Millä kuljet?

menopelisi

Onko sinulla autoa, moottoripyörää, polkupyörää?

Käytätkö julkisia kulkuneuvoja vai jalanko kuljet?

Pitääkö miehellä olla hieno auto?

Onko sinulla ajokorttia?

Itse kuljen jalan ja polkupyörällä - en omista ajokorttia.

34

262

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löysämuna69

      Onko sinulla autoa, moottoripyörää, polkupyörää?
      -Ei mtään niistä, mutta 2 jalkaa.

      Käytätkö julkisia kulkuneuvoja vai jalanko kuljet?
      -Kävelen, pidemmät matkat tai huonolla säällä matkustan bussilla.

      Pitääkö miehellä olla hieno auto?
      -Ei. Eri asia, jos mies harrastaa autoja niin ehkä sitten.

      Onko sinulla ajokorttia?
      -B-kortti.

    • 6

      Polkupyörällä. Junalla kaupungista toiseen. Kortti on.

    • Tunturi Arcade

      Minä asun semmoisessa kaupunginosassa, joka sijaitsee joen toisella puolella alle 10 minuutin kävelymatkan päästä kaupungin ydinkeskustaan kuuluvasta torista ja ruutukaavaalueesta. Niinpä voin hoitaa helposti kaikki arkipäivän asiat kävellen ja pyöräillen.

      Minulla on ollut ajokortti 18-vuotiaasta lähtien, mutta en ole aitona humanistina ollut koskaan suuremmin kiinnostunut autoista. Taloudellisessa mielessä henkilöauto on erittäin huono investointi, sillä alkuperäisen hankintahinnan lisäksi siihen menee väistämättä rahaa bensiinin, vakuutusten ja mahdollisten korjauksien muodossa ka uuden auton hinta laskee samalla kun sen ajaa kaupasta ulos.

      Käytän julkisia ajoneuvoja kuten bussia ainoastaan matkustaessani pitempiä matkoja kaupungista toiseen, en siis paikallisliikenteessä. Keskikokoisessa yliopistokaupungissa lyhyemmät matkat kaupunginosasta toiseen hoituvat näppärästi hybridimallisella citymaastopyörällä, jossa on 7 vaihdetta.

    • Twin Six

      Onko sinulla autoa, moottoripyörää, polkupyörää?
      -on, autoja (3kpl), polkupyöriä (useita)

      Käytätkö julkisia kulkuneuvoja vai jalanko kuljet?
      -en käytä julkisia, työmatkat ajan fillarilla, muut ajot autolla. Vuodessa tulee autoiltua 4000-5000km, pyörällä jokunen tonni?

      Pitääkö miehellä olla hieno auto?
      -vapaa maa ja vapaa valinta

      Onko sinulla ajokorttia?
      -on (BECE)

    • "Onko sinulla autoa, moottoripyörää, polkupyörää?"
      On auto ja polkupyörä. Moottoripyörän hankintaa olen ajatellut mutta pitäisi käydä ajamassa kortti ensin.

      "Käytätkö julkisia kulkuneuvoja vai jalanko kuljet?"
      Omalla autolla ja jalan sekä pyöräillen.

      "Pitääkö miehellä olla hieno auto?"
      Totta kai.

      "Onko sinulla ajokorttia?"
      No tietenkin on.

    • A <-> B

      En omista ajokorttia. Töihin kuljen bussilla kun matkaa on yli 30 km suuntaansa (plus pari kilometriä kävelyä). Polkupyörä kyllä löytyy mut sitä tulee käytettyä vain kesäisin, lähinnä kauppa, yms. reissuihin, ja aika paljon sitten tulee myös ihan huvikseen ajeltua kesäisin.

    • (36)

      Onko sinulla autoa, moottoripyörää, polkupyörää?

      - 3 autoa ja polkupyörä.

      Käytätkö julkisia kulkuneuvoja vai jalanko kuljet?

      - joskus käytän bussia. Apostolin kyytiä harvemmin.

      Pitääkö miehellä olla hieno auto?

      - Riippuu miehestä.

      Onko sinulla ajokorttia?

      - On

    • Älymiehen haamu

      Kuljen julkisilla ja jalan. Ajokortti löytyy mutta autoa minulla ei ole ollut koskaan. Autoissa on vähän sama juttu kuin naisissa, eli paskalla autolla/rumalla naisella ei tee mitään. Kummassakaan ei ole sitä ajamisen nautintoa joka tekisi auton/naisen ylääpitämisen vaivat siedettäviksi.

    • Onko sinulla autoa, moottoripyörää, polkupyörää? - kyllä, ei, kyllä

      Käytätkö julkisia kulkuneuvoja vai jalanko kuljet? - sekä - että

      Pitääkö miehellä olla hieno auto? - ei

      Onko sinulla ajokorttia? ABC ja "pikku-E"

      Olen tottunut kulkemaan omalla autolla, mutta kyllä välillä ärsyttää etsiä jossain Helsingissäkin parkkipaikkaa ja sitten se parkki vielä maksaakin ihan kultamunia :(

    • Useampi auto on, sekä polkupyörä ja mopokin on yhä tallessa.

    • Eewuli

      Onko sinulla autoa, moottoripyörää, polkupyörää?
      - polkupyörä on

      Käytätkö julkisia kulkuneuvoja vai jalanko kuljet?
      - jos en pyörällä kulje niin kävelen.

      Pitääkö miehellä olla hieno auto?
      -Auto kuin auto, kunhan kulkee ja toimii normisti

      Onko sinulla ajokorttia?
      - ajokortti on kyl

      • Älymiehen haamu

        Hei Eewuli! Kiva nähdä suakin täällä :-)

        Sähän olet ylpeä lappilainen ja mieleeni tuli hauska tapaus asiaan liittyen. 13-kesäisenä olin vanhempieni kanssa lomalla Lapissa. Oltiin juuri saavuttu yöjunalla Rovaniemelle ja siinä Roin asemalla (R-kiskan edessä) joku viisikymppinen lappilainen äijä tuli pyytämää nimmaria minulta! Kaltaiseni sivistynyt stadilainen oli katsos lappilaiselle halkopinon takana asujalle jotain todella ihmeellistä. Nuo maalaiset tuppaavat ihailemaan meitä sivistyneempiä helsinkiläisiä :-)))


    • jackaroo

      Köyhä opiskelija olen, joten bussilla on tullut kuljettua jo vuosia. Täällä Helsingissä tulee käytettyä myös metroa sekä raitiovaunua ja junalla tulee käytyä pohjoisessa aina parin kuukauden välein. Omaa autoa en ole ajatellut hankkivani vielä tässä vaiheessa elämää, mutta kyllä se varmaan jossain vaiheessa pitää hankkia, viimeistään silloin kun sitä palaa takaisin pohjoiseen.

      Auto on kyllä niin huono sijoitus kuin vain voi olla, enkä ole koskaan ymmärtänyt sitä että joku yrittää päteä sillä omalla autollaan. Auto on minulle kulkuväline, ei mikään statussymboli, mutta kyllähän tuota voisi vaikka vanhan audin tai volkkarin ostaa jos vain rahaa tarpeeksi olisi.

      Rekkakortti löytyy taskusta. Tosin siitä taita mennä muutama kirjain vanhaksi tässä parin vuoden päästä kun ajokorttiuudistus tulee.

      • jackaroo

        Niin joo, ja polkupyörä löytyy ja sitä tulee myös käytettyä melko paljon.


      • kjfu

        Helsingissä on kyllä niin hyvät julkiset liikenneyhteydet ettei siellä tee autolla yhtään mitään. Jumiutuu vaan johonkin ruuhkaan, ja ite en varmaan osais etes ajaa siellä.


    • ES

      Onko sinulla autoa, moottoripyörää, polkupyörää?
      - On polkupyörä.

      Käytätkö julkisia kulkuneuvoja vai jalanko kuljet?
      - Bussilla, ratikalla, junalla; jalan.

      Pitääkö miehellä olla hieno auto?
      - Ei.

      Onko sinulla ajokorttia?
      - Ei. Minulla ei ole koskaan olllut niin paljon ylimääräistä rahaa. Haluaisin hankkia ajokortin. En sitä Helsingissä tarvitsisi ollenkaan, mutta pohjoisessa tarvitsisi. Joskus olen miettinyt, että jos opettelisin vain ajamaan autoa jostain autokoulukirjasta ja sitten vaan pokkana pörräilisin - eihän autoa varsinaisesti ajokortilla ajeta.

    • vnvhn

      Onko sinulla autoa, moottoripyörää, polkupyörää?
      On auto.

      Käytätkö julkisia kulkuneuvoja vai jalanko kuljet?
      Autolla, joskus kävellen.

      Pitääkö miehellä olla hieno auto?
      Nope.

      Onko sinulla ajokorttia?
      On.

    • Reipas Poikamies

      Juoksen hyvän matkan putkeen.
      Omistan kaksi fillaria joilla ajelen.
      Minulla on jytky motskari jolla ajellessa määränpää ei ole tärkeä vaan itse matka ;)
      Minulla on tuunattu autokin.
      Kuorma-autoakin olen takavuosina ajellut.
      Suksetkin omistan joten talvella pääsen sokean reetan luokse saareen treffeille.
      Toki laivalle ja junalle on paikkansa kulku tapana.

    • villarimies

      Polkupyörällä

    • kuljen usein pyörällä töihin ja omistan myös ajokortin

    • tassutmaatavasten

      Kävelen tai pyörällä. Talvella kävellen. Kaupunkiin on vain tunnin kävelymatka joten ei tarvitse maksaa edes ylikalliista bussimatkasta. Aikaakin menee vain kolmisen kertaa kauemmin kun huomioi ettei tarvitse odotella kyytiä ja aina ei bussi mene suoraan sinne minne tarvisi mennä.

    • Onko sinulla autoa, moottoripyörää, polkupyörää? # auto ja polkupyörä

      Käytätkö julkisia kulkuneuvoja vai jalanko kuljet? # junailen tai omalla autolla

      Pitääkö miehellä olla hieno auto? # ei

      Onko sinulla ajokorttia? # bc

    • Auto on ja polkupyörä. Julkisia tulee käytetty silloin tällöin.

      Pitääkö miehellä olla hieno auto? Ei

      Onko sinulla ajokorttia? On

    • seksi

      Pyöräilen. On kortti muttei autoa. Kaupunkienväliset matkustan junalla jos en lainaa autoa.

      Kyllähän se miehen osakkeita nostaa jos on auto. Tai nykyään voi sanoa että laskee jos ei ole, kun käytännössä kaikilla on. Jo monilla opiskelijoillakin.

    • Kessua tutuille

      BC-ajokortti löytyy. Omaa autoa ei ole koskaan ollut, kun ei ole tarvinnut. Bussilla tulee kuljettua ja fillarilla. Kävely on mitä parhainta hyötyliikuntaa työpäivän päätteeksi.

    • ATMaster

      Onko sinulla autoa, moottoripyörää, polkupyörää?
      - ei ole autoa tai moottoripyörää, mutta polkupyörä löytyy

      Käytätkö julkisia kulkuneuvoja vai jalanko kuljet?

      - Käytän molempia

      Pitääkö miehellä olla hieno auto?

      - Vain pinnallisten mukaan täytyy, muuten ei. Ehkä silloin pitää jos autoja harrastaa, mutten näe tällekkään mitään kunnollista argumenttia.

      Onko sinulla ajokorttia?

      - BE,C1E ja C-ajokortit löytyvät

    • Onko sinulla autoa, moottoripyörää, polkupyörää?

      Kaikkia löytyy yksi kappale

      Käytätkö julkisia kulkuneuvoja vai jalanko kuljet?

      opiskeluaikoina kuljin jalan, kun koulu/kauppa oli alle kilsan päässä

      Pitääkö miehellä olla hieno auto?

      Ei riippuu sijainnista täällä välttämäntöntä lähin julkinen kulkee 5km päässä. Itsellä suhteellisen harvinainen alle 20 kpl Suomessa samanlaisia

      Onko sinulla ajokorttia?

      ABC

      • Harrastajaa kiinnost

        Millanen auto?


      • Harrastajaa kiinnost kirjoitti:

        Millanen auto?

        En kehtaa suoraan sanoa mallia/merkkiä, kun mut olis liian helppo yhdistää real life henkilöön, mutta sanotaan japanilainen etuveto coupe -90-luvun lopulta pitäis kertoa harrastajalle, mistä kyse.


    • Stadin Sinkku M.

      Julkisilla kuljen päivittäin, mutta myös polkupyörällä tulee ajeltua. Lompakosta löytyy myös ABCDE-kortti, mutta autoa en ole omistanut enää moneen vuoteen.

    • täysin nolla

      Onko sinulla autoa, moottoripyörää, polkupyörää?
      Ainoastaan kaks fillaria löytyy
      Käytätkö julkisia kulkuneuvoja vai jalanko kuljet?
      kuljen fillarilla aina, satoi tai paistoi. tulee halvemmaksi kulkea fillarilla oikeesti.
      Pitääkö miehellä olla hieno auto?
      pitää jos on rikas
      Onko sinulla ajokorttia?
      Ei

    • M50+

      Pari autoa löytyy - toinen on lasten käytössä
      Polkupyöriä useita eri tarkoituksiin ja eri paikoissa
      Lennän paljon ja minulla on taksikortti - muita julkisia käytän joskus ulkomailla

      En ole autoharrastaja enkä pidä hienoa autoa välttämättömänä
      Myös naisella tulee olla auto ja ajokortti
      Liikun paljon jalkaisin etenkin vapaa-aikana

    • Jack Dempsey

      -minulla on 2kpl autoja: henkilöauto ja 4wd-avolavapaku
      -myös polkupyörä on
      -en käytä juuri lainkaan julkisia, johtuen asuinpaikkakunnastani ja pitkähköstä työmatkasta
      -ei kai se auton hienous miehestä parempaa tee..
      -ABC-kortti löytyy

    • Peli on pili

      Tottakai on auto ja moottoripyörä. Polkupyörä on lasten ja hinttien lelu.

      Ainoat julkiset kulkuvälineet joita käytän ovat taksi ja lentokone.

      Miehellä pitää olla kallis ja tehokas auto joka saa mulkun seisomaan, muuten ei ole mies vaan hinttihiiri.

      Tottakai on ajokortti, kortiton mies ei ole mies lainkaan vaan munaton eunukki.

      "Itse kuljen jalan ja polkupyörällä - en omista ajokorttia. " Otan osaa. Pukeudutko myös mekkoon?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1290
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      50
      1197
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1025
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      177
      990
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      44
      893
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      123
      776
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      738
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      723
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      691
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      677
    Aihe