Mitä teet työksesi vai oletko eläkkeellä, työtön, opiskelija vai joku muu?
Mitä ajattelet jos joku on esim. työssä työttömien pajalla tai ns. orjatyössä
9 e/päivä palkalla?
Mitä hommia teet?
38
1677
Vastaukset
- realismus
En ole hetkeäkään ajatellut työttömien pajaa, mutta vastaan nyt vain utelisuudesta kysyäkseni, miten ihmeessä tuli mieleesi tiedustella jotain noin erikoista?
- matkalla alabamaan
Elämää , ATm-tyyppejä, kärsimystä, armotonta vitutusta, toiveikkuutta, pettymystä,
käytettyjä naisia, neitseen etsintää, ym. kaikkea mahtuu tälle palstalle
- Älymiehen haamu
Paskaduuneista ja pajoita yms ei ole mitään hyötyä koska palkka on huono eivätkä hanttihommat lisää arvostusta kauniiden nuorten naisten silmissä.
- tehomies
100% totta!
- Yrittäjä N
Olen yrittäjä.
En tiedä, mitä työttömien pajalla tehdään, mutta on toki hyvä, että jotakin tekemistä on löydetty. Mikä tahansa työ nimittäin osoittaa työnhakutilanteessa sen, että aktiivisuutta on eikä ole jääty vain sohvalle makaamaan. Minimipalkalla oleva voi olla ihan tyytyväinen palkkaansa ja työhönsä, mitäpä sitä ulkopuolinen arvostelemaan. Olen minä itsekin aikoinani paiskinut muun muassa teollisuussiivoojan töitä opintojen ohessa. En taida tarkemmin kertoa työnkuvastani, mutta asiantuntijatehtävissä koulutusta vastaavassa työssä. Harmittaa, jos joku parempaankin pystyvä tai muuten vain hyvä tyyppi joutuu tekemään sellaisella palkalla töitä, että arjesta nauttiminen on hankalaa. Toisaalta olen jollain tasolla ehkä kateellinenkin - jos en muuten, niin ainakin siksi että kuvittelen hommien työttömien pajalla olevan jotenkin stressitöntä, kun esimerkiksi minä joudun murehtimaan työhommia vapaa-ajallakin, eikä ole niin helppoa jättää niitä työpöydälle odottamaan.
Haaveileminen on vähän harhaanjohtava ilmaus tässä - lähinnä tarkoitin sitä, että "pajaelämässä" on joitain hyviä puolia, jos ne niin haluaa nähdä. Ei ne niitä huonoja puolia silti korvaa. Joku 9 euroa päivässä ei tosiaan tiedä mitään kovin mukavaa arkea (tai edes 9 euroa tunnissa, mutta se onkin jo luksusta - minullekin tarjottiin työttömänä ollessa lähinnä "9 euroa päivässä"-hommia, joiden päälle olisi vielä pitänyt itse maksaa matkat töihin ja kotiin. Olisin suostunutkin, mutten onneksi päässyt siihen).
Tietysti sekin vituttaisi, että vaikka niissä tyttöjä olisikin, niin käytännössä pitäisi saada paljon isompaa palkkaa pajatyöskentelystä (eli käytännössä olla joku, joka pyörittää sitä pajatoimintaa), tai sitten olla se "sätkäkonehippi".
- .........,.,
Olen riskianalyytikko. Palkka on paska (3500 e/kk), mutta päivät sentään lyhyitä (8 h) ja homma leppoista.
- Älymiehen haamu
Kuulostaa mukavalta. Palkka on Suomen mittakaavassa ihan hyvä, kelpais mullekkin. Millainen koulutus sinulla on?
- .........,.,
LordBoredom kirjoitti:
Oletko vastavalmistunut? Olisin kuvitellut riskianalyytikkojen saavan paljon enemmän.
Olen vuosi sitten valmistunut KTM. Työkokemusta 2 vuotta.
.........,., kirjoitti:
Olen vuosi sitten valmistunut KTM. Työkokemusta 2 vuotta.
No, kai tuo sitten on OK palkka. Olen silti vähän sitä mieltä, että valkokaulushommissa vaikka päivät teoriassa ovat lyhyitä, niin käytännössä ainakin minä tulen tehneeksi toisinaan kovinkin pitkiä päiviä jonkinlaisesta vastuuntunnossa, ja pahimmillaan stressaan välillä vapaa-ajallakin työasioista. Saattaa tietysti olla minun luonteenvika, mutta olen ymmärtänyt että moni (?) vastaavantasoisissa hommissa kärsii samasta. Fyysinen työ on tietysti hikistä työtä, mutta ainakin ajattelen että tehdaskone jää sitten paikoilleen kun työaika loppuu ja se jää siihen sitten odottamaan seuraavaa työvuoroa, jota ennen ei paljoa hommia mietitä.
- 2000/kk
Miten palkkasi voi olla mielestäsi paska?
Varmaankin enemmistö suomalaisista ihmisistä ei tienaa yhtä hyvin edes viiskymppisenä, kun palkka ihmisillä on keskimäärin korkeimmillaan.
Muutenkin KTMien alkupalkat ovat pikemminkin 2500 kuin 3500.
Miksi palkkasi ei kelpaa? Luuletko että naisia kiinnostaisi enemmän jos tienaisit 4500?
Ehei riitä kuule, laita ykkönen siihen palkkasi eteen, niin sitten alat kiinnostamaan rahanahneita naisia. 2000/kk kirjoitti:
Miten palkkasi voi olla mielestäsi paska?
Varmaankin enemmistö suomalaisista ihmisistä ei tienaa yhtä hyvin edes viiskymppisenä, kun palkka ihmisillä on keskimäärin korkeimmillaan.
Muutenkin KTMien alkupalkat ovat pikemminkin 2500 kuin 3500.
Miksi palkkasi ei kelpaa? Luuletko että naisia kiinnostaisi enemmän jos tienaisit 4500?
Ehei riitä kuule, laita ykkönen siihen palkkasi eteen, niin sitten alat kiinnostamaan rahanahneita naisia.Eiköhän KTM:t nyt enempää saa. Olen FM luonnontieteelliseltä alalta, ja minunkin alkupalkka muutama vuosi sitten oli 2600. KTM:t ovat sentään seksikkäältä ja rahakkaalta alalta.
Jotenkin olen ollut huomaavinani, että samaa työtä tekevillä naistyökavereillani, jotka saavat samantasoista (luultavasti vähän parempaa, kun ovat olleet pidempään) palkkaa kuin minä, on miehet, jotka ansaitsevat asunnoista ja muusta päätellen vähintään tuplat. Pidänkin sitä jonkinlaisena ohjenuorana: jos mies ansaitsee 4500 kuussa, hänellä on pienet mahdollisuudet naiseen, jonka kuukausiansiot ovat korkeintaan 2250. Sitä enemmän tienaaville naisille tällainen mies on parhaimmillaankin kiva kaveri, tyypillisimmillään taas saamaton ja halveksittava luuseri.- 2000/kk
LordBoredom kirjoitti:
Eiköhän KTM:t nyt enempää saa. Olen FM luonnontieteelliseltä alalta, ja minunkin alkupalkka muutama vuosi sitten oli 2600. KTM:t ovat sentään seksikkäältä ja rahakkaalta alalta.
Jotenkin olen ollut huomaavinani, että samaa työtä tekevillä naistyökavereillani, jotka saavat samantasoista (luultavasti vähän parempaa, kun ovat olleet pidempään) palkkaa kuin minä, on miehet, jotka ansaitsevat asunnoista ja muusta päätellen vähintään tuplat. Pidänkin sitä jonkinlaisena ohjenuorana: jos mies ansaitsee 4500 kuussa, hänellä on pienet mahdollisuudet naiseen, jonka kuukausiansiot ovat korkeintaan 2250. Sitä enemmän tienaaville naisille tällainen mies on parhaimmillaankin kiva kaveri, tyypillisimmillään taas saamaton ja halveksittava luuseri.Ne naistyökaverisi ovat sitten statusta etsiviä pinnallisia juppiakkoja.
Ei kai sellaista kukaan järkvä mies halua? - toinenkin vaihtoehto
LordBoredom kirjoitti:
Eiköhän KTM:t nyt enempää saa. Olen FM luonnontieteelliseltä alalta, ja minunkin alkupalkka muutama vuosi sitten oli 2600. KTM:t ovat sentään seksikkäältä ja rahakkaalta alalta.
Jotenkin olen ollut huomaavinani, että samaa työtä tekevillä naistyökavereillani, jotka saavat samantasoista (luultavasti vähän parempaa, kun ovat olleet pidempään) palkkaa kuin minä, on miehet, jotka ansaitsevat asunnoista ja muusta päätellen vähintään tuplat. Pidänkin sitä jonkinlaisena ohjenuorana: jos mies ansaitsee 4500 kuussa, hänellä on pienet mahdollisuudet naiseen, jonka kuukausiansiot ovat korkeintaan 2250. Sitä enemmän tienaaville naisille tällainen mies on parhaimmillaankin kiva kaveri, tyypillisimmillään taas saamaton ja halveksittava luuseri.Tai sitten niiden asuntojen ja muiden takana on helvetillinen määrä velkaa. Sitä pitäisin jopa todennäköisempänä vaihtoehtona. Kun se lamanpoikanen kolkutteli ovella muistutti joku jo siitä, että moni on ylivelkaantunut aika pahasti. Ehkä sinä vaan et kuulu siihen sakkiin, joka on tottunut pröystäilemään velaksi?
toinenkin vaihtoehto kirjoitti:
Tai sitten niiden asuntojen ja muiden takana on helvetillinen määrä velkaa. Sitä pitäisin jopa todennäköisempänä vaihtoehtona. Kun se lamanpoikanen kolkutteli ovella muistutti joku jo siitä, että moni on ylivelkaantunut aika pahasti. Ehkä sinä vaan et kuulu siihen sakkiin, joka on tottunut pröystäilemään velaksi?
En... vielä.
Olen kuitenkin kuullut näiden naistyökavereiden miesten titteleistä, ja kaikki ne tuntuvat olevan jotain ihmeen johtajia ja päälliköitä.- Älymiehen haamu
LordBoredom kirjoitti:
En... vielä.
Olen kuitenkin kuullut näiden naistyökavereiden miesten titteleistä, ja kaikki ne tuntuvat olevan jotain ihmeen johtajia ja päälliköitä.Onks ne sun naistyökaverit edes kauniita? Minkä ikäisiä?
- Free Fanny
LordBoredom kirjoitti:
En... vielä.
Olen kuitenkin kuullut näiden naistyökavereiden miesten titteleistä, ja kaikki ne tuntuvat olevan jotain ihmeen johtajia ja päälliköitä.Olen minäkin titteliltäni päällikkö mutta palkka alkaa vain kolmosella.
- Älymiehen haamu
Kaikki työt joita kutsutaan hommiksi ovat perseestä. Ei kukaan puhu juristin tai johtajan hommista vaan roskakuskin ja siivoojan hommista.
- 36 (n)
Olen monotonisessa paskaduunissa, johon ajauduin olosuhteiden vuoksi. Työajat ovat rasittavia, asiakkaat v-mäisiä tai turhautuneita. Työilmapiiri on huono, aina täytyy väistellä selkäänpuukottajia sekä kuopankaivajia, joista pomo on yksi. Nuorena olin tyhmä, enkä opiskellut mitään vakavasti. Nyt olen liian vanha hankkimaan työtä, jota itse arvostaisin. Luulen päätyväni jossain vaiheessa kortistoon eli köyhdyn oikein todella ennen niukkoja eläkepäiviä.
Olen itsekin joutunut olemaan ilman töitä. Olen myös ollut pätkä-/osa-aikatöissä. Ehkä monipulisesta elämänkokemuksesta johtuen ymmärrän hyvin työttömiä ja muita vähäosaisia.
Talousideologiamme peruspilareita on, että n. 10% työvoimasta pidetään työttöminä. Tällöin töissä olevat suostuvat kaikkeen ja pysyvät nöyrinä, koska heitä voidaan pelotella vähäosaisuudella.- Koulun penkille
Lähtisit opiskelemaan uutta alaa. Jos olet 36-vuotias, niin ei se ole ollenkaan liian myöhäistä. Tiedän yli 40-vuotiaita jotka ovat lähteneet opiskelemaan uutta alaa kun ovat kyllästyneet vanhaan. Aikuisilla opiskelijoilla on paremmat opintotuetkin kuin nuorilla opiskelijoilla.
- Free Fanny
Koulutusta vastaava asiantuntijatyö yksityisellä sektorilla.
- system down
työtön ja imen kaikki rahat mitä systeemistä saa. paskaduuneihin en aio koskea koskaan (epäilen että tulen maksamaan koskaan tuloveroja), koska siitä on hyötyä vain lutkille.
- 9 eur pvä
Joudut joskus " orjatyöhön pajalle" !
aiotko mennä vai otatko kartsan?
- (36)
Mitä teet työksesi vai oletko eläkkeellä, työtön, opiskelija vai joku muu?
- Ylempi toimihenkilö
9 e/päivä palkalla?
- ei oo kiva juttu. - jackaroo
Työtön opiskelija olen tällä hetkellä. Töitä kuitenkin etsin, tosin vain oman alani hommia. Syksyllä olisi tarkoitus valmistua, vaikka sitten kortistoon jos ei mitään töitä sitä ennen löydy.
- Milla Magia
Olen opintovapaalla työstäni tällä hetkellä eli siis opiskelija.
- sir_eino
Toimistotyötä. Nyt siis nostan palkkaa siitä että juon kahvia, roikun täällä ja Facebookissa.
Kohta pitäisi varmaan avata Photoshop ja leikkiä tekevänsä töitä.- realismus
Kas, kollega...
- vmxnvcmxnc
Oletko AD tai jotain sinnepäin?
- sir_eino
vmxnvcmxnc kirjoitti:
Oletko AD tai jotain sinnepäin?
Jotain sinnepäin tai kyllä.
- ....................
sir_eino kirjoitti:
Jotain sinnepäin tai kyllä.
Vittu tekee entistä enemmän mieli hakata einolta leegot kurkkuun. Tollanen vitun toistaitoinen pelle vie oikeasti alansa osavien graafisten suunnittelijoiden työt. Tiedätkö eino olet niin sairaalassa jos tavataan.
- sir_eino
.................... kirjoitti:
Vittu tekee entistä enemmän mieli hakata einolta leegot kurkkuun. Tollanen vitun toistaitoinen pelle vie oikeasti alansa osavien graafisten suunnittelijoiden työt. Tiedätkö eino olet niin sairaalassa jos tavataan.
Oli siinä myös se vaihtoehto "jotain sinnepäin". Itse asiassa jos jotain osaan niin työni. Muuten en kovin pitkään näissä hommissa jatkaisi, kyllä mun pomo kykenee työsuhteen lopettamaan jos työn jälki ei miellytä.
- DI
Olen laskentapäällikkö eli ylempitoimihenkilö. Palkka mielestäni hyvä.
9 e/päivä palkalla?
Jokaisella on suomessa mahdollisuus kouluttautua niin pitkälle kun rahkeet riittävät. Tylyä mutta totta ettei kukaan tule tekemmän mitään sinun puolestasi jos et itse pidä itsestäsi huolta. Silloin saat sen mitä ansaitset. Tuo työskentely pajoilla on tarkoitettu totutteluksi ja soputumiseksi. Kukaan ei tee sitä eläkepäiviin asti. - toimistorotta.
Itse teen normitoimistotyötä AMK-koulutuksella. Työkokemusta alkaa olla jo lähes 20-v, mutta palkka ei vieläkään ole ihan 3000 e/kk. Siistiä sisätyötä kumminkin ja ihan mukavaa hommaa.
AP:n palkkioon sanoisin sen, että tosi kurjaa, mutta toivotaan, että se poikisi työtä. Itse olen aina ollut valmis tekemään melkein mitä tahansa hommaa ja lama-aikanakin otin vastavalmistuneena surkealla palkalla duunin, jonne menin kolmella eri julkisella kulkuneuvolla ja matkustin yli 4 tuntia päivässä työmatkaa!!! Sain kuitenkin reilun vuoden työskentelyn jälkeen hyvän työkokemuksen, joka poiki sitten uuden työn lähempää kotia ja paremmalla palkalla!!!
Nykyisen työn ohessa olen tehnyt myös mainostenjakoa ja siivousta lisäansioiden toivossa ajoittain (esim. auto hajonnut ja tullut kallis remontti, johon ei ole löytynyt rahaa).
Koska itse olen kova tekemään hommia, en parisuhdemarkkinoilla kovin suopeasti katsoisi miestä, joka on maannut kotonaan yli vuoden etsimättä juurikaan duunia. Pärjään tuloillani itse, mutta ketään en alkaisi elättämään heti suhteen alkuvaiheessa. Pidemmässä suhteessa työttömyys on OK, mutta se, että ottaisin miehen elätettäväkseni ei ole mikään vaihtoehto. Jos kuitenkin miehellä on kova tahto ja yritys työn löytämiseksi ylläpitää työtaitoja, niin yleensä sellainen asenne osoittaa myös intoa nähdä vaivaa naisenkin eteen. - Mies1985
Tilannettani juuri nyt kuvaa parhaiten se että sanoisin olevani netissä. Olen vähän kaikkia noita; opiskelija, työtön jne.
Joku orjahomma toisi mojovan lisäkorotuksen ansioihin. - työtön orja
Tein joskus töitä 9 euron päivä palkalla työpajalla. Sit ku sopimus loppui nin sain
karenssin koska en tehnyt saman tien vuoden sopimusta uudestaan. No kaenssi edelleen voiassa mut een raksa töitä pimeesti 2000 kuuausi palkalla.
Työttömii kohdellan kuin orji ja jos tekee työt hyvin niin pitäis tehdä orja työtä loppu elämä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3522816Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151058Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908- 80908
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849