Ipsatol

tärisevä neito

Mihin käytät ja millä annoksella? Onko toiminut? Mitkä sivuvaikutukset?

Itse otan Ipsatol 2mg x 3/pvä. Määrättiin psykoosin vieroitusoireista johtuvaan tärinään ja levottomuuten. Kaksi viikkoa syöty ja tärisen edelleen yhtä pahasti. Psykiatri sanoi lääkkeen aiheuttavan humalaisen olon ja että sitä narkkarit käyttävät päihtymistarkoituksiin. Itse odotin, että olisin koko päivän sekaisin, mutta ainut sivuvaikutus on ollut lievä päänsärky.

8

4105

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ipsatolin käyttäjä

Käytän Ipsatolia sivuoireisiin jotka tulevat jostain syömästäni lääkkeestä. 2 x 2mg. Se auttaa. Ja oireena siis on silmien veto-oireet. Minulle on tullut närästystä. En ole huomannut muita sivuvaikutuksia.

• steel pants

joo olen käyttänyt ipsatolia 2mg 3 kertaa päivässä ja on ilmennyt ohimoissa påånräskyä ja 3 vuaden ipsatollin käytön jälkee olen laihtunut 3 tuumaa vyätäröltäni .en suasittele ipsatollin käyttöä muuta kun jos vain on pakko .ja muun myös ipsatollin käyttö voi aiheuttaa pään särkyä .olen joutunut ottamaa panadolia jmelkein joka päivä ipsatollin aiheuttamasta pään säryn takia .

• ipsu

Ipsatol tarkoitettu parkinsonin tautii poistaam siihen liittyvää lihasten jäykkyttä. Otinpa muutama päivä sitten huvikseni 6 tabl kerralla. Olotila muutui kammottavaksi. Heräsin yöllä siihen,että esimieni seisoi vuoteen vieressä (siis harhaisuutta),kompuroin pitkin kämppää seinistä ottaen. Monet esinee tmuuttuiva ihmishahmoiksi. Pysyin tuskin jaloillani . Lisäksi elimistö kuivui ja pu puuroutui täysin.
      Olotila tietenkin lopuksi normalisoitui , mutta vasta neljäntenä päivänä olin työkykyinen. Hommaan liittyi tolkuten huimaus. En ollut työkykyinen, vaan menin leguriin valttaen kovaa ripulia ja huimausta. Leguri kirjoitti muutaman pv:n saraslomaa.

• LL35

Ipsatolilla on muitakin indikaatioita kuin Parkinsonin tauti.

• Huippaus

Ipsua käytetään Parkinsonin tautiin liittyvään vapinaa. Joskus levottomat jalat oireyhtymään, mutta kaikkein eniten vanhojen psykoosilääkkeiden aiheuttamiin extrapyramidaali-oireisii.
      Viihdekäyttö huonoa. Otin kerran kymmenkunta Ipsatolia ja lopputuloksena en pysynyt pystyssä pariin päivään. Seinistä jouduon ottamaan tukea. Lisäksi suu kuiva, kun korppu. Sanalla sanoen vittumaiset vaikutukset viihdettä ajatellen.Pakko oli olla 3 päivää pois duunista . Kun hyppäsin auton rattiin kolhasin heti hienon skraadin parkkihallin pylvääseen. Koordinaatiokyky meni ja saamarin ataksia tuli lisäksi. En suosittele isoja määriä ainakaan viihdekäyttöön.

• okkis72

ipsatolia menee mulla nykyään 1 mg eli puolikas tabletti iltaisin,se on sopiva annos levottomiin jalkoihin.
      Kokeiltu on 50-60 kpl kerralla,sitä en tee koskaan enään,olin niin halluissa ja yön aikana olin laittanut kaikki levyt täysille ja uunin 300 asteeseen.Naapurilla oli onneksi vara avain ja herätti minut,koko asunto olli savun peitossa,hengen lähtö oli todella lähellä.
      Mutta pienillä annoksilla 1-2 mg poistaa hyvin vapinan,ja turhan pyöriskelyn sänkyssä.
      itselläkin joka aamu migreeni,johtunee kaiketi sit juuri ipsatolista,muuten ihan toimiva lääke !

• Anonyymi
      UUSI

Ipsatolin sain -84 neurokin tutkimusten jälkeen minulla on pieni CP vamma ja lievästi polio! Näistä tulleet hävisi kokonaan kävely puhe vaikeus
      Kun sain silloin Akinetonin! Joka -84 päivä 2tablettia
      Nyt teen ihmis kokeen lopetan hetkeksi aikaa!
      Taytän keväällä 73 vuotta Aija visti

• Anonyymi
      UUSI

Ipsatolia käytettiin -90-luvulla psykiatrisilla osastoilla muiden lääkkeiden sivuvaikutusten lieventämiseen. Vaikka ei sillä näyttänyt niihin vaikutusta olevan.
      Muistan silloin ihmetelleeni, kun osastoilla muutaman potilas käveli pää vinossa neuroleptien haittojen takia, ja heille annettiin lisäksi Ipsatolia, että helpottaisi, eikä auttanut.
      Miksi silloin ei vaihdettu sitä neuroleptilääkitystä johonkin toiseen ? Vaikuttaahan se typerältä, että lääkkeen haittoja yritetään hoitaa lisäämällä toinen lääke.
      Mutta tuollaista se silloin oli. Jos lääkitys teki ihmisen sekavaksi, lisättiin lääkkeen annostusta, ja laitettiin vielä muita lääkkeitä " tukemaan " toisten vaikutuksia. Siitä vaan miettimään, millaista se oli ja mitä siitä seurasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      57
      3715
    2. 45
      3116
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      151
      2934
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      37
      2773
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      72
      2383
    6. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      59
      1881
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      22
      1854
    8. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      117
      1728
    9. Mitä tarkalleen tunnet

Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      68
      1160
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      82
      1131
    Aihe