Nyt on alkanut pakkaset väistymään siihen malliin ,että Trumatic lämmitteisillä vaunuilla ja autoillakin voi reissata , joten kämppä talviteloilta esille ja eikun baanalle.
Muillekkin Trumatic papoille tiedoksi
28
782
Vastaukset
- Viluvaanari
Mullei toimi edes Trumatic, siksi pitää kulkine ottaa liikennekäyttöön vasta kesäkuun alusta, jos sitten yökylmät jo olis loppu.
- as.autoilija
Meillä porukan kesken on uuden vuoden valvojaiset ja mulla autossa on trumatic 6000 ja lämpöä on piisannut, vaikka ulkona oli -25 astetta! Kai muillakin?
- älyätkö
Ei jaksa kiinnostaa noin tyhmät provot. Niin kovilla pakkasilla tarkenee truman lämmittimellä, kuin pulloista tulee kaasua ulos. Sammuu siinä primus ja aldekin silloin kun neste ei kovilla pakkasilla kaasuunnu enää tarpeeksi pullossa. Yli -30° pakkasissa olen monta yötä truman lämmittämässä autossa nukkunut levollisia unia.
- rekka rane
älyätkö kirjoitti:
Ei jaksa kiinnostaa noin tyhmät provot. Niin kovilla pakkasilla tarkenee truman lämmittimellä, kuin pulloista tulee kaasua ulos. Sammuu siinä primus ja aldekin silloin kun neste ei kovilla pakkasilla kaasuunnu enää tarpeeksi pullossa. Yli -30° pakkasissa olen monta yötä truman lämmittämässä autossa nukkunut levollisia unia.
Älä hyvä mies nyt suutu, eihän kaikki voi provojakaan olla. Täytyyhän tosiasiotakin voida kirjoittaa, ilman että herne lipsahtaa nenään.
- sviduilija
rekka rane kirjoitti:
Älä hyvä mies nyt suutu, eihän kaikki voi provojakaan olla. Täytyyhän tosiasiotakin voida kirjoittaa, ilman että herne lipsahtaa nenään.
Puukenkä rekka rane on herännyt talviunilta. Ajatukset ovat vielä hohmeessa talven jäljiltä. Äitienpäivänä jo lämpenee, että ranekin pääsee sulamaan talvihorroksesta.
Kiva kun tulit taas hölmöilemään palstalle. - älyätkö
rekka rane kirjoitti:
Nimimerkin vaihto kesken keskustelun rekka raneksi ei hämää ketään. Pysytään me kumpikin kannoissamme. Sinä kertoilemassa provoja ja minä pysyttelen kokemuksen kautta saadun tiedon välittäjänä muille.
- rekka rane
älyätkö kirjoitti:
Nimimerkin vaihto kesken keskustelun rekka raneksi ei hämää ketään. Pysytään me kumpikin kannoissamme. Sinä kertoilemassa provoja ja minä pysyttelen kokemuksen kautta saadun tiedon välittäjänä muille.
Kukapas nyt nimimerkkiään vaihtamaan, kyllä minä olen aina rekka ranena kirjoittanut. Ajanhan työkseni 26 metristä kalankuljetus rekkaa välillä Hammerfest Rooma. Tiedäthän että Rooma sijaitsee sagramenton piirikunnassa Italiassa, siinä maassa missä se puolihullu perluskooni vaikuttaa. Sinun järkivarustuksesta en voikaan sanoa muuta kuin, vainoharhaisuus taitaa kurkkia sinua nurkan takana kokolailla kovasti.
Sinä se tunnutt lämpenevän jo ennen äitienpäivää, välillä kovastikin. Älä siis ota henkilökohtaisesti mitä täällä kirjoitellaan, eihän tämä nyt niin vakavaa ole ? Mitähän kokemusta sinulla on, ja jos on niin koska alat hyödyntää kyseistä kokemustasi. Saisimme me muutkin kirjoittajat jonkin laista oppia sinun kauttasi, vaikkakin jo vanhoihin tietoihin perustuvaa. Oletkin näköjään lopettanut Jorma K nimimerkillä kirjoittamisen, mikä onkin toisaalta hyvä. Alkoikin olla palstalla sellaista alapääviihdettä, että meinasivat lopettaa koko palstan pidon- meiltä asia kirjoittajiltakin. Onneksi minä ja muut rahtarit vetosimme oikein eduskuntaan niin kuin karavaanarit taannoin surullisen kuuluisassa matkailuautojen vero itkeskelyssä, tosin suurin uho haihtuikin nopeasti sivuilta. Onneksi huomasivat että joukkovoima ei voi toimia kun ei tee asian hyväksi muuta kuin itkemällä hameenhelmat korvissa.
Niin tai näin, paras palsta 24 sivuilla. On asiaakin melkoisesti, tuleekin mieleen etuteltanpuheet. Sitä saamarin kinastelua ja viisastelua ei taida enään monikaan karavaanari käydä lukasemassa. Taitavatkin viihtyä paremmin facessa suurin joukoin. Onkin muuten helkkarin hyvä tuo karavaanareiden oma face. Neuvotaan jopa puutarhan hoitoa, tai yritetään opastaa sieltä kiellettyjen rakennusten puolelta. Joitakin vinkkejä kuinka puretaan luvattomat rakennelmat leirintäalueilta. Hulluahan se onkin rakennella leirintäkäyttöön tarkoitetulle alueelle kaikki ranta-laiturista puu-ceehen ja kaikki siltä väliltä, jopa kanain hoito aitauksia häkki-kanaloista puhumattakaan. Sellaistahan se, kun antaa pikkusormen se viekin usein koko käden suhteellisuuden tajusta puhumattakaan. Silleen, minä jatkan kalan kuskaamista Italiaan. Tulikin jo pidettyä pakollinen tauko, ei polliisitkaan voi valittaa ajopiirturin tiedoista.
- matkailijamies2
Hyvinpä tuolla Ylläkselläkin tarkeni Trumaticin voimin. Nykyisessä kulkineessani on Truma ja homma toimii.
Niin hiljainen että ei häiritse nukkumista ja lämmittää nopeasti. Kesäkuumalla voin kierrättää ilmaa ilman lämmitystä. Eikä tule nesteet lattialle, kuten pari kertaa Primuksestani. - Raikas Truma
Truma ei haise niinkuin nestekiertoinen lämmitysjärjestelmä. Ei tarvi kuin yks klemmariliitos vähän tihkua, niin koko kapiini haisee pakkasnesteelle, ja on niinkuin joku olis kussut vaunuun.
- apukuski tomtom
Kemissä pakkasta -30c - -35c pientä takeltelua -35 c ja pohjoinen mereltä puhaltava tuuli. Trumatic toimi hyvin tammikuussa 2010.
Varmasti mutta siinä olet väärässä jotta Trumaticilla ei voisi matkailla talvisin. Menossa on kolmas Trumaticilla varustettu matkailuauto ja kaikilla olen reissannut ympäri vuoden, kylmintä oli aikoinaan 2009 tammikuussa Muoniossa kun mittari ulkona näytti -32C eikä sisällä silti paleltu.
Kannattaa korjata väärät käsityksensä!- äidin kieli
Kyllä rumaticissä hoppyssä lämpö riittää, tosin pullo kaasua menee vuoro kaudessa talvella
äidin kieli kirjoitti:
Kyllä rumaticissä hoppyssä lämpö riittää, tosin pullo kaasua menee vuoro kaudessa talvella
En ole Hobbyssä kokeillut mutta Hymerin integroitu ei ainakaan 11 kg pulloa päivässä vie. Olen myös kokeillut ensimmäisenä autona italian ihmettä jossa ei niitä eristyksiä niin hirveästi ollut, siinä meni kovilla pakkasilla pullo melkein kahdessa vuorokaudessa mutta seuraava Knaus oli jo pihimpi kaasun suhteen.
Kannattaisikohan sinun hieman pidemmälle miettiä ennen kuin näpläät näppistäsi, nyt tuppaa tulemaan vähän ajattelematonta.
Nykyisin Trumassa on vastukset noin 1,5 kW joka säästää kaasua varsin mukavasti jos ei sähkön hinta aseta esteitä.- Soliska kolmasosaan
äidin kieli kirjoitti:
En todellakaan ostanut talvella kaasupulloa/päivä truma lämppäri Hobbyyni vaikka lämpötila oli alle -24 astetta.
- Huhu puhetta vaan
Miksi keskustella talviominaisuuksista, kun on kesä tulossa?. Ne jotka on niin kovia talvikaravaanareita oikeasti, ei täällä turhia jorise. Kaikilla on vapaus valita lämmitysmuoto tai jähdytysmuoto kulkineeseensa. Sekin alkaa risoon joitakin jos kesällä on aina hiki ajaessa hiki nukkuessa jne. Omakehu vaan lemuaa joidenkin aloituksissa, ja onko oikeasti asioista edes omaa kokemusta.
- edbn
Koska oma auto/vaunu on ollut huono
- Molemmista kokemusta
Siksi se Trumatic lämpö onkin hiostavaa kun se ei ole miellyttävän tasaista ,kuten keskuslämmitys autoissa ja vaunuissa.
- Soliska kolmasosaan
Hiostavaa trumanlämpö, ei ole ainakaan omakokemukseni.
- Vahingosta viisastuu
Jos on tullut epähuomiossa tai myyjän harhautuksesta ostettua Trumatic lämmitteinen kampe niin seuraavassa vaihdossa asian voi korjata.
- Soliska kolmasosaan
Kahdenkymmenen vuoden m-välineiden käyttö trumalämmittimillä ja edelleen lämpiää vaunu trumalla joten hyvin on kauppiaat meikää huijanneet.
- älyätkö
Ei voi sanoa, että Vahingosta viisastuu! Nimimerkkiä vaihtamalla jatkaa saman provon kertomista eri muodoissa.
- älyätkö
Kovasti ottaa "Vahingosta viisastuu" luonnolle tyytyväiset trumaticin käyttäjät. Miksiköhän? Sähköttömälle seudulle majoittuvalle puskaparkkilaiselle on truma lämmitin turvallinen valinta.
Minulle on yksi lysti, minkälainen on toiminnaltaan lämmityslaite, ja merkkinen se on. Pohjolan kylmiä kausia varten on riittävän tehokas lämmityslaite kuitenkin oltava kulkineessa.
- Onko vilu???????????
Kyllä teillä on huonot eristeet, kun jaksatte kesälämpötiloissakin jauhaa mikä lämmitys on paras.Mistä näitä kovia karavaanareita oikein sikiää?.
- älyätkö
Taas nimimerkki vaihtui, ja lämmityslaitteet vaihtuivat eristeisiin. Sama provoilija se jaksaa yrittää pitää älytöntä keskustelua yllä.
- etuilija n
nyt pärjäsi ihan pikkulämmittimellä..hiki valoi silti.Uni on niin * ihanaa ulkona nukkuessa*.Viime syksynä kun jo pakkastakin oli, siiiisss.. meinasin tukehtua kuumuuteen kun lämmitys päälle iskettiin. Olen hoikka nainen vielä..On talvipeitto aika laadukas mutta kylmyyttä ei silti tuntenut.Auton etuosan saa peitettyä mutta ei vielä kertaakaan ole tehty sitä.Se pitää lämmöt myös...
- Myönsi virheen
Eräs tuttava osti ensimmäiseksi asuntoautoksi trumatic lämmitteisen auton, kun sai sen edullisesti sukulaiseltaan. Sitten kun pääsi siitä erilleen ja osti nestelämmitteisen asuntoauton kertoi vasta totuuden kun pääsi oikeaan vaihtoehtoon käsiksi.
- Soliska kolmasosaan
Onhan niitä sellaisiakin pappoja ja muoria jotka ei tarkene kuin solikassa ja solikankin tulee olla kymmenien metrien päässä järven tai meren rannasta.
Huomatkaa muuten soliskan myynnin pudotus kolmasosaan edellisvuodesta. - älyätkö
Epätoivoista vänkäämistä nimimerkin vaihtajalta. Milloin vastailee minulle rekka rane nimimerkillä. Viimeksi 9.5.2011 21:51oli pitkä sekava kirjoitus rekka ranelta, josta ranekaan ei saa mitään tolkkua. No nyt nimimerkki on oikein osuva kun itse "Myönsi virheen". Olisi kirjoittanut nimimerkillä oma moka, olisi ollut vielä selvempi tunnustus tekemistään virheistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763561
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t292294Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä842013Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191560- 281431
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271403Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71364Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671327Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101227Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531075