Auto kesäksi, kumpi kannattavampi

12+3

Elikkä tilanne se että tarvitsen kesäksi auton, Eräs autovuokraamo mainostaa huippuedullista kesä autoa 595€/kk. Kumpi olisi kannattavampi vaihtoehto, ostaa kesäksi joku 1000€ auto johon joutuu mahdollisesti tekemään remonttia ja josta ei välttämättä pääse syksyllä eroon vai käydä vuokraamosta "huoleton" käyttöpeli jonka voi palauttaa vuokraamoon syksyllä. Vuokraamon autoon taisi sisältyö ajoa 1800km/ kk joka justiinsa riittäisi. Auton tarve olisi noin 3,5kk eli vuokraamon lasku olisi n.2100€ Kommenttia, miten itse tekisitte?

Kyllä 2100€ tuntuu ja kuulostaa paljolta mutta voihan se 1000€ autokin hajota parinviikon päästä ja arvo on 0€

10

3161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmeisesti.

      joudut polttoaineet vielä maksamaan tuon 595/kk lisäksi. Jos kyseessä on uudehko hulppean puoleinen menopeli, niin tuota vuokraa voisin itsekin harkita. 1000e löytyy tietysti ihan kelpo kärryjä. Tietysti asiantuntija pitää olla kauppoja tehdessä mukana, jos itse ei autoista juurikaan tiedä. Hiljattain katsastettu 1000e auto olisi mielestäni parempi. Tietysti jos on rahaa laittaa hieman enemmän, niin parempi. Vuokraauton hyvät puolet olisivat se, että vakuutuksia/veroja ei tarvitse maksaa. Jos vikaa tulee, niin uusi vuokrakärry vaan alle.

    • mazda90

      Jos vuokraat, menetät varmasti 2100e. Jos ostat, niin hyvällä onnella saat sen 1000e takaisin. Jos osaat korjata/ehostaa myyntiä varten jonkun verran itse ja jos vanhalla autolla ajo ei haittaa niin ehdottomasti osta vanha 1000e auto. Riippuuhan se merkistäkin minkä ostat, esim. japanilaiset ovat kestävämpiä kuin eurooppalaiset.

      • harhojen levitystä

        ja siitä läti jälleen yksi harha liikkeelle, "japanilaiset kestävämpiä kuin eurooppalaiset"
        Veikkaanpa että joku vanha Volvo on vanhusten kuningas.


      • Anonyymi
        harhojen levitystä kirjoitti:

        ja siitä läti jälleen yksi harha liikkeelle, "japanilaiset kestävämpiä kuin eurooppalaiset"
        Veikkaanpa että joku vanha Volvo on vanhusten kuningas.

        ”Veikkaanpa...”. No ei se sunkaan asiantuntemus kovin vakuuttavalta kuulosta.
        Kyllä japskit pesee tommoset ruottalaiset sohvat mennen tullen.


    • VanhaJobu

      Nyt pitää huomioida sekin, että tuolla hinnalla saat vuokraamosta uudehkon keskikokoisen auton ja varmaan valinnanvaraakin löytyy. Vuokra-auton arvo on hyvinkin luokkaa - 15000 e. Jos taas ostat 1000 e auton, ei valintoja oikein voi edes verrata.

      Jos taas ostat vaikkapa 10000 e auton ja saat sen edullisesti, ajat sillä 6000 km ja selviät vain pienellä (0-200 e) huollolla. Kun myyt sen, voit hyvinkin saada siitä 9000 e puolin ja toisin, hyvällä tuurilla enemmänkin. Tosin jos maksat autosta vähän reippan puoleisesti, voi olla, että myydessä tuo 2100 e tulee "turkkiin" ja enemmänkin.

    • Vilkkuraippa

      Jos se tonnin auto hajoaa, sinulla on varaa ostaa tilalle toinen samanlainen ja vielä pysytään vuokra-auton hinnoissa. Tuskinpa niin huonoa tuuria käy, että kaksi autoa hajoaa totaalisesti kuudentuhannen kilometrin matkalla. Syksyllä saat vielä jonkin verran rahaa takaisinkin.

      Kun ajomäärä on noin vähäinen ja vieläpä kesäoloissa, ei kannata paljon miettiä tonnin ritsan ja vuokraamon auton välistä laatueroakaan. Vuokraamon halvimmat autot eivät ole kovin kummoisia vehkeitä nekään ja omalla saa ajaa ihan yhtä lujaa.

    • niin tein

      Samanmoisia ajatuksia oli itsellänikin pari vuotta sitten, päädyin ostamaan 1500eurolla siistin Lada 110:n, jolla ajelen edelleen. Olen saanut "nauttia" omasta autosta talvisinkin. Ei kaduta yhtään.

    • sanna p

      Itse vuokrasin auton koko kesäksi sain neuvoteltua tosi mukavan hinnan ,ei kannattanut ostaa autoa . täältä otin auton www.oulunvuokra-autot.fi

    • Anonyymi

      Vuokraa aito

      • Anonyymi

        Hurjan kuuloista rahakasta menoa. Rikasta porukkaa tuosta vaan auto ostetaan vuokrataan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1870
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1272
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      989
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      695
    Aihe