suomessa on aika paljon enemmän lääniä kuin pelkkä Helsinki.

        Koittakaa nyt edes perustella mihin sen auton muka tarvitsee. Katsotaan löytyykö sille yhtäkään hyväksyttävää perustelua.

        Mihin kaupungissa asuva ihminen tarvitsee autoa? Bussit kulkevat ja pyörähän on oikeasti se kätevin kulkuneuvo kaupungissa. Yleensä keskustan tuntumassa kaikki on jopa ihan kävelyetäisyydellä muutaman minuutin päässä.


      • uusi elämä
        no perustelkaa kirjoitti:

        Fiksu päätös. Pääasiassa autoa ei tarvita oikeasti yhtään mihinkään. Joukkoliikenne kulkee, kaupungissa palvelut ovat lähellä ja käytännön elämä sujuu pyöräillen erittäin jouhevasti. Ja tulee halvemmaksi. Säästyy rahaa johonkin muuhun elämässä.

        Autoilu on stressaavaa, kallista, saastuttavaa ja oikeasti täysin tarpeetonta. Ei muakaan kiinnosta seistä liikenneruuhkassa kun töistä pääsen. Pyörällä pääsee niin kätevästi autojonojen välistä puikkelehtimaan nopeasti kotiin.

        Se on nopea laskutoimitus laskea yhteen autoverot, bensakulut, katsastusmaksut, rengaskulut ja muut autoiluun liittyvät maksut ja katsoa paljonko vuodessa menee rahaa siihen lystiin. Sillä rahalla tosiaan matkustaa muutaman kerran vuodessa ulkomaille, tai ostaa melko hulppean asunnonkin jo nopeasti. Tai hankkii paljon kaikkea mukavaa kotiin ja takapihalle. Mutta miksi ihmeessä se raha pitäisi laittaa autoiluun?

        Tässä keskustelussa kukaan ei ole vieläkään perustellut mihin sitä autoa oikein tarvitsee oikeasti? Ja miksi kaikkien pitäisi muka autoilla? Onko se joku velvollisuus vai?

        Ja stadilaisille tiedoksi: ilman autoa pärjää myös Kehä kolmosen ulkopuolella. Terveisiä vaan Turusta! Kannattaa joskus koittaa muistaa, että Suomessa on aika paljon enemmän lääniä kuin pelkkä Helsinki.

        Koittakaa nyt edes perustella mihin sen auton muka tarvitsee. Katsotaan löytyykö sille yhtäkään hyväksyttävää perustelua.

        Mihin kaupungissa asuva ihminen tarvitsee autoa? Bussit kulkevat ja pyörähän on oikeasti se kätevin kulkuneuvo kaupungissa. Yleensä keskustan tuntumassa kaikki on jopa ihan kävelyetäisyydellä muutaman minuutin päässä.

        Muutettuani syrjäseudulta (siellä ei kyllä voinut asua ilman omaa autoa, ei ollut mitään muuta vaihtoehtoa käydä töissä) kaupunkiin totesin ettei täällä tarvitse omaa autoa. Aluksi näytti kaikki menevän hyvin. Pikkuhiljaa töistä tultuani tuli mukaan muutama olutpullo iltaisin. Siitä se vähitellen siirtyi terävempiin alkoholijuomiin. Lopulta oli pakko ottaa aamuhuikka ennen töihin menoa. Enhän tarvinnut ajaa autoa joten huikan otto ei ollut ongelma. Tätä jatkui aikansa. Sitten tuli töistä potkut juopottelun takia. Uutta työpaikkaa ei sieltä ihannekaupungista löytynyt. Onneksi en ollut menettänyt ajokorttiani, koska en ajanut koskaan autoa kännissä. Muutin takaisin sinne korpeen. Entinen työpaikka tuli takaisin. Tyytyväisenä ajelen autollani töihin. Ette todellakaan tarvitse Helsingin ja Turun keskustassa omaa autoa.


    • mukavaa menoa

      Mieluummin (paljon) istun aamuisin ja iltaisin omassa autossani työmatkoillakin. Busseissa ja junissa liikkuu kaikenmaailman pummeja norkoilemassa, istua paskaisella penkillä liituraitapuku päällä. Ei sanon minä.
      Saa kuunnella haluamaansa radiokanavaa eikä tyhmien puhelimessä lärpättelyä, missä sinä nyt olet.
      Ja sitten seisoskella talvellakin tienvarressa kuin aurausmerkki, koskahan se mahtaa tulla.
      Omalla autolla liikkuessa aikataulu pitää aina paikkansa.

      • milloin tahansa

        Samoilla linjoilla. Autoilussa parasta on vapaus. Lomalla voi tehdä vaikka muutaman päivän inspiraatiomatkan Etelä-Eurooppaan. Ei tarvitse etsiskellä aikatauluja sun muita ja saa ajella omia reittejä eikä joudu menemään massan mukana.

        Joukkoliikennettä ja polkupyörää tulee käytettyä ainoastaan keskustaan suuntautuvilla baariretkillä. Ensimmäisessä tympii aikataulut ja mukana kulkevat juopot (taksilla ei juttu) ja jälkimmäisessä vastatuuli ja vesisade, eikä lahkeen mahdollista rasvautumistakaan pidä jättää pois ikävistä puolista.


      • mikä järki?
        milloin tahansa kirjoitti:

        Samoilla linjoilla. Autoilussa parasta on vapaus. Lomalla voi tehdä vaikka muutaman päivän inspiraatiomatkan Etelä-Eurooppaan. Ei tarvitse etsiskellä aikatauluja sun muita ja saa ajella omia reittejä eikä joudu menemään massan mukana.

        Joukkoliikennettä ja polkupyörää tulee käytettyä ainoastaan keskustaan suuntautuvilla baariretkillä. Ensimmäisessä tympii aikataulut ja mukana kulkevat juopot (taksilla ei juttu) ja jälkimmäisessä vastatuuli ja vesisade, eikä lahkeen mahdollista rasvautumistakaan pidä jättää pois ikävistä puolista.

        Myönnät silti varmasti sen tosiasian, että kaupungissa asuva ihminen ei tarvitse autoa? Pärjään tosiaan pyörällä ja kävellen joka päivä kaupungilla ja työpaikan ja kodin välillä. En näe pienintäkään järjen hiventä siinä, että hankkisin auton parkkiruutua täyttämään (muuten tyhjänpanttina), kun en sitä elämässäni mihinkään tosiaan tarvitse. Asuinalueellani ei ole oikeasti järkeä omistaa autoa, koska kaikki palvelut ja työpaikat ovat tässä ihan korkeintaan vartin pyöräreissun päässä, yleensä jopa lähempänä. Kauppa on muutaman minuutin päässä pyörällä tai kävellenkin.

        En edelleenkään ymmärrä miksi joku jaksaa syyttää veronkierrosta ihmisiä, joiden asiat ovat niin hienosti, että auto on täysin tarpeeton asuinpaikan sijainnin takia. Miksi heidän pitäisi hommata auto? Mikä järki siinä on, että ostat auton jota ET TARVITSE mihinkään tarkoitukseen? Tässä on muutaman kilsan etäisyydellä useampi lähiö joissa auto on tarpeeton.


      • en maksa en
        mikä järki? kirjoitti:

        Myönnät silti varmasti sen tosiasian, että kaupungissa asuva ihminen ei tarvitse autoa? Pärjään tosiaan pyörällä ja kävellen joka päivä kaupungilla ja työpaikan ja kodin välillä. En näe pienintäkään järjen hiventä siinä, että hankkisin auton parkkiruutua täyttämään (muuten tyhjänpanttina), kun en sitä elämässäni mihinkään tosiaan tarvitse. Asuinalueellani ei ole oikeasti järkeä omistaa autoa, koska kaikki palvelut ja työpaikat ovat tässä ihan korkeintaan vartin pyöräreissun päässä, yleensä jopa lähempänä. Kauppa on muutaman minuutin päässä pyörällä tai kävellenkin.

        En edelleenkään ymmärrä miksi joku jaksaa syyttää veronkierrosta ihmisiä, joiden asiat ovat niin hienosti, että auto on täysin tarpeeton asuinpaikan sijainnin takia. Miksi heidän pitäisi hommata auto? Mikä järki siinä on, että ostat auton jota ET TARVITSE mihinkään tarkoitukseen? Tässä on muutaman kilsan etäisyydellä useampi lähiö joissa auto on tarpeeton.

        Vielä jatkoksi: edelleenkin väite, että autottomat kiertävät verotusta on yhtä älytön kuin Windows-hihhulien väite, että Linuxin käyttäjät ovat loisia, koska he eivät maksaneet Microsoftille mitään Linuxista. Eli analogia on se, että sinun on pakko maksaa siitä mitä et tarvitse, muuten olet veronkiertäjä ja loinen. Miksi helvetissä maksaisin Microsoftille tuotteesta, jota en halua, enkä tarvitse? En kai minä osta Finnairiltakaan lentolippua, jota en tarvitse koska saan saman palvelun käytännössä ilmaiseksi vaikkapa Ryanairilta (lennot alkaen 1 euro lentokenttäkulut). Se on tyhmä, joka maksaa suuren summan rahaa kun ei ymmärrä sitä, että on olemassa joka halvempi tai ilmainen vaihtoehto. Autoilulle on olemassa ihan ilmainen vaihtoehto eli pyöräily. Teillä on ihan täysi vapaus käyttää myös taksia tai bussia. Auto ei ole käytännössä kenellekään pakko.

        Se on maailman typerin väite, että pyöräilijä kiertää veroja. Helvetti sentään, jokainen pyöräilijä maksaa tuloveronsa ja se on AUTOILIJAN OMA VALINTA autoilla, jolloin autoilija maksaa luonnollisesti bensansa ja autoveronsa. Ei sillä autolla ole pakko ajaa eikä sitä ole pakko omistaa. Miksi pyöräilijän pitäisi maksaa siitä, että ei suostu autoilemaan?
        Te autoilijat olette tosiaan kaikki ihan vapaita tässä maassa täyttämään tankkinne ja suhaamaan balalaika perseeseen tungettuna rajan yli itään jos ei miellytä maksaa aiheuttamianne liikennehaittoja ja omia kulujanne. Ei tässä maassa ole pakko asua.


        Juu, kierrän tosiaan veroja siinä kun en osallistu yhden verotettavan kohteen omistamiseen, eli en omista autoa. Siihen minulla on oikeus. En myöskään omista televisiota, joten en luonnollisesti osallistu tv-luvan maksamiseen. En nähkääs maksa palvelusta jota en käytä. Eli en osta toisinsanoen YLE:ltä mitään. Se on valintakysymys.
        Enkä tosiaan osallistu Microsoftille maksamiseen toisin kuin ne jotka maksavat Microsoft-veroa ostamalla koneeseensa Windowsin. Minä imuroin ihan ilmaiseksi Linuxin, johon olen täysin tyytyväinen ja käytän sitä ihan ilmaiseksi. Sekin on järjen käyttämistä. Miksi maksaisin Microsoftille paskasta?

        Windows-lisenssi maksaa kai nykyisin jotain 350-500 euroa. Se on ihan helvetinmoinen määrä rahaa verrattuna ilmaiseen. Mac OsX-lisenssi maksaa muutaman kympin ja on itse asiassa köyhimmissä maissa jopa ilmainen. Linux on kaikille ja kaikkialla maailmassa ilmainen.

        Tv-lupamaksu tv:n omistajalle kai nykyisin (450?) euroa tai jotain sinne päin. Ihan turha menoerä siitä, että näkee mainoksia ja uusintoja. En kiitos osallistu enkä omista telkkaria. Eli en maksa YLE-veroa. Sitäpaitsi tv on hallituksen propaganda-tuutti, josta ei tule muuta kuin läpensä kapitalistista, oikeistolaista sontaa. YLE on propaganda-tuutti.


      • toisilla toisin
        mikä järki? kirjoitti:

        Myönnät silti varmasti sen tosiasian, että kaupungissa asuva ihminen ei tarvitse autoa? Pärjään tosiaan pyörällä ja kävellen joka päivä kaupungilla ja työpaikan ja kodin välillä. En näe pienintäkään järjen hiventä siinä, että hankkisin auton parkkiruutua täyttämään (muuten tyhjänpanttina), kun en sitä elämässäni mihinkään tosiaan tarvitse. Asuinalueellani ei ole oikeasti järkeä omistaa autoa, koska kaikki palvelut ja työpaikat ovat tässä ihan korkeintaan vartin pyöräreissun päässä, yleensä jopa lähempänä. Kauppa on muutaman minuutin päässä pyörällä tai kävellenkin.

        En edelleenkään ymmärrä miksi joku jaksaa syyttää veronkierrosta ihmisiä, joiden asiat ovat niin hienosti, että auto on täysin tarpeeton asuinpaikan sijainnin takia. Miksi heidän pitäisi hommata auto? Mikä järki siinä on, että ostat auton jota ET TARVITSE mihinkään tarkoitukseen? Tässä on muutaman kilsan etäisyydellä useampi lähiö joissa auto on tarpeeton.

        onko sulla lapsia?
        Lapsia tarhassa, koulussa tai onko niillä harrastuksia olemassa?

        Yllättävää että elämää on se lähipiirin ulkopuolellakin


    • hankalaa ilman

      en tunne, ja kyllä rajaa elämää ja mahdollisuuksia melkoisesti
      jos ei osaa eikä saa ajaa autoa.

      Viimeistään siinä vaiheessa kun tulee lapsia ja jos ei
      ole ajanut, löytää itsensä vaikeuksista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      84
      4282
    2. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      30
      3211
    3. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      170
      2590
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

      Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      1976
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

      Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1482
    6. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1376
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

      Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1150
    8. Mitä sä ajattelet

      Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1009
    9. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      960
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

      On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      862
    Aihe