Mulla on ollut yli 20 vuotta erilaisia autoja ensimmäisen kerran meni autosta jousi poikki. Nyt kyselen mitä ootte maksaneet moisesta vaihdosta. Itsellä Opel.
auton etujousi vaihtoon, hinnat
26
25252
Vastaukset
Minulla on ollut vasta 40 v erilaisia autoja, ei kuitenkaan Opelia eikä VW:tä eikä japseja. Koskaan ei ole jousi katkennut.
Korjaamolla se jousen vaihto pitäisi onnistua alle tunnissa. Itse jousen hintaa en osaa arvioida; varmaan Bilteman kuvasto kertoo jotain.- 1945
Minulla kymmenien vuosien kokemus autoalalta. Vastaan on tullut lähes kaikki automerkit ja mallit. Koskaan en ole tavannut katkennutta jousta Ladassa. Kertokaa ihmeessä, jos jonkun Ladasta on jousi mennyt poikki normaalissa liikennekäytössä.
- joustoa
1945 kirjoitti:
Minulla kymmenien vuosien kokemus autoalalta. Vastaan on tullut lähes kaikki automerkit ja mallit. Koskaan en ole tavannut katkennutta jousta Ladassa. Kertokaa ihmeessä, jos jonkun Ladasta on jousi mennyt poikki normaalissa liikennekäytössä.
Eihän ladassa ole jousia. Takapenkissä varmaan joku vanha hetekan vieteri.
- Anonyymi
1945 kirjoitti:
Lada on -60 luvun Fiat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lada on -60 luvun Fiat.
Älykäs kommentti yli 10 vuotta vanhaan ketjuun.
- dsdfsdfsdfsdfs
Kun vaihdat toisen puolen jousen, kannattaa vaihtaa se toisenkin puolen samalla. Jos kyseessä on etujousi, kannattaa ainakin tarkistaa yläkääntölaakereiden ja iskunvaimentimien kunto samalla.
Eli mitä noista sitten menee vaihtoon samalla, vaikuttaa hintaan oleellisesti. - TI-miesssss...
Jousen hinta esim. astraan näkyisi olevan Motonetissa noin. 30 - 60 e/kpl. Vaihto luokkaa 50 e ja noin 100 e jos pyörän kulmat joudutaan säätämään. Jos jouset ovat kutakuinkin kuosissa, ihan hyvin voi vaihtaa vain sen toisen. Parin sentin korkeusero ei haittaa mitään, eikä pistä silmään.
- 87k
Mikä sua pelottaa rassukka.
Jos oisit kertonut auton rekkarin, oisin kattonut mikä on ohjeaika tuon jousen vaihtoon, ja tämän jälkeen katsonut tuntiveloituksen autokeskuksessa, ja tämän jälkeen jousen hinnan motonetissä, joten olisin voinut antaa euron tarkkuudella sulle arvion.
Toki et kertonut mikä jousi oli kysessä, esim tuulilasinpyyhmine varren jousi maksaa noin 15€ ja vaihtoon menee noin 30 sekuntia- kesä pilalla
Koitappas kakkakikkare taas rauhoittua, oli nimimerkkisi mikä tahansa niin sinut kyllä aina tunnistaa, idiootti.
- jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
87k : todellinen urpo
- Tyyytyväinen asiakas
Ford-jousi 36 € Motonetista.
Työ 25 €
Yhteensä 61 €.
Keuda Nurmijärvi.- Siskovveli
Ladan jousi romikselta 10 €
Työ ~12 € = SuomiViina 0.7
Yhteensä 22 €
Siskommies - itseoppinut psykolog
Siskovveli kirjoitti:
Ladan jousi romikselta 10 €
Työ ~12 € = SuomiViina 0.7
Yhteensä 22 €
SiskommiesOnhan se tuokin konsti päästä eukolta ottamaan Suomiviinaa. Olit vain vaihtavinasi sen jousen. Miksi olisit vaihtanut ehjän jousen? Jousen kävit kyllä romikselta hakemassa, kun et olisi muuten pääsyt eukoltasi viinakauppaan hakemaan sitä Suomiviinaa. Tosin ostit kyllä useamman pullon. Ei se jousikaan ollut Ladan jousi. Minulla on mennyt autosta milloin pakoputken kannatinlaakeri, raitisilmasuodatin(penkin alla haiseva makkaranpala) ym. vastaavaa. Aina olen päässyt hakemaan tarvittavia osia kaupungista.
- markka-ajan.hinta
Mulla oli kerran -90 Mazda 323 porrasperä josta katkesi takajousi ylitettäessä katua jossa oli korkeita lumipolanteita ajourien välissä, juuri kun joustoliike oli menossa niin katkesi ja löi niin lujaa takaiskarin yläpäähän että kuljettajanpaikalla lattiassa tuntui värinää hetken verran ja kuului sellainen "soiva" ääni.
Laitatin siihen sitten uudet takaiskarit ja takajouset sekä nelipyöräsuuntaus, maksoi n. 2000 markkaa.- ei.lada
Noi biltema/motonet on varmaan edullisia. Hinta heiluu riippuen maahantuojasta ja valmistajasta sekä tarvikenetin tarjouksista.
Mun vähän jykevämpään henkilöautoon iskari 135 € jousi 65€ = 200 työt (1h). - Anonyymi
Menit sitten teettämään tonnin arvoiseen autoon kahden tonnin remontin. Toivottavasti olet sittemmin tullut järkiisi, etkä näin euroaikana ole enää tehnyt vastaavia hölmön hommia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menit sitten teettämään tonnin arvoiseen autoon kahden tonnin remontin. Toivottavasti olet sittemmin tullut järkiisi, etkä näin euroaikana ole enää tehnyt vastaavia hölmön hommia.
Ei se ollut silloin tonnin arvoinen, eikä edes kymppitonnin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdoin autooni molemmat etujouset ja joustintukilaakerit osat maksoivat muutaman kympin käutettyinä, paisti laakeri joka oli uutena kallein oli laakeri 20 € kpl
- Anonyymi
Etujouset kun on paksuja ja tehty kestämään moottorin raskas paino keulalla ja ovat siten vielä jännityksessä koko ajan, katketessaan lyö varmasti todella lujaa iskaritornin yläpäähän. Kannattaisi katsella onko tullut muitakin vaurioita kuin pelkkä katkennut jousi. Se jos pääsee jousenpuristimesta hallitsemattomasti karkuun niin siinä on tappava voima.
- Anonyymi
Matti Nykänen on kuningas, ja elää.
- Anonyymi
Niin Elviskin.
- Anonyymi
Hyvä huomio.Kyllä meitä Matti Nykäsiä on elävien kirjoissa aika liuta.Tiedä sitten siitä kuninkuudesta.Minulla mäkiennätys 12metriä ja hypätty perinteisellä,tai perinteisellä ja perinteisellä.Aika helikopteriliikettä kädet kyllä tekivät,mutta pystyssä pysyin just ja just.Hypätty aikanaan Juupajoen Jorpakkolahdessa kahden luotettavan todistajan läsnäollessa.Baarikierros ennätys taas on menneiltä vuosilta 4 vrk.Pörräsin tuon ajan melkoisessa tärpätissä lähes ilmaiseksi,kun erehdyin sanomaan nimeni.Sen mitä muistan ,niin heräsin useampana päivänä eri kämpistä.Melkein kaikki kehuivat kovaksi jätkäksi,eikä minulla ollut mitään sitä vastaan.Eräskin muisteli minun olevan lyhyempi,johon muistaakseni vastasin,että viimeiset parikymmentä vuotta olen ollut tämän pituinen,eikä minua ole typistetty.Tämän jälkeen seurasi kova naurunremakka ja kehoitus,että otetaas taas.Tein työtä käskettyä sen 4vrk:tta milloin minkin syyn johdosta tai kunniaksi.Lopulta olin ,niin heikossa hapessa,että erään kaupungin virkavalta kyyditsi minut putkaan.Seuraavana aamuna herätessäni kaameaan kankkuseen jouduin kysymään :missä kylässä tai kaupungissa mahdoin olla.Sanoivat muistaakseni,että Savitaipaleella.Kun oikein kauniisti pyysin ,sain olla valtion majoituksessa iltaan asti.Illalla soitin asemalta luvan saatuani velipojalleni ja sain hänet suostuteltua hakemaan itseni 300 kilometrin päästä.Tämän jälkeen en ole erityisemmin nimeäni mainostanut,kun oli sen verran rankka reissu,että toipumiseen meni 3 vuorokautta ja jäi lievä änkytys päälle.
- Anonyymi
Jouset vaihdetaan aina parittain, kuten iskaritkin. Wwkonsernin tyyppivika..
- Anonyymi
Yli kymmenen vuotta vanhassa avauksessa oli kyseessä Opel. Toyotalla ajava Tero-poika käänsi tämänkin asian VW-ryhmään.
- Anonyymi
Pötypuhetta. Vain rikkoutunut osa vaihdetaan. Miksi vaihdettaisiin ehjiä osia.
Auton pitäminen on muutenkin ihan riittävän kallista.
- Anonyymi
Vaihda ite ja tilaa osta i partsilta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5627366Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3312775Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872054- 1271254
- 311223
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41159- 911016
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1021002Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h64993- 44852