Autovero tappoi taas

Surupusero

Syvä osanottoni. Sivuluisu olisi takuuvarmasti jäänyt tapahtumatta mikäli auto olisi ollut varustettuna ESP:llä.

Euroopan vanhin autokanta tulee vaatimaan hirvittävän hinnan lähivuosina.
On todella kummallista, että syypäät ovat hyvin tiedossa mutta hidas tappaminen saa jatkua.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Mies kuoli kolarissa/art-1288385518370.html

10

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ropakantaa

      Mikä sivuluisu? ESP:kö estää peräänajot?

    • 4+14

      Vanha auto tappaa aina. Pieni auto tappaa aina. Vanha, pieni auto tappaa aina varmasti!

    • Ällitällli

      Pääsit taas hetkeksi pois suljetulta. ONNEA! Seuraavalla jaksolla voisit tutustua senverran autotekniikkaan ettet noin hölmöjä väitteitä esitä.
      Mikään hilavitkutin ei kumoa fysiiikanlakeja

    • jotta sillee

      Kas kun onnettomuuksista 89% ajetaan autoilla jotka alle 8 vuotta vanhoja.Kuolonkolareista turha sanoa sillä nuoriso ei silti mitään turvaautoa ostaisi,kun Bemarit mielessä ja tehokkaat sellaiset.Takaveto kaikilla ehdoton vaatimus ja uusissa ei ole montaa takavetoista autoa nykyisin.

    • Henki pois

      Kullinjatke Bemarit rulettaa!.

    • komukka Suomi

      Maailman turvallisin liikenne on Ruotsissa (tutkimuksien mukaan). Myös Saksan moottoritiet ovat vapaista nopeuksista huolimatta turvallisimmat maailmassa.

      Mikä on näille yhteistä ?. Hyvät ja turvalliset autot, joita saa ostaa verottomana mistä maasta haluaa.

      • Ei yksinkertaista

        Suomessa myös hukkuu vähintään tuplamäärä ihmisiä joka vuosi suhteessa väkilukuun, enkä usko hukkumistilastojen synkkyyden syyn olevan ruotsalaisten veneiden tasossa. Osa kuolintilastojenkin synkkyydestä johtuu suomalaisten liikennekulttuurista, EI ajoneuvoista. Ei Suomi pääsisi edes lähelle samoja lukuja, vaikka Suomessa olisi täsmälleen samanlaiset autot.

        Ja tuskin edes verojen poisto muuttaa autokantaa nuoreksi hetkessä, vaikka autovero poistettaisiinkin. Auto on nimittäin järjetön sijoitus autoveron poiston jälkeenkin. 20000 euron veroton auto on aivan yhtä kallis pitkällä tähtäimellä kuin 20000 euron auto verollinen auto nyt. Tai oikeastaan, jos autoverotusta siirretään käytön suuntaan, veroton auto on kalliimpi. Saat ainoastaan himpun verran paremman auton samalla hinnalla... Rahankäytöstä tarkka saattaa jopa ostaa aiemman 5000 euron auton tilalta 4000 euron auton (eli saman auton minkä aiemminkin suunnitteli, mutta halvemmalla) ja pistää säästön mieluummin taskuun. Muista, käytettyjenkin hinta romahtaa veron poiston yhteydessä, joten suuri osa ryntää ostamaan halpoja käytettyjä autoja.


      • Veneilijä...
        Ei yksinkertaista kirjoitti:

        Suomessa myös hukkuu vähintään tuplamäärä ihmisiä joka vuosi suhteessa väkilukuun, enkä usko hukkumistilastojen synkkyyden syyn olevan ruotsalaisten veneiden tasossa. Osa kuolintilastojenkin synkkyydestä johtuu suomalaisten liikennekulttuurista, EI ajoneuvoista. Ei Suomi pääsisi edes lähelle samoja lukuja, vaikka Suomessa olisi täsmälleen samanlaiset autot.

        Ja tuskin edes verojen poisto muuttaa autokantaa nuoreksi hetkessä, vaikka autovero poistettaisiinkin. Auto on nimittäin järjetön sijoitus autoveron poiston jälkeenkin. 20000 euron veroton auto on aivan yhtä kallis pitkällä tähtäimellä kuin 20000 euron auto verollinen auto nyt. Tai oikeastaan, jos autoverotusta siirretään käytön suuntaan, veroton auto on kalliimpi. Saat ainoastaan himpun verran paremman auton samalla hinnalla... Rahankäytöstä tarkka saattaa jopa ostaa aiemman 5000 euron auton tilalta 4000 euron auton (eli saman auton minkä aiemminkin suunnitteli, mutta halvemmalla) ja pistää säästön mieluummin taskuun. Muista, käytettyjenkin hinta romahtaa veron poiston yhteydessä, joten suuri osa ryntää ostamaan halpoja käytettyjä autoja.

        "... enkä usko hukkumistilastojen synkkyyden syyn olevan ruotsalaisten veneiden tasossa..."

        Taidat muuten olla tuossakin väärässä! Suomessa kalastetaan ja liikutaan järvillä pienillä soutu ja alle 4,5 metrisillä moottoriveneillä. Suuremmat, jopa 6,5 - 8,5 metriset avo- ja walkaround-veneet ovat normi juttu Ruotsissa vastaavassa käytössä.

        Jos oletetaan, että toinen merkitsevä tekijä on alkoholi ja toinen veneen turvallisuus, niin olisi mukava tietää niiden vaikutukset. Pienempi ja huonommin varusteltu vene on aina turvattomampi! Suomessahan saa yhä pikkuveneissä olla ilman liivejä!

        Kalaveneeksi ei pitäisi ostaa alle 6,5 metristä venettä. Myös varusteluun tulee kiinittää huomiota. Plotteria ja kaikuakin tärkeämpi on tutka. Kriittinen tutka on vilkkaasti liikennöidyillä vesialueilla, kuten Helsingin edustalla.


    • bafhsgfhjsfj

      Olipa taas älytöntä pohdintaa... no, pohditaan lisää. Finnair on yksi turvallisimmista lentoyhtiöistä maailmassa ja käytämme aivan samoja koneita kuin muut. Tästä voi vetää johtopäätöksen jos suomalaiset käyttäisivät samoja laatuautoja kuin muutkin, täällä olisi myös maailman turvallisin liikenne. Eikö ollut älykäs pohdinta ?.

      Helvettiäkö ketään kiinnostaa toisten autoon käyttämä rahamäärä... no, tietenkin vain komukka-Suomessa.

    • veroton MB mulla

      Poliitikkojen suunnaton kateus ja kiusanteko kansalaisia kohtaan estää autoveron poiston, mutta suomalainenhan hyväksyy vaikka tappamisen jos sillä estetään uudehkan Mersun osto.

      On se Mersu pihassa niin suuren raivon kohde, että suoni katkeaa päässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe